General Stuff => Auto-Moto => Jurnal de Bord => Topic started by: AlexU on 31 December 2019, 02:31

Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 31 December 2019, 02:31
Adăugăm o nouă mașină la colecție: Ford C-Max II 2.0 TDCi 150CP, fabricație iulie 2016 și cumpărată de primul și singurul proprietar (înainte de mine), în august 2017.

Avea 25700 km, trei revizii la activ, fără incidente. Am pus ochii pe ea după multe căutări, am reușit să scad și cam 600 de euro din prețul cerut, am primit-o cu jantele originale cu cauciucuri de vară, un set de cauciucuri de iarnă ce nu au fost rulate mai mult de 5000km în cele două sezoane reci precum și un plin de motorină :)

Se încadra în ce aveam nevoie, o mașină de familie, motorizare pe măsură, kilometri puțini, cât mai nouă și dotări de bun simț.
Pe 11 decembrie după ce terminasem cu actele pentru reînnoirea permisului, am avut mai bine de două ore la dispoziție, timp de pierdut. Mi-a apărut atunci prin rezultate, pe baza unor filtre legate de anul fabricației, rulaj, dotări.
Am sunat proprietarul, mi-a plăcut ce am auzit și deja îmi făcusem planul să fac un drum până acolo să o văd. Din păcate, a intervenit ceva și a trebuit să amân plecarea.
Următoarea zi mă îndreptam spre Buzău, proprietarul îmi dăduse adresa exactă și am parcat chiar lângă ea. Până a ieșit, deja îmi formasem o părere: e ce ne trebuie, și ne și place!
După un drum de 20-30 km cu ea și după verificări, urmează o serie de negocieri și îi transmit proprietarului că o vreau. Deja îi spusesem că vreau să facem un "gentleman's agreement", să îi fac și transferul bancar și să plec cu ea, lăsând Corsalică-ul la el în parcare, urmând a reveni următoarea zi. M-a liniștit rapid, și mi-a spus că ar prefera să vin următoarea zi să o iau cu totul, odată ce avem toate documentele gata.
Mă întreabă dacă pot veni vineri să o iau, dacă la 9 pot fi la el. Confirm, și la final spune: bine, la 8:30 ne vedem aici
Am cumpărat-o vineri 13, la ora 10 deja eram cu ea în drum spre casă, iar unchiul soției conducea cealaltă mașină pe drumul de întoarcere.

Lista de dotări conform FordEtis:
MAX/Grand C-MAX 2015- (CEU), 2.0L Duratorq (110kW/150PS), Moondust Silver (Metallic)
Code: [Select]
Registration Number: PH20ALW (24.08.2017)
First Registration Date: 24.08.2017
Registration Country: RO
Primary Features
Build Date: 12.07.2016
Vehicle Line: C-MAX/Grand C-MAX 2015- (CEU)
Body Style: 5 Door UAV
Version: Series 55
Engine: 2.0L Duratorq (110kW/150PS)
Transmission: 6 Speed Powershift 6DCT450 - MPS6
Drive: LHD FWD
Axle Ratio: 3.93 Final Drive Ratio
Emission: Euro 6 Emissions
Air Conditioning: Dual Zone Auto Temp Control A/C
Territory: (+)"RO"
Paint: Moondust Silver (Metallic)
Interior Fabric: Groove/Lux / Charcoal Grey
Minor Features
Less Roof Line Conversion
Less Rear Mudflaps
Less Front Door Sill Protection
Less Cargo Stowage Device
Accessory Media Hub 1XUSB
Less Front Mudflaps
With Hill Launch Assist
Rear Passenger Door
Less Brake System-Regenerative
My Key
Less Luggage Compartment Mat
With Manual Liftgate
Less Under Floor Stowage
Saarlouis Plant Built
Less Security Lock Group
Less Special Equipment Package
Ford Corporate Badge
Marketing Flex Prep Pack 3
Less Sales Badge
Less Special Order Paint
Less SVO Application/Label
Less Exterior Appearance Pack
Marketing Level 1
(-) SVP
Less SIP
Exterior Paint - Solid
For Normal Temperature Zones
Less VP Application Label
Less Water Wading Equipment
Less Tyre Repair Service Kit
With Auto Closing Windows
Power Front Windows One Touch Up/Do
Power Rear Window One Shot Up/Down
With Tinted Glass All Round
Grille - Upper Blk Msh/Chrome Surnd
Less Windshield Heat Shielding
With Heated Windscreen
With Heated Rear Window
Less Console Ashtray
With Padded Dash
With High Series Overhead Console
Full Floor Console With Armrest
Int Environment Clr-Charcoal Black
Int Feat Colour - Charcoal Black
Less 3rd Row Floor Mats
With Velour Front Floor Mats
With Velour Rear Floor Mats
Less Sun Blinds
Deluxe Headliner
With Illuminated Sunvisor - Drivers
With Illuminated Sunvisor-Passenger
With Aluminum Interior Door Handles
With Instrument Panel Stowage Bin
Less Load Rest
Less Luggage Compartment Net Kit
With Load Area Cover
With Load Space Tie Down Loop
Less Load Retention Net
Load Floor Liner-Molded 2
Less Interior Partition
Less Driver Roof Storage
Lower Grille - Low Gls W/Blk Smile
Less Roof Rack
With Bright Door Frame Moulding
Less Auxiliary Roof Rack Crossbars
Less Spoiler
With Electrochromic R/View Mirror
Dual Power/Htd/Fold/Pud Lamp Mirror
With Body Coloured Exterior Mirror
Less Fold Flat Front Passenger Seat
Less Front Seat Centre Armrest
Less Drivers Seat Armrest
Less Passenger Seat Armrests
With Front 2 Way Headrest
With Driver Seat Recliner - Rotary
Less Passenger Seat
Less Special Front Seat Covers
Less Special Rear Seat Covers
Less Tray/Table - Front Seat
Less Rear Seat Fold Down
With 2 Way Adjustable Rear Headrest
With Rear Seat Centre Armrest
With Rear Center Head Restraint
With Drivers Manual Lumbar Support
With Passengers Man Lumbar Support
With Drivers Heated Seat
With Heated Passenger Seat
With Drvr/Passngr Seat Belt Minder
Second Row - 3 Individual Seats
Less 3rd Row Rear Seat
With Driver 4 Way Mnl.Seat Adjuster
With Pass 4 Way Manual Seat Adjust
Less Trailer Coupling
Less Towing Pre-Pack
With Trailer Sway Control (TSC)
Body Coloured Exterior Door Handle
Body Coloured Tailgate Handle
Ignition Key Combination Pack 1
With Leather Gear Shift Knob
Less Door Lock Shields
Child Proof RR Door Lock + Elec Rel
With Remote Controlled Tailgate Release
Less Second Remote Ignition Key
Less Door Auto Relocking
With Door Dead Locks
Less Door Unlock System
Keyfree System
Keyless Entry/Start - Passive
Capless Fuel Filler Without Lock
With Int. Rear Window Wiper/Washer
With Automatic Windscreen Wiper
With Heated Washer Jet
With Headlamp Washer
Less Sun Roof
Less Tonneau Cover
Less U/Body Corrosion Protect
Less Front Bumper Sensor Device
Front Bumper - Painted Body Colour
Rear Bumper-Painted Body Colour
Less Restraint Devices
Less Thermoplastic Kneebolster Sys
Air Curtain Restraint LH
Air Curtain Restraint RH
Less Rear Side Air Bag Restraint
Less Rr Seat Belt Pre-Tensioner
With Inertia Front Seat Belt
Retractable Rear Seat Belt-3Point
With Driver Air Bag
With Passenger Air Bag
With Side Air Bag - Drivers Side
With Side Air Bag - Passenger Side
Less Passenger Air Bag Deactivation
With Isofix Hard Point Attachment
With Manual Adjust Frt.S.Belt Mount
Style 1 Tether Anchorage Restraint
Spare Wheel - Mini Steel
Tyre Pressure Sensors - 433 MHZ
7.0 X 16 Aluminium Wheel
With Standard Tyre Tread - Front
With Standard Tyre Tread - Rear
Less Wheel Covers
Non Locking Lug Nuts
2nd Row Bezels
Less Radiator Shutters
Components Unique For Alloy Wheels
Frame Fuel Filter - Heavy Duty
With Preprogrammed Speed Limit
Cold Start -29 Deg C
Less Immersion Heater
Starter - Stop/Start System
Less Remote Starter
Euro 6 Emissions
With Standard Suspension
Front Spring Load Class-S
Rear Spring Load Class-L
Single Exhaust
Less Handbrake Grip
Mechanical Hand Operated Park Brake
With Rear Disc Brakes
Less Collision Mitigation System
Less Low Speed Safety System
Brakes-HLA/ESP/TC/ABS
3.583/1.952/1.194/.829/.943/.7
Select Shift Tech (SST) W/Thm Swtc
Standard Front Seat
With Rear Duct / B-Pillar
Less Air Purifier Sensor
Pollen/Carbon Filter
With Recirculating Heater
Less Air Conditioning
A/C Refrigerant-R134A
Non Locking Capless Fuel Fill
With Diesel Fuel Capability
Less Gaseous Prep Pack
With Fixed Foot Pedals
Standard Foot Pedal Pad Design
With Electric Power Steering
With Manual Tilt/Slide Stg Column
Steering Wheel - 3 Spoke Leather
With Heated Steering Wheel
Speed Control And ASLD
Less Auxiliary Heater
Conventional Instruments - Level 3
With Instrument Cluster - Rheostat
With KMH Speedometer
With Trip Computer
Dual Note Electric Horn
Tyre Inflation Monitor Lvl II
Less Compass Display
MFD High TFT Screen
Less Navigation System
With Message Centre
Less Navigation Disk
Less Navigation Data
Emergency Assistance
Less Lane Departure Warning System
Less Driver Impairment Monitor
Less Blind Spot Information System
Less Lane Keeping Aid
Less Speed Sign Recognition
Perimeter / Volume Theft System
With Safeguard Anti-Theft Sys(Pats)
With Rear Parking Aid
With Front Parking Aid
Advanced Automated Park System
Standard Duty Battery
Less Auxiliary Compact Disc Player
Less A/V Jack
ICE- Mid Audio (1C) W/Connectivity
Ice Feature Pack 2
Midline ICE ICP
With 6 Speakers
Less Telephone Preparation Pack
Less Mobile Office Pack
With Radio Suppression
Less Cell Phone Interface System
With Media Gateway Module
With Steering Wheel Radio Controls
Less Electrical Outlet
Less Power Point Plug
Less Camera
Less Style Pack
Less Homelink
With Auto Headlamps
With Bright Fog Lamp Bezel
With Adaptive Headlamps Bi Xenon
DTRL Lamp Lit In Pos 0 And Pos
With Front Fog Lamps
Interior Lighting-Ambient LED
With Footwell Lights
Fr Individual and Rr Map Lights
Front And Rear Lamp LED
Less Rear Overhead Reading Lamps
With Glove Box Illumination
With Load Compartment Lamp
Less Aux Interior Lights
Tail lamps - Level 1
With High Mounted Stop Lamp
With Automatic Headlamp Levelling
With Automatic Headlamp Control
EAO Market Derivative

Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 31 December 2019, 03:43
Voi continua acum legat de impresia de a o conduce.

Iubesc motorizarea asta, și cutia automată (impropriu spus, sunt de fapt două cutii și două ambreiaje acționate electronic), dar sunt un deliciu.
Mașina e insonorizată foarte bine, suspensia e confortabilă, spațiul interior e îndeajuns pentru noi. În mare parte vom fi doar eu, soția și cel mic. În special fiindcă avem scaunul auto, 4 alte persoane încap cu greu în cazul ăsta, mai ales fiindcă scaunul din mijloc al banchetei spate este mai îngust.

Am parcurs până acum puțin peste 1200 km, consum curent cu ultimul rezervor, 6.6 l/100 km, cu două drumuri extraurban. Când o luasem avea 7.7 pe ultimii 3300 km, probabil de când a fost ultima oară resetat.

Am contactat dealer-ul din Buzău pentru a obține lista de dotări și pentru a discuta de o extindere a garanției. Nu au răspuns nici ei, nici cei de la Ford România, momentan mai aștept, am dat vina pe perioada sărbătorilor.

DPF-ul pe mașinile moderne este o nenorocire, în primul rând fiindcă nu afișează în niciun fel când are loc regenerarea, în manual ei spus că are loc la fiecare 700-1000 km raportat la un plin de rezervor, iar în cazul drumurilor preponderent în oraș, să mă aștept să fie și mai frecvente.
Inițial țineam start/stop-ul activ, fiindcă nu s-ar activa în cadrul unei regenerări, iar mai apoi am lăsat permanent conectat un modul Bluetooth, iar cu aplicația FDPF monitorizez înainte de oprirea motorului, gradul de încărcare al acestuia. Din ce am urmărit, l-ar face undeva la 300+ km, ceea ce e foarte frecvent, însă măcar e rapid.

Ce nu îmi place este faptul că, în ciuda modului în care a fost prezentat, el intervine doar în cazul în care atinge o valoarea a încărcării de 100%. Asta înseamnă că dacă eu ies din oraș cu 97%, chiar și cu mers prin localități, pe alocuri scade sau rămâne constant. Deși sunt la drum lung, nu inițiază regenerarea atunci.
Astfel, sunt șanse ca după mulți kilometri parcurși, să mă întorc în oraș tot cu un grad de încărcare mare, și tot acolo să producă regenerarea, adică să elimine tot ce e nociv, în același mediu în care spun ei, că îl protejează.

Sistemul audio este decent, nu se compară cu difuzoarele audio ovale pe care le aveam pe Fiesta. Sync e ok, dar nu prea ne înțelegem. Prefer să folosesc doar partea de streaming BT pentru muzică, Waze și în rest "OK Google". E plăcut să răspund din comenzile de pe volan, iar microfonul înglobat face treabă bună.

Cel puțin în cazul meu, e plăcut să merg cu cel mic în brațe și să deschid mașina cu cheia în buzunar. Pentru iarnă, va trebui să caut cum să dezactivez pliere automată a oglinzilor.

Parbrizul, volanul și scaunele față încălzite le voi folosi ulterior, când vremea (dacă) se va mai înrăutăți.

In rest, după cum am spus, am apucat să fac un singur plin, am luat lichid pentru parbriz pe care nu am apucat să îl pun, și am fost cu ea până acum, de două ori la spălătorie. Dar pozele atașate sunt singurele cu mașina pe care le am.

Am terminat de înscris fiscal mașina, trebuie să mă gândesc la un număr de înmatriculare și să dau o fugă pe la DRPCIV. Mă gândesc cu groază la ce va însemna RCA-ul, mă vor taxa fiindcă încă am sub 30 de ani, și aș cam vrea să mă interesez și de CASCO.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: Ciocanul on 31 December 2019, 08:55
Sa o stapaniti sanatosi si sa va bucurati de ea !
Sta putin prost la portbagaj mai ales ca ai copil mic si trebuie sa cari o groaza: in concedii si in iesirile de weekend eu zic sa sa iei un portbagaj sus, o "thule" sau ceva asemanator. Iti creste putin consumul afara dar nu o sa-ti mai trebuiasca alta masina mare.
Mai are garantie ? Cat a fost halatul ?
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 31 December 2019, 18:42
Nu zici rau, momentan am mult mai mult spatiu fata de Corsa. Daca ne descurcam cu cea veche, ar trebui sa fim ok cu asta.
Nu mai are garantie din septembrie, insa am dat mail-uri sa anunt ca as vrea sa extind garantia. Sa vedem ce raspund.

De pret obisnuiesc sa nu discut :D
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 01 January 2020, 04:23
Am alimentat în seara asta de la Rompetrol, plin-plin au intrat 48.55 litri și am parcurs 679.2 km, rezultă un consum de 7,148 litri / 100 km. În bord afișa 6.7.

Voi urmări dacă se mărește cu ocazia asta și distanța între regenerările DPF. Dacă se răcește vremea, voi încerca și cu motorina de 55.

La mulți ani!

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 15 February 2020, 06:32
Trecut de 29000 km, am apucat în sfârșit să montez și camera. Nu am reușit de niciun fel să o centrez, astfel încât să prind ambii stâlpi. În același timp, aș fi preferat să fie mascată de oglindă, însă era prea ridicată poziția, prindeam prea mult din masca oglinzii în cadru și era deja în afara zonei de acțiune a ștergătoarelor.

https://photos.app.goo.gl/dvUHV5YmuMxw9Tf96

Singurul lucru de care mă pot plânge e că am rămas fără lichid de parbriz.

Un singur lucru diferit am observat în perioada asta, săptămâna trecută când era destul de frig, regenerarea a pornit până în 100% deși motorul era destul de rece.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 07 March 2020, 11:58
30000 km. Nimic de raportat, urmează schimbul de cauciucuri pe săptămâna viitoare și cam atât.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 07 July 2020, 12:20
Aproape 33k, luat doua bidoane de lichid de parbriz, am spalat ieri masina la un self wash.
Dupa un drum prin oras, cand m-am apropiat de casa mi-a aparut indicator de presiune scazuta in anvelope. Am verificat presiunea la toate, si totul parea ok.

De dimineata, cand am trecut pe langa masina am gasit cauciucul stanga spate lasat pe janta : (
La o verificare vizuala, am vazut si o bucata de ceva metal ascutit infipta in anvelopa.

L-am lasat pe cel mic la cresa, am dat o fuga in Kaufland si am luat un compresor, am umflat roata si am pornit spre Autosoft. Cand mi-am montat anvelopele de vara in aprilie (cred) au folosit o cheie decalibrata si mi-au distrus trei piulite, doua pe spate si una pe fata.
- Va costa 100 lei deblocarea.
- Ok, orice e necesar
- Aveti si aici pe fata una stricata
- Ok, haideti sa o inlocuim si pe aceea.

Intr-un final devizul a fost destul de ridicat ca pret, fiindca nu mi-au mentionat ca pretul specificat este / roata, din discutie s-a inteles ca e vorba / operatiune.
2*100 deblocarea, vreo 50 pana, 3*10 piulitele inlocuite si azot, echilibrat incluse, ceva manopera si maruntisuri ... 288 lei. O mica atentie, compresorul, toata distractia a fost mai mult de 350 de lei.

