Epopeea Ford continua.
Ne pregatim sa plecam de la mare, mut masina la umbra sa aranjez bagajele si observ o dara, fix de unde am pornit si pana unde am oprit masina. In prima faza am crezut ca e de la A/C, fiindca erau picaturi mici si dese, dar parca erau prea negre. Ma uit si sub masina, se scurgea de undeva din dreptul puntii fata. Am mai asteptat 2-3 minute dupa ce am oprit A/C-ul, am dat mai in spate si am imbibat un servetel in pata de pe jos si era negru-negru, zic yey... ulei.
Opresc motorul, mai astept cateva minute si verific si joja. Avea ulei doar pe varf, cu un deget sub minim. Sun un coleg de facultate din Mangalia, il rog sa ma indrume spre un service cat mai apropiat.
Imi da locatia, un contact, vad ca e la 3.9 km si ~5-6 minute si dus am fost. Odata ajuns acolo, am asteptat cateva minute fiindca era deja o masina pe elevator, apoi am urcat-o si pe a mea.
Ce am vazut? Scutul tot imbibat cu ulei, il da jos si toata partea din fata era improscata cu ulei. Pune mana pe filtru, se rasucea cu mana, prima concluzie a fost ca nu l-au strans, verificase si mecanicul joja si la fel... lipsa ulei. In bord n-am avut check engine, am dat system check si nimic.
Pune lampa, vede ca si garnitura e "umflata" si imi spune sa iau ulei si un filtru nou ca daca garnitura a fost prinsa prost, mi-a recomandat sa nu o refolosim.
https://photos.app.goo.gl/5hdtvMixGdEZD8BK7https://photos.app.goo.gl/8MP7C3JT4b9kLuoRALa distanta de mers pe jos era un Unix, am comandat 5 L de Castrol Magnatec Stop-Start 0W30 D fiindca nu stiam cat de mult pierduse si ma gandeam ca nu-mi ajung 2-3 bidoane, filtru Mann si spray de curatare. Ne intoarcem la service, mecanicul deja folosise mai bine de un tub in incercarea de a curata tot ce era pe acolo, iar atunci cand a scos filtrul vechi a descoperit ce se intamplase de fapt.
Cei din reprezentanta atunci cand au scos filtrul vechi, nu au scos si garnitura veche. Asta e si motivul pentru care garnitura se vedea "umflata", si probabil d-asta nici nu era prins cum trebuie filtrul. A incercat sa curete si scutul cu detergent si degresant, insa pierduse atat de mult incat n-a reusit sa faca mare lucru, l-a suflat si cu compresorul si tot era imbibat tot de ulei.
A completat mai bine de 2l de ulei. Am mers 1400 km (de la revizia de pe 25 august) cu ulei mult sub minim, din incompetenta celor din reprezentanta. Ce m-a pus cel mai rau pe ganduri e faptul ca de la mers pe autostrada, tot uleiul s-a intins pe tot ce exista pe sub masina, a trecut pe langa catalizator, DPF, esapament incins, pana si puntea spate avea urme, iar in spatele ei se afla finala. Mare noroc am avut ca nu a luat foc.
315 lei uleiul, 55 filtrul de ulei, 13 ceva spray de curatare si 100 lei celui de la service care m-a ajutat.
Ma pregatesc sa trimit mail la Ford Proleasing Buzau, Ford Romania, iar mai apoi ANPC si RAROM.