Author Topic: Alimentatia sanatoasa  (Read 2180 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline axxel4you

Alimentatia sanatoasa
« Reply #90 on: 24 November 2018, 22:18 »
Eu beau cafeau dupa ora 10:00 si tine loc si de mic dejun ca este compusa din 300ml lapte, 250 ml cafea, o lingura de cacao dark si o lingura de miere de rapita. Zilnic incerc sa ma incadrez intr-o fereastra de maxim 8 ore in care sa mananc, nu tin deloc restrictii de kcal sau ceva de genul, ma feresc doar de faina si zahar .
 
The following users liked or thanked this post: Monier

Offline Reco

Alimentatia sanatoasa
« Reply #91 on: 26 November 2018, 20:19 »
...
pe timpuri imemoriale vanatorii mancau carne dar mai mult organe si grasime animala. mai putina paine (si inghetata)!
...

Cui ii pasa ce mancau pe timpuri imemoriale... oricine? Are vreo valoare?
Nu am chef de polemica pe baza alimentatiei "paleo, keto", dar argumentul "cu ce mancau oamenii acum zde mii de ani" e pueril si extrem de usor de combatut.
« Last Edit: 26 November 2018, 20:25 by Reco »
 

Offline mike

Alimentatia sanatoasa
« Reply #92 on: 26 November 2018, 23:41 »
Ba din contra, e foarte relevant ce mancau, asa macar stim efectele pe termen lung.
 
The following users liked or thanked this post: Wagram, Monier

Offline Monier

Alimentatia sanatoasa
« Reply #93 on: 27 November 2018, 09:31 »
Cui ii pasa ce mancau pe timpuri imemoriale... oricine? Are vreo valoare?
Nu am chef de polemica pe baza alimentatiei "paleo, keto", dar argumentul "cu ce mancau oamenii acum zde mii de ani" e pueril si extrem de usor de combatut.
chiar te rog, avem ce discuta.
-

- in multe locuri se pastreaza traditia, iara organele AFAIK le gasesti in magazine..cel putin ficat inima rinichi etc.
- exista deja un numar de articole, carti, lecturi si lucrari stiintifice care DEMOLEAZA toata.. ori care a fost ideea la inceput in anii 60:

strategia de prevenire a bolilor cardiovasculare. bazata pe ipoteza gresita a grasimii luata drept cauza. aka the lipid hypothesis
toate datele cu boli degenerative urca vertiginos cam de cand consumul de zahar si ulei rafinat a crescut. si aici sunt studii lungi pe tari si perioade, extrem de relevante!deci. vorbim stiinta. nu babe pe drum iesite duminica la biserica. s t i i n t a.

attia a vorbit aici despre cum a inceput si unde am ajuns, ca multi altii deja:https://www.youtube.com/watch?v=nhzV-J1h0do
un mic fapt important: keys a pacalit doctorii folosind margarina -trans fats- in teste, in loc de untura.
si daca margarina e interzisa in romania/europa (oare este?) atunci cititi va rog despre uleiurile hidrogenate - aceeasi marie cu alta palarie.
« Last Edit: 27 November 2018, 09:36 by Monier »
ignore list: astateof"mind"
 

Offline Reco

Alimentatia sanatoasa
« Reply #94 on: 28 November 2018, 22:32 »
Ba din contra, e foarte relevant ce mancau, asa macar stim efectele pe termen lung.

Colegul cand zice timpuri imemoriale, vorbeste de perioade de (cel putin) 10.000-15.000 ani, dinainte de implementarea agriculturii.
Ce crezi ca poti sa obtii din acele perioade? Stii de ce boli sufereau oamenii, cu exceptia unor cazuri izolate, unde s-au studiat niste cadavre gasite prin boscheti? Ai o imagine de ansamblu?

Cui ii pasa ce mancau pe timpuri imemoriale... oricine? Are vreo valoare?
Nu am chef de polemica pe baza alimentatiei "paleo, keto", dar argumentul "cu ce mancau oamenii acum zde mii de ani" e pueril si extrem de usor de combatut.
chiar te rog, avem ce discuta.
-

- in multe locuri se pastreaza traditia, iara organele AFAIK le gasesti in magazine..cel putin ficat inima rinichi etc.
- exista deja un numar de articole, carti, lecturi si lucrari stiintifice care DEMOLEAZA toata.. ori care a fost ideea la inceput in anii 60:

strategia de prevenire a bolilor cardiovasculare. bazata pe ipoteza gresita a grasimii luata drept cauza. aka the lipid hypothesis
toate datele cu boli degenerative urca vertiginos cam de cand consumul de zahar si ulei rafinat a crescut. si aici sunt studii lungi pe tari si perioade, extrem de relevante!deci. vorbim stiinta. nu babe pe drum iesite duminica la biserica. s t i i n t a.

attia a vorbit aici despre cum a inceput si unde am ajuns, ca multi altii deja:https://www.youtube.com/watch?v=nhzV-J1h0do
un mic fapt important: keys a pacalit doctorii folosind margarina -trans fats- in teste, in loc de untura.
si daca margarina e interzisa in romania/europa (oare este?) atunci cititi va rog despre uleiurile hidrogenate - aceeasi marie cu alta palarie.