In conditiile in care o anvelopa Bridgestone Turanza ER300 (echiparea de farbica), n-ar trebui sa coste peste 275-290 lei. Sa ne fie invatatura de minte. :-\

Pana in august sau septembrie urmeaza si revizia. Mi-e asa tarsa sa ma gandesc ca numai inlocuirea uleiului din cutie si manopera inseamna minim 1000 lei.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexandruD on 07 July 2020, 13:21
Am patit-o si eu la o alta vulcanizare cand am fost cu doua Loganuri sa schimb rotile de pe una pe alta - operatiune care as fi putut s-o fac si eu, doar ca am zis ca e mai rapid la vulcanizare. Astia aveau pachet de interventie pe roata si a costat la fel ca si cand as fi schimbat cauciucurile. Daca stiam dinainte, ii puneam sa schimbe si cauciucurile ca sa munceasca 1 ora pentru banii aia. Evident ca n-am mai trecut pe la acea vulcanizare si nici n-am sa mai trec vreodata. Nu prea inteleg cum taxeaza la fel 5 minute sau 1 ora de munca.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 08 August 2020, 03:44
1100 km facuti zilele astea, ODO total 35000+.
Am fost la mare, fara sa calc pe plaja, sa intru in apa : ( Iesirea din Bucuresti si partea de autostrada + statiuni, am ajuns pe la 8 si ceva cu consumul. Cu restul drumurilor, consumul la pompa a scazut la 6.8 fata de 6.5 cat afisa CB-ul.

La intoarcere cruise 115 km/h, mai sus doar in depasiri si apoi mers prin oras spre casa, am ajuns cu 5.2 l / 100 km parca. A/C pornit in toate zilele astea, indiferent de ora.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 21 August 2020, 12:52
Am sunat in stanga si in dreapta pentru programari, sa mai aud dealer-ii si service-urile reprezentantelor ca se mai plang vreodata. Programari doar peste 2 saptamani, deviz umflat : (
Ma interesa revizie, si sa-mi reataseze chederul usii dreapta fata, mai nou am vazut ca s-a desprins si unul din spate. Total estimat 1,753.52 lei

Sa-mi ceri 1800 lei pentru o revizie si sa rezolvi o problema "din fabrica", e absurd.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 26 August 2020, 01:16
800 de lei si 270 kilometri mai tarziu, gata si revizia. Experienta negativa Ford Proleasing Buzau, votat cu doua maini.
Ieri i-am sunat sa-mi confirme programarea, fiindca nu dadusera niciun semn. Mi-au spus ca e prea tarziu la 11:30 si sa vin la 10. O adevarata placere sa aflu ca nu dorm deloc dupa ce-mi inchei o tura de noapte. Trecut de ora 7 am plecat direct spre ei si am ajuns pe la 9:30.

Cu greu bagat in seama, cand discutam despre scopul si durata vizitei, spun masina X pentru revizie, Y km, anul fabricatiei Z. Discutam indelung despre ce e necesar, domnul din zona service imi transmite ca trebuie sa inlocuim si filtrul de motorina, fiindca desi aparea in istoricul de service, (filtrul) nu a fost facturat in revizia anterioara, asadar doar a fost bifat eronat in 2019. Cost estimat: 1200 de lei, si de aici incepe distractia.

Conversatie:
- Bun, si cum am ajuns la 1200 de lei?
- Pai aveti A, B, C de inlocuit si manopera
- Ok, insa revizia de baza trebuia sa fie 379 lei, la care adaugam diferenta de ulei (ar fi trebuit 0.7l, insa toata lumea factureaza suplimentar 1,1 - 1,2l), cartusul filtrului de motorina, filtru de polen cu carbon activ.
- Pai nu, Dvs. mi-ati spus ca ati venit pentru revizie, nu pentru meniu
- Meniu? Nu stiu la ce va referiti. E cu 50% mai mult decat ce estimasem, cu toate ca stiam ca filtrul de motorina a fost schimbat in cadrul reviziei anterioare.
- Trebuia sa-mi spuneti ca doriti meniu
- Ok, transmiteti-mi va rog, estimativ, ce ar implica asta
- piesa a, scadem TVA, aplicam discount bla bla, costa atat, piesa b, iese atat, samd. Intr-un final estimeaza ~795 lei.
- Pai da, trebuia sa imi spuneti de la inceput
- Selectasem aceste detalii inca de cand am facut programarea si am bifat si Preverificare ITP, urmand sa expire in octombrie.
- Nu mai exista preverificarea ITP, fiindca oricum tot ce facem acum depaseste verificarile respective
- Ok, oricum stiti.

Intr-un final sunt de acord, si mergem mai departe.

Toate modificarile efectuate au fost denumite "meniu". Nu stiam ca ma aflu intr-o shaormerie  ::)
Mi-e greu sa inteleg de ce prefera sa aplice multe discount-uri separate, in loc sa aplice campaniile promovate pe ford.ro: Ford Motorcraft Service (https://www.ford.ro/service/service-si-intretinere/motorcraft/service), Filtre pentru habitaclu (https://www.ford.ro/service/service-si-intretinere/promotii-service/filtre-habitaclu)

La final, fiindca ma tot anunta camera ca tot am "A new parking surveillance video", aflu ca am fost si injurat de angajat, prin simplu fapt ca atunci cand terminasem conversatia de mai sus, mi-a cerut cheia si urma sa plece fara sa imi spuna daca trebuie sa astept sau sa merg cu dumnealui, motiv pentru care il intrebasem daca trebuie sa il insotesc. Am ramas masca...
https://www.youtube.com/watch?v=wu9XWIepgtA&t=18

Se face ora 11:02, masina intra in sfarsit in zona tehnica a service-ului, pe la 12 iese si mai urmeaza inca 30 de minute timp mort. Vine factura finala, 800 lei

Ajuns acasa, observ ca intervalul de service n-a fost resetat, de diagnoza promisa (nici nu cerusem) nici nu are rost sa vorbim, tinand cont ca in permanenta aveam interfata elm 327 obd 2 conectata, nu-mi apare nici in Digital Service Record (FordPass Vehicle Details - Service History). L-am resetat singur punand contactul si tinand apasate ambele pedale timp de 20 de secunde, de acolo si modificarea in 0 km a OILCHG in FDPF.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 29 August 2020, 20:04
De aseară mașina are 180 cai putere și 400 NM cuplu, ieri am luat un adaptor elm327 pe cablu cu switch HS / MS pentru a-i ridica limitarea de 150 CP folosind Forscan.

In prezentare, timpul 0-100 menționat este de 10,7 secunde pentru aceeași motorizare cu Powershift.
Pe GPS un 0-100 a ieșit în 9,3 după modificare, cu o plecare liniară. Nu am vrut să rupă aderența, iar controlul tracțiunii l-am lăsat activ.

Not bad pentru o chestie de 100 lei. Trebuie să mai umblu la un modul de ABS, aparent și acolo e bine să fie menționată puterea curentă. Din comentariile găsite, toată lumea menționa un consum mai scăzut în prezent.
Cel puțin în cazul meu, cu același stil de condus, eu nu am văzut diferențe.

Găsisem o listă interesantă cu ce aș mai putea face pe partea de codări pe clubford, dar din varii motive, contul meu refuză să meargă acum.

Tot salivez după Sync 3 pentru Android Auto, dar e al naibii de scump chiar și SH :  (

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: mudpie on 01 September 2020, 11:49
Aia cu injuratura a fost maxima. Ai sesizat unde trebuie?
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 01 September 2020, 11:52
Am fost tare aprins pe moment, dar m-am potolit după câteva ore. Mi-a spus soția că nu are rost, că o avea copii șamd.
Știindu-i numele, l-am căutat și avea chiar 2 la profil, n-am mai trimis nimic.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: mudpie on 01 September 2020, 12:30
Esti un suflet generos, nu cred ca as fi fost la fel de ingaduitor in locul tau.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 16 September 2020, 00:52
Epopeea Ford continua.

Ne pregatim sa plecam de la mare, mut masina la umbra sa aranjez bagajele si observ o dara, fix de unde am pornit si pana unde am oprit masina. In prima faza am crezut ca e de la A/C, fiindca erau picaturi mici si dese, dar parca erau prea negre. Ma uit si sub masina, se scurgea de undeva din dreptul puntii fata. Am mai asteptat 2-3 minute dupa ce am oprit A/C-ul, am dat mai in spate si am imbibat un servetel in pata de pe jos si era negru-negru, zic yey... ulei.
Opresc motorul, mai astept cateva minute si verific si joja. Avea ulei doar pe varf, cu un deget sub minim. Sun un coleg de facultate din Mangalia, il rog sa ma indrume spre un service cat mai apropiat.

Imi da locatia, un contact, vad ca e la 3.9 km si ~5-6 minute si dus am fost. Odata ajuns acolo, am asteptat cateva minute fiindca era deja o masina pe elevator, apoi am urcat-o si pe a mea.

