Author Topic: AMD Navi GPU & Nextgen Architecture  (Read 165395 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Trustme

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1410 on: 21 November 2020, 19:15 »
Perfect! E un motiv foarte bun sa-mi fac o placa video cadou de sarbatori. :)
 

Offline KodiaK

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1411 on: 21 November 2020, 19:19 »
Cyberpunk 2077 Recommended PC: 4K Ultra

*  Core i7-4790 or Ryzen 3 3200G
*  RTX 2080 Super, RTX 3070 (or RX 6800)
* 16GB RAM
* 8GB VRAM
* 70GB SSD storage
* Windows 10 64-bit
* Target: 4K Ultra

Inca nu s-a aratat nici o comparatie directa intre cum arata jocul +- RT si e de asteptat ca si fara RT sa arate super. In multe jocuri diferentele sunt minore si trebuie cautate cu lumanarea, iar fara RT pot sa arate chiar mai bine in multe situatii (fara straluciri exagerate si deranjante).

Alea sunt cerinte fara RT. Cu RT se recomanda doar placi nvidia. Si vezi ca pt 4K ultra ai nevoie de 6800XT.
« Last Edit: 21 November 2020, 19:21 by KodiaK »
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline ClaudianReyn

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1412 on: 21 November 2020, 19:31 »
https://support.cdprojektred.com/en/cyberpunk/pc/sp-technical/issue/1556/cyberpunk-2077-system-requirements

In tabelul asta ei au pus 3080 si i7-6700 la 4k. Poate s-au raportat la 60fps. Deasemenea 8Gb VRAM nu sunt deajuns...

S-ar putea sa mearga si cu 3070, dar posibil sub 60fps.

Eu vreau sa vad Benchmark-uri pe bune, asa cum este normal sa fie. Adica DLSS ON si RT ON. Iar AMD daca nu are nici un fel de oversampling, asta este!

Toate benchmarkurile actuale cu RT OFF sunt absolut irelevante. Doar nu dai 700€ pe o placa video, sa nu pui RT ON. Este absurd.

Mai este o problema cu AMD. Deocamdata nu exista jocuri cu Ray Tracing mai complex! Majoritatea sunt hibrizi, chiar si Cyberpunk, dar s-ar putea ca jocul asta sa impinga stacheta mai sus.. insa nu am vazut nimic revolutionar in materie de RT deocamdata.

Revolutionar mi se pare Demo-ul de la AMD cu volumetric light, etc. Nu exista jocuri cu toate chestiile alea deocamdata.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toata treaba cu Ray Tracing este cam vaga. Eu am facut vizualizari si prezentari grafice inca de la prima versiune de 3DsMax si am folosit toate motoarele de randare posibile.
Cele mai cunoscute sunt V-Ray, Mental Ray, apoi Maxwell Renderer, iar mai recent si cel mai revolutionar motor de randare este CORONA RENDERER.
Pentru cine nu stie, astea functioneaza ca plugins in toate programele grafice.

Corona Renderer este la randul lui un hibrid unbiased si biased in acelasi tim folosing Intel Embree Ray Tracing Kernels pentru randare CPU. Sunt doua tipuri de calcul ray tracing, unul folosit de V-Ray, iar celelalt (revolutionar) folosit de Maxell Renderer (calculeaza radiatia luminii si simuleaza proiectia pe camera virtuala)

Ce ma intereseaza pe mine, nu este doar reflexiile astea folosite in exces pt show off; toate strazile sunt ude in toate jocurile!!! WTF
Iluminarea globala este mult mai importanta, iar tehnologia asta nu prea spune nimic specific deocamdata. Cum caluleaza, cat de detaliata este iluminarea globala, cum sunt aruncati rays in scena?

