Author Topic: NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm  (Read 213763 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline wolfenste

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1050 on: 30 October 2020, 18:12 »

Amice, esti varza! Crezi ca esti la cinema cand joci sau faci Xeon dintr-un Pentium daca il echipezi cu 64GB RAM? Daca unele jocuri umplu memoria cu rahaturi, nu inseamna ca procesorul grafic o proceseaza. Sta acolo, neutilizata, cum e cazul si acelui neon noir, care si-a lasat rahaturile in memoria video chiar si la revenirea in modul 2D. Pentru ca lui neon noir ii este arhisuficienta memoria lui 1060 3GB pentru a rula fara restrictii in 1080p ultra chiar si cu un RTX 3090. Are nevoie de exact cat afiseaza osd-ul la inceputul benchmark-ului, cca. 2400 MB, incarcarea cu rahaturi pana la 5600MB nu are nicio relevanta pentru GPU. Daca compari modul 2D din start cu acelasi mod dupa rularea testului, vei vedea o diferenta de 3000MB. Sunt 3000MB uitati acolo de proasta optimizare a programului, dar care vor disparea intr-o nanosecunda daca procesorul grafic are nevoie de acea memorie.

Waw. Aveti multe pareri pertinente acolo. Nu eu cred ca faci Xeon din pentium daca ii dai mult ram, tu crezi ca eu cred asta. Am tot zis ca nu-ti sporeste performanta memoria in exces, dar e o problema cand n-ai.

Bon asa, deci proasta aia de placa uita vram-ul ocupat si pleaca dupa RAM ca sa faca stuttering. Asta o fi abordarea Nvidia?!

Post Merge: 30 October 2020, 18:19
@wolfenste De ce vrei tu sa ne afundam si mai tare in vizuina de iepure aruncand aplicatiile in mix :) .. cred ca vorbeam de jocuri si mai ales de faptul ca producatorii au ca target nu doar PC-ul ci si consolele, ei optimizeaza jocul pentru a rula in anumiti parametrii (de obicei specificati) care sunt FOARTE departe de maximul tehnologic existent .. adica nu va exista nici un joc care sa spuna Minimum system requirements: I9 10900K/Ryzen 3950X cu RTX 3090/Rx 6800XT / 256 GB RAM  ... nici macar la recommended, asta e marele joc Microsoft Flight Simulator 2020 ... ia sa vedem ce zice producatorul :D   

Nu amesteca consolele in asta. Acelea sunt hardware specializat sa faca doar o treaba si bine. PCul pe de o parte e gandit mult mai generalist pe de alta nu sunt testate si dezvoltate componentele sa fie in armonie perfecta. PCul e un pachet de componente random. Si inca in plus, exista portare a softului, deseori optimizat prost in special pt PC.

Acum dezvoltatorii au primit mana libera sa mai umfle vramul pentru PC ca e loc. Cata vreme era Nvidia singura in zona high end putea sa faca ce voia. Tot ce trebuia sa stie gamerul era sa ia Nvidia high end. Nu mai merge asa. :)
« Last Edit: 30 October 2020, 18:19 by wolfenste »
 

Offline Trustme

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1051 on: 30 October 2020, 18:21 »
astateofmind, pentru ray-tracing nu ai nevoie neaparat de DXR (DirectX 12).
Ray-tracing poti sa ai si in DirectX 11.
Spre exemplu, Neon Noir sau World of Tanks enCore_RT, merg foarte bine si in windows7.
 

Offline ClaudianReyn

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1052 on: 30 October 2020, 19:14 »
Nivelul de fanboism este excruciant :)) Lasa-ti copiii sa puna botul la hype. lol

Raytracing pe DirectX 11. :)) Da! Si Marmota invelea ciocolata in staniol. Ampere este facut pentru DirectX 12! Teoretic poti programa orice pe orice, dar vei avea Hardware Acceleration? NU :))

Exista Raytracing pe Dx11? si?

Si nu mai dati exemplu Neon Noir ca e varza. Este un tech demo care demonstreaza anumite chestii, atat. Nu este un punct de referinta pentru cat Vram aveti nevoie peste 2 ani.

 

Offline astateofmind

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1053 on: 30 October 2020, 19:28 »
Ray-tracing poti sa ai si in DirectX 11.
Spre exemplu, Neon Noir sau World of Tanks enCore_RT, merg foarte bine si in windows7.