Ce am vazut? Scutul tot imbibat cu ulei, il da jos si toata partea din fata era improscata cu ulei. Pune mana pe filtru, se rasucea cu mana, prima concluzie a fost ca nu l-au strans, verificase si mecanicul joja si la fel... lipsa ulei. In bord n-am avut check engine, am dat system check si nimic.
Pune lampa, vede ca si garnitura e "umflata" si imi spune sa iau ulei si un filtru nou ca daca garnitura a fost prinsa prost, mi-a recomandat sa nu o refolosim.
https://photos.app.goo.gl/5hdtvMixGdEZD8BK7
https://photos.app.goo.gl/8MP7C3JT4b9kLuoRA

La distanta de mers pe jos era un Unix, am comandat 5 L de Castrol Magnatec Stop-Start 0W30 D fiindca nu stiam cat de mult pierduse si ma gandeam ca nu-mi ajung 2-3 bidoane, filtru Mann si spray de curatare. Ne intoarcem la service, mecanicul deja folosise mai bine de un tub in incercarea de a curata tot ce era pe acolo, iar atunci cand a scos filtrul vechi a descoperit ce se intamplase de fapt.
Cei din reprezentanta atunci cand au scos filtrul vechi, nu au scos si garnitura veche. Asta e si motivul pentru care garnitura se vedea "umflata", si probabil d-asta nici nu era prins cum trebuie filtrul. A incercat sa curete si scutul cu detergent si degresant, insa pierduse atat de mult incat n-a reusit sa faca mare lucru, l-a suflat si cu compresorul si tot era imbibat tot de ulei.

A completat mai bine de 2l de ulei. Am mers 1400 km (de la revizia de pe 25 august) cu ulei mult sub minim, din incompetenta celor din reprezentanta. Ce m-a pus cel mai rau pe ganduri e faptul ca de la mers pe autostrada, tot uleiul s-a intins pe tot ce exista pe sub masina, a trecut pe langa catalizator, DPF, esapament incins, pana si puntea spate avea urme, iar in spatele ei se afla finala. Mare noroc am avut ca nu a luat foc.

315 lei uleiul, 55 filtrul de ulei, 13 ceva spray de curatare si 100 lei celui de la service care m-a ajutat.

Ma pregatesc sa trimit mail la Ford Proleasing Buzau, Ford Romania, iar mai apoi ANPC si RAROM.
Title: Ford C-Max II
Post by: mudpie on 19 September 2020, 23:28
Asta nu a fost cumva “manopera” celui care te-a si injurat?
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 20 September 2020, 10:58
Cel care înjurase e cel din recepție, cel care a lăsat garnitura e tehnicianul de service.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: taribo on 05 October 2020, 12:34
Eu nu inteleg de ce alegi sa faci operatiile astea banale la reprezentanta cand se pot face la un pret mult mai mic la orice service de "cartier", in plus orice firma "mica" este mult mai responsabila decat o reprezentanta.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 05 October 2020, 18:25
Um, da și nu. În reprezentanță ai pe cine să tragi de mânecă (sper, încă aștept răspunsul de acum 2-3 săptămâni), iar revizia cu totul ce am specificat mai sus a fost 800 lei.

Piesele luate separat, în special uleiul, costau mai mult. Mai apoi menționez și istoricul mașinii în reprezentanțe, o chestie bine văzută la revânzare. Și mai nou, istoric digital.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: mache on 05 October 2020, 19:44
Um, da și nu. În reprezentanță ai pe cine să tragi de mânecă (sper, încă aștept răspunsul de acum 2-3 săptămâni), iar revizia cu totul ce am specificat mai sus a fost 800 lei.
Piesele luate separat, în special uleiul, costau mai mult. Mai apoi menționez și istoricul mașinii în reprezentanțe, o chestie bine văzută la revânzare. Și mai nou, istoric digital.

Corect la faza cu trasu' de maneca
Total fals la faza cu piesele si uleiul - se pot gasi o sumedenie de variante alternative pentru preturi bune la piese/consumabile (chiar de origine); cat priveste istoricul masinii - conteaza mai mult cat de bine a fost intretinuta nu cate facturi si intrari in service are: francezii sunt maniaci cu asta da' tot degeaba, tot janghine au pe strazi
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 05 October 2020, 19:50
Păi ai cel ai bun exemplu mai sus. Doar uleiul Castrol și filtrul de ulei aftermarket 370 lei.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: mache on 06 October 2020, 09:36
1. Castrol nu mai e de mult ce a fost (invatat pe pielea mea pe mai multe masini) si totusi il gasesti la aprox 260 lei (https://www.autodoc24.ro/castrol/14463332) - eu am cumparat "bulk" 6 bidoane de 5L (ma rog la mine intra 7L la un schimb si fac cel putin 2 schimburi pe an) de ulei nemtesc (https://www.ebay.de/itm/381137295635) si am iesit la ~5.5e /L cu tot cu transport
2. Filtrul de ulei nu are de ce sa fie scump - maxim 25 lei (https://www.autodoc24.ro/search?keyword=filtru+ulei&brandNo%5B0%5D=30)

Cum spuneam: exista variante, doar sa vrei
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 06 October 2020, 21:39
Păi tocmai, că le-am pus pe hârtie și tot la reprezentanță ieșea mai avantajos.

In fine, azi am pus cauciucurile de iarnă. Piulițele de Ford sunt varză, ca întotdeauna. O știu încă de la Fiesta generațiile 6 și 7.

S-a măsurat și profilul cauciucurilor de vară, verificat geometria și se pare că roțile față "privesc" una spre alta.

Și neapărat plăcuțe, în viitorul apropiat.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: mache on 06 October 2020, 22:49
18 lei umflare cu azot? FFS da' stiu ca'i alegi pe cei mai 'eftini'...
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 07 October 2020, 04:54
Nu prea inteleg ce ai vrut sa spui prin asta : )
Title: Ford C-Max II
Post by: mache on 07 October 2020, 11:25
Nu prea inteleg ce ai vrut sa spui prin asta : )
Alea sunt preturi "premium" sau cum? mi se pare exagerat de scump ce e acolo in lista
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 08 October 2020, 05:44
Mi-ar fi placut sa fie de 3 ori mai ieftin devizul final, de ce nu. Insa nu exista termen de comparatie intre Auto Soft si vulcanizarile banale.

Mai sus spuneai de exemplu de azot. E prima oara cand pun si nici nu am cerut asta ci a fost strecurat atunci cand mi-au prezentat prima estimare a lucrarii. Ala e pretul, ai vazut sa coste undeva mai putin?
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 13 October 2020, 09:59
Doar ce am lăsat mașină la Autosoft Titan pentru înlocuire plăcuțe față-spate. Am ales Bosch, deviz estimat la 470 lei.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: KodiaK on 13 October 2020, 15:31
330 schimabat anvelope e f scump. Hai sa zicem ca 100 lei au fost prezoanele, pe care se presupune ca ne le iei la fiecare schimbare, dar oricum vine mult.
Eu merg la Auto Variant (e langa casa) si ma costa cam 100-150 lei (roti de 17").
Chiar sunt curios anu asta cat o sa fie, dar cred ca mai stau pana prin nov cu astea de vara, ca inca e cald afara :D
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 13 October 2020, 15:37
Nu contest, nimanui nu-i place sa scoata mai multi bani din buzunar. Insa, piulitele au fost distruse tocmai de service-uri de cartier.
Si asta e motivul pentru care prefer sa merg undeva unde sunt chei calibrate, si strang totul cu chei dinamometrice.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 13 October 2020, 22:24
In ordine invers cronologica:
Am luat masina in dupa amiaza asta de la Autosoft, totul pare ok. Mi-au lasat in masina si o hartie cu un test efectuat la final, insa ma grabeam sa il iau pe cel mic si nu am apucat sa ii rog sa interpreteze ce e pe acolo.
De dimineata un biciclist a tinut sa-mi ia oglinda in brate - https://photos.app.goo.gl/2vQLxu7e3nDGZwbj6
Sambata am fost pana la Brasov si inapoi si mai apoi pana dincolo de Lehliu Gara cu ceva treaba, am ajuns acasa cu un consum mediu de 4.9 / 100 km. Not bad :)
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 15 October 2020, 09:53
ODO 39704 km
Făcut astăzi și ITP-ul, fiindcă expira sâmbătă și nu am vrut să uit.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 22 October 2020, 16:21
Depus astazi reclamatiile si catre Rarom si ANPC, fiindca nici cei de la Ford Proleasing Buzau, nici cei de la Ford Romania – Centrul relatii clienti nu au raspuns, desi mail-ul a fost trimis in noaptea de 15-16 septembrie.
Just for fun, am prezentat speta si unui avocat, sa vad ce ar implica o actiune impotriva lor.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 24 December 2020, 07:46
Nici nu mi-am dat seama ca n-am mai scris de doua luni pe aici : ) ODO 42750

Cu Proleasing am discutat amiabil si vor efectua o revizie gratuita + inlocuirea scutului de motor plin de ulei. Am convenit s-o facem pana in 10k km, maxim 6 luni de la revizia din vara. Voi profita de ocazie si voi schimba atunci si uleiul din cutie, antigelul si lichidul de frana.
Pe la inceputul lunii m-am ales cu un cui pe cauciucul dreapta spate, am facut presiunea de doua ori ca sa ajung pe unde mai aveam drumuri si am rezolvat-o la Autosoft. Cost: 50 lei

De regula la sfarsit de saptamana dadeam o fuga in afara orasului la bunicii sotiei, insa fiindca s-a agravat situatia cu pandemia nu am vrut sa-i supunem unui risc suplimentar. Din pacate, am circulat mai mult cu masina prin oras, am calculat la ultimul plin si am scos un consum de 8,44 l / 100 km, computerul de bord arata 8,3.
Nu stiu daca are vreo legatura, insa desi am stat mai bine de doua-trei ore prin trafic cu diverse drumuri, n-a vrut sa intre regenerarea desi ajunsese la 100%. A facut la fel si la urmatorul drum, iar de dimineata dupa ce am dus-o pe sotie la munca am facut un drum dus-intors pe Splaiul Unirii pana a initiat regenerarea. Ultima alimentare a fost la Rompetrol, si nu e ceva legat de temperatura motorului. Anul trecut a pornit-o la nici 2 km de la plecare, la -18°C, imediat ce a atins 100% DPF Load.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 23 February 2021, 08:59
Pare ca-mi amintesc de subiectul asta din ce in ce mai rar.