Intr-o simulare pe bune tip V-Ray (biased) lumina este calculata printr-un numar limitat de rays aruncati in scena, care se reflecta pe toate suprafetele de un numar predefinit. Exemplu Bounce=4 (inseamna ca se reflecta de 4 ori si moare, fiind un numar destul de bun pentru a aduce lumina in interiorul unei cladiri de exemplu)
V-Ray avea si un calcul predefinit pentru umbre!
Dar in Corona umbrele nu exista ca si calcul! Umbrele sunt rezultatul calcului luminii directe si indirecte intr-o scena (umbrele difuze sunt rezultatul unei surse de lumina cu o arie mai mica sau mai mare)! Skylight-ul, adica cerul este o suprafata omogena care poate crea umbre bluruite chiar si atunci cand este semi inorat. Un nor poate difuza lumina soarelui. etc.

Dar in jocurile actuale iluminarea globala este foarte slaba ca si calitate, deaceea sunt mixate cu oclusion maps (astea simuleaza umbrele difuze defapt, modul in care colturile sunt mai intunecate pentru ca nu intra lumina). Deci astea doua sunt suprapuse.
Soarele apoi, este si el o sursa care produce umbre calculate pe modelul vechi.

Dar singura diferenta intre RT ON si RT OFF, este ca iluminarea aia globala nu este backed pe RT ON, permitand iluminarea unor suprafete indirect, dar nu arata asa de realist pentru ca iluminarea asta nu este foarte detaliata! (pe RT OFF e posibil ca occlusion maps sa fie incluse direct in light maps)

De notat faptul ca in realitate, orice suprafata reflecta lumina nu numai pe baza de culoare ci si de textura! Adica o suprafata mata reflecta lumina diferit de o suprafata lucioasa!
O podea foarte lucioasa reflecta lumina soarelui pe perete, iar cu cat e mai mata, cu atat difuzeaza lumina in toate directiile, rezultand o luminare diferita a peretelui!

E!!! Materialele, in modelul actual sunt calculate separat, nu sunt integrate in calculul pt iluminare globala! Materialele semi difuze necesita o procesare aberanta, care este mult peste capabilitatea placilor actuale! Poate la seria RTX 6000 vom vedea ceva mult mai tare.

https://corona-renderer.com/gallery

Uitati aici galeria de la Corona Renderer.

Eu cred ca va dura vreo 4 ani pana vom vedea jocuri care sa foloseasca la maximum potentialul pe care il are actualul RT.

Scuze pentru postul lung, sper sa va faca placere sa-l cititi, eu zic ca e destul de relevant.
« Last Edit: 21 November 2020, 19:33 by ClaudianReyn »
 

Offline axxel4you

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1413 on: 21 November 2020, 19:32 »
Speram ca odata cu lansarea Ray Tracingului pe AMD sa scoata driveri care sa permita si placilor mai vechi suport pentru asa ceva, cum a facut Nvidia cu seria GTX 1000.
Ryzen 7 1700 3.8Ghz, 16Gb(4x4Gb) DDR4 3000Mhz Corsair Vengence LPX, Radeon PRO DUO HBM, Silverstone Raven 2, Corsair TX850 V2, Scythe Ashura Shadow,
 

Offline razvvan

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1414 on: 21 November 2020, 19:37 »
Am mai învățat ceva,habar nu aveam de toate astea din postura de casual gamer, dar cred că mai durează până o sa vedem așa ceva în jocuri.... 4 ani în varianta optimistă.

Trimis de pe al meu VOG-L29 folosind Tapatalk

 

Offline ClaudianReyn

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1415 on: 21 November 2020, 19:44 »
Speram ca odata cu lansarea Ray Tracingului pe AMD sa scoata driveri care sa permita si placilor mai vechi suport pentru asa ceva, cum a facut Nvidia cu seria GTX 1000.

Este posibil, dar fps-ul va scadea sub limitele normale, pentru ca procesorul trebuie sa preia totul si este imposibil. Deocamdata RT-ul nu este folosit la potential maxim! Probabil nici jumate din cat poate.

Cand vom vedea jocuri exclusiv facute pe RT atunci va fi un salt enorm. Momentan trebuie sa creeze un compromis, deaceea toate sunt un fel de hibrid. Au si light maps sau occlusion maps pre-backed si au si ceva... iluminare globala, dar slaba oricum.