100% hardware?
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline dark_one

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1054 on: 30 October 2020, 19:36 »

Amice, esti varza! Crezi ca esti la cinema cand joci sau faci Xeon dintr-un Pentium daca il echipezi cu 64GB RAM? Daca unele jocuri umplu memoria cu rahaturi, nu inseamna ca procesorul grafic o proceseaza. Sta acolo, neutilizata, cum e cazul si acelui neon noir, care si-a lasat rahaturile in memoria video chiar si la revenirea in modul 2D. Pentru ca lui neon noir ii este arhisuficienta memoria lui 1060 3GB pentru a rula fara restrictii in 1080p ultra chiar si cu un RTX 3090. Are nevoie de exact cat afiseaza osd-ul la inceputul benchmark-ului, cca. 2400 MB, incarcarea cu rahaturi pana la 5600MB nu are nicio relevanta pentru GPU. Daca compari modul 2D din start cu acelasi mod dupa rularea testului, vei vedea o diferenta de 3000MB. Sunt 3000MB uitati acolo de proasta optimizare a programului, dar care vor disparea intr-o nanosecunda daca procesorul grafic are nevoie de acea memorie.

Waw. Aveti multe pareri pertinente acolo. Nu eu cred ca faci Xeon din pentium daca ii dai mult ram, tu crezi ca eu cred asta. Am tot zis ca nu-ti sporeste performanta memoria in exces, dar e o problema cand n-ai.

Bon asa, deci proasta aia de placa uita vram-ul ocupat si pleaca dupa RAM ca sa faca stuttering. Asta o fi abordarea Nvidia?!

Post Merge: 30 October 2020, 18:19
@wolfenste De ce vrei tu sa ne afundam si mai tare in vizuina de iepure aruncand aplicatiile in mix :) .. cred ca vorbeam de jocuri si mai ales de faptul ca producatorii au ca target nu doar PC-ul ci si consolele, ei optimizeaza jocul pentru a rula in anumiti parametrii (de obicei specificati) care sunt FOARTE departe de maximul tehnologic existent .. adica nu va exista nici un joc care sa spuna Minimum system requirements: I9 10900K/Ryzen 3950X cu RTX 3090/Rx 6800XT / 256 GB RAM  ... nici macar la recommended, asta e marele joc Microsoft Flight Simulator 2020 ... ia sa vedem ce zice producatorul :D   

Nu amesteca consolele in asta. Acelea sunt hardware specializat sa faca doar o treaba si bine. PCul pe de o parte e gandit mult mai generalist pe de alta nu sunt testate si dezvoltate componentele sa fie in armonie perfecta. PCul e un pachet de componente random. Si inca in plus, exista portare a softului, deseori optimizat prost in special pt PC.

Acum dezvoltatorii au primit mana libera sa mai umfle vramul pentru PC ca e loc. Cata vreme era Nvidia singura in zona high end putea sa faca ce voia. Tot ce trebuia sa stie gamerul era sa ia Nvidia high end. Nu mai merge asa. :)

Pai chiar asta am artat eu in screenshot-ul cu 17 GB ram utilizati in The Division 2 :) dezvoltatorii aloca ram cat se poate de mult dar asta nu inseamna ca e si utilizat in mod real :D
 

Offline Trustme

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1055 on: 30 October 2020, 19:43 »
Ray-tracing poti sa ai si in DirectX 11.
Spre exemplu, Neon Noir sau World of Tanks enCore_RT, merg foarte bine si in windows7.

100% hardware?
Nu stiu, nu am colaborat cu echipele care au dezvoltat acele games engines.
Tu crezi ca DXR este 100% hardware?
Trebuie sa spunem totusi ca cele doua exemple pe care le-am dat sunt bazate pe motoare grafice proprii in timp ce DXR este un API. Practic, comparam mere cu pere.
« Last Edit: 30 October 2020, 19:46 by Trustme »
 

Offline wolfenste

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1056 on: 30 October 2020, 20:10 »

Pai chiar asta am artat eu in screenshot-ul cu 17 GB ram utilizati in The Division 2 :) dezvoltatorii aloca ram cat se poate de mult dar asta nu inseamna ca e si utilizat in mod real :D

Da si tu un quote mai scurt, please!

Ce-o mai fi insemnand si asta? Isi uita jucariile prin memoria vram? Si vede ca e toata ocupata si pleaca dupa RAM?
Alte idei?
 