Urmeaza revizia, am programat-o pe 1 martie.
Title: Ford C-Max II
Post by: KodiaK on 23 February 2021, 14:19
In fctie de ce te anunta pe tine masina ca trebuie sa schimbi uleiul?
Eu am sarit revizia anuala anul trecut, ca deh, pandemie, wfh, si masina mai mult a stat. Cred ca am facut ~1500 km in tot anul trecut.
Insa am facut-o si eu acu vreo sapt ca urmeaza sa fac si ITP-ul si am zis sa fac si revizia inainte. Dar si asa de la revizia din 2019 pana acu am ~5500 km :)
In 2019 am facut revizia la reprezentanta pt ca inca era in garantie masina si nu am vrut sa le dau motiv sa imi refuze garantia daca as fi avut nevoie de ea. Doar schimb ulei + filtre a fost 1100 lei.
Acum am facut-o la un service de cartier, unde mergeam si cu masina anterioara, si a fost 900 lei cu tot cu schimb placute fata plus verificare pompa lichid parrbriz, ca desteptul de mine a pus lichid de vara :D. Probabil ca la reprezentanta m-ar fi dus la peste 2000 lei. 
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 23 February 2021, 14:43
Sistem Inteligent de Monitorizare a Duratei de Viaţă a Uleiului
"Modul în care conduceți poate avea un impact semnificativ asupra frecvenței cu care trebuie să fie schimbat uleiul. Funcția inteligentă de monitorizare Oil-Life (IOLM) din vehiculele Ford este un sistem care monitorizează nivelul uleiului și vă avertizează cu un mesaj în consola de bord atunci când uleiul trebuie să fie schimbat."
https://www.ford.ro/service/service-si-intretinere/accidente-si-reparatii/intervale

A aparut la 8995 km de cand l-am resetat personal ultima oara, ceea ce ma face sa ma gandesc ca uleiul e contaminat de la regenerari DPF frecvente. Fapt confirmat si de faptul ca nu a aparut la un interval predefinit, de timp sau de distanta (10-15-20.000 km). Se vede ca n-am mai avut drumurile saptamanale in afara orasului : (
In carte e mentionat la 20.000 km, probabil daca o sa caut mai amanuntit voi gasi ca in tari precum a noastra sau cu conditii de trafic cu mers la pas, se recomanda la 10-15.

Revizia la Ford pentru vechicule iesite din garantie costa 329 lei, inclusiv manopera. Ca se mai adauga din burta x litri de ulei, ca mai iei si un filtru de polen, de motorina, sunt alte discutii :D
Pentru ce urmeaza sa fac, ma astept la 1600+ lei (~1200 ulei cutie, 189 antigel, 174 lichid de frana), fara sa pun la socoteala revizia de baza ce va fi acoperita de service pentru greseala din septembrie.
Title: Ford C-Max II
Post by: KodiaK on 23 February 2021, 16:07
Deci practic este o sonda digitala, care verifica nivelul uleiului? Din ce stiu eu uleiul se deterioreaza in timp, si de aia trebuie schimbat si in fctie de timp, nu doar de nr de km.
Si la mine zice 20.000km, dar si 12luni, care vine prima, si de aceea eu tot timpul fac revizia anual, pt ca numarul de km nu il ating niciodata intr-un an.

Dubios de mic pretul ala de revizie, dar probabil ca manopera e 0 lei, si de acolo si riscul sa patesti ce ai patit tu :(
La Nissan nu stiu sa aibe asa promotie, dar si 1100 lei mi s-a parut cam mult pt un schimb ulei+filtru aer+anitigel. M-am uitat de curiozitate si la prima revizie (cea din 2018) si atunci a fost 1023 lei si au schimbat in plus is filtrul de polen. Deci cam astea sunt preturile la Nissan din pacate.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 23 February 2021, 16:13
Cred că au scris greșit nivel, și se refereau la calitatea sa.

Pentru Nissan nu ai posibilitatea să te interesezi și la Renault, ținând cont că sunt în același grup?

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 23 February 2021, 16:17
Ignora, doar ce am vazut ca tot pe la 1000 lei se invart si reviziile la Renault pentru modele mai "rasarite".

https://cdn.group.renault.com/ren/ro/service-campaigns/pachete-promotionale-revizii-piese-origine/Anexa-Pachete-Revizii-cu-Piese-de%20Origine-Renault.pdf
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 01 March 2021, 18:40
Gata și cu povestea cu service-ul, oamenii au fost ok.

Mi-au inlocuit uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer, scutul motorului, cred că au oferit și filtrul de polen deși mă oferisem să îl plătesc.

Pe lângă asta, înlocuit ulei cutie, filtru cutie, antigel și lichid de frână.

Total, 1604 lei (partea mea). ODO 45000 km

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: mache on 03 March 2021, 15:07
@AlexU - man da' stiu ca arunci cu bani in amarata asta de masina, nu gluma  ;)
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 03 March 2021, 20:13
Atât s-a putut. Ce să-i fac dacă mi-a plăcut "DeSeGhe-ul"

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 17 March 2021, 17:49
Am dat o fuga de dimineata pe la Autosoft sa-mi pun cauciucurile de vara, mi-au recomandat, daca pot, sa nu o fac. Din inspectia anvelopelor, au zis ca ei nu le-ar mai tine 6 luni pe masina.

Am hotarat sa-mi iau allseason-uri, voiam Michelin CrossClimate +, am ajuns intr-un final sa imi iau Nokian SEASONPROOF 215/55R16 fiindca pe doua magazine diferite esua plata cu BTC. Am zis ca daca tot am facut conversie, sa iau totusi de la un magazin care suporta si doar Nokian-urile mi-au facut cu ochiul.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 23 March 2021, 13:45
Gata și anvelopele all weather. Echilibrat, îndreptat jante, geometrie.

ODO 45.800km

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: KodiaK on 23 March 2021, 16:27
Am hotarat sa-mi iau allseason-uri, voiam Michelin CrossClimate +, am ajuns intr-un final sa imi iau Nokian SEASONPROOF 215/55R16 fiindca pe doua magazine diferite esua plata cu BTC.
Poti sa elaborezi te rog, de ce ai ales Nokian in defavoarea CrossClimate?
Chiar ma gandeam zilele astea ca sa imi iau si eu niste CrossClimate+ ca sa scap de toata povestea asta cu schimbatul anvelopelor.
Cand au aparut pe piata CrossClimate stiu ca au fost mare tam-tam cu ele, ca era cam singurele cu adevarat allseason. Adica sa se descurce bine atat pe zapada cat si pe asfalt uscat la temperaturi mari.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 23 March 2021, 16:46
Nu am un răspuns strict bazat pe performanțele anvelopelor. Am fost forțat de împrejurări să iau de la PcGarage și nu aveau CrossClimate.

Într-un final, cochetam cu Goodyear Vector 4S (parcă ăsta era modelul), și am ales într-un final Nokian-urile știind că au fost lansate anul trecut și că sigur nu voi primi DOT de acu' 3-4 ani.

Ăsta pare un test relevant:
https://youtu.be/gHph1mDtCbQ

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: KodiaK on 01 April 2021, 16:31
Am schimbat azi si eu anvelopele la Auto-Soft, si trebuie sa recunosc ca este la alt nivel fata de unde le schimbam eu in mod normal (Auto-Variant). Inteleg acum de ce mergi la ei, AlexU :D.
Am ales pachetul premium, si am dat cam mult, 270 lei, ca deh 17", SUV, dar mi-a placut cum lucreaza baietii. Btw, nu inteleg de ce la SUV e mai scump, ca doar janta/butucul nu sunt diferite in vreun fel fata de modelele non-SUV, dar ma rog :)
I-am ales pe ei acum, pt ca am vrut sa si depozitez anvelopele de iarna, si mi se pare ca au "hotelul" foarte OK.

Din ce am inteles de la cel care mi le-a schimbat, ambele seturi de anvelope mai merg lejer inca 2 ani cel putin, deci momentan cred ca raman asa, nu trec pe all-season. L-am intrebat si de CrossClimate, si mi-a zis ca nu recomanda. Vara cica nu ar fi probleme, dar iarna, nu prea au grip. Mai degraba mi-ar recomanda Nokian all-season :P
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 01 April 2021, 16:48
Foarte bine. Da, ca servicii, sunt de vis. La buzunar simti, dar de 3 ani incoace de cand cu cel mic nu ma joc pe partea de anvelope si frane.

