Author Topic: NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm  (Read 178413 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline oldshooterman

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #495 on: 22 September 2020, 10:27 »
RTX 3090 e cu aproape 50% mai performanta la minat decat RTX 3080.  8)
 

Kherdan

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #496 on: 22 September 2020, 10:31 »
Pentru a mia si miliarda oara, astia baga prosteala cu duiumul, in gaming NU ai ce face nici cu 10-11 GB de VRAM la ora actuala. Si nici in viitor nu se preconizeaza nevoia, atata timp cat piata de soft in gaming este si va ramane dictata de console.
Jocurile de pe console se folosesc de trucuri optice pentru a crea impresia ca este ceva de capul lor. In raport cu ce poate reda un pc, sunt cu 10 ani in urma acestuia. Iti trebuie mai putin de 1 ns sa ghicesti care joc este rulat pe consolele disponibile acum si care pe un pc cu o placa video entry level. Si tot 1 ns iti trebuie sa alegi pc-ul.

Reintru in contrele cu memoria. Da, poate ca nu au nevoie de 11GB, nu acum sau nu toate jocurile, dar placile video nu au voie sa isi creeze un cache in propria memorie pe langa buffer? Cu cat este mai mare cu atat mai bine. Banuiesc ca un Fortnite, rulat in 4k, se misca mult mai fluent daca incarci datele hartii direct in memoria placii video cat tine numaratoarea inversa. Este timp destul. Daca ai 8GB memorie si jocul foloseste 7GB, iti raman doar 1 GB pentru buffer si ai toate sansele ca datele care ii trebuie placii video in acel moment sa nu se gaseasca in acel buffer. Atunci va apela la o memorie RAM de vreo 20 de ori mai lenta si la care se adauga distanta si latentele controlerului acestei memorii. Ei, da! Atunci te miri de ce ai drop-uri la 40fps cand in rest joci constant cu 80+.

Cel mai vizibil efect al lipsei datelor dintr-o memorie mai rapida se poate observa in benchmark-ul din Metro Exodus. Spre final, ai un drop de toata frumusetea pentru ca acel bug consta in faptul ca o parte din date nu se gasesc in memoria placii video, nici in RAM, este uitat pe SSD.

Despre memorie, RAM sau vRAM, s-a spus dintotdeauna ca mai multa nu strica.
Chiar nu vad sa existe o problema existentiala daca cele doua modele vor fi vandute in paralel. Alegi ce doresti. Daca si AMD vine cu ceva tentant, alegerea chiar ca o sa fie o problema pentru ca te afli exact in postura seicului care trebuie sa-si aleaga pentru harem una dintre cele 3-4 miss-uri finaliste.  ;D
« Last Edit: 22 September 2020, 10:39 by Kherdan »
 

Offline slicker

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #497 on: 22 September 2020, 10:58 »
Nu are nici o importanta ca un PC poate randa de 100x cat poate o consola. Ia si joaca Last Of Us 2 sau de ce nu, ghosts of tsushima si zi-mi si mie apoi de ce 90% din ce e pe PC nu arata asa. Si apoi de ce nu avem pe PC grafica de 10x mai buna, ca tot avem atata ram si teraflopsi si 24x threads. Pana una alta noi dam banii ca dobitocii pe placi video care costa cat 2x PS5. Yep it makes sense.
Ignored: axxel4you, Meghido 1469 î.Hr. ,narayanhd, oldshooterman, taxon
 

Scorilo

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #498 on: 22 September 2020, 11:55 »
Cred ca ai grave tulburari de vedere daca compari Ghosts of Tsushima cu ce poate reda un PC. Totul e plastic in el la mai putin de un metru de personajul central,. Zero fizica, zero realism.
 

Offline slicker

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #499 on: 22 September 2020, 12:11 »
Nu confunda stilul cu grafica propriuzisa. Una vorbesc eu alta zici tu. Repet, ia si joaca Last of Us 2 si spune-mi 3 jocuri pe PC care arata mai bine. TREI.
Ignored: axxel4you, Meghido 1469 î.Hr. ,narayanhd, oldshooterman, taxon
 

Offline KodiaK

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #500 on: 22 September 2020, 13:30 »
Jocurile pe PC sunt create pe principiul sa mearga pe cat mai multe config, iar cele pe consola sa mearga cat mai bine pe o config fixa. De aia hardware-ul modest de pe consola (PS4 pro de ex are ceva echiv cu RX480 parca), poate rula jocuri care pe PC cer hardware de 2-3x mai bun. Daca s-ar investi ani de development intr-un joc pe PC care sa mearga pe un anumit model de MB/CPU/GPU/RAM/SSD, atunci ai avea parte de o experianta complet diferita de gaming pe PC - excelenta daca te incadrezi in specs, dezastruoasa daca ai orice componenta diferita.