Imi zici de stiinta... Stiinta aia care am boldito eu mai sus. Acea stiinta se rezuma, in acest domeniu, la acele studii stiintifice din nutritie. Acele studii pot fi finantate sau/si sponsorizate.
Ce vreau sa zic: la orice studiu care iti zice X, se poate gasi un studiu care pot zice X negat.

Imi place totusi ca ai scris de dieta lui Longo, care e tinut in brate, atat de sustinatori paleo/keto, cat si de unii vegani, fiecare spunand ca Longo sustin modul de alimentatie paleo/keto, respesctiv plant based. :)


In acest domeniu, nu se inteleg asa zisii experti intre ei, asa ca ma indoiesc profund ca simplii oameni pot ajunge la un punct comun de vedere...
Toata lumea mananca, astfel, toata lumea are un punct de vedere (argumentat stiintific sau nu)

P.S. Ia un studiu: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29844096 . Nu zice nimic despre bolile cardiovasculare, ci doar despre ficat ce-i drept.
« Last Edit: 28 November 2018, 22:37 by Reco »
 

Offline Monier

Alimentatia sanatoasa
« Reply #95 on: 29 November 2018, 10:17 »
am un mare NU peste tot ce ai scris acolo, e mai practic. daca aduci argumente logice, atunci putem vorbi pe larg.

nu tulbura apele. stiinta nu inseamna opinie.
stii, cand se zice ca "opiniile sunt ca sfincterele, toata lumea le are", asta nu inseamna sa iesi in public cu fundul gol.

asa-zisii experti corupti de care vorbesti sunt altii. e ala din JRE ,.. the vegan mobster.
trebuie sa fii un mare imbecil, fie si neanderthal sau cromagnon, ca sa crezi adicatelea cum carnea provoaca cancerul.
la asta m-am referit, probabil ca ai prins ideea dar iti place sa bati in tastatura degeaba. m-am referit si la perioade recente, cea antebelica din secolul trecut, cea recenta unde a crescut consumul de produse procesate samd.
fii corect cand faci astfel de caracterizari! daca mai alegi o data care cirese vezi tu mai acre, atunci e clara treaba, nu ai bunavointa sa discuti deschis si cinstit, ci trolllezi.

deci nu e adevarat ce zici.
din pacate la cate minciuni si bazaconii are populatia in cap, indoctrinata de atata timp.. e de inteles deruta, confuzia si problemele multiple de care sufera, de la rational la consecinte mai grave, pe sanatatea generala a planetei.
« Last Edit: 29 November 2018, 10:20 by Monier »
ignore list: astateof"mind"
 

Offline Ciocanul

Alimentatia sanatoasa
« Reply #96 on: 29 November 2018, 11:27 »
https://ro.wikipedia.org/wiki/Speran%C8%9B%C4%83_de_via%C8%9B%C4%83

Am ajuns la mortalitate mare de cancer pt ca traim suficient de mult sa facem cancer.
Cancerul e ghinion in general, ai ceva sanse sa-l amani dar tot o loterie ramane.
Daca o sa cititi despre cancer suficient o sa vedeti ca se face in special la varste inaintate.
Din paleolitic si pana in antebelic nu se facea atata cancer pt ca trebuia sa ai mare noroc sa prinzi 50-60 ca sa
faci cancer. Te tocau alte boli, de la paraziti intestinali la o masea sau o taietura infectata puteau sa iti fie fatale.
Nu mai zic de amigdalite, pojar, apendicite, boli pulmonare ce azi par semi banalitati.
Au fost gasite mumii cu cancer(morti de 3000 de ani), animale din varf de munte si rechini cu cancer.
Cancerul e o boala genetica si nu iarta pe nimeni.
--
O data cu varsta te tot defectezi. Micro cancere tot apar si dispar la majoritea, pana in 70 de ani cam toata lumea are mase tumorale.
--
Tactica mare de evitat sau amanat cancerul e sa manci cat mai putini carbohidrati simpli(zahar).
Tactica cea mai buna ramane aia care nu o facem, sa te controlezi piriodic si sa il prinzi din timp, majoritatea cancerelor in faza incipienta sunt greu detectabile dar tratabile.
Viitorul e inca sumbru, e o boala extrem de perfida si complexa:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4535307/