Nokian-urile luate de mine promit uzura cu pana la 40% mai mica. Am zis mai sus ca am vrut specific acel model fiindca sunt fabricate recent, DOT 4520.
Ca feeling, eu nu le-as mai lua a doua oara. Nu stiu de ce, dar psihologic parca ai mai multa incredere cu cauciucuri dedicate de vara si de iarna.

Si pe mine tot la SUV ma tot trec la schimburi, alte operatiuni si geometrie. N-am stat sa-i iau la rost, dar 4 lei de aici / roata, 5 de acolo si se tot aduna. Data viitoare, voi intreba.

Nu zic cat a fost ultima intrare la ei, ca iar ma ia Mache la rost  ;D
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 08 April 2021, 22:51
@KodiaK Pare preț bun, la mine e o idee mai rară dimensiunea, am 215 55

310 cu Genius, CrossClimate +

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: KodiaK on 09 April 2021, 00:14
Da, pretul e bun, dimensiunea nu e :)
Pe 17" sunt cam 6-700 lei. Oricum, momentan nu cred ca trec pe all season.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 04 June 2021, 21:55
Client fidel. A treia pana intr-un an si jumatate?
De data asta pe cauciucuri noi, de nici doua luni.

In rest, totul ok. Aproape 50.000 km, doar motorina, lichid de parbriz si revizii.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 20 November 2021, 14:46
Am trecut aseara de 55.555km, am facut un drum pe la Severin, ceva drum rapid prin Serbia si mai apoi ne-am intors. 800 km, consum 4.8 l /100 km si o viteza medie de 55 km/h.

Ma voi programa pentru revizie la ceva reprezentanta Ford de prin B (posibil Roadhill), si cred ca o sa schimb si placutele spate fiindca s-au cam consumat : )
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 22 December 2021, 12:31
Am facut zilele trecute si revizia, am ajuns la Colina fiindca Roadhill nu aveau disponibilitate pana pe joi dupa-amiaza.
Programare la Colina e mult spus, fiindca am trimis solicitarea joia trecuta pentru marti la 9:30, iar cand am ajuns acolo, nu aveau nicio inregistrare legata de programarea mea.

Au fost amabili, au recunoscut greseala si m-au strecurat. Pe undeva pe la 12:30 ieseam din incinta lor.

Dupa efectuarea reviziei, am primit si o prezentare video - pusa pe OneDrive aici https://1drv.ms/v/s!AvS9VqifiizQyX2moH0W1knpqEKR?e=2c64kK
Observasem ca placutele spate sunt aproape terminate, mi se pare SF cum am consumat un set in mai putin de un an si am folosit mai bine de 2mm din profilul anvelopelor spate in 7-8 luni.
Pe fata situatia inca e ok.

Costul mi s-a parut mai ridicat fata de Ford Proleasing Buzau, am platit 985 lei cost format din pachet revizie de baza 479 lei ce cuprinde filtru aer motor, 5 L ulei, filtru ulei + diferenta ulei pentru capacitatea motorului, filtru de motorina, filtru de polen cu carbon si manopera. Diagnoza cred ca a fost inclusa, si ceva maruntisuri pentru spray curatare, garnitura buson, buson?
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 25 December 2021, 07:31
Luni programare la FGA (fondul de garantare), fiindca un sofer cu City a decis sa se frece de masina mea prin parcare in urma cu vreo 2 luni.

Fun times.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 31 December 2021, 02:13
Cu FGA am rezolvat luni rapid, mi-au dat o hartie pe care o pot folosi pentru a merge in orice service care lucreaza cu FGA. Desi, nu gasesc nicaieri o lista in acest sens. De exemplu, constatarea am facut-o la Hyundai DAB, si mi-au transmis ca ei preiau astfel de solicitari.
Am o banuiala ca de fapt toate centrele de constatare sunt si service-uri partenere.

Partea buna, e un service Quality Paint Shop la distanta de cateva sute de metri de mine, si cred ca o sa le fac o vizita sa-mi confirme teoria. Partea proasta, daca la dosarele clasice puteai astepta pana la un an pentru a efectua reparatia, acum am doar 60 zile.

Dupa anul nou schimbam si placutele pe spate, iar la urmatorul schimb de placute cred ca inlocuiesc si discurile fata-spate.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 18 January 2022, 14:35
Oarecum offtopic, azi am fost sa vad un Focus Wagon 2019, complet dezamagit.

Nu aparea cu incident in aplicatiile de verificari auto, nici pe RAROM, avea un clips rupt de la bara fata pe partea soferului, ceva luft pe partea aceea intre capota, aripa si portiera sofer. Spatiul intre portiere era ok pe partea soferului, dar nu si pe a pasagerului si ornamentul statea super dubios. Urechiusa farului pe partea soferului era rupta. Pe partea de motor, parca sesizabil mai zgomotos fata de al meu, am impresia ca EcoBlue sunt produse de Ford si nu mai sunt facute in colaborare cu PSA.

Spatiu ok, interior curat, mirosea a masina noua. 29k km, pacat ca n-a fost sa fie.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 03 February 2022, 09:16
58000 km

Am lasat luni dimineata masina la service pentru vopsit bara spate si inlocuit prelungirea, am luat-o marti dupa-amiaza.
50 shades of fuckin' grey. Si nu au inlocuit prelungirea (https://www.catalog.altgradauto.ro/articol/Caroserie/Bara_spate,_grile,_rigidizare/Extensie_bara_spate-24983.html) de bara, asadar au folosit vopsea generica de duzina, au bagat in buzunar banii de extensie bara si vor taxa la greu asiguratorii prin umflarea facturii pe o treaba de mantuiala.

Au spus ca mi se pare, niste nesimtiti. Acum tot incerc sa iau legatura cu FGA pentru a le propune refuz de plata, si sa imi confirme daca in cazul dat, pot lua legatura cu RAROM si ANPC. Sa te mai aud mache ca imi spui sa ma feresc de reprezentante.
Cand am spus ca e inacceptabil si am spus ca nici nu iau in calcul vreo alta rezolvare in afara de a o revopsi cum trebuie, solutia propusa de ei era sa faca "blending", lucru total nerecomandat de producator (https://fordcrashparts.com/wp-content/uploads/2020/12/clearcoatBlending.pdf), si in niciun caz de ochiul meu critic. Dupa ce treaba de cacao au facut, ei propuneau sa le dau mana libera sa aplice lac pe panourile spate, fiindca lacul costa mai putin ca vopseaua. Ha!
Title: Ford C-Max II
Post by: mache on 04 February 2022, 12:39
Sa te mai aud mache ca imi spui sa ma feresc de reprezentante.
Pai stiu eu unde te duci?

Daca's reprezentanta si fac prostii d'astea cel mai sigur e sa trimiti o mica scrisorica celor de la "centru"/ manajemant inainte de ANPC
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 04 February 2022, 21:42
Nu man, e service de cartier. Discutam despre de ce e bine sa fie folosita reprezentanta, fiindca ai cum sa-i tragi de urechi.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 09 February 2022, 13:22
Schimbat placutele spate la Autosoft Titan, totul in regula ca de obicei.
100 placutele, 150 manopera cu stand frana inclus, 7 piulite * 10 lei bucata, echilibrat o roata si mutat rotile de pe spate pe fata si invers. Total 352 lei.

Cu service-ul pe partea de vopsitorie a ramas ca ne revedem luni.

Zilele trecute rovinieta, ieri am emis RCA-ul pe 12 luni, 1670 lei, dureros de mult.
Title: Ford C-Max II
Post by: mache on 14 February 2022, 11:19
Zilele trecute rovinieta, ieri am emis RCA-ul pe 12 luni, 1670 lei, dureros de mult.

~500€ este prin vest... stai calm ca e bine si 1670 lei  ;)
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 14 February 2022, 11:26
Ți s-a dublat în ultimul an? Despre asta e vorba.

De fapt, mai bine de dublat, că a crescut și clasa B/M.

Sent from my M2012K11AG using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: mache on 14 February 2022, 12:56
Ți s-a dublat în ultimul an? Despre asta e vorba.
Nu s-a dublat, a crescut cu ~25% fata de ultimii 2 ani. Ce voiam sa zic este ca in .ro se platesc (in general) niste glume de taxe cand vine vorba de masini, case, etc.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 14 February 2022, 13:10
Da man, fiindcă dacă s-ar ridica și mai mult, ai elimina o clasă socială.

Sent from my M2012K11AG using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: KodiaK on 14 February 2022, 17:46
Nu s-a dublat, a crescut cu ~25% fata de ultimii 2 ani. Ce voiam sa zic este ca in .ro se platesc (in general) niste glume de taxe cand vine vorba de masini, case, etc.

Asta pt ca se dau si niste glume de salarii :D

Sunt curios si la mine cat o fie RCA-ul, ca in mai expira.
Anu trecut am dat aproape 700 lei (la City :P). Anu asta o sa fie peste 1000 lei garantat.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 18 February 2022, 04:41
Dupa trei reclamatii, retrase intre timp, bara in sfarsit arata cum trebuie.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 05 April 2022, 20:10
Fun times

Sent from my M2012K11AG using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: KodiaK on 05 April 2022, 20:25
"E ok boss, iese la polish" :D
Cum ai reusit?  :-\
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 05 April 2022, 20:35
O doamnă a hotărât că e mai presus de semnul de cedează trecerea. Deși e contrar principiilor mele, am încheiat amiabilă.