Si mai este un aspect de luat in calcul, si anume distanta fata de dispaly. Stai mai departe de TV decat stai de monitor, deci pe console jocurile nu trebuie sa fie la fel de clare cum trebuie sa fie pe PC. De aia sunt si parerile asa de impartite cand vine vorba de grafica pe console. Aia care se joaca efectiv si stau la distante de 3-4m percep o claitate, iar aia care comenteaza ca jocurile arata naspa pe consola, studiaza screenshot-uri pe PC de la 0.5-1m.
Am facut si eu odata greseala sa ma uit de la 1m de TV la RDR2, si nu mi-a venit sa cred cat de prost poate sa arata. Parca era alt joc fata de ce vedeam de pe canapea de la 3m distanta :)
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline slicker

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #501 on: 22 September 2020, 15:51 »
Se tot lauda astia cu noul DirectX... numai cu lauda au ramas. Pana la urma, scuza asta cu mai multe configs acus nu mai tine. Obligat update la ultimul driver, Ultimul DirectX runtime, latest  Intel CPU / MB drivers, daca e cazul si ast e, ai restrans cu 95% toate configuratiile.
Ignored: axxel4you, Meghido 1469 î.Hr. ,narayanhd, oldshooterman, taxon
 

Offline Trustme

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #502 on: 22 September 2020, 16:28 »
Actually notiunea de vram nu mai exista in PS5. Ea are 16GB system memory care serveste atat ca ram cat si ca vram.
Exact ca pe PC adica.
 

Offline KodiaK

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #503 on: 22 September 2020, 17:19 »
Se tot lauda astia cu noul DirectX... numai cu lauda au ramas. Pana la urma, scuza asta cu mai multe configs acus nu mai tine. Obligat update la ultimul driver, Ultimul DirectX runtime, latest  Intel CPU / MB drivers, daca e cazul si ast e, ai restrans cu 95% toate configuratiile.
Nu inteleg cum ai restrange din drivere milioanale de configuratii hardware posibile?
In momentul in care nu ai decat o singura config hardware, atunci poti programa altfel fiecare core cpu, fiecare CUDA core, fiecare GB de ram.

Actually notiunea de vram nu mai exista in PS5. Ea are 16GB system memory care serveste atat ca ram cat si ca vram.
Exact ca pe PC adica.
Exact in ce sens? Ca pe PC ai RAM-ul complet separat de VRAM.
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline Trustme

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #504 on: 22 September 2020, 17:20 »
...Daca ai 8GB memorie si jocul foloseste 7GB, iti raman doar 1 GB pentru buffer si ai toate sansele ca datele care ii trebuie placii video in acel moment sa nu se gaseasca in acel buffer...
Nu, placile video nu fnctioneaza asa. Toata memoria video poate fi considerata buffer. In cazul placilor video, memoria este paginata iar dimensiunea unei pagini depinde de rezolutia la care se lucreaza. Sansele sa nu gaseasca datele (adica texturile) in buffer sunt zero. Daca nu le gaseste apar artefacte si asta se intampla datorita erorilor de programare. In plus, placa video dispune de mai multa memorie decat cea dedicata (prezenta pe placa video) pentru ca ea dispune si de shared system memory. Spre exemplu, o placa video cu 6GB VRAM (RTX 2060) mai dispune de inca 8 GB (depine si de cantitate de RAM disponibila) shared memory, adica 14GB memorie video in total. Memoria video este de trei feluri: Memorie dedicata (prezenta pe placa video), memorie video rezervata (in cazul procesoare grafice integrate (IGP) care folosesc RAM-ul) si cum am spus mai sus, shared memory. Tot in contextul asta, afirmatia ta cum ca memoria video dedicata este de 20 de ori mai rapida decat RAM-ul este gresita. Daca luam exemplul pe care l-am dat cu GTX 1050 si DOOM Eternal, memoria video lucreaza la 7000MHz iar RAM-ul DDR3 la 2666MHz. Facem un calcul simplu 7000/2666 si rezulta ca memoria video este de doar 2.6 ori mai rapida. Putem sa mai luam un exemplu. RTX 2060 si DDR4 3200. Calculam 14000/3200 si vedem ca memoria video este de doar 4.3 ori mai rapida. Practic, impactul RAM-ului tinde catre zero pentru ca placa video nu randeaza in RAM ci in memoria video iar transferul datelor din RAM in VRAM are un impact foarte mic asupra performantelor pentru ca se  folosesc si diverse metode de compresie.

