Pe langa ce ai enumerat in primul post, iti recomand sa te mai uiti la lufturile dintre elementele caroseriei. Daca vanzatorul sustine ca nu a avut elemente lovite si revopsite/inlocuite, toate lufturile trebuie sa aiba distanta egala, inclusiv cele de la capota. Iar daca aceasta a fost lovita, este aproape imposibil ca elementele montate dupa accident sa fie la aceeasi distanta. Te poti uita si la imperfectiunile vopselei. Unde vezi valuri/pori sau suprafata este mult mai fina la atingere decat restul masinii, elementul este revopsit.
Eu procedez in felul urmator. Desi nu am mai cumparat o masina SH de ceva timp, procedam asa. Luam legatura cu vanzatorul, aruncam cateva intrebari de maxima importanta si stabileam o intalnire.
Verificam vizual, anvelope, jante, discuri, etrieri, lufturi, scaune, pedalier, volan, schimbator, uzura usii soferului, motorul foarte rapid si evident o tura scurta cu masina. A doua zi, daca mi-o doream, stabileam o verificare in reprezentanta masinii, cu urmatoarea conditie. Daca masina se prezinta cum spune, platesc evaluarea, daca nu, o plateste.
Daca refuza, mergeam mai departe si nu imi bateam capul.
Iti recomand sa te duci in reprezentante, si nu la serviceuri chiar si din autovit. Pretul pe care il platesti este acelasi dar serviciile si aparatura difera. Testerele sunt pentru marca respectiva si nu generice.
Ca o scurta poveste. In tinerete am cochetat cu ideea de a cumpara un Mitsubishi Lancer Ralliart. Am gasit, arata ABSOLUT impecabil exterior si interior. Motorul de afara arata foarte bine, nu spalat, dar curat. Am mers la reprezentanta, iar acolo, dupa test, am fost tras intr-o alta camera de catre baietii din service si mi s-a explicat starea masinii. Puntea spate fusese rupta si sudata iar la brate au folosit niste suruburi clasice pentru a tine roata, baia de ulei sudata si curgea lent, toate piesele de pe punti erau noi, dar masina avea ~30k km.
Pretul masinii era undeva la 15000 euro.
L-am confruntat pe proprietar iar acesta mi-a spus ca el nu stie, ca a avut masina lasata la un prieten. Am spus ok, a platit testul si am plecat. Masina este acum la altcineva, cu care m-am si intalnit in trafic dupa vreun an, si am intrebat cum e masina. Mi s-a spus ca nu reuseste sa scape de ea...
Ca sfat, incearca sa eviti piata SH de particulari daca ai cum. Mergi la reprezentante, das welt, tiriac bla bla si discuta cu ei. Vezi ce au pe stoc. Sansele sunt mult mai mici sa iei teapa.
Eu spre exemplu, cumpar numai din daswelt, SH, masini pana in 25k km, cu garantie de fabrica. Incerc sa schimb masina la 2 ani cel mult pentru a nu isi pierde foarte mult valoarea. Tot la acestia ma intorc la revanzare. Iar de fiecare data, tot ei sunt cei are o cumpara iar pentru asta am sansa sa negociez suficient de mult la urmatoarea. Masina sotiei tot de la acestia o am si tot asa...
De tinut cont este ca drumurile pe care le fac in ultima vreme nu depasesc 10-12k km pe an. Nu mai e ca pe vremuri
