Author Topic: Merita o masina electrica?  (Read 11545 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline widdowmaker

Merita o masina electrica?
« Reply #15 on: 22 October 2019, 23:53 »
A murit topicul? Acum am gasit si eu forumul asta, o reinviere a ComputerGames Forum si am gasit si topicul asta. Permite-mi sa te ajut, pana la urma asta e meseria mea, consiliere achizitii auto. Pe tine o sa te ajut gratis, asa, cadou de bun venit pe acest site.

Masinile electrice nu sunt inca la maturitate. Momentan e ok sa iti iei mai bine o masina hibrida, DACA si e un mare DACA, va fi singura ta masina. Din cate am citit, pentru iesiri in afara orasului vei folosi o alta masina. In acest caz, o electrica lansata in 2019 ar fi perfecta, si nu as merge pe e-Corsa sau pe noul 208 electric (practic aceeasi masina de la PSA, Opel fiind acum detinut de PSA). Pentru 30,000 de euro poti sa iti cumperi noul VW iD3. Ai aici o prezentare () care are mult mai mult spatiu la interior, fast charging la 100kw si acelasi pret, cu autonomie mai mare. Dupa parerea mea, masina asta va fi game changer datorita pretului si primul rival cu adevarat pentru Tesla Model 3 in Europa.

In ceea ce priveste incarcarea, daca ai unde sa o incarci in acea parcare subterana de care spuneai, nu vei avea probleme cu autonomia. Multa lume se sperie de autonomie din cauza timpilor de incarcare lungi, ca daca te gandesti cati kilometri faci cu un 'plin' diferentele nu sunt uriase. Asadar, la 50 de km pe zi naveta, poti sa incarci masina aia o data pe saptamana, eventual in weekend. Daca ai acces la o statie de incarcare rapida (macar DC 50 kw) atunci in 2 ore e gata. E ca si cum te duci la mall, faci niste cumparaturi si vezi un film si masina e incarcata (multe mall-uri au deja prize de incarcare si Bucurestiul chiar sta bine la acest capitol. Descarca aplicatia Plugshare ca sa iti faci o idee cu privire la cate prize de incarcare sunt in Bucuresti).

Pe langa iD3 ai si noul Zoe, cu o baterie mai mare ca si optiune sau Leaf. Problema la Leaf e ca nu ai incarcare rapida si bancheta spate are sezutul foarte tare, iti spun din experienta. Sper sa te ajute sa iei o decizie informatiile prezentate aici. Cheers!
 
The following users liked or thanked this post: AlexU

Offline AlexU

Merita o masina electrica?
« Reply #16 on: 29 November 2019, 16:35 »
Cautand din greu prin site-urile de anunturi, am ajuns la concluzia ca nu imi permit o masina SH.
Am aplicat ceva filtre banale, 2016+ cu ceva dotari de bun simt, si buba e ca sub 10000 euro nu gasesc nimic acceptabil. Mai are rost sa adaug ca toate au 150000+km?

Pana si Astra J urmarit de mult (ma interesa nou), avea pret de pornire de 10860 de euro cu rabla prin 2015-2016, acum in configuratie similara ajunge la 13700 de euro. Primit oferta si pentru Astra K, 200km in bord la 14533 euro - rabla.

Tragand linie, tentant Corsa-ul electric.
« Last Edit: 29 November 2019, 17:49 by AlexU »
 

Offline mache

Merita o masina electrica?
« Reply #17 on: 15 October 2020, 11:32 »
Review-ul ID3 mi-a demonstrat ca VW n'a invatat prea multe din scandaluri si incearca tot marea cu sarea (a se citi: profit rapid fara pic de gandire)

@AlexU - depinde cati km faci; pentru anul 2020 eu as recomanda hibrida 
 

Offline AlexU

Merita o masina electrica?
« Reply #18 on: 15 October 2020, 11:41 »
Mersi, ID3 având dimensiuni apropiate de Touran-ul socrului încă mi se pare perfect, dar vine cu un preț piperat.
Mai mult de Corsa electrică, nu mă pot apropia ca buget.