Singurul motiv pentru care am fost fericit în momentul ăla a fost că eram singur în mașină, eram chiar în drum spre grădinița piciului.

Sent from my M2012K11AG using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: mache on 06 April 2022, 15:07
Nu e dauna totala daca e prins si stalpul central?
Title: Ford C-Max II
Post by: Adi on 06 April 2022, 17:50
Nu întotdeauna, doar daca e afectata geometria caroseriei. Stalpul se trage la rece cu dispozitive speciale. Cat timp nu pui caldura pe el, e ok.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 08 April 2022, 09:44
Nu stiu ce sa zic, ma astept ca in perioada asta inca sa fie evaluate sus pe partea de pretul pietei si nu cred ca ar fi dauna totala.

Din ce am vazut pana acum avem asa: portiere stanga, stalp B, ranforsare ("intaritura") plafon, airbag cortina, airbag scaun, centuri stanga si dreapta, platfon textil, pasaj aripa stanga spate, maner usa stanga, macarale si alte maruntisuri prin interior fiindca geamurile nu pot cobori.

Strict piesele pe altgrad auto sunt undeva la cateva mii de euro, nu cred ca partea de manopera a reparatiei sa ridice atat de mult costul incat sa iasa dauna totala. Si, pe langa asta, nici nu as vrea. Masina imi place, nu as vrea sa fiu nevoit sa renunt la ea.

In seara cu accidentul am depus actele la asigurator, ieri au fost validate si mai apoi vor fi trimise catre inspector. Nu am idee daca trebuie sa faca si constatarea masinii sau daca pot merge direct in service, odata deschis dosarul.

Din nou am aceeasi dilema ca la revizie: sa merg la Ford Roadhill sau la Colina.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 08 April 2022, 12:53
Am primit ceva documente de la ASIROM, pentru reparație în regie proprie au estimat 3300 euro, dar nu au luat în calcul toate elementele afectate.

Voi suna și mai apoi merge la service-uri, îi las pe ei să își bată capul.

Au specificat în cererea de despăgubire că pentru scaun auto ar trebui proces verbal de la poliție, deși am încheiat amiabil.

Sent from my M2012K11AG using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 12 April 2022, 10:39
Ca tot stateam pe ganduri daca sa merg la Colina sau la Roadhill, azi dimineata am ajuns cu masina la Colina si am descoperit ca sunt tot ...Roadhill. Au fost preluati de ei.
Posibil sa iasa dauna totala economica, dar nu sunt sigur ca vreau asta. Trebuie sa ma interesez despre ce implica mai departe.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 14 April 2022, 13:42
Am notat asta la repezeala, din discutia cu service-ul. Doar piesele, asta s-a trimis catre asigurator:
chedere usi
balamale 4
ornament usa fata sus
opritor usa spate
stickere stalpi usa
folie pasaj aripa spate stanga
airbag scaun
airbag corina
centura dreapta
tapiserie
dublura
ornament prag
macara geam usa spate
folie usa spate
suport boxa spate
macara fata
culisa geam usa stanga fata
broasca usa
instalatie electrica spate
ornament prag
prag exterior stanga
tapiserie stalp mijloc
dublura stalp mijloc si prag
stalp stanga sofer - montant bej
calculator airbag
dublura prag
pasaj aripa stanga spate

piese 58000 lei 11600 eur

Title: Ford C-Max II
Post by: KodiaK on 14 April 2022, 17:33
Wow, pai la preturile astea masina full ar fi peste 100k euro.
Cum naiba sa coste 2 portiere+rahaturile aferente peste 10k euro.
Probabil ca sunt umflate ca draq preturile. M-as mira sa aprobe asiguratorul asa costuri.
Title: Ford C-Max II
Post by: Adi on 15 April 2022, 12:23
Doar calculatoarele de airbag, capsele de pretensionare, centurile si airbagurile costa peste 3000 euro. Astea sunt preturile de reprezentanta.
Intr-un serice mai modest, multimarca, nu sarea de 5000 euro intreaga reparatie.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 15 June 2022, 23:16
Astăzi au retras a treia rată pentru mașină, timp în care nu am putut deloc s-o folosesc.
Amânare mare din ping pong făcut între service și asigurator. Service-ul le cerea piese, de fiecare dată dădeau acceptul fără toate piesele și valoare totală mai mică decât solicita service-ul.

Marele ASF în urma reclamației soluționată în 45 de zile nu a găsit nimic în neregulă în aprobările lente și incomplete.

Cei de la ASIROM nu au fost în stare nici să îmi dea, la timp, oferta în regie proprie.
Pe 2 iunie îmi setasem ziua limită, cei din service au propus să mai așteptăm o zi și să îi anunț dacă cer regie proprie sau le dau ok-ul să comande piesele. Pe 3 am hotărât să dau ok-ul.
Pe 7 aiuriții de la ASIROM îmi trimit oferta de 32757 lei. Nici nu m-am obosit să le mai răspund.

Partea nașpa e că nu știam că nu pot obține mașină de schimb, până ce mașina mea nu intră în reparații. Așa că lunga așteptare după asigurator și faptul că am tot amânat ok-ul către service, abia astăzi am am fost să iau o mașină de înlocuit fiindcă le-au sosit din piese și pot începe reparația.

Am comandat și un set de ștergătoare fiindcă voi înlocui și parbrizul la centrul Filaret - 161 lei, alți 600 i-am lăsat garanție pentru mașina de schimb, un Focus Titanium sedan, manual, 1.5 TDCI.

Sent from my M2012K11AG using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 19 July 2022, 14:23
3 luni si jumatate, 4 rate mai tarziu, am luat si eu masina inapoi.

Toate bune si frumoase, a iesit foarte bine. O sa mai cer o copie a documentelor si pozelor trimise catre asigurator, pentru momentul in care voi ajunge sa o vand. Si as mai vrea un reglaj fin al portierelor.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 08 November 2022, 09:22
ODO 66000 km

Va trebui sa ma programez la revizie, au trecut aproape 10k de la ultima. Observ ca Ford a scumpit revizia de baza, sa vedem pe unde o facem. Parbrizul inca e fisurat, ma bate gandul sa montez un Sync 3 si ma tot uit dupa alte masini tinand cont ca C-Max-ul il am de 3 ani.
In schimb, nu prea-mi dau seama ce poate fi considerat upgrade. Ma tot uit la F31 320d xDrive, dar inca nu sunt hotarat. Singurele avantaje ar fi tractiunea integrala, faptul ca ar fi an mai nou si cutia ZF 8HP.
Title: Ford C-Max II
Post by: taxon on 08 November 2022, 10:09
Adicatelea cit mai e o revizie la Ford?
...nu ca as mai ajunge vreodata cu Fuzi la reprezentanta...
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 09 November 2022, 01:41
Aveau la 329 sau 379 ulei, filtru ulei, filtru aer. De regula plateam pana in 800 lei incluzand diferenta de ulei (ar fi trebuit 0.7l, insa toata lumea factureaza suplimentar 1,1 - 1,2l), cartusul filtrului de motorina, filtru de polen cu carbon activ.
Ultima oara la Ford Colina am platit 1000 lei fara filtru de motorina.

In prezent pe Ford Roadhill o afiseaza la pret promo 549 lei. Sa inteleg ca daca le-as cere oferta probabil as ajunge la 1200. E deja un pret pentru care prefer sa vorbesc la Coasta de Est sa fac schimb de ulei Motul si filtre Mann si sunt dispus sa renunt la istoricul complet de reprezentanta.
Title: Ford C-Max II
Post by: mache on 09 November 2022, 12:35
ODO 66000 km

Va trebui sa ma programez la revizie, au trecut aproape 10k de la ultima. Observ ca Ford a scumpit revizia de baza, sa vedem pe unde o facem. Parbrizul inca e fisurat, ma bate gandul sa montez un Sync 3 si ma tot uit dupa alte masini tinand cont ca C-Max-ul il am de 3 ani.
In schimb, nu prea-mi dau seama ce poate fi considerat upgrade. Ma tot uit la F31 320d xDrive, dar inca nu sunt hotarat. Singurele avantaje ar fi tractiunea integrala, faptul ca ar fi an mai nou si cutia ZF 8HP.
"singurele"? Really? Presupun că ai mers mai mult de 1000km cu 320 ca să poți compara... Calitatea interiorului nu e cea mai grozavă la F3x dar motorul e chiar decent (atât "problematicul" N47 cât și mai noul B47) iar comportamentul pe șosea e foarte bun dacă ai suspensiile și roțile potrivite
Bonus: reviziile nu sunt scumpe decât dacă vrei să fii masochist și să te duci la reprezentanță
Title: Ford C-Max II
Post by: taxon on 09 November 2022, 12:44
sunt dispus sa renunt la istoricul complet de reprezentanta.

