Author Topic: nVidia - Arhitectura Turing  (Read 135033 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline astateofmind

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #645 on: 11 January 2019, 20:39 »
De ce ar face asta? Deja exista 1180 la perf de 2080 ... se numeste 1080ti ...

Poate doar daca o scot la un pret sensibility mai mic.
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline Stecheru

  • Feedback Score: (0)
  • Old TR: 70 (100%)
  • Newbie
  • Posts: 16
    • View Profile
nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #646 on: 11 January 2019, 21:33 »
Pentru ca au multe cipuri Turing la care sunt defecte core-urile RT? Doar un gand...
 

Offline oldshooterman

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #647 on: 11 January 2019, 23:15 »
Pentru ca GTX 1080 Ti nu mai exista decat SH si pentru ca ar putea spori vanzarile cu produse in zona de pret dintre 2070 si 2080.
 

Offline skerbyte

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #648 on: 12 January 2019, 11:19 »
Sunt destui pe care nu-i intereseaza RT si care ar cumpara ceva echivalent ca performanta cu 2080 la pret mai mic. Deci 1180 ar putea fi mai ieftine si cu consum ceva mai redus la aceeasi performanta, cu aceleasi cipuri Turing care ar putea fi dintre cele cu defecte in nucleele dedicate pentru RT si AI. In plus ar avea ceva nou de lansat in 2019 daca urmatoarea generatie e rezervata pentru 2020.

Este o controversa undeva, cred. RT si DLSS face parte din puterea totala de procesare, sau poate acele nuclee RT si acea performanta GigaRays, ar putea face parte dintr-o alta liga de performanta ca perspectiva holistica? Dacă nu ma înșel, ma gândesc ca 2080 are un număr mai mare de tranzistoare care ar putea incorpora acele nuclee RT, posibil, cu mai multa performanta programabila.
« Last Edit: 12 January 2019, 11:24 by skerbyte »
 

Offline astateofmind

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #649 on: 12 January 2019, 15:16 »
Mai degrabă RT și tensor cores sunt suplimentare.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline oldshooterman

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #650 on: 12 January 2019, 21:09 »
Exact, nucleele respective executa doar sarcini dedicate. Nucleele Tensor sunt practic nucleele AI, iar cele pentru RT sunt incluse in ele si executa calcule legate de intersectia razelor cu triunghiuri, nimic altceva in cazul jocurilor. Deci nu este disponibila "performanta programabila" in plus.
 

Offline ionion

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #651 on: 13 January 2019, 11:37 »
?

Iti creează :D. Cum te simți când unul pe aici are titan-ul in pc, iar tu abia AMD?
Cat de limitat sa fi sa spui asa ceva?
 

Offline skerbyte

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #652 on: 13 January 2019, 12:27 »
Exact, nucleele respective executa doar sarcini dedicate. Nucleele Tensor sunt practic nucleele AI, iar cele pentru RT sunt incluse in ele si executa calcule legate de intersectia razelor cu triunghiuri, nimic altceva in cazul jocurilor. Deci nu este disponibila "performanta programabila" in plus.

Ceea ce este surprinzător de bine pentru consumer. Cand o companie investește intr-o tehnologie, aceasta dorește in cele din urma adoptare ei de cati mai multi utilizatori. Era altceva dacă acestea erau doar o parte in logica de programare, dar fiindcă sunt dedicate, înseamnă putere in plus pe task-ul specific. O sa vedem multe implementări din partea lor, de asemenea, sa speram ca dezvoltatorii găsesc o soluție pentru a face din asta mass adoption si cu efecte surpinzătoare. Eu personal as închiria o astfel de placa pt. a juca Metro Exodus si Tomb Raider, sau alte titluri care suporta ray tracing.

:>
« Last Edit: 13 January 2019, 12:31 by skerbyte »
 

Offline Trustme

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #653 on: 13 January 2019, 20:02 »
Skerbyte, Nvidia a facut bani buni din mining, dar nu i-a bagat pe toti in buzunar, a investit si in cercetare. Probabil ca fara mineri nu am fi vazut RT si DLSS ata de repede.
Problema cu RT-ul este ca producatorii de jocuri s-au straduit sa-l imite si au facut-o atat de bine incat nu exista mari diferente intre RT ON si RT OFF (sa nu uitam ca iluminare globala esxita de ceva timp).
Daca vorbim de DLSS atunci eu aici ma astept la o evolutie spectaculoasa pentru ca se poate privi performanta la rezolutii mari dintr-o cu totul alta perspectiva.

Probabil ca Nvidia o sa scoata placi grafice si din generatia GTX 11xx ca sa poata concura cu AMD la pret, dar ma tem ca RTX 20xx or sa ramana scumpe.   
 