...
Exact in ce sens? Ca pe PC ai RAM-ul complet separat de VRAM.
Asta doar in cazul placilor video dedicate.
« Last Edit: 22 September 2020, 17:29 by Trustme »
 

Offline slicker

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #505 on: 22 September 2020, 17:52 »
A trecut de mult vremea in care conta sa stii sa programezi pentru hardware. C# in care se programeaza inclusiv pentru console e destul de "low" level incat sa nu te intereseze absolut deloc pentru ce lucrezi. Poate doar cei care fac soft speializat pentru devices sa fie in tema. De asta ai drivere si  Directx, sa uniformizezi cat se poate, inclusiv API-urile folosite, la acelasi nivel pe OS cu configuratii diferite. Parca asa statea treaba, poate nu mai sunt eu in tema.
Ignored: axxel4you, Meghido 1469 î.Hr. ,narayanhd, oldshooterman, taxon
 

Offline narayanhd

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #506 on: 22 September 2020, 18:44 »
...Daca ai 8GB memorie si jocul foloseste 7GB, iti raman doar 1 GB pentru buffer si ai toate sansele ca datele care ii trebuie placii video in acel moment sa nu se gaseasca in acel buffer...
Nu, placile video nu fnctioneaza asa. Toata memoria video poate fi considerata buffer. In cazul placilor video, memoria este paginata iar dimensiunea unei pagini depinde de rezolutia la care se lucreaza. Sansele sa nu gaseasca datele (adica texturile) in buffer sunt zero. Daca nu le gaseste apar artefacte si asta se intampla datorita erorilor de programare. In plus, placa video dispune de mai multa memorie decat cea dedicata (prezenta pe placa video) pentru ca ea dispune si de shared system memory. Spre exemplu, o placa video cu 6GB VRAM (RTX 2060) mai dispune de inca 8 GB (depine si de cantitate de RAM disponibila) shared memory, adica 14GB memorie video in total. Memoria video este de trei feluri: Memorie dedicata (prezenta pe placa video), memorie video rezervata (in cazul procesoare grafice integrate (IGP) care folosesc RAM-ul) si cum am spus mai sus, shared memory. Tot in contextul asta, afirmatia ta cum ca memoria video dedicata este de 20 de ori mai rapida decat RAM-ul este gresita. Daca luam exemplul pe care l-am dat cu GTX 1050 si DOOM Eternal, memoria video lucreaza la 7000MHz iar RAM-ul DDR3 la 2666MHz. Facem un calcul simplu 7000/2666 si rezulta ca memoria video este de doar 2.6 ori mai rapida. Putem sa mai luam un exemplu. RTX 2060 si DDR4 3200. Calculam 14000/3200 si vedem ca memoria video este de doar 4.3 ori mai rapida. Practic, impactul RAM-ului tinde catre zero pentru ca placa video nu randeaza in RAM ci in memoria video iar transferul datelor din RAM in VRAM are un impact foarte mic asupra performantelor pentru ca se  folosesc si diverse metode de compresie.