Concluzia generala si universal valabila: taiati zaharul complet. Daca va pasioneaza mult subiectul asta nasol studiati www.cancer.gov . Aici gasiti ultimele studii si descoperiri, nu bro science si fake news.
« Last Edit: 29 November 2018, 11:30 by Ciocanul »
 

Offline Reco

Alimentatia sanatoasa
« Reply #97 on: 29 November 2018, 23:14 »
strategia de prevenire a bolilor cardiovasculare. bazata pe ipoteza gresita a grasimii luata drept cauza. aka the lipid hypothesis
toate datele cu boli degenerative urca vertiginos cam de cand consumul de zahar si ulei rafinat a crescut. si aici sunt studii lungi pe tari si perioade, extrem de relevante!deci. vorbim stiinta. nu babe pe drum iesite duminica la biserica. s t i i n t a.
attia a vorbit aici despre cum a inceput si unde am ajuns, ca multi altii deja:https://www.youtube.com/watch?v=nhzV-J1h0do
un mic fapt important: keys a pacalit doctorii folosind margarina -trans fats- in teste, in loc de untura.
si daca margarina e interzisa in romania/europa (oare este?) atunci cititi va rog despre uleiurile hidrogenate - aceeasi marie cu alta palarie.

Quote from: World Health Organization
World Health Organization - 23 October 2018
Energy intake (calories) should be in balance with energy expenditure. To avoid unhealthy weight gain, total fat should not exceed 30% of total energy intake (1, 2, 3). Intake of saturated fats should be less than 10% of total energy intake, and intake of trans-fats less than 1% of total energy intake, with a shift in fat consumption away from saturated fats and trans-fats to unsaturated fats (3), and towards the goal of eliminating industrially-produced trans-fats (4, 5, 6).

Quote from: The American Heart Association

The American Heart Association recommends aiming for a dietary pattern that achieves 5% to 6% of calories from saturated fat.
For example, if you need about 2,000 calories a day, no more than 120 of them should come from saturated fat.
That’s about 13 grams of saturated fat per day.
There’s a lot of conflicting information about saturated fats. Should I eat them or not? The American Heart Association recommends limiting saturated fats – which are found in butter, cheese, red meat and other animal-based foods. Decades of sound science has proven it can raise your “bad” cholesterol and put you at higher risk for heart disease. When you hear about the latest “diet of the day” or a new or odd-sounding theory about food, consider the source. The American Heart Association makes dietary recommendations only after carefully considering the latest scientific evidence.


Quote
It was just a year ago, on June 15, 2017, that a Presidential Advisory from the American Heart Association was published on the topic of dietary fats and cardiovascular disease.

“The advisory reports that:
Randomized controlled trials that lowered intake of dietary saturated fat and replaced it with polyunsaturated vegetable oil reduced cardiovascular disease by approximately 30 percent –similar to that achieved by cholesterol-lowering drugs, known as statins.

Sadly, unity on this topic did not develop after June of 2017. The conversation took an ugly turn likely due to financial or career conflicts with the AHA statements. The most outrageous of the reports in response to the AHA Advisory was titled “Is the American Heart Association a Terrorist Organization”. Geary claimed that the AHA was even more effective than ISIS at terrorism! This piece of irresponsible reporting was sadly reposted, liked or retweeted by some prominent figures like Aseem Malhotra, MD, a cardiologist in the UK, and celebrity author Nina Teicholz. If you wanted more outrage last summer your got it by reading the post asking whether the AHA or coconut oil was more likely to kill you? Why did Teicholz retweet such an untenable media headline grabber linking this advisory to the “AHA killers”? Equally poor judgement was exhibited in a piece entitled “Why Coconut Oil Won’t Kill You but Listening to the American Heart Association Might!” posted on social media. The accompanying meme with the quote and a spoon of the white oil in dispute was shared or liked on Twitter by some prominent leaders in medicine.

De ce ar minti World Health Organization sau The American Heart Association? Ce motiv au? Suntem prea multi si vor sa ne imbolnaveasca?
Sa inteleg ca organizatiile de mai sus se bazeaza pe niste persoane care nu au niciun fel de competente in acest domeniu si bat campii?

