Author Topic: Motorsport  (Read 11874 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline korby

Motorsport
« Reply #45 on: 31 May 2023, 10:58 »
 

Offline taxon

Motorsport
« Reply #46 on: 31 May 2023, 14:35 »
"TRACTARI LOGAN"? Adicatelea cum?
Art. 30 – Libertatea de exprimare
(2) Cenzura de orice fel este interzisa.
 

Offline korby

Motorsport
« Reply #47 on: 02 June 2023, 22:29 »
Inside joke. :)

Post Merge: 03 June 2023, 20:20
« Last Edit: 03 June 2023, 20:20 by korby »
 

Offline korby

Motorsport
« Reply #48 on: 07 June 2023, 16:47 »
 

Offline korby

Motorsport
« Reply #49 on: 08 June 2023, 23:01 »
Camp. Rally Sprint 2023 etapa 4, Satu Mare.


https://www.facebook.com/adi.korby/posts/2469748549855486
 

Offline korby

Motorsport
« Reply #50 on: 10 June 2023, 20:15 »
Ultima sesiune de la Mureş de până acum, ocazie cu care am tras şi un personal best.


 

Offline korby

Motorsport
« Reply #51 on: 11 July 2023, 18:25 »
 

Offline korby

Motorsport
« Reply #52 on: 16 July 2023, 00:06 »
 

Offline Ciocanul

Motorsport
« Reply #53 on: 16 July 2023, 09:37 »
Frumoasa pasiune ! Ar fi fain sa ne explici cam care iti sunt costurile intr-un an si cam la cate competitii ajungi.
 

Offline korby

Motorsport
« Reply #54 on: 16 July 2023, 16:47 »
Mulţămesc! ;D

Majoritatea competiţiilor la care mergem noi au cerinţă obligatorie doar casca şi stingătorul, în rest se poate merge cu maşina normală, de stradă. Căştile încep de pe la 100 de euro, stingătoarele parcă-s sub 100 de lei.
Principala cheltuială este taxa de înscriere, pt. că e obligatorie. :P Variază în funcţie de eveniment şi organizator, iată câteva exemple:

  • RallySprint (ca şi în video de mai sus), 300 de lei pe etapă. Mai este o taxă anuală de 150 de lei, pt. înscriere ca şi membru ACR.
  • TrackDay la Transilvania Motor Ring (antrenamente), 500 de lei pt. aprox. 5 ore - de obicei este open pitlane, se intră şi se iese pe pistă după cum vrea fiecare. Costuri suplimentare: 200 de lei boxă/garaj, 200 de lei instructor în dreapta pt. 3-5 ture.
  • TrackDay la MotorPark (Adâncata) încă nu am fost, e prea departe. Am impresia că este puţin mai scump, dar ca şi durată e vorba de 6-8 ore.
  • Viteză pe traseu montan (VTM de la ACR), 480 de lei. Noi ne dăm ca şi echipaj, deci încă 100 de lei pt. copilot, +30 de lei asigurarea copilotului. Este obligatoriu ca maşina să fie cu rollcage, măcar half-cage.
  • Diverse "coaste" de amatori care se afiliază cu FRAS, undeva pe la 4-500 de lei. Nu cer rollcage, da' nu prea lasă cu copilot (când se şi respectă regulamentul).
  • HotLap Competition de la Prejmer Raceway, 400 de lei. Include o sesiune de antrenamente şi manşele de concurs.
După care, în funcţie de locaţie şi nevoi... cazare, mâncare, combustibil pt. drum dus-întors, închiriat platformă, etc.
Consumul de benzină este, de obicei, neglijabil în timpul concursurilor, adică vorbim de 10-20km de dat blană. La antrenamente/trackday cam 50L de benzen, mă duc cu canistra după mine.
Cauciucuri? Depinde foarte, foarte mult de cum sunt folosite. Din vara 2021 până astă primăvară m-am dat pe Nankang NS-2R, care-s cam 100 de euro bucata. Anul ăsta am trecut pe Toyo, astea au fost aproape 200 de euro, da' sunt mai soft. Săptămâna trecută la Mureş am pus iară Nankang pt. că nu avea rost să uzez Toyo pe cloceala asta. După care, chiar ieri am povestit, dacă se merge spre slici, MRF super-soft sunt cam 200 de euro + TVA, Pirelli cam 400 de euro + TVA (toate scorurile astea-s pe bucată, la dimensiuni de genul 195-205 / 45-50 / R15).
Rollcage? Nu prea este obligatoriu la nivelul ăsta, în principiu sare de 1000-1500 de euro şi trebe golit prin maşină. La următoarea mă gândesc să-i fac un half-cage.

Ca şi număr de evenimente, anu' ăsta speram să ajungem la vreo 20-22, da' nu s-a adeverit. Până acum am fost la 5 concursuri şi 3 trackdays, încercăm ca până la sfârşitul anului să mai mergem la vreo 7-8.

Alte costuri care mi-au mai trecut prin cap:

  • combinezon - de la 150-ish de lei, ignifug peste 100-200 de euro.
  • încălţăminte - de pe la 300-500 de lei.
  • cagulă (neapărat!) - de bumbac de la 15-35-50 de lei, iar din nomex pe la 200+.
Foarte util: scaune, umbrelă (sau cort de-ăla, acuma am un lapsus şi nu-mi vine cum îi zice...), ladă frigorifică. Also, ieri am fost prima dată cu o dubă - mult mai util şi foarte practic. Also also: GoPro, suporţi de montare şi carduri.

Sigur am uitat ceva, am memorie scurtă, da' dacă mai e vreo curiozitate, ask away!  ;D

----------------------

Meanwhile, this happened (see below).
« Last Edit: 16 July 2023, 16:49 by korby »
 
The following users liked or thanked this post: taxon

Offline taxon

Motorsport
« Reply #55 on: 16 July 2023, 17:54 »
Haoleu, bravo nenea!
Respect!
Art. 30 – Libertatea de exprimare
(2) Cenzura de orice fel este interzisa.
 

Offline korby

Motorsport
« Reply #56 on: 16 July 2023, 22:05 »
Tanx!
 

Offline korby

Motorsport
« Reply #57 on: 18 July 2023, 00:45 »
Frumoasa pasiune ! Ar fi fain sa ne explici cam care iti sunt costurile intr-un an si cam la cate competitii ajungi.
PS: la nivel de an calendaristic nu aş vrea să fac un calcul care să includă ce ziceam mai sus cu taxe, deplasări, cazări, etc. pt. că dup-aia dispare tot farmecu'. Da, recunoaştem că e o cheltuială greu de o susţinut, da' ne băgăm pt. că vrem şi pt. că ne place.
Dacă ar apărea vreun susţinător/partener la care să-i punem un banner imens pe maşină şi un steag în parcu' de service nu am refuza. :D
 

Offline Ciocanul

Motorsport
« Reply #58 on: 18 July 2023, 13:35 »
Bravo si pafta la sponsori ! Sa va interesati pe la consiliile judetene, puteti aplica la diferite proiecte si se aproba procente din suma ceruta.
Dar masina in sine, motorul si nu numai cam cat a costat ? E motorul original modificat sau alt motor ? :)
 

Offline korby

Motorsport
« Reply #59 on: 18 July 2023, 14:45 »
Foakin' forum, tocmai am pierdut un post kilometric în care răspundeam cu câteva estimări... FML.
BRB

Post Merge: 18 July 2023, 15:02
Bravo si pafta la sponsori ! Sa va interesati pe la consiliile judetene, puteti aplica la diferite proiecte si se aproba procente din suma ceruta.
Thanks! Gief moar infoz? Nu-s la curent cu de-astea, mă feresc de politică.  ;D

Dar masina in sine, motorul si nu numai cam cat a costat ? E motorul original modificat sau alt motor ? :)
Maşina luată SH în 2018 cu 3000 de euro, stock-stock, folosită 2 ani şi ceva ca daily driver. Motor neatins până astă iarnă, am pus axe de Twingo RS şi ECU custom, 3500 de lei.

Altele:

  • Etrieri de frână faţă de Pejo 406 v6, bolt on, cu plăcuţe de 3-4 ori mai mari decât cele originale ale Loganului. 700 de lei SH pe OLX. Plăcuţe Ferodo Racing DS3000, 1150 lei setu'. Plăcuţele ţin cam un an.
  • Conversie la discuri pe spate, fuzete şi etrieri de pe Reno Modus, portetrieri de pe Megane 2 Break - cam pe la 1000 de lei, parcă. Plăcuţe tot DS3000, vreo 700 de lei.
  • Discuri Rotinger cu striaţii J, 280mm pe faţă, 270mm pe spate, 490 lei pe faţă, 523 lei pe spate. A fost nevoie de rulmenţi pe spate, I went for OEM/OE.
  • Bucşe poly pt. braţele faţă, 670 de lei.
  • Volan sport, de pe la 200-ish de lei. Adaptor volan, 100 de euro.
  • Scaune sport cu "urechi" (protecţii la cap), 2000 lei / buc. Încă un scaun SH pt. nevastă pt. că alea anterioare sunt prea mari, 700 de lei. Suporţi scaune, 300 lei. Centuri cu prindere în 5 puncte, 500 lei.
  • "Geamuri" laterale din policarbonat, 500 de lei.
  • Suspensie reglabilă KW V1, 1000 de euro.
  • Roţi neapărat SH. :) Speedline EvoCorse, 1000 de lei. Japan Racing JR3, 1600 de lei - mai uşoare cu peste 3 kile jumate decât Speedline.

And many more. :) Manoperă nush să estimez. Nu fac eu prea multe, în majoritatea timpului apelez la 1-2 persoane, da' ne mai ajutăm cu una-alta şi-atunci nu e vorba numa' de bani.
« Last Edit: 18 July 2023, 15:02 by korby »
 
The following users liked or thanked this post: taxon