Offline KodiaK

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1057 on: 30 October 2020, 20:32 »
17GB vram ocupati, nu ram. Vezi pe pagina precedenta poza.
Si asta inseamna ca jocul aloca vram cat are disponibil, nu pt ca are nevoie, ci pt ca este available. Ori asta, ori jocul nu eliberaza vram-ul de asset-uri cand astea nu mai sunt folosite, decat cand ajunge la un anumit procentaj de ocupare. Cert e ca The Division 2 sigur nu are nevoie de peste 17GB vram ca sa ruleze bine, dar totusi ocupa atata.
Exact ce ne chinuim noi sa iti explicam de niste zile bune deja: VRAM-ul alocat =/= VRAM-ul necesar
Asus TUF X670E-PLUS | 7800X3D | Lian-Li GA Trinity Performance 360 | 32GB G.SKILL Trident Z5 NEO 6000Mhz CL30 | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | AORUS FO27Q3
 

Offline wolfenste

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1058 on: 30 October 2020, 20:55 »
Mai sa fie. Din traznaie in traznaie. Lasa memoria ocupata asa d'ampulea. Ca ie. Fapt dovedit de useri cu o poza. Sau ...
sau poate ca asa au considerat developerii ca e optim. Adica ie mai bine sa fie decat sa faca giumbuslucuri intr-un spatiu mai mic. Uite de exemplu, cand nu ai destul vram alt simptom e ca te intorci brusc si obiectele care erau acolo nu mai sunt darfac pop up. Pentru ca au fost sterse ca sa faca loc. Nu  mai bine era loc?

Si da, ma referea la vram. Cand nu are vram pleaca dupa ram. Si ar fi absurd sa lase aiurea vram ocupata si sa plece dupa ram, asta ziceam.

Voi faceti "teste" si apoi trageti concluzii dupa mintea voastra si ignorati cu indarjire ce spun altii care au mai multa expertiza tehnica.

Post Merge: 30 October 2020, 21:01
Memoria NU o lasi ocupata aiurea pe cat posibil. Se numeste memory leakage.

https://en.wikipedia.org/wiki/Memory_leak

Post Merge: 30 October 2020, 21:25
DECI, concluzia pe care trebuia sa o trageti era ca e optim cu mai multa memorie. Daca vedeti mai putina pe o placa mai saraca inseamna ca acolo se cam chinuie cu alocarea.
Dar nooo, cum sa fie asa, placile Nvidia nu au multa memorie in comparatie cu AMD. E nai bine mai putina ca putin inseamna aaa, inseamna calitate. Placa nu mananca mult vram deci e...aaaa... deci e eficienta. Da, asa e.
« Last Edit: 30 October 2020, 21:25 by wolfenste »
 

Offline KodiaK

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1059 on: 30 October 2020, 21:46 »
Tu citesti doar ce-ti convine vad. Eu am prezentat 2 variante, tu ai ales-o pe a doua si ai ignorat-o pe prima.

Obervi ca esti singurul care aduce vorba de AMD sau nvidia. Discutia este despre vram, nu despre producator, si toti de aici am spune fix acelasi lucru si daca ar fi fost AMD cu mai putin vram.
Asus TUF X670E-PLUS | 7800X3D | Lian-Li GA Trinity Performance 360 | 32GB G.SKILL Trident Z5 NEO 6000Mhz CL30 | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | AORUS FO27Q3
 

Kherdan

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1060 on: 31 October 2020, 00:33 »
Dap, si nici nu am putut modifica. Il repar acum.

1. Am tot zis ca nu-ti sporeste performanta memoria in exces, dar e o problema cand n-ai.

2. Bon asa, deci proasta aia de placa uita vram-ul ocupat si pleaca dupa RAM ca sa faca stuttering. Asta o fi abordarea Nvidia?!
1. Ai tot zis ca 10 GB nu sunt suficienti, aluzie directa la nVidia.

2. Placa video nu goleste nicio memorie, treaba ei e sa proceseze si sa redea imagini. De golire si umplere se ocupa software-ul care lucreaza cu ea si de aici deriva optimizarea proasta sau buna a acestuia.

Ce are placa video in memorie poate fi interpretat foarte usor cu Task Manager. Aparent, la mine nu mai sunt nici macar 150 MB liberi. Fals! Este partea din memorie care nu a fost deloc accesata in timpul sesiunii de lucru.
1. Memoria folosita de windows. La o placa video este acea parte din memorie cu care procesorul grafic lucreaza direct pentru a randa imaginile. Cu cat este mai mare cu atat necesarul de putere de calcul din partea GPU creste, parte pe care nu o intelegi sau nu vrei sa o intelegi pentru ca la acest capitol toate placile video nVidia sunt corect echilibrate si cu mult inainte de a ajunge la limita memoriei vei atinge limita de calcul a procesorului grafic.
2. Zona unde sunt stocate informatiile cele mai des utilizate. Este bufferul la o placa video, unde sunt stocate fix aceleasi date si datele pe care software-ul anticipeaza ca le vei utiliza in scenele imediat urmatoare.
3. Zona cu gunoaie pe care software-ul le pastreaza in memorie in sperante ca le vei mai utiliza. O parte din aceste gunoaie pot fi reciclate dar nu vor avea impact asupra performantelor placii video.
4. Zona free. Acea parte din memorie care nu a fost accesata.