Si eu am stat/stau la reprezentanta doar cit sunt masinile in garantie. Imediat dupa, am virat/virez catre service-uri unde calitatea e cel putin la fel de buna, dar la preturi mult mai omenoase.
Pastrez facturile, cer si stampila in caietul de service ... cred ca e suficient.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 14 November 2022, 02:01
"singurele"? Really? Presupun că ai mers mai mult de 1000km cu 320 ca să poți compara... Calitatea interiorului nu e cea mai grozavă la F3x dar motorul e chiar decent (atât "problematicul" N47 cât și mai noul B47) iar comportamentul pe șosea e foarte bun dacă ai suspensiile și roțile potrivite
Bonus: reviziile nu sunt scumpe decât dacă vrei să fii masochist și să te duci la reprezentanță

Prieten posesor de multe BMW-uri, fan al marcii, mi-a spus clar ca e downgrade si ca as fi nebun sa fac asta. Ca sa intelegi cat de setat e pe BMW, a dat de curand 18k pe un F10, iar daca piata auto nu era atat de sus, ar fi ales un seria 4 benzinar.

Am mers cu E90 LCI si era tristuta situatia. Trimisese turbina la reconditionare, desi masina nu avea kilometri multi si nici n-a fost multumit de rezultat. Pe ax mai trebuia inlocuit un oring si cei din service nu au facut-o, iar ca sa il monteze a trebuit sa poarte lungi discutii sa o faca pe garantia data de firma de reconditionare. A ajuns sa fie vanduta asa cum este, cu promisiunea celor din service ca inclusiv noul proprietar o poate schimba.
Probleme EGR atat pe seria 3 cat si pe F10, chiar si dupa recall. Ceva clapete actionate electronic din corpul de admisie, pierd ulei cam la acelasi nivel cu cele din grupul VAG.
Cand am fost cu E90-ul la intoarcere am stat in spate si daca lasam cotiera nu pot sa zic ca aveam loc ok. In conditiile in care la a mea am scaune individuale si pot plia scaunul din mijloc cat inca e scaunul celui mic pe pozitie.

Schimbase tot ce insemna brate si pe autostrada cu 4 oameni era pe tot drumul la rosturile acelea de expansiune pentru poduri. Daca o mai tinea, a zis ca ar fi mers pe arcuri Eibach si amorizoare Bilstein.

Tot E90, coleg de munca, 330xd, manual. Extrem de multumit, desi total aleatoriu se alegea cu pete de ulei pe sub masina. O luase la 20 si ceva mii de km prin 2018. La el am pus-o pe seama faptului ca e impatimit tuning motor si tot spuneam ca "a facut el ceva". Asta pana a aparut coleg cu F30 luat nou, luata undeva inainte de pandemie, garantie 3 ani in limita a 60k km. Schimbat pana acum turbina, doua EGR (unul pe garantie si apoi recall), admisia, coloana de direcție și macaraua geam fata parca pe partea dreapta. Cod motor B47, ce urmaresc sa cumpar si eu, 190 cai. Comparandu-l direct cu motorul de pe masina mea, e mai zgomotos.

Tot in materie de BMW-uri, X1 2017? (cred) are materiale de toata jena. Ok, nu e ingrijita masina, dar mi se pare exagerat sa aiba atatea zgarieturi, materiale ciobite, butoane sterse. Si sa se mai trezeasca si cu limp mode total aleatoriu. 2l 150 cai super lesinati, consum mare. Singurul lucru misto la ea e aerul conditionat, desi si ala i-a cedat dupa o tura de Autobahn fara restrictie de viteza.

Daca E39 nu avea atatia ani in spate si nu avea probleme cu rugina, la modul cel mai serios ca as fi cautat sa iau una.

Mai am povesti cu BMW, atat de multe ca pot face si subiect dedicat. 8)
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 30 December 2022, 06:07
ODO 68000 km
Facut revizie la Roadhill Pallady, 854 lei fara filtru de motorina. Experienta meh, cred ca ma intorc la fostul Colina (actual Roadhill Popesti). Programat la 10, nu m-au bagat in seama cam 30 minute dupa ce am trecut de doua ori prin zona de preluare clienti, a treia oara m-am asezat direct pe scaun.

Zona de receptie mica, ma prinsese tura asta si cu piciul si laptop-ul de munca si as fi avut nevoie de mai mult spatiu pentru desfasurare.
Terminasera mai tarziu de 12:30, si a trebuit sa ma si intorc fiindca nu prinsesera ceva tubulatura de la filtrul de polen si se auzea in zona torpedoului ca un suierat in suflanta de aer. Alte 15-20 minute pierdute.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 30 December 2022, 06:24
Consumul de la accident incoace, de cand a fost resetat ultima oara fiindca am inlocuit bateria, a ramas la 7.7 l/100km pe aproape 8000 km. Not bad.
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 20 June 2023, 14:23
De la revizia din decembrie pana pe 12 iunie cand am revenit la Ford Proleasing Buzau am facut cam 12000 km. Am facut un tur prin Europa, B - TM - Viena - Praga - Budapesta - Drobeta - B, consum 6 pe tot drumul, iar intre revizii a scazut pana la 7.1 cel general.
Revizia a costat 1100 lei si a cuprins uleiul, filtrul de ulei, filtru aer, filtru polen cu carbon activ, filtru motorina, freon fresh si verificare instalatie, curatare radiator A/C si igienizarea sistemului de A/C. Experienta ok cu cei din service, m-am reintors la ei fiindca mai aveam 1000 km de facut in cateva zile si trecusem de pragul pshihologic de 10.000 km intre revizii.

ODO prezent, peste 80 000 km.

Tot vreo 1100 lei am lasat si la Autosoft prin aprilie, pe atunci masina avea ~73.000 km. Am schimbat bieletele de directie si capetele de bara. Astea si un bec de stop din 2019 incoace, not bad. Tanc :D
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 03 July 2023, 23:24
Pe 29 seara montam roata de rezervă de dimensiuni reduse. Următoarea zi am încercat să merg la vulcanizare, cei de la Autosoft au zis ochiometric că nu se poate face, o altă vulcanizare a demontat anvelopa de pe jantă și cei de acolo au confirmat că nu se mai poate face nimic.

N-am găsit pe nicăieri același model în țară în stoc, am ajuns să dau comandă la anvelope.ro și cred că voi face și montajul la ei odată ce ajunge din RUS ;(
Valea plângerii, mai mult de 600 lei pagubă.

În rest, pe drumul de întoarcere de la mare a sărit ceva din roata mașinii din față direct în parbriz, impactul a fost atât de răsunător încât chiar am rămas cu impresia că o să treacă prin el.
Îl păstrăm așa cum e până în apropierea sezonului rece, fiindcă după montaj vreau să am posibilitatea să testez temeinic funcționarea încălzirii în parbriz.

Sent from my M2012K11AG using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 20 August 2023, 00:28
ODO 85k+

Azi am făcut un polish manual farurilor, not bad. A doua oară nu cred că aș mai face și aș plăti cu drag

Am folosit chestii de prin Leroy, cred că sub 100 lei au fost toate.

Hârtie abrazivă de 400, 600, 800, 1000 și 2000, lavete microfibră, folie de protecție, bandă adezivă, diluant și lac.

Partea de sus ajunsese să fie mătuită, și nu mă deranja asta pe cât faptul că cineva din familie probabil și-a băgat la un moment dat nasul și a dat cu ceva asemănător unei perii de sârmă. Groaznic de scos acele zgârieturi, cu zona mătuită puteam trăi mult și bine. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230819/0328519047ef46ab092bdd618654c7fe.jpg)

Sent from my M2012K11AG using Tapatalk

Title: Ford C-Max II
Post by: taxon on 20 August 2023, 11:01
Ce inseamna manual? Doar la mînuță, frecat cu drag și spor?
Daca da, ăsta e masochism.
Bătrînul meu Fuzi cere lustru la faruri din 2 în 2 ani.
Folosesc șurubelnița electrică, cu un taler pe care prind hîrtia abraziva. Sau discul cu burete.
Abraziva folosesc numai 1000, 2000, 3000.
Gen https://www.dedeman.ro/ro/disc-abraziv-cu-autofixare-pentru-slefuire-vopsea/-lac/-spaclu-klingspor-fd-500-150-mm-granulatie-2000/p/1055385
Turație mică și apă din belșug.
Plus pauzele lungi și dese, ca șurubelnita electrica e departe de a fi scula ideală pentru operația asta, se cam încinge.
Chit ca nu apăs tare, oricum ar fi degeaba.
Imi ia cam 2 ore pentru ambele faruri, de la descuiatul garajului pina la strins totul si încuiat la loc.

Întrebare: după polișare, cu ce ai dat pentru "sigilare"? Ce lac, iar diluant de ce?
Title: Ford C-Max II
Post by: AlexU on 24 August 2023, 12:14
Da, cap-coada manual. Nu voi mai face la fel alta data :D

Lac de plastic pentru exterior cu protectie UV, era ceva disponibil pe Leroy. Am cautat lac 2K dar ajungea greu si eu "programasem" operatiunea pentru weekend. Diluant pe baza de izopropanol pentru curatare, inainte sa aplic lacul.
Title: Ford C-Max II
Post by: ericmario on 28 December 2023, 19:13
Citisem un articol care zicea că și Focus va fi scos din producție, după Mondeo, dar din 2025.
Cică cererea de SUV e mult mai mare, ca și profitul.
Dpmdv, ultima generație de Mondeo care s-a produs în Europa chiar arăta bestial.
Pe când Focus a suferit tot timpul de o criză de identitate.