Author Topic: Educatie rutiera  (Read 38218 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline KodiaK

Educatie rutiera
« Reply #60 on: 23 July 2018, 11:42 »
De ce sa creasca drastic? Crezi ca cine merge cu 100km/h in localitate acum cand nu stie unde e radar, ar merge cu 150km/h cand stie ca nu e radar? Sincer ma indoiesc profund.
Daca sunt puse cu cap radarele, adica in zone periculoase cu vizibilitate scazuta, sau zonele cu trafic pietonal intens, atunci ar ajuta la scaderea numarului de accidente. "Problema" e ca in zonele astea sunt sanse mai mici de amenzi, deci este foate posibil ca zonele astea sa fie evitate de politie. Sunt sanse mai mici pt ca nu multa lume o calca in zonele astea. 
Nu stiu cum e in SUA, dar pe aici exista multe sate un indicatoul de iesire din localitate apare la 1-2-3km dupa ce s-au terminat casele. Evident ca in zonele astea este posibil ca multi sa o calce deci un radar pus aici (mai ales neanuntat) ar genera maxim de profit, dar nu cred ca ar conta deloc la scaderea accidentelor.
Consider ca este mult mai periculos sa mergi iresponsabil in zonele cu risc crescut de accidentedecat daca mergi peste limita in camp :)
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline astateofmind

Educatie rutiera
« Reply #61 on: 23 July 2018, 16:07 »
De ce sa creasca drastic? Crezi ca cine merge cu 100km/h in localitate acum cand nu stie unde e radar, ar merge cu 150km/h cand stie ca nu e radar? Sincer ma indoiesc profund.

Nu te face ca nu înțelegi. Creste drastic nu viteza ci numărul celor care ar baga talpa.

In state sunt și zone presemnalizate și ai șanse sa te ia cu radarul și “la panda”. Și cam așa e normal, după cum spuneam.
« Last Edit: 23 July 2018, 16:09 by astateofmind »
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline _-livio-_

Educatie rutiera
« Reply #62 on: 23 July 2018, 21:55 »
treaba asta cu radarele nu are nici o logica, daca sunt ascunse nu sunt eficiente, asa ca le marcam, incat sa se duca eficienta aia spre 0.
also nu e infrastructura si de asta mergem mai repede decat viteza legala iarasi nu prea are logica, drumul ala are o limita impusa pt ca in general nu poti circula cu mai mult in siguranta, radarul ala e acolo sa forteze respectarea acelei limite, deci pedeapsa, preventia o face indicatorul ce te anunta sa pui frana.
 
The following users liked or thanked this post: astateofmind

Offline KodiaK

Educatie rutiera
« Reply #63 on: 24 July 2018, 00:55 »
treaba asta cu radarele nu are nici o logica, daca sunt ascunse nu sunt eficiente, asa ca le marcam, incat sa se duca eficienta aia spre 0.
Depinde unde sunt puse. In general, la noi, radarele sunt puse ca sa dea amenda, nu ca sa previna. Adica sunt puse in zone unde te fura drumul sa o calci (drum drept, eventual 2 benzi, putine case sau deloc). Daca de exemplu s-ar pune indicatoare de radar in fiecare localitate ar scadea drastic numarul celor care depasesc limita de viteza, dar ar scadea si numarul de amenzi, si asta nu vrea Politia :(
also nu e infrastructura si de asta mergem mai repede decat viteza legala iarasi nu prea are logica, drumul ala are o limita impusa pt ca in general nu poti circula cu mai mult in siguranta, radarul ala e acolo sa forteze respectarea acelei limite, deci pedeapsa, preventia o face indicatorul ce te anunta sa pui frana.
Logica vine din faptul ca daca vrei sa sa dai o fuga in weekend la munte (Bucuresti-Sinaia) de exemplu, in loc sa faci ~1h pe autostrada, faci 2-3h pe DN1 care trece prin n-spe mii de sate. Devine repede frustrant si multi uita sa mai reduca viteza cand intra in sat. Crede-ma ca daca erau satele la 50-100km distanta toata lumea incetinea cand intra in ele, dar asa cand ai multe sate chiar lipite intre ele te cam iau toate frustrarile.
De ce crezi ca romanii p-afara in general circula legal? Dupa ce mergi 100-200km pe autostrada nu mai conteaza 20-30km prin sate/orase.
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline astateofmind

Educatie rutiera
« Reply #64 on: 24 July 2018, 03:04 »
Tot insisti pe intrarea in sate. Ai cumva o statistica care sa confirme ca majoritatea accidentelor cauzate de viteza au loc la intrare in sate?