Ce il face pe acest Peter Attia persona care trebuie ascultata?  El zice ca niste studii din trecut s-au desfasurat intr-un mod incorect/neprofesionist samd.
Nimeni nu a luat-o de la zero cu studiile lor si s-a bazat pe acele studii din trecut care erau eronate si gata, toate recomandarile in materie de nutritie sunt eronate. Iti dai seama cat de naiv suna chestia asta!

Acum vad ca a fost invitat la Joe Rogan, acolo unde sunt invitati, in materie de nutritie, DOAR oamenii care sustin keto/paleo/atkins/carnivore samd

P.S. Eu ti-am raspuns pt ca ma plictiseam si totodata stiu ca nu am NICIO SANSA sa-ti schimb punctul de vedere...
« Last Edit: 29 November 2018, 23:17 by Reco »
 

Offline Monier

Alimentatia sanatoasa
« Reply #98 on: 29 November 2018, 23:46 »
sa imi pui tu citatele alea cretine e la fel de ilogic si inutil ca impresia ca nu imi poti schimba "punctul de vedere" - pentru ca nici nu e.
cand astia scriu acolo ca tin cont de "latest scientific evidence" si tu ii crezi mai rau decat sfanta scriptura, atunci nu e vina lor. e vina ta.
tu trebuie sa afli despre toate organizatiile astea de unul singur, cine sunt si ce au facut. tot asa raspunzi la alte dileme.. de ce ar minti cineva, de ce nu e dreptate in lume etc asoasf.

mai adauga si intrebarea de ce vrea big pharma sa crezi ca-ti face rau colesterolul. sau ca ai depresie. sau ca ai nustiuce sindrom, ca dai din picior prea des si alte prostii.
guess what, ca sa cumperi medicamentele lor. nu unul singur, ci trei-sapte.. restul sunt ca sa repare efectele secundare ale primelor.

asculta si judeca la ce spune lustig, attia si alti specialisti. daca esti plictisit, fa altceva. insa nu mai fii naiv, daca tot atragi atentia.
-
continui cu ceva legat in special de analize



Post Merge: 30 November 2018, 08:39
as vrea sa adaug ca m-am straduit pe cat am pututu sa expun toate nuantele legate de subiect.
am pus disputele facute de rogan: vegan vs meat si carb vs keto din cele doua casturi; nu am respins ori atins alte regimuri si diete, nu ma bag pe ce nu am idee: dieta paleo, dieta mediteraneeana; dsieta atlantica; dietele asiatice, regimul japonez; regimul innuit.
am expus ideile din zona bodybuilding prin alte doua casturi. acolo unde doctorul de clinica zice clar: keto nu te face sa arati musculos! cei care fac stategia ciclica actioneaza cu steroizi; apoi ca nu conteaza caloriile ori ca iesi din keto, cata vreme mentii corpul in conditia de a arde grasimi.

eu pot arunca doua concluzii de pur amator, dupa cei auziti:
1a. degeaba incerci sa slabesti daca te infometezi cu restrictii calorice ori diete nebazate pe mancare reala (fara eticheta), pentru ca vei esua. daca vrei sa slabesti, trebuie sa arzi grasimile dupe tine. ca sa le arzi trebuie sa cobori insulina(si alti hormoni implicati) suficient cat HSL (hormone sensitive lipase) sa scoata grasimea din celula adipoasa. drept corolar, hormonul stapan pe digestie, insulina, este un hormon de depozitare! faptul ca el coboara glucoza din sange este urmare naturala si paralela cu acest scop [care-i singurul scop al insulinei, repet].

1b. glucidele comanda insulina; insluina comanda LDL (traseele graismilor); rezulta ca indirect glucidele comanda sau domina grasimile, care, prin intermediul insulinei le condamna la repaus, adica le trimite la plimbare.
cata vreme insulina este activata de glucide, grasimile vor fi neconsumate ca energie.

2. dincolo de orice diete, zaharul si carbii rafinati fac rau in multiple instante, de la cresterea copiilor la bolile degenerative de mai tarziu. la fel si mancarea procesata, unde includ uleiurile rafinate.
concluzia asta e prea simplu de clara (KISS principle), nu cred ca poate fi combatuta..
« Last Edit: 30 November 2018, 08:39 by Monier »
ignore list: astateof"mind"
 

Offline Reco

Alimentatia sanatoasa
« Reply #99 on: 30 November 2018, 21:50 »
Tu nu imi expui acum punctul tau de vedere asupra unor studii, ci punctele ale unor oameni care s-au uitat pe niste studii si si-au exprimat o parere.
Ca idee, apar aprox. 200 de studii in nutritie pe ZI.

