Author Topic: Western  (Read 820 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline indicopleus

Western
« Reply #15 on: 02 May 2019, 01:04 »
ai uitat sa inchizi topicu' :)))

oka, mie mi-ai demonstrat de mult ce era de demonstrat, nu tre sa te mai sfortezi again.  las-o moarta cu aluziile alea de prin alte topicuri si n-o sa ne mai intersectam prea curind.

p.s.

da, comparativ cu matrix (si cu oricine) exista foarte bine-sanatos si e o referinta in orice discutie despre western si virfurile sale sau despre reprezentarea violentei.


 

Offline Monier

Western
« Reply #16 on: 03 May 2019, 10:58 »
oka, mie mi-ai demonstrat de mult ce era de demonstrat, nu tre sa te mai sfortezi again. 
las-o moarta cu aluziile alea de prin alte topicuri si n-o sa ne mai intersectam prea curind.
huh??? paranoia much?
oh da, m-am fortat mult. e foart obositor.. bai tu ai impresia ca universul se invarteste in jurul tau.
sa-ti spun eu ce s-a intamplat: m-am folosit de ocazie ca urmaresc westernuri si eu, ca nosferat. pentru a mia oara, eu urmaresc filme! nu stau cu nasul in google pentru opinii despre ele.
la fel m-am folosit de pauza de sarbatori sa trag repede prin tot GOT, chiar ma asteptam la 7 episoade de foc, si inca mai sper la ceva mai bun.

da, comparativ cu matrix (si cu oricine) exista foarte bine-sanatos si e o referinta in orice discutie despre western si virfurile sale sau despre reprezentarea violentei.
contrazici la absurd, deja e ceva ce te defineste. bineinteles ca se vorbeste de violenta si despre altele in recenziile si studiile alea. tocmai ti-am spus ca violenta e omniprezenta in filme, mai ales in western.
lasi puternica impresie ca tu chiar nu ai ce face. ti-o zic dintr-o ciudata simpatie... mai plimba ursul si in alta parte. ok? :)
-
referinta e o unealta in demonstratia logica, referinta este o mentionare situata intr-un context. si contextul e diferit de la studiu la studiu. tocmai am citit cred vreo zece studii despre unforgiven. majoritatea celor slabe (excesiv de laudative) au fost scrise exact cum am intuit, la aniversarea 25 ani. fiecare critic a gasit nuante diferite, semnificatii diferite si intelege filmul diferit! as putea vorbi despre ei, nu despre ce ai zis tu. ...din nou, daca imi trezesc interesul si am chef. 

in alta ordine de idei, am incercat sa zic ca gasesti putine dezbateri despre unforgiven, si acum m-am edificat ca intr-adevar domeniul e foarte saracacios in rezultate. gasesti mai multe dezbateri online despre lucruri mult mai putin importante, deci nu e un criteriu catre valoarea filmului! era un criteriu in cat e de discutat nu de critici prin studii ..drumroll.. uitate, ci de populatie, in mod curent si continuu. matrix, star wars, alien - astea genereaza materiale la nesfarsit. sunt francize fara moarte, chiar daca mor vor fi readuse la viata. orice bou le-a vazut de cateva ori pe fiecare. unforgiven? yeah, o data - poate.
spre sa ajute clarificarea.

,
 

Offline indicopleus

Western
« Reply #17 on: 04 May 2019, 22:57 »
bai, eu o lasesem moarta, vad ca tu esti ala care tot insista (tot scremindu-te sa ma provoci, ca dupa aia sa incepi again sa chelalai), ba pe la "directiune", ba prin alte topics, ba pe aici. si in afara ca ni-l arati in sfirsit pe nenea ala din care ti-ai extras marile idei cu continuitatea fara fisura intre clint din leone si clint din unforgiven, megacoiosul bengos, razbunator al curvelor etc., deci in afara de devoalarea surselor tale (originalule ginditor cu mintea proprie care esti! :D), iar indrugi numai prapastii.

clint a zis exact ce tu nu ai inteles, ce tot iti spun: westernul e revizionist din anii 50. si daca clint asta, cu tine in brate si restul de specialisti crede ca a reinventat roata,
eu stiam foarte bine despre ce e vorba in propozitie, si daca aveai lectiile facute cind a inceput discutia asta ai fi inteles si tu fara asa mari convulsii ce vrea sa spuna expresia mea "i-a batut ultimele cuie-n sicriu". ultimele, nu primele, nu singurele.