Ce faci in sate? Cand gigel a iesit din zona semnalizarii de radar si stie ca LEGAL are voie sa mearga cu cat vrea el??? Cum previ deplasarea cu super viteze in toate celelalte zone in care NU ai semn de radar? Ceea ce spui tu e o tampenie, scuze.

Cum ar fi prevenit accidentul lui huidu, pe serpentine, un radar semnalizat la intrarea din satul urmator? Mai ales cand soferii STIU ca nu exista radar in zona si nu au cum sa ia amenda, cu orice viteza ar merge.
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline _-livio-_

Educatie rutiera
« Reply #65 on: 24 July 2018, 07:13 »
nu inteleg ce sa previna radarele, ele sunt acolo sa pedepseasca nerespectarea limitei de viteza. cu alea din localitate e cum e, dar ce te faci cu cele din afara localitatilor, mai ales ca cele mai grave accidente pe acolo se intampla.

 bucuresti - sinaia e nimica toata, da o tura pe e85, dar asta nu schimba cu nimic lucrurile pt ca stii de la bun inceput ca ai sute de limitari pe drum, ba chiar la cum e traficul pe mizeria aia de drum ar trebui radar la fiecare 500m sau un sistem ce masoara media de viteza.
nu, nu ar fi incetinit pt ca ar fi mers pe ideea "am mers atata drum cu viteza, n-are rost sa mai incetinesc, ce se poate intampla", sau n+1 alte motive.
pe afara merg legal de frica amenzilor, de asta se alearga prin bulgaria, dar prin ungaria nu.
 

Offline KodiaK

Educatie rutiera
« Reply #66 on: 24 July 2018, 10:13 »
Nu am nici o statistica, recunosc, doar ma gandesc cu logica mea :)
Sansele sa dai peste un pieton sunt mai mari in sate, decat in afara satelor. De asta mi se pare mult mai importanta preventia depasirii vitezei in sate, si mai putin importanta afara. Prin afara satelor se moare in principal pt ca se fac depasiri neregulamentare. Depasiri ce se fac pt ca ti se acreste sa mergi zeci de km in spatele unui TIR/camion pt ca nu avem si noi autostrazi, sau macar 2 benzi pe toate DN-urile. Dar asta e alta discutie :)
M-am gandit ca lumea ar fi mai temperata daca vede semn de radar cand intra in localitate decat daca nu vede nimic. Evident mult mai bine ar fi sa fie atentionari radar in zonele unde chiar e nevoie sa micsorezi viteza. Ca tot ai dat exemplu cu huidu, sa zicem ca dupa serpentinele unde a comis-o ar fi fost un radar. Daca nu ar fi fost accidentul, l-ar fi oprit pt ca l-ar fi prins la iesirea din curba pe contrasens si cu 70km/h. Dar oare cu ce ar fi ajutat radar-ul acela la prevenirea accidentului? Daca in schimba pe langa radar ar fi fost si un semn de atentie radar inainte de serpentine, at ar fi fost sanse mai mari sa o lase mai moale pe zona aia si astfel 3 oameni nu ar fi murit.

Asta tot incerc eu sa zici aici. Daca lumea este avertizata ca s-ar putea sa ia amenda daca o calca intr-o zona cu risc mare de accident, sunt sanse mult mai mari sa reduca viteza, decat daca stai doar sa-l prinzi dupa ce a depasit viteza si eventual a facut si un accident.
Recunosc ca nu merg prea des afara din Bucuresti, dar chiar si asa am avzut destule radare complet inutile, puse doar la spaga. Adica ai sat unde se termina casele si mergi prin camp 1km pana la semnul iesire din localitate, iar fix inainte de semn, un radar ascuns. Iar drumul era drept, cu 2 benzi, vizibilitate maxima. Sau alt radar in localitate pe drum drept, 2 benzi, de data asta in zona cu case, dar in satul urmator serpentine si curbe periculoase, o banda, iesiri din strazi laturalnice in rampa fix in curba, sau dupa curba. Acolo D-zeu cu mila. Dar evident ca ai sanse mai mari sa dai ameni pe zona de drum intins, decat in zona de curbe. Dar oare unde sunt sansele mai mari de accident.