« Last Edit: 31 October 2020, 00:42 by Kherdan »
 

Offline ClaudianReyn

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1061 on: 31 October 2020, 03:20 »
 

Offline dark_one

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1062 on: 31 October 2020, 03:49 »
Da si tu un quote mai scurt, please!

am postat de pe telefon :) n-am stat sa editez ... oricum revenind la topic .. era despre VRAM (evident) ...

Cat despre motive ..  nu poate nimeni sa le identifice in mod clar, presupunand ca exista o logica pentru asta, insa nu e foarte clar, e posibil ca anumite lucruri sa fie decomprimate in memorie direct, pentru a putea fi accesate ceva mai usor.
 

Offline wolfenste

NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1063 on: 31 October 2020, 17:16 »

1. Ai tot zis ca 10 GB nu sunt suficienti, aluzie directa la nVidia.

2. Placa video nu goleste nicio memorie, treaba ei e sa proceseze si sa redea imagini. De golire si umplere se ocupa software-ul care lucreaza cu ea si de aici deriva optimizarea proasta sau buna a acestuia.

Ce are placa video in memorie poate fi interpretat foarte usor cu Task Manager. Aparent, la mine nu mai sunt nici macar 150 MB liberi. Fals! Este partea din memorie care nu a fost deloc accesata in timpul sesiunii de lucru.
1. Memoria folosita de windows. La o placa video este acea parte din memorie cu care procesorul grafic lucreaza direct pentru a randa imaginile. Cu cat este mai mare cu atat necesarul de putere de calcul din partea GPU creste, parte pe care nu o intelegi sau nu vrei sa o intelegi pentru ca la acest capitol toate placile video nVidia sunt corect echilibrate si cu mult inainte de a ajunge la limita memoriei vei atinge limita de calcul a procesorului grafic.
2. Zona unde sunt stocate informatiile cele mai des utilizate. Este bufferul la o placa video, unde sunt stocate fix aceleasi date si datele pe care software-ul anticipeaza ca le vei utiliza in scenele imediat urmatoare.
3. Zona cu gunoaie pe care software-ul le pastreaza in memorie in sperante ca le vei mai utiliza. O parte din aceste gunoaie pot fi reciclate dar nu vor avea impact asupra performantelor placii video.
4. Zona free. Acea parte din memorie care nu a fost accesata.



1. Am zis ce se intampla cand nu ai destul vram. Am pus video cu placi cu mai putin de 10gb vram pentru exemplificare.

2. Ei na. Normal ca nu face hardware-ul nimic singur, doar executa instructiuni software.

1-4 Poti sa-mi spui si mie cu cine vorbesc? Ca sa stiu cum sa primesc ce indrugi acolo. Pana atunci uite parerea unui software engineer:

Jake Van Wagoner
, Software engineer
Answered May 7

Massive drop to frame rate, lots of stuttering and overall not an enjoyable experience.

What ends up needing to happen is the GPU has to use your main RAM, which is not only slower, but it also has a lot of added latency to transfer stuff over the PCI bus. The GPU cores sit idle while it waits for data to process.

Oh it'll try to make do with lower memory by culling objects that are not visible, but as soon as the screen turns and new things are visible it has to load them in and try to unload something else. Ouch.

https://www.quora.com/What-happens-when-a-game-requires-more-VRAM-than-what-you-have?share=1
 

Kherdan

  • Guest
  • Feedback Score: (0)
NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« Reply #1064 on: 31 October 2020, 17:23 »
Citatul intreg:
Well, the game cannot load all the data that it needs into the VRAM. Instead of throwing an error, the extra data is kept in system RAM and streamed into the VRAM as required. Unfortunately this streaming process is a lot slower than accessing it directly from VRAM so the GPU often has to wait for the data to arrive in VRAM before it can continue to process the graphics. This holdup shows up as stutters/inconsistent framerate in your gameplay - some people mistake this stuttering for lag.

Unfortunately you usually cannot avoid this issue as the game engine is expecting the data to be stored in VRAM and will not be able to mitigate the stuttering. You can attempt to mitigate the problem by lowering all the settings as low as you can but developers usually expect a minimum amount of VRAM and set their minimum levels according to that.


Si cum e clar ca nu ai inteles nimic, ti-am subliniat esentialul.


Te-am rugat sa imi oferi macar un exemplu de placa video highend unde s-au raportat probleme din cauza limitarii memoriei. Unul singur!
« Last Edit: 31 October 2020, 17:26 by Kherdan »