Nu am nici o statistica, recunosc, doar ma gandesc cu logica mea
Sansele sa dai peste un pieton sunt mai mari in sate, decat in afara satelor. De asta mi se pare mult mai importanta preventia depasirii vitezei in sate, si mai putin importanta afara. Prin afara satelor se moare in principal pt ca se fac depasiri neregulamentare. Depasiri ce se fac pt ca ti se acreste sa mergi zeci de km in spatele unui TIR/camion pt ca nu avem si noi autostrazi, sau macar 2 benzi pe toate DN-urile. Dar asta e alta discutie
M-am gandit ca lumea ar fi mai temperata daca vede semn de radar cand intra in localitate decat daca nu vede nimic. Evident mult mai bine ar fi sa fie atentionari radar in zonele unde chiar e nevoie sa micsorezi viteza. Ca tot ai dat exemplu cu huidu, sa zicem ca dupa serpentinele unde a comis-o ar fi fost un radar. Daca nu ar fi fost accidentul, l-ar fi oprit pt ca l-ar fi prins la iesirea din curba pe contrasens si cu 70km/h. Dar oare cu ce ar fi ajutat radar-ul acela la prevenirea accidentului? Daca in schimba pe langa radar ar fi fost si un semn de atentie radar inainte de serpentine, at ar fi fost sanse mai mari sa o lase mai moale pe zona aia si astfel 3 oameni nu ar fi murit.
Asta tot incerc eu sa zici aici. Daca lumea este avertizata ca s-ar putea sa ia amenda daca o calca intr-o zona cu risc mare de accident, sunt sanse mult mai mari sa reduca viteza, decat daca stai doar sa-l prinzi dupa ce a depasit viteza si eventual a facut si un accident.
Recunosc ca nu merg prea des afara din Bucuresti, dar chiar si asa am avzut destule radare complet inutile, puse doar la spaga. Adica ai sat unde se termina casele si mergi prin camp 1km pana la semnul iesire din localitate, iar fix inainte de semn, un radar ascuns. Iar drumul era drept, cu 2 benzi, vizibilitate maxima. Sau alt radar in localitate pe drum drept, 2 benzi, de data asta in zona cu case, dar in satul urmator serpentine si curbe periculoase, o banda, iesiri din strazi laturalnice in rampa fix in curba, sau dupa curba. Acolo D-zeu cu mila. Dar evident ca ai sanse mai mari sa dai ameni pe zona de drum intins, decat in zona de curbe. Dar oare unde sunt sansele mai mari de accident.
Iar daca ideea de radare semnalizate e asa de proasta, atunci de ce mama naibii p-afara e plin de camere fixe, pe care le stie toata lumea. Oare nu toti o calca imediat dupa ce au trecut de camera?
Btw, daca politia vrea sa fie ca inainte, sa surprinda soferul cu radar, ce ii opreste sa monteze indicatoare radar prin toate satele (cate 2, 3, 4 ca sa fie siguri ca sunt in raza unui indicator) si apoi sa stea la panda unde vor ei. Ca din ce am inteles eu, nu e obligatoriu sa fie radar in zona unde este avertizare radar.