Iar daca ideea de radare semnalizate e asa de proasta, atunci de ce mama naibii p-afara e plin de camere fixe, pe care le stie toata lumea. Oare nu toti o calca imediat dupa ce au trecut de camera?

Btw, daca politia vrea sa fie ca inainte, sa surprinda soferul cu radar, ce ii opreste sa monteze indicatoare radar prin toate satele (cate 2, 3, 4 ca sa fie siguri ca sunt in raza unui indicator) si apoi sa stea la panda unde vor ei. Ca din ce am inteles eu, nu e obligatoriu sa fie radar in zona unde este avertizare radar.
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline taribo

Educatie rutiera
« Reply #67 on: 24 July 2018, 14:45 »
nu inteleg ce sa previna radarele, ele sunt acolo sa pedepseasca nerespectarea limitei de viteza. cu alea din localitate e cum e, dar ce te faci cu cele din afara localitatilor, mai ales ca cele mai grave accidente pe acolo se intampla.

Cum adica nu intelegi ? Si politisti numesc actiunile prin care stau cu radarul in boscheti "actiuni preventive". Fix asta e scopul, sa previna abaterile de la lege iar asta e scopul tuturor organelor de control. Existenta lor este definita de preventie si apoi de aplicarea sanctiunilor pentru cine incalca normele. Problema e ca nu se previne nimic asa iar dovada stau statisticile legate de accidente.

O sa dau exemplul meu, am luat amenda acum 2 saptamani la 2am intrand in bucuresti prin DN1, aveam 70km/h in pasajul de dupa ikea, politia era la mioritia, limita e 50km/h la intrarea in pasaj. Ce a rezolvat politia cu amenda asta ? absolut nimic, trec de minim 2 ori pe saptamana prin pasajul ala in cursul zile si nu cred ca am mers vreodata mai incet de 90km/h, mai mult asa merge toata lumea. In schimb un radar fix ar rezolva rapid "problema". Nu se merge regulamentar de frica radarelor mobile, cel mult se merge mai incet in zonele unde e posibil sa fie.
 

Offline KodiaK

Educatie rutiera
« Reply #68 on: 24 July 2018, 17:12 »
@taribo, in exemplul tau radar-ul ala nu e pus chiar aiurea, pt ca este o zona relativ periculoasa, dar este bun pt un alt studiu de caz :) Avem o trecere de pietoni nesemaforizata, si un sens giratoriu unde cei care vin de la gara din dreapta (imi scapa acum numele) si vor sa faca stanga spre otopeni se baga uneori cam aiurea.
Radarul acela de la fantana nu protejeaza cu nimic trecerea de pietoni. Daca vine cineva cu 150km/h si da peste un pieton care trece regulamentar, radarul il opreste abia dupa ce face accidentul. DAR, daca ar fi insa un semn avertizare radar pe la podul baneasa, atunci trecerea de pietoni de la fantana ar fi mult mai protejata, scazand semnificativ numarul celor care se risca sa o calce in zona aia.
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline astateofmind

Educatie rutiera
« Reply #69 on: 24 July 2018, 17:34 »
Iar daca ideea de radare semnalizate e asa de proasta, atunci de ce mama naibii p-afara e plin de camere fixe, pe care le stie toata lumea. Oare nu toti o calca imediat dupa ce au trecut de camera?

Nu idea de radare semanlizate e proasta. Poti pune cate radare semnalizate vrei. Idea de "nu poti da amenda daca nu e semnalizat" e proasta.

P'afara e plin de camere fixe, corect. Dar exista si radar mobil, nesemnalizat.

Faptul ca ai pus un "semnal radat" la intrarea in sat NU il opreste pe gigel sa bage talpa dupa ce trece de semnalizare, in mijlocul satului si sa-l calce pe nea vasile. Dimpotriva, il indeamna, pt ca stie CLAR ca nu mai e nici un radar si CA nu poate lua amenda.