daca tu, si oricine, credeti ca in spaghetti violenta nu e condamnata, adica orice bully nu-si primeste comeuppance; ca in spaghetti nu se deconstruieste si mama strabunicii de western

ce a deconstruit spaghetti e alta mincare de peste.

tocmai ti-am spus ca violenta e omniprezenta in filme, mai ales in western

comite violenta. aceeasi violenta expusa si condamnata in practic toate westerns
vad pentru a cincizecea mia oara ca ti-e imposibil sa intelegi ca nu ai de-a face cu violenta ca atare, ci cu reprezentarile ei, si ca alea sint diferite de la autor la autor in fuctie de intentionalitatea foarte particulara cu care lucreaza fiecare (ca nu "bucati din viata" si reflectarea realitatii vezi tu cind te uiti la un film - mai ales unul de autor -, ci reflectarea unei anumite subiectivitati, cu atit mai personala si mai distincta cu cit autorul ala e mai demn de numele de autor. de aia, in pana mea (si tot eu sint ala caruia ii lipseste orice fundament)!, una e cum apare violenta la leone (ca estetica), super-stilizata & magnific coregrafiata, mega-rafinata (practic o ridica la statut de mare arta - a fixat un standard de neatins pentru generatii si generatii de imitatori-. cadre, unghiuri, morricone, tot tacimul), si cu totul altceva e cind eastwood nu se sinchiseste deloc s-o reconstruiasca cu mijloacele spectacolului, lasind-o sa arate aproape la fel de naspa ca in realitate, fara muzici, fara sclipici, fara show (sta ala si se smiorcaie juma de ora intre stinci, pina adoarme 90% din audienta care asteapta singe pe pereti etc).

n-a spus nimemi ca clint e bun si leone e rau, ci ca face cu totul altceva (cel putin pe linia reprezentarii violentei)  - si la urma urmei normal ca trebuie sa faca altceva daca vrea sa aiba si el o voce distincta, altfel ar fi ramas un simplu epigon obosit). da' la tine totul e otova si indistinct, e "violenta", aceeasi violenta, de la ford pina la tarantino.  "criteriile" tale de clasificare in cinema?! orice pistol apare intr-un film = "jocul cu pistoale", orice nu stiu ce alt kkt = noir, orice pwla/pyzda = porn s.a.m.d. te ia cu durere de cap, si tot altora le lipseste orice fundament.


eastwood insusi despre lagatura lui unforgiven cu leone and spaghetti:

"Unforgiven is dedicated to Sergio Leone and to Don Siegel. What relationship does your film have with their cinema?

In my mind, the film doesn’t have much to do with Sergio and Don. But it’s equally true that we never know to what extent the things of our life, the people we’ve worked with or haven’t worked with, will come to play a role in what we do—whether it’s John Ford, for instance, or others. They’re two people I’d worked with at important moments in my life, and both of them, ironically, died in the course of the last couple of years; that’s why I wanted to pay homage to those two men who had influenced me so much, whether they had anything to do with the film or not. I like to think they would have liked the story. Maybe not, but I think Don would have liked it a lot."

erai la curent cu tematica violentei


vad ca te intereseaza mult asa ceva


cinema-ul (reprezentarile vehiculate pe acolo) e o parte inportanta a imaginarului colectiv,  are o incarcatura ideologica implicita (cum a fost cazul si cu westernul clasic), si analiza dominantelor sale fie macar si din perspectiva psihologiei receptarii poate fi interesanta, da.

e foarte greu sa gasesti film FARA ceva violenta. e parte din viata, si cateodata e buna. daca filmul nu are violenta atunci nu exprima acea bucata de viata ce ne trezeste noua interesul.

da..., fara ceva violenta si fara ceva sex viata e pustie, si lumea deprimata ca nu-si regaseste exprimate acele bucati din viata care determina in modul cel mai eficient inima sa tresalte. noroc cu hollywood si cu porn industry ca stiu pe ce butoane pavloviene sa apese ca sa ne mentina continuu in stare de trezie.

era un criteriu in cat e de discutat nu de critici prin studii ..drumroll.. uitate, ci de populatie, in mod curent si continuu. matrix, star wars, alien - astea genereaza materiale la nesfarsit. sunt francize fara moarte, chiar daca mor vor fi readuse la viata.


tu pui un film de autor in aceeasi oala cu francize, decretezi analfabetismul generalizat (in materie de consum de arta) ca unic criteriu axiologic si vrei sa mai discuti dupa aia aspecte tehnice de forma si de fond?!

ce sa mai zic, proclama-te iarasi singur invingator si fii fericit

bye


« Last Edit: 04 May 2019, 23:13 by indicopleus »
 

Offline Monier

Western
« Reply #18 on: 01 June 2019, 16:34 »
citind postul abia acum, ma surprinde din nou nivelul
inca o culme in ce priveste obraznicia.
lipsa de cultura CRASA in tot ce inseamna cinema.
lipsa de discernamant, ceea ce se cheama self awareness.. adica o elementara luciditate.
gandirea perfect circulara, cand contrazici ce ai zis mai devreme, ca cineva cu personalitate multipla.
Quote
tu pui un film de autor in aceeasi oala cu francize, decretezi analfabetismul generalizat (in materie de consum de arta) ca unic criteriu axiologic si vrei sa mai discuti dupa aia aspecte tehnice de forma si de fond?!

ce sa mai zic, proclama-te iarasi singur invingator si fii fericit
in sfarsit ti-ai dat seama. sau ai uitat ca tu esti ala care a facut asa ceva?

nu stiu cum in vecii vecilor "o poate lasa moarta" un individ ca tine.
bineinteles ca spaghetti WESTERN nu are nimic in comun cu WESTERN.. "e alta mancare de peste." peste? mda, ceva pute LMAO!

te-ai facut singur de ras cand recenziile, analizele, studiile, imi dau mie dreptate. de la profesori universitari la NYT, la roger ebert.
esti unul din putinii care cade din lac in put cu google in fata.

data viitoare citeste peste primele doua linkuri peste primii doi youtuberi.
nu ai ce cauta sa vorbesti despre chestii pe care nu le-ai vazut. nu impresionezi pe nimeni, opinia ta in cazul de fata valoreaza fix pix.
esti varza, exact cum imi ziceai tu mie in postul ala sters! QED, bitch.

hai sa inchid threadul, ca iar imi ies din fire..
« Last Edit: 01 June 2019, 16:38 by Monier »
 

Offline Monier

Western
« Reply #19 on: 01 June 2019, 16:41 »
"nimanui nu-i pasa de westernul tau"
-
 

Offline indicopleus

Western
« Reply #20 on: 02 August 2019, 23:05 »
citind postul abia acum

citeste postul. ce spune el acolo? ca eu am facut convulsii, ca ma screm, ca porno??

...

ceea ce se cheama self awareness.. adica o elementara luciditate.
adica da, exact calitatile pe care le ilustrezi tu in cel mai inalt grad cind nu mai stii pe 1 iunie ce-ai mincat cu o luna mai devreme*. si nici gura nu-ti emana now decit esenta de trandafir, of course. iata asadar cine detinea  inepuizabilele resurse de self awareness, luciditatea si... inteligenta. (inteligenta din categoria alora care-si pun zeama de lamiie pe moaca inainte de spargeri, cu convingerea ferma ca astfel devin invizibili pentru camerele de supraveghere :D )

*cind te apucasera again crizele periodice de autovictimizare si te dadeai in stamba pe la admini (dar ghinion - spre deosebire de tine, altora nu le vine asa de greu sa citeasca si sa inteleaga niste propozitii simple, sau sa sesizeze diferenta dintre un sens figurat si unul propriu)


in rest, ramine cum ne-ai (mai tot) dovedit, pe fond ai intotdeauna dreptate, se stie: da, ca weltanschauung regizorul eastwood post '90 e totuna cu actorul eastwood din anii '60, toate westerns condamna violenta (daca orice bully o suge cumva in final - de obicei de la un pully mai mare care are si legitimitatea morala de partea sa -, asta inseamna automat o condamnare a violentei*, care violenta abunda pe ecran si tisneste din toate directiile nu pentru c-ar fi un stimul utra-facil si cu efect garantat (cum e sexul in pornografie), nuuu,  doamne fereste!, ci pentru ca... "daca filmul nu are violenta atunci nu exprima acea bucata de viata ce ne trezeste noua interesul.".
 
*mda, argument de mare intensitate ermeneutica, si valabil si pentru 99,9% din toate zecile de mii de bullshituri cu mardeala de dragul mardelii in care regasim acelasi mecanism rasuflat.

hai, somn usor - si cind te mai trezesti cinta pe la alte mese (ai inteles si din psihologie tot atit cit si din cinema - fix cit  ar intelege si florin iordache daca l-ai pune sa citeasca tocqueville)
« Last Edit: 02 August 2019, 23:13 by indicopleus »