Offline Pruny

  • Feedback Score: (2)
  • Old TR: 3 (100%)
  • Full Member
  • Posts: 147
  • Location: Oltenia
  • Honk honk
    • View Profile
nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #654 on: 13 January 2019, 21:09 »
Nu se vad diferente mari deoarece nu au implementat Raytraced Shadows 
Alea o sa rupa 2080ti  :P
Potato PC: i5 3450S, RX 470, 8gb ddr3, 64gb ssd, 500gb hdd, sursa ultron
 

Offline oldshooterman

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #655 on: 13 January 2019, 21:14 »
Exceptand RTX 2080 Ti, preturile/performanta sunt usor sub nivelul generatiei anterioare.
 

Offline dark_one

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #656 on: 14 January 2019, 02:27 »
De fapt toata generatia asta are un minus de performanta

2070 ... trebuia sa bata 1080ti si abea bate 1080
2080 ... trebuia sa fie 15-20% mai tare ca 1080ti si nu prea e
2080TI trebuia sa fie cam cu 30-35% mai rapida comparativ cu 1080Ti si .. nu prea e
2060 trebuia sa fie echivalent cu 1080 - si este echivalent cu 1070Ti deci undeva intre 1070 si 1080
Titan trebuia sa fie simtitor (5-10%)  peste 2080TI si nu prea este

... si un MARE plus la pret intre 50% si 100% extra pret.i
 

Offline KodiaK

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #657 on: 14 January 2019, 09:43 »
Performanta nu este punctul forte al lui Turing. Cum a mentionat si Huang cand le-a prezentat, trebuie inventat un nou metric de masurare al performantei, ca daca te iei dupa fps-uri in jocurile non-DXR e la pamant raportul pret/performanta.
nVidia, din pozitia de lider al pietei, si-a permis sa lanseze o generatie de sacrificiu, care nu se descurca conform asteptarilor nici un DXR, nici in non-DXR. Dar sacrificiul asta vine cu niste bragging rights incontestabile, care nu fac decat sa le sporeasca cota de piata. Iar in viitor, cand AMD scoate si el raytracing, lumea o sa mearga pe nVidia, pt ca ei deja au experienta...

Din pacate AMD nu isi permite sa faca astfel de sacrificii. Remember async compute. AMD suporta async compute cand nvidia nici nu visa la asa ceva. Si cu ce i-a ajutat? Lumea ii judeca exclusiv prin perf in DX11, a contant extrem de putin potentialul de perf in DX12. Principalul motiv pt care s-a intamplat asta este lipsa de interes a developerilor. Multa vreme singurul joc in care se vedea cu adevarat ce poate AMD era Ashes of the Singularity, o panarama de RTS, care s-a facut remarcat doar prin faptul are o implementare foarte buna de DX12. In schimb RT avem deja Tomb Raider, BF V, Metro Exodus, si poate si altele care nu imi vin in minte acum. Toate astea sunt jocuri AAA foarte asteptate.

In concluzie, degeaba ai tehnologie inovativa, daca nu ai suport de la devs...
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline oldshooterman

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #658 on: 14 January 2019, 14:55 »
Situatia nu e asa cum ati vrea voi sa fie. RTX 2080 e mai performanta decat GTX 1080 Ti, la un pret usor mai mic. La fel si RTX 2070 vs GTX 1080. Nu exista "trebuia sa fie", exista doar "este". Restul sunt povesti.

Valabil si pentru placile AMD. Denumirile sunt irelevante. Conteaza doar ce exista, performanta si pretul.
 

Offline dark_one

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #659 on: 15 January 2019, 05:22 »
olds - e doar o opinie a mea, comparativ cu ce s-a intamplat in trecut (a se citi perioada lor buna) :) faptul ca RTX gen e shit se stie si se vede deja (si nu ma refer aici la review-uri) ci analizand performanta companiei pe piata, practic a reusit sa scada drastic ca si monopol (a ajuns la niv anului 2017), tre sa fii mega tampit (si aici ma refer la chinezu in geaca de piele) sa fii atat de slab, practic s-a injumatatit $$ stoculului, sunt sigur ca investitorii nu sunt deloc multumiti si vom vedea presiuni uriase QoQ pe Nvidia leaders. (CEO/CFO)

(de la nostradamus citire)
Eu astept momentul cand Nvidia se va scinda in divizia de AI si divizia de CG, tare mi-e ca Nvidia va scrie in continuare istorie insa nu ca si producatori de procesoare grafice pentru jocuri video :).

Ca si end-user compute: probabil ca va trebui sa platim abonament sa ne jucam (sau sa facem orice alta activitate) accesand servicii "cloud" rulamnd pe hardware ultra performant (probabil pe diferite tier-uri de cost) si vom fi obligati sa facem streaming pe "telefon" (sau cine stie cum se va numi ... "personal assistent-ul" portabil) no more end-user hardware, no more distribution/ no more sharing the profits with partners/no more hassle - de pe linia de productie direct in data-center si vandut cu amanuntul catre abonati.