General Stuff => Auto-Moto => Topic started by: cmay on 19 May 2018, 14:53
-
Incep eu prin a cere o recomandare pentru prima mea masina pana-n 2000-2500 euro (preferabil 2000).
Pan-acum am primit urmatoarele recomandari: Logan/Sandero, Opel Astra, Astra G sau Golf 4, benzina si aduse de afara.
Alte opinii?
-
Cati bani ai pt intretinerea masinii?
-
Opel Astra,intretinere foarte ieftina,piese pe care le gasesti in dezmembrari.
-
acum depinde si de ce piese are nevoie . Ca daca vorbim de rulmenti, bucsi, pivoti sau alte lucruri de genul, eu nu m-as incumeta sa le pun second pe masina mea
-
Nu ma refer la consumabile. Nu rezolvi nimic daca le iei uzate sau cel putin in cel mai bun caz pe termen mediu.
Oricum consumabilele sunt ieftine si noi la Opelurile astea mai vechi.
-
Si la Astra si la Golf sunt ieftine fiind modele foarte vechi.
-
Astra vei gasi mai ieftin, Golf daca gasesti unul in mintile lui va fi mai bine inchegat. Ambele sunt ok.
La astra daca iei benzina vezi ca au galeria si catalizatorul dintr-o bucata, ii zic "maniverter" - manifold + cat converter. Asta in timp crapa si va trebui sa il schimbi. In europa il gasesti cu 200E, in Ro nu prea e nimic sub 2000ron piesa, asa ca "keep it in mind".
Am avut Astra G in tinerete si a avut problema asta, iar acum avem un Astra H cu 1.6 benzina la care tocmai ce am schimbat-o recent.
Optiune ok este si Ford Focus - overall va fi cam la fel la intretinere, dar mai ieftine decat Golf la achizitie. Unele lucruri sunt mai prost proiectate insa in materie de intretinere - uneori ajungi sa desfaci jumatate de masina ca sa ajungi la o piesa relativ comuna...
-
Corsa nu merita, sau este prea light?
Mie mi-a placut foarte mult corsa, sunt ieftine si bune de strecurat prin oras.
Golf 4 1.6 16v / Leon 1M
-
Profit si eu de topicul asta sa intreb, ce ati recomanda la un buget de 3500-4000 euro (benzina)?
Eu ma gandeam la Octavia, dar probabil exista variante mai bune.
-
Noi am avut O2 (2.0 TDI) in familie timp de 4-5 ani si a fost excelenta. Nu e cine stie ce frumusete de masina dar la bugetul ala primesti o gramada de spatiu, e practica, comfortabila si de obicei foarte ok la fiabilitate. Noi aveam spre 350 (sau 380?) k km cand am vandut-o si nu a fost nimic de speriat care sa faca gaura in buget.
Atentie la aripi, din cauza presurilor ramane iarna zapada/sare acolo si incep sa rugineasca, mai ales cele pe fata.
In rest e o alegere f ok si le gasesti la preturi decente, fiind mai putin populare decat golful. Evita 1.4 80cp este foarte submotorizata, e o masina destul de maricica.
Corsa din generatia aia este pentru oameni mai scunzi, are socant de putin spatiu inauntru pe verticala. In Matiz stai semnificativ mai comfortabil...
-
As vrea sa imi iau ceva pe la 7000-8000 buget benzina doar! Oscilez intre Toyota rav 4 mai veche, Hyundai Ix35 mai noua sau Suzuki sx4. Ceva sfaturi, oricum voi testa si verifica! Multumesc!
-
O intrebare rapida despre sonda lambda:
Am avut o eroare in VCDS pentru sonda lambda (nu mai tin minte acum daca era prima sau a doua) dar: merita pretul unei sonde premium-oem? Cele aftermarket nu isi fac treaba sau crapa inainte de termen? Majoritatea sunt mentionate cu schimbare la 150.000 sau peste.
-
Incerca sa afli cine e de fapt producatorul sondei. Producatorii de masini nu fac piese, apeleaza tot la firme de pe piata.
Sunt sanse foarte mari sa fie Bosch, si in orice caz nu vad de ce ai plati in plus pentru orice altceva.
E posibil si in manualul masinii sa fie mentionata aceeasi perioada 150.000-200.000km.
-
Pai stiu de cine sunt facute dar asta intrebam,ca cele premium-oem sunt de la 400-700 lei si voiam sa inteleg diferenta fata de cele aftermarket.
Am cerut oferta la autokarma si am primit BOSCH si NGK la preturi decente,deci o sa merg pe ce recomanda ei. Acum sa mai apara eroarea sa vad ce sonda era :B
-
Printre amici n-ai un OBD scanner? Chiar si prin bluetooth, tot ar trebui sa vada ce a avut in istoric. Poti verifica cu Torque sau OBD Droidscan.
