Author Topic: Western  (Read 4971 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Monier

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
Western
« on: 06 April 2019, 12:58 »
tot genul western se prezinta ca o evolutie.
acest gen continua pana azi sa se dezvolte. nu exista nimic care sa il submineze; toate filmele contribuie la dezvoltarea lui. vreau sa intelegeti foarte foarte bine ce eu am inteles.. un produs artistic nu submineaza un alt produs artistic.  ..o discutie paralela, dar e bine de stiut ca cea mai mare pacoste este un film care exista pe umerii celui precedent. adica un sequel.
din punctul asta de vedere poti merge pana acolo incat sa spui ca matrix reloaded si revolutions submineaza lumea prezentata in primul. lumea aceea, universul si logica lui primara. insa nu submineaza cu absolut nimic primul film. pentru ca ala e un produs finit si inchis. ca un tablou, o sculptura; ca star wars in forma lui de cinema din 77. este intangibil. asta e una din definitiile FORMEI numite arta.
cu alte cuvinte: daca exista subminare, atunci ea vine din incompetenta. un alt exemplu ar fi last jedi. unde se incearca ostentativ niste inversari si trucuri care nu au de-a face cu universul si logica star wars. dar reuseste? evident ca nu. de fapt nu se intampla nimic semnificativ.. decat poate pierderea francizei.


e imposibil de imaginat western fara john ford. de la film la film, john ford a evoluat. nu a subminat, nu a rasturnat, nu a distrus nimic! ci a evoluat. o zice scorsese: gone is the simple black and white of the early days. iar cu al treilea, it's "a different country"! indiferent de opiniile oricui, john ford e sinonim cu genul, punct.
acu, din anii 50 westernul intra in profunzimi psihologice - cu anthony mann (un regizor celebru pentru noirs btw). mitologia vestului face loc acum lacomiei, violentei sadice si razbunarii [retineti cunvintele parafrazate, ca se potrivesc la ce urmeaza]. "eroii lui mann nu erau sfinti, razbunarea ii obseda". all of these, does it ring any bell, yes?

unforgiven
l-am vazut cand am avut chef si timp. fara ..bruiaj. nu exista film western mai simplu si mai clar! mai usor de inteles!
din prima si pe tot parcursul, clint eastwood vorbeste de nevasta. ca a iubit-o; si pentru ca a iubit-o a reununtat la viata dinainte. cine era? era nimeni altul decat exact the man with no name.nu  exista nici o diferenta dintre clint din prima capodopera a lui leone, si cel din unforgiven. decat ca-i batran si ruginit!
el apoi urmeaza a hero's journey, o ia de la inceput si re-invata sa traga, sa calareasca, sa cerceteze. dar are la esenta lui acea trasatura unica de care vorbea shane black.
are ce-i trebuie, are exact atributul de care e nevoie ca sa duca la capat misiunea: sange rece. (tanarul de langa el, ala nu o are. renunta!) se angajeaza intai in jocul recompensei; apoi prietenul morgan freeman e ucis de gene hackman & co. atunci el isi intra in piele si devine eroul razbunator; sau pistolarul, monstrul dinainte care impusca tot ce misca. este un monstru al trecutului, al vechiului vest, al justitiei de frontiera. este balaurul sculat din somnul vechi, este moartea calare. este fara iertare! este singura cura pentru un oras corupt.
si intra, rezolva tot si iese din acel oras cu steagul americii in spate! lectia este CLARA CRISTAL: you reap what you sow. semeni vant, primesti furtuna; daca pui mana pe arma atunci mori din arma. alegerea de tip moral ce ni se propune nu e intre bine si rau. ci intre rau si mai rau, bad vs worse.

exte exact acelasi cavaler cu morala sucita, este ala condus de ura si razbunare, dar mai ales reprezinta figura PROTECTORULUI. este cavalerul acelei curve abuzate, care se uita dupa el  zambind; batran si ruginit, e totusi cavalerul ei. filmul incheie cu o concluzie identica, ce le scapa multora: oare ce a gasit asa bun nevasta de a maritat un asa netrebnic? a gasit umarul si inima calda a protectorului, a masculului ce o apara de rau.
ASTA E TOT.

de asta vorbea clint cand zicea ca westernul lui are relevanta in prezent, fata de "violence and gun play". ca daca scoti pistolul, urmeaza ca altul sa te rapuna. ca e tragic de ambele parti, ca sangele nu se spala. este una din lectiile fundamentale si absolut indispensabile ORICARUI western, ca sa nu zic al civilizatiei americane.
in prima bucata din balada lui scruggs, ce se intampla? vine altul mai smecher!

acum am chef si tragere de inima sa sciu despre toate astea pentru ca urmaresc filme si imi plac westerns.
ok, am doua motive: e mare pacat ca apare in search un insignifiant cu eseul lui video.. l-am gasit din prima btw, dar mi-era prea sila sa combat asa ceva.
un oarecare tip luis alvarez(?), care probabil ca a luat bani sa zica ceva frumos acolo, in care se contrazice si isi arata habarnismul si optuzitatea.
 e pacat ca apare inaintea lui scorsese, shane black si atatia altii mai destepti si mai nimeriti sa discute asa ceva.
 zic acum sa nu auziti punctul criticilor? nope. ma, depinde ce calificari are. eu il vad din descrierea clipului ca nu stie ce-i aia western.
contraexemplu? ok, mark kermode. el stie ca westernul fu influentat definitiv de yojimbo. desi e viclean si canta deseori pentru varii corporatii/interese, tipul stie/are ce spune.



ma rezum sa bat obrazul cu doar atat
sfatul meu: nu fiti atat de siguri pe voi cand trisati; o astfel de naivitate, cuplata cu necinstea nu face decat de rusine..
aici nu esti la scoala, nu trebuie sa minti pentru vreo nota. inainte sa vorbesti, incearca macar sa vezi filmul.
treaba de respect pentru ceilalti si de sine.


Post Merge: 06 April 2019, 13:02

one more :)
« Last Edit: 06 April 2019, 13:04 by Monier »
 

Offline indicopleus

Western
« Reply #1 on: 09 April 2019, 17:41 »
la ce insiri tu acolo c-ai retinut din unforgiven..., pai de ce sa mai chinuim lumea cu el (ca arata destul de naspa si nespectaculos), daca se pot trage bine-mersi aceleasi "invataminte" clare cristal din orice action movie mega-retard care glorifica violenta (dar eventual mult mai spectacular) de categorie B C D F cu un fost gigi smardoi superbengos, acum retras, dar "care" il supara niste unii de-l reactiveaza si mi ti-i paleste pe toti cu pwla lui mare si tare de repune lumea in ordine si pace?!?

daca vezi lucrurile in cel mai simplist mod posibil normal ca totul e simplu, clar si definitiv si "ASTA E TOT" (ca in orice film de duzina - si prin ce s-ar mai diferentia atunci reusitele lui eastwood de ele?!)

distanta dintre unforgiven (un film mult mai intunecat si pesimist cu privire la morala & violenta**) si ce descrii tu e ca aia dintre million dollar baby si rocky 4. e ca si cum ar incerca cineva sa inteleaga mystic river prin "filozofia" filmelor cu steven seagal, van damme etc. cam pe acolo esti cu ce-ai enumerat mai sus.

**little bill nu e nici pe departe un ticalos care reprezinta un oras corupt (si prin uciderea lui sa se curete ceva), iar will munny nu e nici pe departe "figura PROTECTORULUI"  ori "cavalerul acelei curve abuzate" (nu stiu la ce film te-ai uitat).

p.s.

a facut unul un clip dupa ce a citit posturile mele de pe aici :D




p.s.2

si astia mai spun cite ceva interesant




p.s.3

cu atita cacalau de indormatie la indemina pe net (din care oricine e interesat sa-si aprofundeze intelegerea a orice o poate face imediat) topicurile astea care se vor mai "tehnice" sint cam degeaba. deci n-o sa-mi pierd timpul demonstrind evidente

 

« Last Edit: 09 April 2019, 17:52 by indicopleus »
 

Monier

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
Western
« Reply #2 on: 09 April 2019, 19:04 »
eu nu simt ca imi pierd timpul cand vorbeasc despre subiecte interesante.

problema e cand se baga in discutie tipi care imprumuta (in mod prost) parerile altora, in loc sa vada filmul cu ochii lor. e patetic. e patetic ca trisezi! ca nu ai atata incredere in creierasul tau, cat sa il pui in functie.
uite o sugestie surpriza: de ce nu prezinti tu ce-ai inteles din film! fa recenzia in cuvintele tale, nu fugi dupa fuste, la clipuri clickbait. inca odata dovedesti ca nu esti corect. asta e a nspea oara, esti vizibil de la o posta. si iar n-ai bagat de seama.. de la inceput ti-ai pierdut timpul.

simplu nu e deloc SIMPLIST. e straw man, nu mersi. o discutie cu cineva care nu are onoarea sa fie corect si onest, care are impresia ca aici a nimenit intr-un pissing contest, mda.. discutia e inutila.

ce vrei, sa combat ce zic aia pe youtube? sau sa arat cum ai preluat ca papagalul ce au zis fiecare si ai facut un mashup de nonsens?
LMAO, oOK

bulletpoint jack's reviews
omg. ..de aia ai zis exact asa la inceput: "a ucis genul"! (WTF??)
te-ai luat dupa titlul de clickbait. ntzntz.. big mistake, nooby mistake.
si ce tupeu, cat de inteligent, sa il postezi acum fara jena.
uau :D

transmite-i prietenului tau ce a zis Clint. e in primul clip din primul post, parafrazez: "westernul meu desi se intampla in 18xx are relevanta azi. westernul e unul din putinele genuri de-ale noastre; dar americanii sunt nitel masochisti in privinta asta, se uita in alta parte in timp ce o mare arta sta chiar in fata lor".
HA
in timp ce clint exprima cat de mandru e de western, ce au inteles aia si asom? ca unforgiven A DISTRUS GENUL! boul ala a pus si grafic!!! nu e metafora, a zis-o literalmente!! holy mother of god!
.. ce sa zici la asemenea PROSTIE? ..
tipul nostru de fata nu intelege ca e de prost gust sa faca ce a facut, ca nu trebuie sa vorbeasca pana nu vede cu ochii lui, pana nu e atent, baga de seama, asculta cu urechile, judeca si intelege.
am pus clipul ala de vreo trei ori si trece pe langa el. nu se lipeste nimic de copieus.. el este.. Unteachable.


mai pun unul, pentru ca primul comment denota mai multa materie cenusie decat toate clipurile lui asom la un loc. in plus e parte din film!
eu cred ca jack, luis si restul cu clipurile aparute coincidental dupa aniversarea filmului la 25 ani sunt niste tinerei emasculati, care au dificultati in relatiile cu femeile, niciunul nu le mentioneaza, desi sunt parte din inima filmului.
my two cents :)


cum poti lasa pe cineva sa isi bata joc de acest film frumos si profund?
..dupa ce l-am vazut, era imposibil. unforgiven merita o discutie cinstita, intre cinefili. clonele/cheaters sunt rugati sa stea acasa.

PS, btw nu am nici o problema cu ce zic aia in discutia a doua. au gasit (bine) multe nuante. nu ma deranjeaza decat ca-s folositi ca argumente contra a ce-am zis. nu sunt, zic chestii diferite, dar nu opuse. aia doi interpreteaza cu mintea lor, lucru de aplaudat; sunt pe la jumatea clipului.


 
« Last Edit: 09 April 2019, 19:31 by Monier »
 

Offline indicopleus

Western
« Reply #3 on: 09 April 2019, 19:56 »
uita-te la data cind a fost postat primul clip inainte sa deschizi gura si sa aberezi - oricum era mai mult o poanta, dar e prea complicat pentru tine...

n-am de ce sa pierd juma de zi sa scriu despe unforgiven (ca sint prea multe de spus) cind nu intereseaza pe nimeni aici si oricum cine e interesat gaseste pe net eseuri, carti, tot tacimul. iar tu chiar nu reprezinti nimic ca ma tenteze vreo discutie ori disputa


ce-ai spus tu acolo, ca munny e exact eroul lui leone, doar ca mai ruginit, insa trage nitel de fiare ("a hero's journey" ), mai ia o dusca, se metamorfozeaza in hulk, ii sparge pe toti, dupa care infasurat in glorie & in steagul american paraseste scena in aplauzele generale, ramine din alt film - oricit te-ai agita tu cu sofismele tale tipice.

"femeile, niciunul nu le mentioneaza, desi sunt parte din inima filmului." nu, nu sint (decit in imaginatia ta)


unforgiven este si ramine un punct de cotitura in cariera lui eastwood (si in reprezentarea violentei si in general)





n-avem ce sa ne spunem mai departe (de fapt, n-am avut niciodata), asa ca bye bye

« Last Edit: 09 April 2019, 20:16 by indicopleus »
 

Monier

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
Western
« Reply #4 on: 10 April 2019, 00:42 »
uita-te la data cind a fost postat primul clip inainte sa deschizi gura si sa aberezi - oricum era mai mult o poanta, dar e prea complicat pentru tine...

n-am de ce sa pierd juma de zi sa scriu despe unforgiven (ca sint prea multe de spus) cind nu intereseaza pe nimeni aici si oricum cine e interesat gaseste pe net eseuri, carti, tot tacimul. iar tu chiar nu reprezinti nimic ca ma tenteze vreo discutie ori disputa
aha. poanta fiind ca zice acelasi lucru ca tine, asa cum ati auzit la altii. shure, nu esti singurul copieus, my bad!
ce-ai zis, ca nu vrei sa pierzi timpul? cam tarziu. cine a batut tobele ca antiwestern ca subversiv blablabla? cine a facut atata zgomot?

"femeile, niciunul nu le mentioneaza, desi sunt parte din inima filmului." nu, nu sint (decit in imaginatia ta)
oook, azi esti convingator.

nu-mi spune, e ceva legat de "metatext nonfictional"
roflcopter
n-avem ce sa ne spunem mai departe (de fapt, n-am avut niciodata), asa ca bye bye
rheheheally. de-asta imi contrazici toate posturile.

o, stiu! ai vrut sa zici ca nu-i spaghetti din pura grija si stima fata de nosferat. apoi ai cazut imediat din lac in put cu infloriri si perle .. din exces de modestie. chiar dupa ce te incurci in pantalonii cazuti, tot mai cauti pe youtube apel la autoritate; e din pasiune pentru adevar.
bine.
--------------



dupa graficul ala suspect, in 92 regizorii s-au predat cica. hai sa vedem -
80s: young guns; heaven's gate; the long riders. (ultimele doua, flop). stie cineva de barbarosa, tom horn?
90s: city slickers; maverick; tombstone; the quick and the dead; the jack bull..
yeeeap, some reeal letdowns there, dontcha know.
« Last Edit: 10 April 2019, 01:07 by Monier »
 

Offline indicopleus

Western
« Reply #5 on: 10 April 2019, 07:11 »
nu, bre, "poanta" era sincronizarea (trebuie sa-ti desenez, ha?). altfel, ala doar sintezizeaza o literatura intraga (mai teoretica asa), care s-a tot acumulat in 27 de ani, si cu care tu nu esti deloc familiarizat - de aia habar nu aveai ca antiwestern e un termen utilizat bine-mersi acolo (si te dadeai in cur si-n cap ca si cum l-as fi inventat eu). faptul ca eastwood inverseaza tropi, deconstruieste reprezentarea clasica a violentei, nu mai ofera alibiuri morale protagonistilor etc., etc., etc., etc., nu mai era o noutate pentru nimeni de ani si ani de zile. ca tu ai ramas pe dinafara total (ca na, detesti critica de film si ai incredere doar in judecatiile care functioneaza in vid), este strict problema ta.

am spus deja destule despre unforgiven, aspecte mai periferice si neglijabile, of course, cum ar fi cele legate de structura si de nivelul conceptual (ca nu indrazneam sa intru pe teritoriul competentelor tale, cele care analizeaza problemele cu adevarat centrale cum sint decorurile, ochelarii negri, costumele din piele,  filtre pe verde ori pe albastru, impresiile etc.), fara sa pretind ca am descoperit eu apa calda (sint lucruri arhicunoscute in receptarea lui), cit sa suscit eventuale investigatii pe cont propriu  oricui vrea sa aprofundeza problema. nu vad de ce ar mai trebui sa dezvolt doar ca sa-ti demonstrez tie sau oricui ceva.

lui nosferat i-am sugerat scurt doar ca e aiurea sa pui la gramada filme reflexive si autoreflexive cu filme care sint mai inspre entertainment , si ca unforgiven e un caz mai special (daca tot se declarase omul fan western). tu te-ai bagat aiurea in seama* si de acolo discutia s-a dus pe pwla.

*
ce-o fi antiwestern n-am idee, pfff..
intr-adevar, n-ai nici cea mai vaga idee

ce "antiwestern", ce "metatext nonfictional"? aberatii.
like i said

p.s.
apropo, again te acoperi de penibil acuzindu-ma pe mine ca incerc sa ma legitimez prin unul care a postat pe youtube in 2 aprilie afirmatii similare cu ale mele de prin februarie**, cind tot ce-ai reusit tu sa incropesti pe post de intelegere e luat fix din clipul ala cu A Closer Look At Unforgiven: A History Of Violence  care apare printre primele la orice cautare. mare munca de analiza cu mintea proprie ce-ai facut si tu: copy/paste scremut la ce-ai gasit instant!

**iarasi, nu am pretins niciodata ca era ceva original in ele - oricum e cvasiimposibil sa mai spui ceva original despre unforgiven si daca ai fi specialist, la cite s-au acumulat din toate perspectivele posibile

p.s.2
rheheheally. de-asta imi contrazici toate posturile.
da, frate, fix acuma te-a apucat cu westernul si cu unforgiven  (desi vezi bine ca vorbesti singur si pe la noir) - si tot eu sint ala care te urmareste sa-ti contrazica "toate" posturile(?!).  in afara de "filme & seriale" unde postez din an in paste cind mai vad cite un film, nu prea ma omor cu activitatea pe forum, dupa cum se poate vedea si din astronomicul numar de posturi la activ

 nu te mai strofoca, ca nu mai raspund la provocari, noapte buna, ca sa zic asa


Post Merge: 10 April 2019, 07:30
50 de ani (in 2019) de la premiera the wild bunch in state. ceva anecdotica (enjoy) :

"Într-o piesă de Minutemen, «The Punch Line», D. Boon cîntă despre «cum au găsit cadavrul generalului George A. Custer... mort fără onoare, fără demnitate, fără nicio virtute... General american, patriot, luptător împotriva indienilor, a murit cu rahat în pantaloni.» Exact asta e și condiția în care s-a aflat Peckinpah cît timp a regizat «Hoarda sălbatică». Peckinpah avea probleme atît de mari cu hemoroizii încît asistentul de regie «putea să-l miroasă înainte de a-l vedea, duhoarea de rahat, sînge și medicament Preparation H luînd cu asalt toate nasurile din zonă». Arătîndu-și indiferența totală la onoare, demnitate și alte virtuți, regizorul obișnuia să poarte jeanși albi pe platou.

«Peckinpah n-a lăsat asta să-l încetinească», scrie Stratton, care, în portretul făcut lui Peckinpah, nu se sfiește să-l prezinte ca pe cineva care bea pînă i se tăia filmul, care nu știa să piardă, care, în baruri, sărea la bătaie fără să aibă nicio șansă, depinzînd pentru supraviețuire de calitățile de bătăuși de stradă ale cascadorilor angajați la film.

Iresponsabilitatea lui Peckinpah coexista cu marile lui înzestrări ca artist și cu o capacitate de a-și loializa actorii și echipele de filmare. Chiar și așa, un alt asistent de regie la «The Wild Bunch» l-a luat la bătaie, iar actorul L. Q. Jones, care a jucat în multe dintre filmele lui și a declarat la un moment dat că nu vrea să-l vorbească de rău, a spus că, "dacă lui Peckinpah i-ar lua creierul foc sub ochii mei, n-aș sări să-l ajut nici măcar pișîndu-mă-n gura lui". (Jones nu e cel mai credibil martor: cît timp s-a aflat în Mexic pentru filmările la «Hoarda sălbatică», a fost arestat de 12 ori pentru tulburarea liniștii publice.)

Ideea inițială a filmului venise chiar de la un cascador - Roy N. Sickner, care-l jucase pe Marlboro Man în reclame și era cunoscut pentru bătăile încinse pe platouri de filmare. Sickner se împrietenise cu Walon Green, scenarist-producător de documentare marca Jacques Cousteau și «National Geographic», care umbla cu diverși cascadori hollywoodieni semi-psihopați și internalizase pervertitul lor cod moral. Unul dintre acești cascadori, un rasist care împușcase mortal un paznic în timpul unui jaf, n-a fost niciodată denunțat de către tovarășii lui, care știau foarte bine că e vinovat. Atmosfera sociopată din acel mediu a inspirat personajele din «The Wild Bunch».

Distribuția și echipa de filmare se împărțeau în trei facțiuni: cascadori ca Sickner, veterani ai celui de-al Doilea Război Mondial (cam toți actorii americani din film) și regizori mexicani distribuiți de Peckinpah în roluri de generali, de maiori și de țărani revoluționari. Acești «directores» veneau la filmări înarmați - asta pentru simplul motiv că nu se despărțeau niciodată de pistoalele lor, lucru confirmat și de Luis Buñuel (un spaniol autoexilat pentru multă vreme în industria cinematografică mexicană) în autobiografia sa, «Ultimul meu suspin».

Lui Emilio «El Indio» Fernandez, care joacă rolul generalului Mapache, personajul negativ al filmului, i se atribuia în lumea reală o omucidere. Veteran al revoluției mexicane, Fernandez trecuse printr-o perioadă de exil la Hollywood, în anii '20 - timp în care pozase nud pentru statueta reprezentînd premiul Oscar -, înainte de a deveni cel mai mare regizor mexican al deceniului cinci. Personaj al multor anecdote, Fernandez fusese invitat cîndva de papă să regizeze filme religioase. «Sfinții și miracolele nu înseamnă nimic pentru mine», îi scrisese el Suveranului Pontif, respingîndu-i oferta. «Eu cred în Huitzilopochtli», întărise el, referindu-se la zeul aztec al războiului și al sacrificiilor umane.

Aproape toți americanii implicați în «The Wild Bunch» fiind veterani ai celui de-al Doilea Război Mondial, filmul poate fi citit ca o cripto-reconstituire a violențelor traumatizante la care luaseră parte. Actorul principal al filmului, William Holden, se număra printre cei mai bîntuiți. Fratele lui mai mic murise în luptă, în timp ce el însuși fusese ferit de linia întîi datorită statutului său de star de cinema. Alcoolic suicidar (la fel ca regizorul său) și totodată fost gimnast, Holden putea fi văzut uneori mergînd în mîini pe pervazul de la ferestra hotelului. În 1966, gonind prin Italia cu un Ferrari (cu două pasagere la bord), intrase într-o altă mașină cu 170 de kilometri pe oră, ucigîndu-l pe șofer. Autoritățile italiene îl găsiseră vinovat, dar îi dăduseră o sentință cu suspendare. Și printre membrii secundari ai echipei lui Peckinpah se numărau destui neplăcuți. Albert Dekker, care în film îl joacă pe mahărul de la căile ferate (și care în viața reală fusese cîndva membru al Adunării legislative a statului California), a apărut pe platourile de filmare însoțit de o fată de 13 ani pe care a prezentat-o drept soția lui. Revenit la Los Angeles după ce și-a filmat scenele, Dekker a fost găsit peste cîteva zile spînzurat sub duș - cel mai bizar caz de asfixiere autoerotică din istoria Hollywood-ului."

   

« Last Edit: 10 April 2019, 07:41 by indicopleus »
 

Monier

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
Western
« Reply #6 on: 10 April 2019, 17:34 »
nu, bre, "poanta" era sincronizarea (trebuie sa-ti desenez, ha?). altfel, ala doar sintezizeaza o literatura intraga (mai teoretica asa), care s-a tot acumulat in 27 de ani, si cu care tu nu esti deloc familiarizat - de aia habar nu aveai ca antiwestern e un termen utilizat bine-mersi acolo (si te dadeai in cur si-n cap ca si cum l-as fi inventat eu). faptul ca eastwood inverseaza tropi, deconstruieste reprezentarea clasica a violentei, nu mai ofera alibiuri morale protagonistilor etc., etc., etc., etc., nu mai era o noutate pentru nimeni de ani si ani de zile. ca tu ai ramas pe dinafara total (ca na, detesti critica de film si ai incredere doar in judecatiile care functioneaza in vid), este strict problema ta.
bati campii si minti. banuiam ce inseamna antiwestern, scrie in wiki. TU


am spus deja destule despre unforgiven, aspecte mai periferice si neglijabile, of course, cum ar fi cele legate de structura si de nivelul conceptual (ca nu indrazneam sa intru pe teritoriul competentelor tale, cele care analizeaza problemele cu adevarat centrale cum sint decorurile, ochelarii negri, costumele din piele,  filtre pe verde ori pe albastru, impresiile etc.), fara sa pretind ca am descoperit eu apa calda (sint lucruri arhicunoscute in receptarea lui), cit sa suscit eventuale investigatii pe cont propriu  oricui vrea sa aprofundeza problema. nu vad de ce ar mai trebui sa dezvolt doar ca sa-ti demonstrez tie sau oricui ceva.







*
ce-o fi antiwestern n-am idee, pfff..
intr-adevar, n-ai nici cea mai vaga idee

ce "antiwestern", ce "metatext nonfictional"? aberatii.
like i said

p.s.
apropo, again te acoperi de penibil acuzindu-ma pe mine ca incerc sa ma legitimez prin unul care a postat pe youtube in 2 aprilie afirmatii similare cu ale mele de prin februarie**, cind tot ce-ai reusit tu sa incropesti pe post de intelegere e luat fix din clipul ala cu A Closer Look At Unforgiven: A History Of Violence  care apare printre primele la orice cautare. mare munca de analiza cu mintea proprie ce-ai facut si tu: copy/paste scremut la ce-ai gasit instant!

**iarasi, nu am pretins niciodata ca era ceva original in ele - oricum e cvasiimposibil sa mai spui ceva original despre unforgiven si daca ai fi specialist, la cite s-au acumulat din toate perspectivele posibile

p.s.2
rheheheally. de-asta imi contrazici toate posturile.
da, frate, fix acuma te-a apucat cu westernul si cu unforgiven  (desi vezi bine ca vorbesti singur si pe la noir) - si tot eu sint ala care te urmareste sa-ti contrazica "toate" posturile(?!).  in afara de "filme & seriale" unde postez din an in paste cind mai vad cite un film, nu prea ma omor cu activitatea pe forum, dupa cum se poate vedea si din astronomicul numar de posturi la activ

 nu te mai strofoca, ca nu mai raspund la provocari, noapte buna, ca sa zic asa





Post Merge: 10 April 2019, 19:21
^post gresit, pls delete.
« Last Edit: 10 April 2019, 19:21 by Monier »
 

Monier

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
Western
« Reply #7 on: 12 April 2019, 13:30 »
scuze pentru postul gol de ieri.

intai cu problema reala.
da, frate, fix acuma te-a apucat cu westernul si cu unforgiven  (desi vezi bine ca vorbesti singur si pe la noir) - si tot eu sint ala care te urmareste sa-ti contrazica "toate" posturile(?!).  in afara de "filme & seriale" unde postez din an in paste cind mai vad cite un film, nu prea ma omor cu activitatea pe forum, dupa cum se poate vedea si din astronomicul numar de posturi la activ

 nu te mai strofoca, ca nu mai raspund la provocari, noapte buna, ca sa zic asa
am scris de unforgiven dupa ce l-am vazut. am postat pe cgul mort predominant la filme. am scris de noir si am sa scriu despre orice imi trece prin cap. ce te doare pe tine? ce treaba ai tu cu ce fac eu? esti stapan aici? este forumul tau? iti fur cumva oxigenul? se vede ca ma urmaresti, ai apucaturi periculoase, IN CE FEL TE-AM PROVOCAT?
este exact invers! nici nu te-am contrazis direct. a trecut timp de la ultima ta fanfaronada. speram ca un om normal la cap s-ar fi linistit de atunci.
mincinosule, tu esti asom, cel cu scandaluri prelungite luni de zile, te-ai clonat special, ai ramas cu acelasi comportament, limbaj, punctuatie, acelasi obsesiv, nici la blade nu ai renuntat! cine te crede, nu ai cum sa negi!!! se vede de la o posta ura si malitiozitatea, se vede persoana din spatele balamucului pe care il faci. spune ce ai de gand, sa creezi din forumul asta un balci in care sa arunci cu noroi in toti? am vazut ca nu poti ignora pe nimeni, te-ai luat din nou de taribo.

AAA! sa faci altuia a observatii e ok, daca cand eu te-am prins ca ai copiat ce zic altii, aaa atunci e provocare! n-ai voie sa-l corectezi, doar el pe altii.
sa spui adevarul in fata lui, sa scrii despre filme pe care le-ai vazut cu ochii tai nu e in regula in preajma acestui individ. unul care citeste prefata nu romanul, unul care se uita in gura altora pentru opinii. care apoi se impopotoneaza precum domn si specialist. numai bun simt si onoare nu imi inspira acest trol josnic - fie clona sau nu. (yyea, and i'm jewish)

te-am dovedit un impostor cu videoclipul fandor data 2017, ai reprodus orbeste de-acolo. ca si cel cu clipul nou, amandoi sunteti in aceeasi echo chamber. si tu l-ai postat fudul ca a zis exact ca tine  :D .
inca ceva: dupa youtuberi daca faci un film diferit / original, insemana ca "subversezi genul", ca "intorci tropes". oare nimeni nu realizeaza ca sunt doar niste complimente false.

ti-am povestit filmul si zici ca femeile nu sunt acolo! totul pleca de la tarfa batuta; clint pleaca pentru ca i-a murit nevasta care-l tinea acasa, si n-are bani. ambele motoare, intriga actiunii si motivatia eroului sunt strans legate de femei. daca n-a zis ala, nici tu nu ai remarcat;  ba chiar ai contrazis in gol. niciunul nu ati inteles filmul, v-ati bazat exclusiv pe afirmatiile regizorului.
nici macar pe clint nu l-ati auzit cum trebuie, a doua fraza ati ignorat-o, ca nu se potriveste cu fabulatiile. a zis ca-i mandru de western, ala vechi si ala clasic, ala dintotdeauna, ala american!!
..uite clipul cu finalul!
poate intr-o zi vezi filmul, tu si aia de pe youtube, ca despre asta e vorba. eu vin aici si scriu de filme (pe cg din 2008) pentru ca le urmaresc si imi plac. nu e totul despre un trol viteaz.
nu ma doare catusi de putin de orice fabulezi tu la orice thread. dar e bine de stiut pentru toti: cu tine este imposibila discutia rationala, este imposibil sa intelegi daca nu vrei, este imposibil sa lasi userii in pace. este imposibil sa crezi ca gresesti, ca amish nu erau mai conservatori decat restul americii, clint e pro-western (hey, genius, it's clint fucking eastwood!) si matrix cu blade seamana pe destule aspecte.

aici nu e vorba de nimic din toate alea...
aici e vorba de altceva!
esti un om cu probleme serioase.
si este evident ca mai devreme sau mai tarziu ai sa tragi forumul asta nou in mocirla ta, deja ai inceput cu dreptul.

PS
am vazut ca te obsedeaza si acum similaritatile dintre blade si matrix. ok, hai sa vedem cat timp ai sa te perpelesti pe tema, am sa iti dau acum asa cum preferi tu, clip de youtube. citeste si comentariile. succes.

-----------------
acum despre filmele lui clint eastwood si cu referire la spaghetti si violenta, uite ca am gasit un eseu asa cum se face. http://www.movingimagesource.us/articles/kingdom-of-the-blind-pt-1-20091201

n-are rost sa arat ca antiwestern nu inseamna antiviolenta. din primul western posibil batausul primeste ce i se cuvine. extrem de rar gasesti ca raul invinge - si unde? in spaghetti: the great silence.
asadar termenul consacrat e revizionist; iar westernul a fost condus de revizionism din anii 50, incepand cu ford insusi asa cum am aratat repetat.

ori sa arat ca "metatext nonfictional" e pleonasm de repetent.
e prea tarziu. it's useless.


Administratia, va rog sa nu imi stergeti postul.
Primesc mai repede orice pedeapsa, daca si de care credeti de cuviinta.
Multumesc anticipat.
« Last Edit: 12 April 2019, 13:36 by Monier »
 

Offline indicopleus

Western
« Reply #8 on: 13 April 2019, 01:28 »
n-o sa iau toate balariile alea sa le raspund (cu clone, chestii trestii si alte ierburi & abureli). wake up, dude, traiesti intr-o lume a viselor! :D

din on topic, ca sa zic asa
n-are rost sa arat ca antiwestern nu inseamna antiviolenta.
da, chiar ai forta usi deschise. nu am sustinut asa ceva. am sustinut ca in unforgiven - care are o personalitate foarte distincta chiar in cadrul curentului antiwestern -, ca si in absolut tot ce a regizat eastwood dupa, mi se pare total gresit sa mai vezi vreo apologie a necesitatii violentei. e o schimbare de macaz clara in cariera lui. violenta continua sa existe si sa apara (ca na, raminem in lumea reala, nu evadem in basme), insa fara sa mai aiba legitimitatea de partea ei.

"femeile" - normal ca au si ele rolul lor (intr-un film bun nimic nu e pus doar de umplutura, totul are un sens si conteaza), curvele - mai mult de declansator al actiunii, insa tema centrala (bineinteles ca nu explicita), firul rosu, laitmotivul (whatever) ramine reprezentarea violentei (in cinemaul american in general, in western & antiwestern in particular, si nu in ultimul rind, in istoria americii si in societatea contemporana)

si in matrix exista bine-mersi o poveste de dragoste, care in economia filmului are o importanta inca si mai mare decit in unforgiven, dar ideea-forta cu adevarat ramine interogatia privitoare la problema constiintei si a realitatii.

si este evident ca mai devreme sau mai tarziu ai sa tragi forumul asta nou in mocirla ta, deja ai inceput cu dreptul.

nope. just watch me! :)


ca "metatext nonfictional" e pleonasm de repetent.
este si nu este. cind vrei sa surprinzi cit mai condensat posibil (ca nu facem eseuri si foiletoane pe aici) un obiect oarecum fractalic iti asumi inevitabil unele formulari mai pleonastice. datorita faptului ca este un film in care se reflecta o intreaga traditie cinematografica, si care este el insusi o reflectie asupra acelei traditii, unde regizorul e aceeasi persoana cu actorul principal care in calitate de actor este si un icon* al genului reprezentat de film, ne aflam in fata unui joc de oglinzi foarte complex si paradoxal. ca sa nu ma intind cu toata poliloghia asta, i-am zis pe scurt "metatext nonfictional" (daca un pleonasm poate exprima cit zece fraze la un loc il folosesc cu nerusinare pe ala - mersi ca te-ai sesizat din oficiu, but i don't give a shit!). unde "textul" este unforgiven, "metatextul" este suita personajelor jucate de eastwood, care desi se reflecta in will munny (fiind fata de el un "meta"), ramin totusi sa apartina in continuare planului fictional.iar "nonfictionalul" e omul in carne si oase, actorul si regizorul clint eastwood cu biografia sa inauntrul westernului. whatever, cine stia cu ce se maninca unforgiven intelegea si fara subtitrare ca el inglobeaza simultan un metadiscurs in teritoriul fictiunii si un altul in spatiul nonfictional.

*daca nu ar fi fost regizat de eastwood (parca fusese pe miinile lui coppola la un moment dat), si tot cu el in rol titular, filmul ar fi pierdut enorm din bogatia dimensiunilor sale si ar fi ramas un film bun si atit. asa, cum am avut norocul sa se intimple (o alinierea perfecta a tuturor planetelor), e ditamai capodopera







Post Merge: 14 April 2019, 00:13
aseara am fost prea blind si-am trecut cu vederea - because mi-era clar c-ai uitat sa-ti iei medicamentele - (prea) multe din diareea verbala imprastiata pe toti peretii cit te zvircoleai in spasme & convulsii atit de traumatizante pentru orice privitor. recunosc ca nici n-am citit prea atent - ma luase cu durere de ochi inca de la primele rinduri supraincarcate de contorsiuni & delir epileptic -,  si ca din tot vacarmul ala de mimimi & blablabla-uri plus blablabla & mimimi-uri am cules cu chiu, cu vai cele citeva lucruri cit de cit mai neutre (ca sa nu-ti intensific si mai rau chinurile).

da' acum toate kkturile-ti spirciite pe aici au inceput sa puta si s-o dea  grav in pestilential.
cand eu te-am prins ca ai copiat ce zic altii
te-am dovedit un impostor cu videoclipul fandor data 2017, ai reprodus orbeste de-acolo
ai dovedit fix o pwla (in primul rind ca ala bate cimpii cu violenta necesara ca o concluzie finala - asta a inteles el din unforgiven; ca si tine, de altfel. numai ca tu ai brodat pe tema "power of love" pentru ca-ti lipsea orice background ca sa faci alte conexiuni logice. in al doile rind, alea - tot ce indruga fandor si altii - sint LOCURI COMUNE (trezeste-te dreaq odata!) ale receptarii din o mie noua sute toamna (filmul are dreq 27 de ani), cu mult inainte sa se trezeasca el vorbind. da' na, pentru tine sint noutati absolute, ca maximul tau teoretic e wikipedia).

asa oricine are chef te poate "dovedi" oricind la fel de bine si pe tine :D
..haide, cu petrecerea aia rave, cu fratele lu ala, si cu ala micu, si cu smith umanoid si cu aia din consiliu si batranelul care zice de trei ori acelasi lucru..
ar mai fi atatea. toate conversatiile alea lungi, bataia din parc, bataia de inceput, bataia cu chinezul..

https://www.youtube.com/watch?v=iH-vUSfdmzc&feature=youtu.be&t=48

"ai reprodus orbeste" ce zice asta si ce zic altii, bla bla bla, sa-ti fie rusine, iti bat obrazul bla bla bla


am sa iti dau acum asa cum preferi tu, clip de youtube

thx a lot (aici nici nu mai tre sa fac vreun efort, te autodenunti de buna voie, "impostorule" care esti)! :D

ma, habar nu aveam CAT DE MULT A LUAT MATRIX DIN BLADE!

sunt atatea scene de unde au luat ideile, se vede clar acelasi stil cu filtru pe albastru, haine piele, mult negru, ochelari, ec. au copiat si teme, ba chiar imagini.. de la gauri de gloante la metrou, .. [...]
edit: si adaug ca s-au inspirat cat cel putin doua filme, cand in reloaded avem vampiri; ca sa nu zic ca vezi intai in blade cum dorff se fereste de glont!!



(ai copiat) "orbeste",  da, stim  (dar tot altii sint mai nasoi, of course)


p.s.

se vede de la o posta ura si malitiozitatea
realy? realy?! realy!?

p.s.2
Administratia, va rog sa nu imi stergeti postul.
Primesc mai repede orice pedeapsa, daca si de care credeti de cuviinta.
pathetic




« Last Edit: 14 April 2019, 00:13 by indicopleus »
 

Monier

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
Western
« Reply #9 on: 14 April 2019, 13:38 »
^ignored. who knows, mai fa o clona.

daca exista nelamuriri pentru cineva, am zis ca balivernele astea (si cele din imprejurimi)
[...]
sunt incercari de traducere din balivernele astea-https://youtu.be/AfEwzHCnlA8
mda, era chestie de rima si poezie, nu reinterpretare
..pe tigai si oale.
-


dances with wolves. iesiT cu doi ani mai devreme de unforgiven, e o poveste epica ce intoarce cu adevarat multe roluri. in final eroul schimba tabara si trage in us army, sau ceva.
contrar cu opiniile unor marginasi confuzi, e acest film cel ce a relansat genul western - care isi traia o viata foarte grea in 80s.
atunci costner a inceput colaborarea cu kasdan, la silverado.

un deceniu mai tarziu amandoi scot wyatt earp. acum il urmaresc, si imi place! imaginea si muzica sunt reusite. actingul e sub astepari. muzica e fantastic de buna...mmm.
povestea ok, dar ritmul o amorteste complet! e mult dialog inutil. sunt cadre peste cadre lasate sa curga in nestire. nu merge vazut decat combinat cu somn si relaxare profunda.
sper ca silverado sa zvacneasca mai repede.
« Last Edit: 14 April 2019, 13:46 by Monier »
 

Offline indicopleus

Western
« Reply #10 on: 14 April 2019, 16:11 »
"balivernele" alea sint legaturi firesti pentru oricine are ceva notiuni despre istoria americii, cinematografia americana, westernul  ca gen national american  (plus metamorfozele lui) si rolul jucat de eastwood (actor & regizor) in tot acest context. pentru cine e un habarnist total si se uita miop la filme ca la niste obiecte izolate, rupte de orice context si ansamblu mai larg din care ele se nasc si din care fac parte in mod natural, normal ca orice idee pare o baliverna.
« Last Edit: 21 April 2019, 19:48 by Gex »
 

Monier

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
Western
« Reply #11 on: 28 April 2019, 21:04 »
Post Merge: 14 April 2019, 00:13aseara am fost prea blind si-am trecut cu vederea - because mi-era clar c-ai uitat sa-ti iei medicamentele - (prea) multe din diareea verbala imprastiata pe toti peretii cit te zvircoleai in spasme & convulsii atit de traumatizante pentru orice privitor. recunosc ca nici n-am citit prea atent - ma luase cu durere de ochi inca de la primele rinduri supraincarcate de contorsiuni & delir epileptic -,  si ca din tot vacarmul ala de mimimi & blablabla-uri plus blablabla & mimimi-uri am cules cu chiu, cu vai cele citeva lucruri cit de cit mai neutre (ca sa nu-ti intensific si mai rau chinurile).

da' acum toate kkturile-ti spirciite pe aici au inceput sa puta si s-o dea  grav in pestilential.
cand eu te-am prins ca ai copiat ce zic altii
te-am dovedit un impostor cu videoclipul fandor data 2017, ai reprodus orbeste de-acolo
ai dovedit fix o pwla (in primul rind ca ala bate cimpii cu violenta necesara ca o concluzie finala - asta a inteles el din unforgiven; ca si tine, de altfel. numai ca tu ai brodat pe tema "power of love" pentru ca-ti lipsea orice background ca sa faci alte conexiuni logice. in al doile rind, alea - tot ce indruga fandor si altii - sint LOCURI COMUNE (trezeste-te dreaq odata!) ale receptarii din o mie noua sute toamna (filmul are dreq 27 de ani), cu mult inainte sa se trezeasca el vorbind. da' na, pentru tine sint noutati absolute, ca maximul tau teoretic e wikipedia).

asa oricine are chef te poate "dovedi" oricind la fel de bine si pe tine
..haide, cu petrecerea aia rave, cu fratele lu ala, si cu ala micu, si cu smith umanoid si cu aia din consiliu si batranelul care zice de trei ori acelasi lucru..
ar mai fi atatea. toate conversatiile alea lungi, bataia din parc, bataia de inceput, bataia cu chinezul..

https://www.youtube.com/watch?v=iH-vUSfdmzc&feature=youtu.be&t=48

"ai reprodus orbeste" ce zice asta si ce zic altii, bla bla bla, sa-ti fie rusine, iti bat obrazul bla bla bla


am sa iti dau acum asa cum preferi tu, clip de youtube

thx a lot (aici nici nu mai tre sa fac vreun efort, te autodenunti de buna voie, "impostorule" care esti)!

ma, habar nu aveam CAT DE MULT A LUAT MATRIX DIN BLADE!

sunt atatea scene de unde au luat ideile, se vede clar acelasi stil cu filtru pe albastru, haine piele, mult negru, ochelari, ec. au copiat si teme, ba chiar imagini.. de la gauri de gloante la metrou, .. [...]
edit: si adaug ca s-au inspirat cat cel putin doua filme, cand in reloaded avem vampiri; ca sa nu zic ca vezi intai in blade cum dorff se fereste de glont!!


(ai copiat) "orbeste",  da, stim  (dar tot altii sint mai nasoi, of course)
oh my
ai vazut ca nu te-a banat nimeni, si te-ai dazlantuit.

asculta, suflet frumos si omul lui dzeu, clint are in toata cariera filme cu razbunare! si westernuri cu violenta in stil spaghetti! ce spui tu si dobitocii de pe youtube nu exista in "common knowledge", nu e consacrat, pentru simplul fapt ca-s prostii!

de matrix s-a vorbit in continuu deja de zeci de ani. eu si alte sute de mii si milioane au remarcat acele lucruri EVIDENTE din sequels! mi-amintesc ca la prima terasa am discutat cu totii cate chestii au fost umplutura. eu dezbateam in detaliu filmele astea haat pe vechiul reddit cu persoane mai calificate decat pe cg, si pe niveluri ultraprofunde. ma intreb, zici ca postezi rar la filme.. dar cine esti daca nu trol clona etc, cine ai fost pe cg? acum ala e mort, dar acolo am comentat zeci de western, inclusiv multe spaghetti.

stii ceva.. e deja prea mult, cine ma cunoaste catusi de putin are idee de credibilitatea mea.

HA ..cum dracu poti compara matrix arhicunoscut si dezbatut - cu carti, clipuri si threaduri de N milioane views/reads vs un ..western uitat? chiar atat ai gasit, ca batranelul a zis acelasi lucru de trei ori, si altcineva a remarcat in locul leu? a, era greu de observat haina lunga neagra la blade? cred ca-i cel mai imbecilic argument posibil din toate cate ai reusit sa aduci!!
HA

ba mai mult, am sa merg la polul opus, am sa-ti dau contraargument in stilul lui trump:
daca tu zici ca am nevoie de youtube sa-mi spuna ce sa cred despre un western, blade, matrix, ..fie!! am consultat pe multi si am format o opinie. diferenta e ca opinia mea e logica, sta in picioare.
in timp ce tu calci in strachini, nici macar nu ai reusit sa traduci ce tot zicea ala de cariera lui clint, asa ti-a iesit perla "metatext nonfictional".
diferenta e ca eu am vazut filmul, am avut bunul simt sa verific, sa judec cu materialul in fata, asa cum e onorabil.
diferenta e ca tu ai recurs imediat la jigniri, la mojicii si meschinarii de tigan, la trolling inutil de proasta calitate. la exagerari si bazaconii dupa bazaconii - fata de care vad ca incet-incet le recunosti pe rand.

diferenta e ca eu am dreptate.

inca ceva
ti-am gasit specializarea ta adevarata: expert in scatologie.

Post Merge: 28 April 2019, 22:25
dlor scuze de offtopic dar nu ma pot abtine din ras..
asa oricine are chef te poate "dovedi" oricind la fel de bine si pe tine :D
..haide, cu petrecerea aia rave, cu fratele lu ala, si cu ala micu, si cu smith umanoid si cu aia din consiliu si batranelul care zice de trei ori acelasi lucru..
ar mai fi atatea. toate conversatiile alea lungi, bataia din parc, bataia de inceput, bataia cu chinezul..

https://www.youtube.com/watch?v=iH-vUSfdmzc&feature=youtu.be&t=48

"ai reprodus orbeste" ce zice asta si ce zic altii, bla bla bla, sa-ti fie rusine, iti bat obrazul bla bla bla
acum vad si eu clipul cu deeper analysis reloaded. fiti atenti: eu zisei ca batranelul se repeta de trei ori. clipul zice ca fu de cinci ori! trolul tocmai a dovedit ca NU am "copiat ideea" de acolo LOL
tipule.. indicopieus.. coboara din tigaie stimabile, esti prajit.
« Last Edit: 28 April 2019, 22:25 by Monier »
 

Monier

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
Western
« Reply #12 on: 29 April 2019, 10:13 »
Topic Locked!
 

Offline indicopleus

Western
« Reply #13 on: 01 May 2019, 18:43 »
ca sa terminam odata cu povestea asta.

clint eastwood nici macar nu e un autor prea sofisticat, deci nu pretinde mai mult decit o minima alfabetizare in materie cinema si de idei pentru a fi inteles fara mari sfortari intelectuale. de aceea cam toata lumea (minus cei incapabili sa distinga intre mere si pere, cirese si visine, sau intre un sens propriu si unul figurat) a inteles inca de la aparitia filmului despre ce era vorba in el (si cit de important estem - asta apropo de "western uitat" LOL. mai mult ca sigur ca si azi se mai scriu doctorate despre. articole in reviste ori pe net, clipuri pe youtube etc., inutil sa enumar, oricine poate vedea ca-s fara numar).

eastwood insusi (simplu si clar):




cohorta de locuri comune, ca sa zic asa (continutul unforgiven - tema violentei, deconstructia, bla bla bla - n-a fost niciodata un secret pentru nimeni*)

*pentru nimeni dintre cei carora diferentierea elementara intre un film-interogatie (genul de film care exista mai degraba ca sa suscite intrebari si sa invite la adincirea in problematica lor inepuizabila decit sa ofere raspunsuri facile si definitive) si orice action movie perfect tembel nu e o operatiune asa imposibi de realizat, of course.

deci cohorta:

 https://www.google.com/search?q=unforgiven+analysis&client=firefox-b-d&ei=Y5TJXJXzHeX5qwHd_YyIAg&start=10&sa=N&ved=0ahUKEwjVsOzjrfrhAhXl_CoKHd0-AyEQ8tMDCJkB&biw=832&bih=419

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=vSiuXO-FAdWo1fAP-cqB-AU&q=unforgiven+violence&oq=unforgiven+and+violen&gs_l=psy-ab.1.0.0i22i30.193.25598..27204...1.0..0.196.1623.0j12......0....1..gws-wiz.......0i71j0j0i67j0i22i10i30j0i19j0i22i30i19.M6qEQOmNyow

mai de doctorat asa, din doua clickuri le si gasesti free:

https://www.academia.edu/2082416/Friedman._2008._Unforgiven_Perspectives_on_a_Western

https://www.academia.edu/15796246/Friedman._2012._Unforgiven._A_Hermeneutical_Reading


deci, da, dupa cum lesne se poate vedea, e uitat, ingropat, nesemnificativ.  si mai ales se poate vedea cum in afara de doi youtuberi obositi (pe care i-am copiat io cuvint cu cuvint  - dar pina la urma nu chiar cuvint cu cuvint, ca nici macar n-am fost in stare sa traduc bine ce spuneau* ), nimeni nu a pomenit vreodata de aiurelile astea cu violenta, deconstructia si alte fandoseli & inchipuiri. nu e consacrat, nu e "common knowledge", sintem doar noi astia 3. trei dobitoci care n-au aflat inca de discutiile hipercalificate & ultraprofunde purtate de adevaratii cunoscatori in adevaratele centre de dezbatere intelectuala ale planetei pamint de monier si tovarasii lui. clint e ala cu razbunarea si cu spaghetti, astea-s singurele opinii logice si care stau in picioare. restul lumii care a indraznit sa vada altceva - niste prosti si niste dobitoci! si cu afirmarea acestei superioritati strivitoare, zbang!, inchidem repede si topicul, sa nu cumva sa ne mai tulbure careva sentimentul deplinei suficiente. :)))

*ala era "metatext" nonfictional in textul meu (care e altceva decit simplu  metatext nonfictional, da' ma rog, trecem peste)


p.s.

apropo de spaghetti - leone e cu multe etaje peste eastwood cind vine vorba de sofisticare. daca ai asa mari dificultati cu al doilea ( care e in fond doar un foarte bun povestitor simplu - o mare calitate si asta), nici nu indraznesc sa-mi imaginez ce-ati inteles tu si prietenii tai din primul, in discutiile voastre hiper-aplicate...

p.s.2

pentru cine mai avea nelamuriri (ca tot ce-a reusit sa dovedesca monier in topicul asta e propriul lui grad de cunoastere a filmului in general si a westernului in particular), eu eram la curent cu tematica deconstructiei violentei cu mult inainte sa vina vorba de unforgiven, si n-a trebuit s-astept niste youtuberi ca sa aflu de niste notiuni elementare.


[...]ci congruent cu una din directiile filmului (care era dezamorsarea violentei).


[...]ar arunca in aer tot mesajul filmului de pina atunci (care nu facuse decit sa deconstruiasca, cu umorul negru aferent,  mecanismele mai simple ori mai complicate ale violentel)

dupa opt luni apare si nosferat

[...]asa ca m-am pus pe vizionat spaghetti western[..]

Unforgiven  8/10.


sigur ca mai exista o explicatie logica si care sta in picioare: eu de fapt vazusem clipurile alea despre unforgiven cu un an inainte si am fost asa fascinat de ele incit le aplicam orbeste termenii la orice alt film despre care venea vorba. intre timp dadeam si acatiste s-apara dreaq mai repede unu' pe forum care sa zica ceva de unforgiven. da, deci daca se sforteaza monier nitel cu logica lui, o poate dovedi lejer si pe asta


si cu asta chiar ca am incheiat orice discutie (nu ca m-as fi iluzionat vreodata c-ar fi posibila). n-ai ce sa discuti cu un pretins cosmolog care o tine langa ca pamintul e plat, in centrul universului,  are doar sase mii de ani, si bruno, copernic plus galileo galilei sint inventiile unor idioti de pe youtube (pe care i-ai copiat tu), nu locuri comune ale istoriei stiintei
« Last Edit: 01 May 2019, 19:05 by indicopleus »
 

Monier

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
Western
« Reply #14 on: 01 May 2019, 19:18 »
Topic Locked!

Post Merge: 02 May 2019, 00:23
^lol, te-ai suparat c-am zis western uitat?? bai, contextul era fata de matrix! ca nivel de dezbatere, unforgiven aproape ca nu exista.
ok, nu e uitat. jeesus :D

OOOOH, erai la curent cu tematica violentei! bine atunci, esti inteligent. asta vroiai? esti foarte foarte inteligent, si ai cap frumos. multumit?
Quote
si cu asta chiar ca am incheiat orice discutie (nu ca m-as fi iluzionat vreodata c-ar fi posibila). n-ai ce sa discuti cu un pretins cosmolog care o tine langa ca pamintul e plat, in centrul universului,  are doar sase mii de ani,
acu deja tragi scheletul de piele.. stii foarte bine ca pamantul e mai tanar de 6000 ani.

ontopic, clint a zis exact ce tu nu ai inteles, ce tot iti spun: westernul e revizionist din anii 50. si daca clint asta, cu tine in brate si restul de specialisti crede ca a reinventat roata, you can all fuck off !!

oooh twice, acum am vazut ce ai facut. ai batut in google "unforgiven analysis" si te-ai infruptat cu ce zic altii. poti respira linistit, nu ma intereseaza ce zic aia. si nici nu ma intereseaza cat esti tu de autentic si inteligent. am vorbit suficient despre un film. daca este atat de comuna prostia ca ce a facut clint e asa de incredibil si unic atunci.. din nou... you can all fuck off.

vorbeste cu prietenii tai mari cinefili si zi-le asa: daca e batran clint, nu inseamna ca INVERSEAZA genul western. daca e las, cinic, criminal cu trecut, nu inseamna ca distruge, se pisa si ingroapa genul western. nu inseamna nimic din toate astea. inseamna ca un personaj batran intra din nou in jocul cu pistoale si comite violenta. aceeasi violenta expusa si condamnata in practic toate westerns, unde din start si definitie ai pistolari. ai abuzuri. ai nedreptate. ai justitie de frontiera, sau injustitie brutala.

daca tu, si oricine, credeti ca in spaghetti violenta nu e condamnata, adica orice bully nu-si primeste comeuppance; ca in spaghetti nu se deconstruieste si mama strabunicii de western; ca sunt lucruri facute deja MAI BINE de N alti regizori, inainte, innauntrul si dupa spaghetti. daca asa crede toata lumea asta si cea din alte dimensiuni. atunci e iarasi simplu: you can all fuck off.
zi-le ca a zis-o un nimeni de pe un forum cu treizeci useri si zece moderatori sau cati suntem pe-aici. si culca-te linistit, ca nu imi pasa.

omule, tie iti lipseste FUNDAMENTUL intelegerii oricarui film. la tine problema e mlt mai grava: nu incerci sa gandesti. preferi sa te uiti in gura altora, care sa iti dea increderea si mai ales tupeul spumos sa insisti insolent si deranjant  - nu contra mea, contra realitatii. de aceea te acuz de necinste, de falsitate, ca esti poser ..you get the idea.

ca tot m-ai facut curios, primele doua din search sunt cele care s-au inspirat de la tine. urmatoarea e opusa. dar opiniile sunt toate amestecate, te-ai deranjat sa le studiezi?.
larsen on film se blocheaza si el la final, unde munny e figura razbunarii. brenda vinde referate, deci .. lol. asta pare mai serios, pacat de limbajul prolix https://journals.openedition.org/ejas/7741.
uite unul care intelege mai bine https://sites.evergreen.edu/western/wp-content/uploads/sites/85/2015/11/Unforgiven-analysis.pdf

ai sa vezi, o tu mare cinefil si specialist in "deconstructia violentei"*, ca NU E opinie unanima!
*probabil inca o notiune cu care te zbati obsesiv, vad ca te intereseaza mult asa ceva.. bai geronimo, e foarte greu sa gasesti film FARA ceva violenta. e parte din viata, si cateodata e buna. daca filmul nu are violenta atunci nu exprima acea bucata de viata ce ne trezeste noua interesul.

ia uite new york times ce zice, marita ta:
Quote
TIME has been good to Clint Eastwood. If possible, he looks even taller, leaner and more mysteriously possessed than he did in Sergio Leone's seminal "Fistful of Dollars" a quarter of a century ago. The years haven't softened him. They have given him the presence of some fierce force of nature, which may be why the landscapes of the mythic, late 19th-century West become him, never more so than in his new "Unforgiven."

As written by David Webb Peoples and directed by Mr. Eastwood, "Unforgiven" is a most entertaining western that pays homage to the great tradition of movie westerns while surreptitiously expressing a certain amount of skepticism. Mr. Eastwood has learned a lot from his mentors, including the great Don Siegel ("Two Mules for Sister Sara" and "The Beguiled," among others), a director with no patience for sentimentality.
Thus "Unforgiven" becomes an epic about the revenge of whores. It's not sending up the women. Rather it's equating Old Western codes of honor with the handful of men who set out to collect the bounty, motivated in varying degrees by economic necessity, greed and half-baked notions of glory.
-----
inca una, you westerner supreme commander
https://www.nationalreview.com/2017/08/clint-eastwood-unforgiven-last-great-american-western-turns-25/
Quote
Unforgiven was not the first revisionist, anti-heroic Western, of course. Sam Peckinpaugh’s The Wild Bunch (1969), and many of Eastwood’s own films, including the famous 1960s “spaghetti Westerns” he made with Sergio Leone, beat it to the punch by decades. Its genius, rather, was to take the barrenness and amorality of the subgenre to its logical extreme.
By the film’s bloody conclusion, only Munny and a boastful young neophyte killer remain alive. One feels no satisfaction at Munny’s survival, for he is no paragon of morality. He long ago lost his soul, and avenging the death of his friend and fellow bounty hunter (Morgan Freeman) simply reveals his true nature as “a man of notoriously vicious and intemperate disposition.” Nor is there much lamenting at the demise of Little Bill, since it is by no means clear that his “peacekeepers” are at all preferable to the outlaws they oppose. Few viewers can manage outrage at Munny’s assault on the law, for Little Bill’s brutality and rage were a steep price to pay for whatever peace he imposed on Big Whiskey. Just as chilling is the unremitting vengefulness of the prostitutes, led by Strawberry Alice (Frances Fisher), for their demand for blood justice seems far out of proportion to the attack, no matter how heinous.

Unforgiven clearly touched a nerve in early-1990s America. The late movie critic Roger Ebert gave the film four stars, but interpreted it in traditional terms, praising its unflinching portrayal of “that implacable moral balance, in which good eventually silences evil.” Rolling Stone’s Peter Travers, who also awarded it four stars, saw in it a lesson for an unreflective post-Cold War America: “Past sins can wreak havoc on the best intentions.”

A quarter-century on, the world of Unforgiven resonates in an entirely different way. More than Eastwood could have expected, it mirrors our age of never-ending warfare, our ineradicable cynicism, and our wary attitude toward authority. It shows us what a life stripped of security feels like — the nervous anticipation of violence, the weary realization that the shedding of blood is unavoidable, and that those who would bring order may be as threatening as the unlawful.
---
"batut la jocul tau" ar zice cineva ..din western :P
hai, mai caut cu alte keywords. vajnice luptator de google.
si rezuma-te la filme, lasa geografia.. probabil ca si la aia te pricepi. doar ti-am recunoscut inteligenta adineaori, ce dreaq.









Post Merge: 02 May 2019, 00:25
*mai cauta.
« Last Edit: 02 May 2019, 00:25 by Monier »