Gândind la rece, deși am aproape 14.000 km cu C-max-ul în mai puțin de 10 lunide în condițiile în care din februarie până în martie mai mult a stat, sunt conștient că în câțiva ani mașina electrică se plătea singură, însă nici nu puteam merge la fel de mult și calculul e valabil doar dacă în toată perioada reușeam să o alimentez de la stații de încărcare gratuite.

Ca hibride, un Corolla e din nou, peste buget. Mi-ar fi plăcut să văd și Mazda 3 hibrid. În prezent, mi-aș putea permite o hibridă clasă mică, dar nu de asta aș avea nevoie.

Văd lucrurile așa în cazul meu: electrică sau motor termic. Hibridul încă e scump, iar ținând cont de ce s-a întâmplat pe durata pandemiei, nu aș avea curajul să fac o astfel de investiție.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
« Last Edit: 15 October 2020, 11:47 by AlexU »
 

Offline Ciocanul

Merita o masina electrica?
« Reply #19 on: 15 October 2020, 21:51 »
1000 de km sunt cam 300 de lei in benzina. 14000 i-ai facut in oras ? Pe DN-urile noastre e ok cu electrica. Am mers ultima data pana la Herculane si medie de doar 60-70km, zici ca eram pe bulevard in oras. Cam asa e in multe zone. Ce vreau sa zic e ca la drum lung e naspa cu electrica daca o iei pe autostrada: daca ii dai talpa bateria se duce imediat.
 

Offline AlexU

Merita o masina electrica?
« Reply #20 on: 16 October 2020, 00:22 »
Preponderent extern, dar mediu tot iese pe la 7-8 l/100 km. Tentantă Dacia Spring ca a doua mașină, de folosit prin oraș.

Dar presimt că odată cu apariția ei, vor dispărea stațiile de încărcare gratuite sau vor fi tot timpul ocupate ținând cont de autonomia mică.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

Offline mache

Merita o masina electrica?
« Reply #21 on: 16 October 2020, 00:52 »
Preponderent extern, dar mediu tot iese pe la 7-8 l/100 km. Tentantă Dacia Spring ca a doua mașină, de folosit prin oraș.

Dar presimt că odată cu apariția ei, vor dispărea stațiile de încărcare gratuite sau vor fi tot timpul ocupate ținând cont de autonomia mică.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Dude, spring e o batjocură gravă... E destinată clar firmelor nu persoanelor fizice... 45 de cai în 2020 e o palmă oricui consideră că vrea mașină și nu trotineta

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

 

Offline AlexU

Merita o masina electrica?
« Reply #22 on: 16 October 2020, 01:02 »
Crezi că soția ar folosi mai mult de 45 CP să îl ducă pe cel mic la creșă, și mai apoi la muncă? Zic de oraș, unde alții ard bani și tu nu în timp ce se stă pe loc sau se merge la pas.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

 

Offline mache

Merita o masina electrica?
« Reply #23 on: 16 October 2020, 01:14 »
Crezi că soția ar folosi mai mult de 45 CP să îl ducă pe cel mic la creșă, și mai apoi la muncă? Zic de oraș, unde alții ard bani și tu nu în timp ce se stă pe loc sau se merge la pas.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Și de ce crezi că o Toyota Yaris hybrid cu putere dublă nu se comportă similar în oraș?

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

 

Offline AlexU

Merita o masina electrica?
« Reply #24 on: 16 October 2020, 01:50 »
Um, prețul? Umbla o ofertă prin birou de Yaris hibrid 20. 000+ euro, și e totuși o chichineață de mașină. Până la urmă colegul și-a luat un BMW seria 2 pachetul M sport, 22000 euro luată de la Cobălcescu.

Și măcar pleacă cu zâmbetul pe față din parcare. A mai avut Yaris, și prin Focșani parcă plătea cam 1400 lei pe o revizie de bază.

Pe scurt, practic mi-ai dat dreptate. Fie ea mașină de 44CP sau dublu, în oraș tot la aceeași coadă stă, tot până la 50 km/h merge.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

Offline mache

Merita o masina electrica?
« Reply #25 on: 16 October 2020, 08:20 »
Um, prețul? Umbla o ofertă prin birou de Yaris hibrid 20. 000+ euro, și e totuși o chichineață de mașină. Până la urmă colegul și-a luat un BMW seria 2 pachetul M sport, 22000 euro luată de la Cobălcescu.