Cati km. are masina? VW cumva? :D
-
O sa intreb sa vad daca se pot vedea istoricul de errori in VCDS dar nu cred.
E Audi.
-
Daca ai sters eroarea, n-o mai vezi pana nu apare iar. E 150lei o interfata ediagnoza.ro.
Pt ce masina iti trebuie? La orice peste 100-150e e posibil sa fie mai ieftin sa comanzi din afara. Zi-mi un cod original daca ai.
-
VCDS am nu e bai,doar ca nu cred ca tine minte erorile daca nu ii cere utilizatorul :)
-
Ce inseamna sa "tina minte erorile"? se "tin minte" 10 ani daca nu cumva le stergi explicit. Poti sa le scanezi de 1000 ori.
-
Pai cred ca majoritatea le sterg dupa ce le-au citit, ca sa vada "daca mai apar".
Pentru sonde Lamda recomand cu caldura ebay.co.uk - gasesti la preturi mult mai omenesti decat in ro. Transportul e infim, fiind micute/usoare.
-
Daca vrei OE, sunt scumpe si nu cred ca vrei sa risti 150e pe ebay.
Daca vrei aftermarket, iarasi, la noi e PUZDERIE de magazine si service-uri de unde le iei la acelasi pret si ai si garantie...
-
Cred ca depinde mult de masina si cum cauti.
Nu OE, dar de la producatori decenti / nu cele mai ieftine.
In ro am vazut scoruri obscene, aka 250-300RON+ ron vs <£20 pe eBay.
Ce e de riscat pe eBay? Bine, eu sunt "biased" ca e usor cu transportul, dar am totusi 1000 de tranzactii si desi am dat inevitabil peste magari/probleme, niciodata nu am ramas in paguba.
-
Ce inseamna sa "tina minte erorile"? se "tin minte" 10 ani daca nu cumva le stergi explicit. Poti sa le scanezi de 1000 ori.
Aka sa pastreze istoricul pentru masina respectiva.
Am reluat diagnoza si nu mai apare,mai stau cu ochii pe ea inca e OEM pe masina,iar cei de la magazin mi-au recomandat daca vreau aftermarket BOSCH.
Problema cu ebay e ca in caz de ceva poate garantia aia inseamna ceva.
-
Cred ca depinde mult de masina si cum cauti.
Nu OE, dar de la producatori decenti / nu cele mai ieftine.
In ro am vazut scoruri obscene, aka 250-300RON+ ron vs <£20 pe eBay.
Ce e de riscat pe eBay? Bine, eu sunt "biased" ca e usor cu transportul, dar am totusi 1000 de tranzactii si desi am dat inevitabil peste magari/probleme, niciodata nu am ramas in paguba.
Daca e problema de retur, ai pus-o, e minim 15 euro orice transport (am patit). Sa zicem ca acopera vanzatorul transportul, cine stie cum, dar e cam naspa sa desfaci masina si apoi sa vezi ca ăăăă stai ca nu mi-au trimis ce trebuia. Apoi, nu stii daca piesele sunt genuine (genuine aftermarket, adica - am luat bujii de pe ebay si dupa stateam cu lupa pe ele si youtube pe monitor). Astepti dupa ele, se pierd prin depozit (asta tine de curier, ma rog, am patit), se deterioreaza pt ca individul se gandeste ca e ok sa trimita multe piese mici in PLIC care se rupe si pica chestii din el (am patit). In plus, la magazine ai si consultanta... isi bate altul capul sa caute coduri OE, coduri revizuite, ce-ti merge tie pe masina si apoi te rezolva daca iti spune prostii (n-am patit :D).
Ok, daca esti versat si te enervezi, poti s-o scoti mai ieftin (de ex la baeti era 1600 - 1650 o piesa, am luat-o de la niste baeti f mari din DE care ofera si consultanta si a fost 1400 + 70 transport), am mai luat o suspensie... dar am pierdut timp sa caut prin cataloage, sa caut review-uri etc.
-
Eu am luat 2 catalizatoare la 150 de lire care erau in ro oriunde intrebam 2500 RON plus.
Ambele potrivit perfect, fara probleme, fara eror, etc.
-
Ma indoiesc ca erau 1:1 aceeasi chestie :D
-
Compar cu variantele aftermarket din Ro, la reprezentante preturile erau si mai SF.
Idem si la un radiator EGR de touareg. Pana la urma sunt niste bucati de fier grosier, atata timp cat dimensiunile sunt corecte si se potrivesc iar calitatea e decenta (ceea ce era) nu vad unde sunt problemele. Evident, elementul interior poate diferi, dar atata timp cat ai ceva garantie decenta si totul merge ok fara erori & stuff, nu vad problema.
