800 de lei si 270 kilometri mai tarziu, gata si revizia. Experienta negativa Ford Proleasing Buzau, votat cu doua maini.
Ieri i-am sunat sa-mi confirme programarea, fiindca nu dadusera niciun semn. Mi-au spus ca e prea tarziu la 11:30 si sa vin la 10. O adevarata placere sa aflu ca nu dorm deloc dupa ce-mi inchei o tura de noapte. Trecut de ora 7 am plecat direct spre ei si am ajuns pe la 9:30.
Cu greu bagat in seama, cand discutam despre scopul si durata vizitei, spun masina X pentru revizie, Y km, anul fabricatiei Z. Discutam indelung despre ce e necesar, domnul din zona service imi transmite ca trebuie sa inlocuim si filtrul de motorina, fiindca desi aparea in istoricul de service, (filtrul) nu a fost facturat in revizia anterioara, asadar doar a fost bifat eronat in 2019. Cost estimat: 1200 de lei, si de aici incepe distractia.
Conversatie:
- Bun, si cum am ajuns la 1200 de lei?
- Pai aveti A, B, C de inlocuit si manopera
- Ok, insa revizia de baza trebuia sa fie 379 lei, la care adaugam diferenta de ulei (ar fi trebuit 0.7l, insa toata lumea factureaza suplimentar 1,1 - 1,2l), cartusul filtrului de motorina, filtru de polen cu carbon activ.
- Pai nu, Dvs. mi-ati spus ca ati venit pentru revizie, nu pentru meniu
- Meniu? Nu stiu la ce va referiti. E cu 50% mai mult decat ce estimasem, cu toate ca stiam ca filtrul de motorina a fost schimbat in cadrul reviziei anterioare.
- Trebuia sa-mi spuneti ca doriti meniu
- Ok, transmiteti-mi va rog, estimativ, ce ar implica asta
- piesa a, scadem TVA, aplicam discount bla bla, costa atat, piesa b, iese atat, samd. Intr-un final estimeaza ~795 lei.
- Pai da, trebuia sa imi spuneti de la inceput
- Selectasem aceste detalii inca de cand am facut programarea si am bifat si Preverificare ITP, urmand sa expire in octombrie.
- Nu mai exista preverificarea ITP, fiindca oricum tot ce facem acum depaseste verificarile respective
- Ok, oricum stiti.
Intr-un final sunt de acord, si mergem mai departe.
Toate modificarile efectuate au fost denumite "meniu". Nu stiam ca ma aflu intr-o shaormerie

Mi-e greu sa inteleg de ce prefera sa aplice multe discount-uri separate, in loc sa aplice campaniile promovate pe ford.ro:
Ford Motorcraft Service,
Filtre pentru habitacluLa final, fiindca ma tot anunta camera ca tot am "A new parking surveillance video", aflu ca am fost si injurat de angajat, prin simplu fapt ca atunci cand terminasem conversatia de mai sus, mi-a cerut cheia si urma sa plece fara sa imi spuna daca trebuie sa astept sau sa merg cu dumnealui, motiv pentru care il intrebasem daca trebuie sa il insotesc. Am ramas masca...
Se face ora 11:02, masina intra in sfarsit in zona tehnica a service-ului, pe la 12 iese si mai urmeaza inca 30 de minute timp mort. Vine factura finala, 800 lei
Ajuns acasa, observ ca intervalul de service n-a fost resetat, de diagnoza promisa (nici nu cerusem) nici nu are rost sa vorbim, tinand cont ca in permanenta aveam interfata elm 327 obd 2 conectata, nu-mi apare nici in Digital Service Record (FordPass Vehicle Details - Service History). L-am resetat singur punand contactul si tinand apasate ambele pedale timp de 20 de secunde, de acolo si modificarea in 0 km a OILCHG in FDPF.