Deci in loc sa previ ceva ... tu mai mullt provoci acel ceva.
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline taribo

Educatie rutiera
« Reply #70 on: 24 July 2018, 17:34 »

@KodiaK la 2am nu trece nici un pieton pe acolo iar un radar fix ar obtine efectul pe care il zici tu. Dar asta e doar parte a problemei...sunt atat de multe nereguli in zona aia iar politia rutiera doar exploateaza zona de amenzi.
Oricum eu nu inteleg la ce bun sa ma opreasca in trafic sa mi ceara actele dupa ce am depasit limita legala. Era mai simplu si mai civilizat sa`mi vina direct amenda acasa.
 

Offline KodiaK

Educatie rutiera
« Reply #71 on: 24 July 2018, 17:58 »
Faptul ca ai pus un "semnal radat" la intrarea in sat NU il opreste pe gigel sa bage talpa dupa ce trece de semnalizare, in mijlocul satului si sa-l calce pe nea vasile. Dimpotriva, il indeamna, pt ca stie CLAR ca nu mai e nici un radar si CA nu poate lua amenda.
Pai radarul poate fi oriunde dupa semnul de avertizare, nu fix unde este semnul de avertizare. Si din ce stiu eu nu exista semn de final zona cu posibil radar, si nu cred ca sta nimeni sa masoare cati metri au trecut de la semnul de avertizare :). Cel mai probabil o lasa mai moale pana iese din localitate. Si, ca masura extrema, se pot pune semne din km in km, cum ziceam si mai sus. Cred ca este un stimul mult mai eficienta o avertizare vizuala constanta ca e posibil sa iti iei amenda, decat una doar mentala, chiar daca in esenta inseamna acelasi lucru: poate fi radar oriunde ;)
Si OK, poate exemplu cu semn la intrarea in sat nu e prea bun; dar semn inainte de o zona periculoasa, astfel incat sa determine, cat de cat, lumea sa nu o calce in zona aia. Mi se pare mult mai eficient asa, decat radar, eventual ascuns, in/dupa zona periculoasa. Ala nu face decat sa constate si sanctioneze eventualul accident.

@taribo, acu am vazut ca ai zis 2am :) Da, in cazul asta e ca draq pus. Dar daca ar fi pe la ore de varf, cand pe acolo se poate merge destul de tare oricum, atunci ar fi mult mai eficient in preventia accidentelor. Trec destul de des p-acolo si nu de putine ori am vazut frane la limita ca sa se opreasca la trecerea de pietoni, sau sa se evite melteni care fac stanga de pe banda 1.
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline astateofmind

Educatie rutiera
« Reply #72 on: 24 July 2018, 18:06 »
Pai radarul poate fi oriunde dupa semnul de avertizare, nu fix unde este semnul de avertizare. Si din ce stiu eu nu exista semn de final zona cu posibil radar, si nu cred ca sta nimeni sa masoare cati metri au trecut de la semnul de avertizare :).

Nu, nu poate fi oriunde, am impresia ca 2 km max, sau 500m. NU numara cati metri au trecut dar iti dai seama relativ simplu cand au trecut 2km sau mai mult.

dar semn inainte de o zona periculoasa, astfel incat sa determine, cat de cat, lumea sa nu o calce in zona aia. Mi se pare mult mai eficient asa, decat radar, eventual ascuns, in/dupa zona periculoasa. Ala nu face decat sa constate si sanctioneze eventualul accident.


Ma faci sa repet: problema nu este cu prezenta semnalizarii, poti pune semnalizare oriunde. Ci cu obligativitatea prezentei ei. Si nu, nu poti pune semnalizare din 500 in 500 m. O idee mai proasta nu am auzit pana acum :D
« Last Edit: 24 July 2018, 18:11 by astateofmind »
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline _-livio-_

Educatie rutiera
« Reply #73 on: 24 July 2018, 20:28 »
mie unul mi se pare mult mai eficient cu radarele ascunse, isi dau unul altuia flashuri la intrarea in localitate si merg incet toata comuna, prevention achieved
asa o sa vada semnul de departe, trec de radar si talpa dupa el.
pe la altii sunt n+1 camere fixe si zone ce masoara viteza media pe distanta mai lunga si nu se mai plange nimeni, dar la noi e greu sa respecti limitele alea, nu sunt drumuri si masina cere.
 

Sir Dracu

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
Educatie rutiera
« Reply #74 on: 28 July 2018, 11:35 »
  cool  8)