Ok, nu va tine ca unul OEM, de acord dar sa arunci spre 1000E pentru asa ceva la o masina de 2-3000E este... fantezie.
Cat despre "daca iau de la magazin treaba e mult mai simpla" aici da-mi voie sa zic ca experienta poate varia. Stiu foarte aproape de cazuri de role de la cureaua de distributie care s-au spart dupa 2-3k km si desi montate intr-un service autorizat, au venit cu "vai ca trebuie expertiza, nu a fost montanta corespunzator" (dar culmea a mers) vai ca blabla si tot asa. Pana la urma a suportat service-ul paguba, nu vanzatorul de piese. Dar nu e garantat ca nu ai bataie de cap nici acolo.
Nu mai zic ca unele service-uri te tund la preturi de piese fara mila oricum, de ajungi sa cumperi singur de la diversi din ro si dupa iti zic "pai nu ai luat piese de la noi, nu exista goodwill gesture".
-
Stie cineva care e procedura de efectuare a ITP-ului daca acesta expira intre momentul radierii si cel al inscrierii pe numele noului proprietar ? Se poate face cu talonul vechi (valabil in limita celor 90 zile) sau trebuie sa astept inscrierea (talon nou) ?
-
Îl faci cu actele vechiului proprietar. Nu îți schimbă talonul, ci doar apare înstrăinat către tine.
-
Daca tot a trecut legea in care probele video nu se iau in considerare.
Pot alimenta de la benzinarie si pleca fara sa platesc?
Intreb pt un prieten
-
Am nevoie sa fac un drum colentina-Afi cotroceni in intervalul lun-vin pana in ora 18:00 si ma intrebam care e cea mai potrivita/rapida ora a zilei pt a ma deplasa cu masina
-
In B nu exista traseu optim. Google Maps / Waze setat cu alerta (plan a drive), ora de sosire 18. Te anunta cu 15 minute inainte de ora optima de plecare.
-
Ce parere aveti despre https://www.olx.ro/oferta/passat-b6-2009-300-cp-cititi-toata-descrierea-IDbodr8.html#1c5942d5cf ?
-
Mai bine intrebi pe forumul dedicat marcii. Sigur se stie acolo de masina respectiva.
-
Am intrebat deja, se pare ca este o abominatie,. de vehicul.
-
Am si eu o intrebare: care este cel mai bun service (grupul vag/audi) pentru o reparatie pe dosar de dauna RCA Euroins?
-
Domnilor, vreau sa îmi achit leasing ul la Porsche anticipat, după un an și un pic și am următoarea întrebare. Cum am achitat Casco-ul pe un an întreg, prin iunie, ce se întâmplă cu el după ce ma despart de Porsche? Are continuitate pe numele meu sau, în cazul urat se termina o data cu contractul de leasing din care rezulta ca eu pierd bani? :)
-
Salutare,
Sunt in cautare de un service auto in Bucuresti, specializat pe gama VAG.
De la achizitia masinii (sh) in 2014, am fost client fidel "Revizie Auto Service" de pe sos. Morarilor, dar ultima experienta a fost una neplacuta si am decis sa renunt la ei.
Orice parere este binevenita.
Multumesc anticipat,
O seara buna!
-
Radarele mobile mai trimit acasa amenzi sau hartii ce intreaba cine conducea in momentul respectiv? Cred ca am prins un radar azi intr-un sat dar nu m-au oprit
-
Nu. In RO daca nu te opreste politia pe loc camerele alea sunt degeaba.
-
Buna,
Am ucis motorul de pe masina... Avea o defectiune si pierdea ulei. Am amanat sa-i pun ulei completare la timp si am stricat motorul. As vrea sa il schimb insa gasesc foarte greu motor pe masina care sa se auda cum ruleaza...
Voi stiti un site profesionist care vinde piese de la dezmembrari si ofera garantie pentru acestea?
Stiti un site profi pentru piese masini dezmembrari?
Multumesc anticipat!
-
Salutare,
Intrebare: Pe vechiul CG era un user care avea de vanzare un Harley Davidson. Stie careva datele de contact?
Va multumesc.
-
Care stiti, daca am nr rosii si am fost deja la rar, trebuie rovinieta inafara pana ce iau nr negre? ;D
-
Nu iti trebuie rovignieta pe drumurile nationale cu numerele rosii.
In schimb nu poti sa iesi afara din tara cu numere rosii.
-
Ala mare ma bate la cap ca vrea o decapotabila. 18 ani, deh.
Cica Miata NA sau CRX Del Sol.
Ati avut careva asa ceva, imi puteti da niscai hinturi despre masinutele astea?
-
Cam ce an?
Ambele sunt destul de populare şi slabe sanse să găseşti una în care nu s-a umblat pt. "ciuning".
-
NA e primul model, cel cu farurile escamotabile, a fost produs pina in 1997 daca nu gresesc. Rar pe la rubricile de vinzare, iar alea care sunt ... valeu mama!
CRX Del Sol pare mai accesibil, insa cam tot ce vad la vinzare sufera grav cu rugina.
-
Scirtiie frina cind ridic piciorul de pe pedala, parca la stinga spate. Tambur. Neumblat pe acolo de vreo 5 ani. Ce-o fi?
-
Nu sunt poate placutele de frana ?
-
Nu placuțe. E pe tambur si saboți.
Sper sa fie doar mizerie, nu vreo buba la cablu sau la saboți.
Dar, dacă stau bine să ma gindesc, cred că saboții nu au fost schimbați niciodată, iar masina are aproape 19 ani.
Le-o fi venit si lor vremea...
-
Mizerie a fost.
Revenind, voi ce stergatoare de parbriz mai folositi?
Incepuse sa scirtiie si sa topaie cel de la sofer, am luat un Valeo First din Auchan, a dat un pic de frig ... la fel face .
Schimbat cu un Bosch AeroEco ... aceeasi magarie.
Nu ma intrebati ce marca era ala de inaintea astora ca nu mai stiu, marcase mai mult de 2 ani de cind statea pe masina.
Asa ca, ce sa fie de iarna?
-
Bosch Aero Twin. Am încercat şi lamele Valeu, da' par mai slabe.
Dacă ţopăie vezi să facă bine/uniform presiune pe parbriz, se mai slăbeşte arcu' de la braţe.
-
Măi, baieti, voi ați văzut ce iute e korby? :)
Am căscat ochii mai bine la Kia, stergătorul din dreapta e un Bosch ceva, deci cel "obosit" tot Bosch tre să fi fost.
Merg pe mîna lui korby, că știu că el le știe bine.
Twin să fie, nu jaful de Eco.
-
Eu am Bosch AeroTwin.
Chestia e să nu folosești ștergătoarele când ai gheață pe parbriz.
Le ciupește și după aia lasă dâre enervante.
-
Hai sa intreb si aici, "impricinatul" fiind un Ford Fusion 2004: cind si cind, dupa stationari de jumatate de zi sau mai mult, la pornirea masinii radioul isi uita codul si cere sa fie introdus din nou.
WTF?
La radio s-a umblat cindva, a fost scos de pe si repus pe masina (pentru acces la aeroterma de sub bord) ... poate conteaza, nu stiu.
Eu suspectez ca si bateria cam veche ar putea fi de vina, dar ...
Voi ce ziceti?
-
la pornirea masinii radioul isi uita codul si cere sa fie introdus din nou.
5385?
Nu cred că are vreo legătura bateria.
Mai degrabă radioul se cere schimbat cu ceva mai modern.
https://de.aliexpress.com/item/1005003389404270.html?spm=a2g0o.productlist.main.41.797123b4qSBAxo&algo_pvid=d6f4493c-ab88-451b-917e-d29f9d79c61f&algo_exp_id=d6f4493c-ab88-451b-917e-d29f9d79c61f-20&pdp_npi=4%40dis%21EUR%21187.60%2183.96%21%21%21200.71%21%21%402103847817031683567955429e5b0d%2112000031392402312%21sea%21DE%210%21AB&curPageLogUid=q6cXQmYfaonu (https://de.aliexpress.com/item/1005003389404270.html?spm=a2g0o.productlist.main.41.797123b4qSBAxo&algo_pvid=d6f4493c-ab88-451b-917e-d29f9d79c61f&algo_exp_id=d6f4493c-ab88-451b-917e-d29f9d79c61f-20&pdp_npi=4%40dis%21EUR%21187.60%2183.96%21%21%21200.71%21%21%402103847817031683567955429e5b0d%2112000031392402312%21sea%21DE%210%21AB&curPageLogUid=q6cXQmYfaonu)
-
5385?
Nu, e altul :)
Nu cred că are vreo legătura bateria.
Ma gindesc si la ceva gen "lipitura rece". Un contact imperfect in mufe?
Mai degrabă radioul se cere schimbat cu ceva mai modern.
Nu se ia in calcul asta :)
-
Ma gindesc si la ceva gen "lipitura rece". Un contact imperfect in mufe?
E posibil să fie și asta.
Dar munca de demontare, căutare în gol, sperare că ai rezolvat și remontare...
Eu n-aș face așa ceva decât pentru un upgrade.
Caută măcar ceva compatibil cu mașina ta care să aibă măcar BT, sau mufă USB.
Îți urez noroc.