...
Exact in ce sens? Ca pe PC ai RAM-ul complet separat de VRAM.
Asta doar in cazul placilor video dedicate.


in RAM sau VRAM nu se fac niciun fel de calcule, doar se stocheaza informatii

placa video nu imprumuta memorie RAM asa cum face windows-ul cand n-are DDR destul de-si creeaza memoria virtuala luand spatiu de pe SSD. pt placa video e simplu, ai VRAM sau nu ai VRAM

VRAM GTX1050 lucreaza la 1,75GHz, nu 7000MHz
VRAM RTX2060 lucreaza tot la 1,75GHz, nu 14.000MHz
de unde vii cu frecventele astea? nu intelegi marketing-ul?
cum sa imparti viteza VRAM la viteza RAM ca sa aflii...ce?!

am impresia ca tu crezi ca stii despre ce vorbesti, dar nu stii, de vreo 3 pagini incoace, dintre toti, tu vorbesti cel mai mult dar cel mai lipsit de calitate si si sustii ceea ce vorbesti. crezi ca intelegi si crezi ca stii, dar dovedesti exact opusul. opreste-te



revenind la daca e deajuns 10GB VRAM pt 4K, raspunsul este da, dar nu pt prea mult timp si-n 2 sau 3 ani, cat tii o placa video, mai apar jocuri
din experienta vorbesc acum, avand RVII cu 16GB VRAM HBM2, pt MSFS 2020 am vazut incarcare si de 12GB VRAM, in functie de scenariu
in plus, n-am vazut sa fi scris cineva sau poate n-am vazut eu, este o diferenta in "memoria VRAM alocata" si "memoria VRAM utilizata"
zic asta pt ca poate jocul cere o "alocare de 12GB VRAM" dar memoria VRAM "utilizata" poate fi de doar 10GB
asta-i si motivul pt care testerii respectabili nu mentioneaza cifrele astea cu VRAM-ul
si da, va fi o diferenta de FPS-uri intre o placa video cu 8 si alta cu 16 daca jocul va cere 10. pv cu 8 va avea mai putine FPS-uri
dar ce va conta asta daca FPS_urile stau in jur de 100-120, de exemplu? ce mai conteaza cele 10-15FPS-uri in minus, oricum experienta va fi superba pe ambele
dar conteaza mult si calitatea programrii pt ca e foarte posibil ca pv cu 8 sa aiba parte de stutter-uri, parca Rise of the TR avea problema asta

Post Merge: 22 September 2020, 19:20
" ca placa video nu randeaza in RAM ci in memoria video" - placa video randeaza cu GPU-ul, cred ca nu intelegi termenul de randare
« Last Edit: 22 September 2020, 19:20 by narayanhd »
 

Offline astateofmind

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #507 on: 22 September 2020, 19:44 »
" ca placa video nu randeaza in RAM ci in memoria video" - placa video randeaza cu GPU-ul, cred ca nu intelegi termenul de randare

Cred ca se referea la faptul  ca rezultatul randarii de catre GPU este stocat in VRAM, nu in RAM.
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline axxel4you

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #508 on: 22 September 2020, 19:48 »
Daca memoria HBM de pe placa video este la 500mhz atunci inseamna ca memoria ddr4 de pe placa de baza este mai rapida si nu are cum sa influenteze prea mult performanta placii video atata timp cat exista bandwidth suficient de mare sa transfere rapid informatia din ram in memoria video hbm.
  Am observat in diverse teste ca conteaza foarte mult si cate sloturi de memorie DDR 4 ai folosite pe placa de baza, daca ai 4 sloturi populate cred ca ai cel mai mare bandwidth disponibil pentru transfer rapid.
 
« Last Edit: 22 September 2020, 19:51 by axxel4you »
Ryzen 7 1700 3.8Ghz, 16Gb(4x4Gb) DDR4 3000Mhz Corsair Vengence LPX, Radeon PRO DUO HBM, Silverstone Raven 2, Corsair TX850 V2, Scythe Ashura Shadow,
 

Offline Trustme

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #509 on: 22 September 2020, 20:19 »
Multumesc astateofmind. Ce ar mai fi de comentat daca el nu cunoaste nici macar termenii utilizati in domeniul asta.

Mai narayanhd, tu pari mai destept decat producatorii de placi video. Cum adica "placa video nu imprumuta memorie RAM"? Ia vezi, ce zice Nvidia in poza atasata?

Auzi, de ce naiba te-a mancat in fund sa postezi frecventele alea pe care oricine le poate vedea in GPUZ? Ce am postat eu mai sus sunt frecvente echivalente in functie de tipul memoriei fara de care nu ai putea face calcule de performanta echivalenta.
« Last Edit: 22 September 2020, 20:21 by Trustme »