Singurul demo absolut exculsiv RT, este ala de la pe PS 5 cu Quixel Megascans (alta poveste).

Un joc next gen, este unul care ignora TOTAL PS4 si Xbox One X. Inseamna sa lanseze jocul si sa zica ne pare rau baieti, jocul asta nici nu merge deloc pe placile vechi si nici PS4, trebuie sa cumparati neaparat PS5 sau Series X ca sa-l puteti juca.

Battlefield 6 vine in mod expres la anul, sa lase timp fanilor sa cumpere o consola noua, dar nu cred ca va fi exclusiv next gen nici ala.

Deci cum am zis, cred ca va dura vreo 4 ani. La E 3 in 2021 vom vedea pentru prima data un demo Elder Scrolls 6 (sunt sigur). Poate nu chiar gameplay, dar cel putin tech demo. Sa vedem.

Post Merge: 21 November 2020, 19:53
Am mai învățat ceva,habar nu aveam de toate astea din postura de casual gamer, dar cred că mai durează până o sa vedem așa ceva în jocuri.... 4 ani în varianta optimistă.

Trimis de pe al meu VOG-L29 folosind Tapatalk


Da. D-aia am si scris atat, pentru ca nu ne explica nimeni ce si cum si mi se pare atat de vag in toate descrierile. Ce e Ampere mai exact cu cat e mai tare si ce are AMD? Mai tare, mai slab... In plus nici nu avem un tech demo/benchmark calumea deocamdata.
Sa bage benchmark cu demoul ala de la PS5 sa vedem si noi pe bune cum merge!!! WTF.

CICA! In demo au bagat Quixel Megascans DIRECT!!! Si modelele din Zbrush DIRECT in joc! Pentru cine nu stie, aproape totul se modeleaza in Zbrush, iar modelele alea au aberant de multe poligoane. Apoi se importa in 3DsMax si se optimizeaza pentru un nr predefinit de poligoane, etc.

Pai daca acest proces nu mai exista, inseamna ca dezvoltatorii vor munci mult mai putin la un joc, deci vom vedea chestii incredibile in curand! Adica in vreo 4 ani, pt ca unele titluri sunt in productie si pana vor fi lansate...

Adica modelerii arunca tot direct in engine! LOL???! Se vorbeste deasemenea de texturi 8K sau chiar 16K!!! Saispe K? Ne luam adio de la placile cu 10Gb VRAM va zic eu! Nici 16Gb nu e suficient pt asaceva. Cred ca 32Gb Vram va fi pe standard la seria 4000 sau 5000. (PC-urile au dublat intotdeauna Vramul de pe console, chiar daca Vramul ala e folosit ca si ram in acelasi timp)

Cam ce inseamna Quixel Megascans... in filmul de mai jos. Astia sunt niste dudes care merg peste tot in lume si scaneaza tot in 3D!



Mai gasiti pe Youtube si treburi pe Unreal Engine, etc.

Post Merge: 21 November 2020, 19:57
Inca ceva. E o chestiune de timp pana cand jocurile vor arata absolut identic cu imaginile filmate de la Quixel. Puteti vedea ca nu numai iluminarea aduce o nota de realism ci mai ales modelele si texturile. Chiar si cu o iluminare precara, arata incredibil!

Post Merge: 21 November 2020, 20:25
ERM.... Eu cred ca AMD au un model diferit de Ray Tracing... Demoul lor e diferit, dar ce dezvoltator a facut vreun joc optimizat pentru AMD? Niciunul

Ma tem sa nu apara jocuri care sa aleaga una din variante preponderent, sa ne trezim cu jocuri care merg pe Nvidia mai bine, iar altele care merg pe AMD mai bine...

In acelasi timp, cred ca peste vreo 2 ani vom stii clar ce poate si ce nu, ray tracing-ul actual! Seria urmatoare, adica 4000 va fi un pic mai tare, dar deabia la seria 5000 Nvidia va pune ceva consistent pe masa! Si AMD deasemenea!