Yaris Terra (nici chiar cea mai cheala dar intr-adevar intrare de gama) - luata cu Rabla in decembrie 2018: 12500e
BMW seria 2 vrei sa zici ca e de fapt 2 Active Tourer, nu? Seria 2 coupe e mai scumpa

Quote
A mai avut Yaris, și prin Focșani parcă plătea cam 1400 lei pe o revizie de bază.
la Toyota Vest a fost nevasta si mai mult de 800 lei (revizie cu filtre schimbate si verificare de baterie & shit) nu tin minte sa fi dat

Quote
Pe scurt, practic mi-ai dat dreptate. Fie ea mașină de 44CP sau dublu, în oraș tot la aceeași coadă stă, tot până la 50 km/h merge
De fapt nu'ti dau dreptate, spun doar ca ai variante care pot face acelasi lucru in oras (consum foarte mic - aproape de electrica) dar care au si putere si autonomie suficienta (minim 500km faci cu cei 35 litri ai Yaris hybrid)
« Last Edit: 16 October 2020, 08:21 by mache »
 

Offline AlexU

Merita o masina electrica?
« Reply #26 on: 16 October 2020, 11:54 »
Nop, seria 2 Coupe, însă nu era nouă.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

 

Offline masinacu4roti

  • Feedback Score: (0)
  • Newbie
  • Banned!
  • Posts: 3
    • View Profile
Merita o masina electrica?
« Reply #27 on: 29 December 2020, 14:35 »
La masinile electrice se pot monta Reclama proasta ? Ar tine bateria? Ma gandesc ca sunt mai grele.
« Last Edit: 29 December 2020, 14:50 by AlexU »
 

Offline DSC

Merita o masina electrica?
« Reply #28 on: 15 January 2021, 10:13 »
poate te ajuta cu ceva:
Cineva din prieteni, si-a luat un Zoe 3.
Frumusica masina, dar spartana la interior.
In spate, eu, la ai mei 2 metrii fara o doza de cola, nu pot sta drept. Aparent bateria este sub scaune.
 Destul de incapatoare la picioare. Scaunele fata sunt reglabile destul de limitat. Din nou, baterie sub scaune.
Ca si performante, destul de fasneata. Nu cat sa te lipeasca de scaun, cum vezi prin filmulete pe youtube la tesla, dar mai bine decat logan 1.2 1.4.
Limitata din fabrica, ca si viteza. Aparent, nu se poate scoate.

Problema cu autonomia si unde incarci e asa:
Cainii latra, ursul merge.
Practic, 90% din timp masina ta sta.
Mergi la un supermarket, ai priza de electrice/plug-in hybrid.
Mergi la mall, ai priza.
Stai la curte? Iti faci priza.
Stai la bloc si ai loc de parcare? Daca ai destul de multa rabdare, sa te bati cu morile de vant, poti merge prin tot procesul migalos de a solicita sa-ti instaleze priza pe locul de parcare inchiriat.
Prin tara, in special spre vest, gasesti destul de multicele pensiuni care s-au adaptat la nevoile vizitatorilor si si-au improvizat o priza.

Ca si diferente intre masini:
La majoritatea reprezentantelor VW, chiar daca au de ceva ani golful electric(din 2014), nu exista cine sa se ocupe de o problema, fiindca lipsesc cu desavarsire specializarea staff-ului.
Cica si la Mazda prin service, au o problema similara.
Dacia Spring promite multe, pe bani putini. De obicei nu prea iese, dar, sub conducerea Renault, cei de la Dacia au scos sandelul de 7000 euro(?!).

Majoritatea electricelor sub 22.000(cu voucher si balarii) sunt foarte spartane. Si plug-in-urile. Datorita subventiei.

Am auzit foarte multi oameni incantati de B-class-ul electric. Pana la urma, Elon a vandut "inima" electrica a Smart-ului EV catre Daimler.

Just my 2 cents, sper ca te ajuta.
« Last Edit: 15 January 2021, 10:31 by DSC »
 

Offline AlexU

Merita o masina electrica?
« Reply #29 on: 15 January 2021, 10:34 »
Danke, mai văzusem B Class electric și rămăsesem surprins că e destul de ieftină sh. Doar am văzut ceva anunțuri, nu le-am și pipăit.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk