Mulţămesc!
Majoritatea competiţiilor la care mergem noi au cerinţă obligatorie doar casca şi stingătorul, în rest se poate merge cu maşina normală, de stradă. Căştile încep de pe la 100 de euro, stingătoarele parcă-s sub 100 de lei.
Principala cheltuială este taxa de înscriere, pt. că e obligatorie.
Variază în funcţie de eveniment şi organizator, iată câteva exemple:
- RallySprint (ca şi în video de mai sus), 300 de lei pe etapă. Mai este o taxă anuală de 150 de lei, pt. înscriere ca şi membru ACR.
- TrackDay la Transilvania Motor Ring (antrenamente), 500 de lei pt. aprox. 5 ore - de obicei este open pitlane, se intră şi se iese pe pistă după cum vrea fiecare. Costuri suplimentare: 200 de lei boxă/garaj, 200 de lei instructor în dreapta pt. 3-5 ture.
- TrackDay la MotorPark (Adâncata) încă nu am fost, e prea departe. Am impresia că este puţin mai scump, dar ca şi durată e vorba de 6-8 ore.
- Viteză pe traseu montan (VTM de la ACR), 480 de lei. Noi ne dăm ca şi echipaj, deci încă 100 de lei pt. copilot, +30 de lei asigurarea copilotului. Este obligatoriu ca maşina să fie cu rollcage, măcar half-cage.
- Diverse "coaste" de amatori care se afiliază cu FRAS, undeva pe la 4-500 de lei. Nu cer rollcage, da' nu prea lasă cu copilot (când se şi respectă regulamentul).
- HotLap Competition de la Prejmer Raceway, 400 de lei. Include o sesiune de antrenamente şi manşele de concurs.
După care, în funcţie de locaţie şi nevoi... cazare, mâncare, combustibil pt. drum dus-întors, închiriat platformă, etc.
Consumul de benzină este, de obicei, neglijabil în timpul concursurilor, adică vorbim de 10-20km de dat blană. La antrenamente/trackday cam 50L de benzen, mă duc cu canistra după mine.
Cauciucuri? Depinde foarte, foarte mult de cum sunt folosite. Din vara 2021 până astă primăvară m-am dat pe Nankang NS-2R, care-s cam 100 de euro bucata. Anul ăsta am trecut pe Toyo, astea au fost aproape 200 de euro, da' sunt mai soft. Săptămâna trecută la Mureş am pus iară Nankang pt. că nu avea rost să uzez Toyo pe cloceala asta. După care, chiar ieri am povestit, dacă se merge spre slici, MRF super-soft sunt cam 200 de euro + TVA, Pirelli cam 400 de euro + TVA (toate scorurile astea-s pe bucată, la dimensiuni de genul 195-205 / 45-50 / R15).
Rollcage? Nu prea este obligatoriu la nivelul ăsta, în principiu sare de 1000-1500 de euro şi trebe golit prin maşină. La următoarea mă gândesc să-i fac un half-cage.
Ca şi număr de evenimente, anu' ăsta speram să ajungem la vreo 20-22, da' nu s-a adeverit. Până acum am fost la 5 concursuri şi 3 trackdays, încercăm ca până la sfârşitul anului să mai mergem la vreo 7-8.
Alte costuri care mi-au mai trecut prin cap:
- combinezon - de la 150-ish de lei, ignifug peste 100-200 de euro.
- încălţăminte - de pe la 300-500 de lei.
- cagulă (neapărat!) - de bumbac de la 15-35-50 de lei, iar din nomex pe la 200+.
Foarte util: scaune, umbrelă (sau cort de-ăla, acuma am un lapsus şi nu-mi vine cum îi zice...), ladă frigorifică. Also, ieri am fost prima dată cu o dubă - mult mai util şi foarte practic. Also also: GoPro, suporţi de montare şi carduri.
Sigur am uitat ceva, am memorie scurtă, da' dacă mai e vreo curiozitate, ask away!
----------------------
Meanwhile, this happened (see below).