Pana atunci PRECONIZEZ ca vor standardiza raytracingul pe categorii, de exemplu un chipset care calculeaza separat iluminarea globala, iar altul reflexiile, altul refractii (apa, sticla etc) sau toate astea la un loc, dar pe baza de numar de rays, adica sa spunem 20milioane de rays nu stiu ce model, apoi RTX 5080 are poate calcula 40milioane de rays, etc. Adica vei avea chiar un slider pentru cat de detaliata sa fie iluminarea globala si reflexiile in joc. Deasemena iluminarea globala are un fel de filtering special, care omogenizeaza rays. Nici asta nu este clara momentan.

Absolut, exista o limita care va fi hardware, pana la care se poate calcula totul, pentru a simula o imagine realista.
« Last Edit: 21 November 2020, 20:25 by ClaudianReyn »
 

Offline oldshooterman

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1416 on: 21 November 2020, 20:33 »
Tot RT-ul din jocuri speculeaza doar o mica parte din complexitatea reflexiilor luminoase, mai mult acolo unde ar putea sa sara in ochi. Pentru randare RT complexa e nevoie de supercomputere si statii grafice precum in industria cinematografica. RT in gaming e doar la nivel de "gimmick". Dar e o chestie, totusi.
 

Offline ClaudianReyn

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1417 on: 21 November 2020, 20:55 »
Tot RT-ul din jocuri speculeaza doar o mica parte din complexitatea reflexiilor luminoase, mai mult acolo unde ar putea sa sara in ochi. Pentru randare RT complexa e nevoie de supercomputere si statii grafice precum in industria cinematografica. RT in gaming e doar la nivel de "gimmick". Dar e o chestie, totusi.

Va dura inca doua generatii pana cand vom avea ceva decent. Oricum Demoul Unreal 5 de pe PS5 arata destul de bine.

Exista chestii care nu pot fi randate, pentru ca a calcula asa ceva necesita o putere exorbitanta de calcul! Dar! Daca se creaza un hardware care sa preia acele calcule, le putem vedea in 4 ani.

Difuse Reflections/Refractions > refractiile prin sticla si apa sunt printre cele mai grele chestii de randat
HDRi Skylight & Soft dynamic shadows. (unbiased; no tricks)
Area Lights
Camera simulated Depth of Field (no AA, dynamic filtering) > Corona nu are AA! Pare ireal nu? Simuleaza o camera foto! Nu exista imagine fara DoF! orice obiectiv are DoF mai mic sau mai mare in functie de deschidere si ochiul uman lafel
Physically based materials & True 3D volume materials > aici este o poveste intreaga, ce fac materialele alea este ... o intreaga teorie lol
100% ray traced solution for Volumetrics
Volumetric scattering or SSS (for Skin, Wax, food) > Exista ceva sss pentru piele deja, dar nu e chiar... realistic. E trick-uit cum se spune. Daca ar fi pe bune, ar arata socant de bine.
Volumetric fog > asta poate in anul 2050 lol


Unele din chestiile astea sunt extrem de greu de randat chiar in Corona Renderer. Volumetric fog... inseamna difuzarea luminii in 3D, adica particulele din aer, nah... prea deep.

Nvidia si AMD vor veni cu tot felul de demouri si "features" - "ia uite ce poate RTX 4080 si 7800xt", ia uite ce poate noua versiune Unreal Engine 5, etc. unele din cele enumerate mai sus vor fi puse in aplicare (biased cel putin)

Treaba cu unbiased este de domeniul fantasticului. Daca va exista asaceva vreodata, nu va mai exista progres in materie de hardware si nici sotware. Se va atinge limita absoluta in realizm. Totul va fi calculat intr-o instanta, fara simulari separate.

Adica ce sa mai, Corona Renderer in real time.  ;D Apogeul graficii = MATRIX
« Last Edit: 21 November 2020, 21:13 by ClaudianReyn »
 

Offline Raziel01

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1418 on: 21 November 2020, 21:00 »
Pentru 4k de ex. tinta e standard, 60fps.

De unde ai scos informatia asta, pe graficul lor nu spune nimic de fps.

https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1329815591151144960
 

Offline ClaudianReyn

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1419 on: 21 November 2020, 21:03 »
Pentru 4k de ex. tinta e standard, 60fps.

De unde ai scos informatia asta, pe graficul lor nu spune nimic de fps.

https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1329815591151144960

Imi inchipui, pentru ca toata lumea e cu 60fps musai. Acum nici jocul sincer, nu este socant la capitolul grafica. E OK, arata foate bine pentru next gen, dar nu e... revolutionar din punctul asta de vedere.
3080 si procesor bun,... nu exista nimic mai sus de asta, cu exceptia 3090, iar 6900XT, sa vedem!
A! Sa nu uitam ca poti activa DLSS pe 4k, deci in situatia asta este foarte probabil sa ai 60fps...
« Last Edit: 21 November 2020, 21:05 by ClaudianReyn »
 

Offline andreeaki

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1420 on: 21 November 2020, 21:10 »
Asta e de departe cel mai impresionant demo de până acum după umila mea parere..

 

Offline oldshooterman

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1421 on: 21 November 2020, 21:41 »
Tinta standard pentru orice rezolutie e de minim 60fps, max. settings, daca nu se specifica altceva.

"The aim here is 60 FPS at 4K on maximum settings (or 100+ FPS at 1440P). - pentru cerintele din coloana pentru 4k (fara RT!). - logicalincrements.com/games/build-pc-cyberpunk-2077
 

Offline ClaudianReyn

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1422 on: 21 November 2020, 22:07 »
Fukkk, de ce tot ce spun eu se adevereste mai repede decat ma astept?

"Ma tem sa nu apara jocuri care sa aleaga una din variante preponderent, sa ne trezim cu jocuri care merg pe Nvidia mai bine, iar altele care merg pe AMD mai bine..."

10 minute mai tarziu, titlu pe Youtube "Cyberpunk 2077- no AMD Ray Tracing at launch!"

WADAFAK



OK! Asta inseamna ca tot ce am spus mai sus despre seriile 4000 si 5000 si 6000 si Ray Tracing se va adeveri chiar mai repede?! Nostradamus wannabe LOL ::)

Nici nu putem compara placile! pffff... Era de asteptat. RTX este diferit de DXR si necesita optimizare speciala din partea CDPR, apoi si Drivere bine puse la punct din partea AMD! CDPR au clar un contract cu Nvidia.

Ce am prezis eu.. era deasemenea ca Ray Tracing-ul va fi standardizat peste vreo doua generatii (RTX 5000, RX 8000) si ambele companii il va adopta mai mult sau mai putin.

"I hope this will not become a trend" - "it will be bad for gaming" - "I'm not a fan of that type of exclusivity" NICI EU
« Last Edit: 21 November 2020, 22:22 by ClaudianReyn »
 

Offline Raziel01

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1423 on: 21 November 2020, 22:31 »
Ai cazut victima marketing-ului Nvidia. RTX este un brand care incorporeaza, printre altele, capacitate de ray tracing prin DXR (Microsoft API) sau OptiX (Nvidia API). Cyberpunk 2077 foloseste DXR pentru ray tracing.
« Last Edit: 21 November 2020, 22:43 by Raziel01 »
 

Offline ClaudianReyn

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #1424 on: 21 November 2020, 22:45 »
Um... ok. Dar AMD au o solutie Ray Tracing diferita, nu?

Consolele au GPU's AMD, deci la anul cand vor lansa RT pe console, vor veni si cu solutia pentru AMD pe PC.

Presupun ca CDPR trebuie sa programeze separat jocul pentru AMD cat si pentru Nvidia, din cauza asta nu au avut timp sa faca asta pana la lansare.