Anw:
Unii se simt fantastic manacand plant-based, unii zicand ca o alimentatie bazata pe putine alimente animale ar reprezenta calea catre o speranta de viata ridicata.
Altii se simt fantastic manancad keto/paleo/atkins, unele studii sugerand acest lucru. Sunt studii care arata cazuri de diabet, de exemplu, care se imbunatatesc pe o alimentatie keto/paleo/atkins. Este un doctor (Daniel Amen) care trateaza ADHD-ul si, din experienta lui, vede imbunatatiri la pacienti atunci cand consuma acest gen de alimentatie.
Unii spun ca reglemantarile impuse acum de organizatiile mondiale de sanatate sunt impuse de companiile farmaceutice, care inainte de toate sunt guvernate de bani.
Altii ar spune ca marea majoritate a studiilor care indica faptul ca grasimile saturate nu afecteaza intr-un mod direct colesterolul si implicit viitoarele probleme cardiovasculare, sunt gresite prin modul care sunt realizate (intentionat), acestea fiind finantante de companiile din domeniu (carne, oua, lapte).

Cat despre prezentarea domnului Peter Attia, uite o analiza a prezentarii lui (de catre un vegan am senzatia), punct cu punct:

https://www.libertariannews.org/2016/03/07/dr-peter-attia-readdressing-dietary-guidelines/


Parerea mea e expusa in textul de mai jos:

Quote
The people inhabiting Blue Zones(regions of the world where Dan Buettner claims people live much longer than average) share common lifestyle characteristics that contribute to their longevity. The Venn diagram at the right highlights the following six shared characteristics among the people of Okinawa, Sardinia, and Loma Linda Blue Zones:[12]

Less smoking
Semi-vegetarianism – the majority of food consumed is derived from plants
Constant moderate physical activity – an inseparable part of life
Legumes – commonly consumed
Social engagement – people of all ages are socially active and integrated into their communities
Family – put ahead of other concerns
« Last Edit: 30 November 2018, 21:52 by Reco »
 

Offline Monier

Alimentatia sanatoasa
« Reply #100 on: 01 December 2018, 08:57 »
nu
 caracterizezi total aiurea pe doctori si pe mine.. in general medicina. asa cum o intelegi tu e prea putin ca sa tragi vreo conlcuzie. poate ca esti frumosul asom, in care caz se explica totul.

ce scrie acel nebun in acel articol e cum ca LDL ii scade ca-i vegan. asculta, mult succes daca asa intelegeti voi din tot ce incearca oamenii astia sa va spuna. ai ascultat podcastul lui attia cu dayspring? are trei parti de stiinta grea. zii, tara dall e tot nebuna, hm? si de ce ar fi gary taubes atacat, nu cumva ca sunt toti vinovati ca au descoperit adevarul ascuns si murdar si ni-l expune noua?

sa iti spun ceva: unul sa un miliard, cand gresesti, gresesti! va trece nitel pana scapa lumea de religii, va trece nitel pana iesim din era tenebroasa a unor corporatii si corupti care fac legea.
.. but youuu juuust wait. :)

e foarte dragut ce parere ti-ai ales din alte texte. ce nu vad acolo e raportul apoa1/ apob, si indicele fiecaruia. exact, vreau test clinic! repet: stiinta.
si am teminat cu tine. cand vii cu cioace gen "unii zic nu altii zic kkmk".. gtfo. mergi la joe rogan precum khan si exprima-te asa, esti bucatica rupta. (e fain de tot cum la final a inghitit-o bine dupa toata latratura contra pestelui. that shmuck!)
-

-https://www.youtube.com/watch?v=8fLuxjQ2s6s&list=PL713AF033659DFAD4&index=9
sunt multi doctori acolo, merita ascultati. ..iar lui gary taubes i-as ridica statuie! ala vine din stiinta, cu trei facultati. based!
 reco zice ca-s niste vanzatori de siropuri, din cate inteleg  ..hey, he must know.

vine timpul cand se va inalta statuie lui atkins, in piatra batut jos: "we're sorry, he was right". nu doar pentru vietile salvate ci pentru cat a fost scuipat si tarat in noroi de TICALOSII care au bagat in cap de la parinti catre noi prostia si frica primara de colesterolul asta fara importanta. de cauza asta trebuie sa explic acum altora ca oul de rata e foarte bun si alte lucruri de genul asta. din pacate nu sunt genul care sa beleasca ochii sa ridice sprancenele si sa strige in gura mare: BAAAA MANCATI GRESIT, d-aia sunteti bolnavi!!

btw de cand ascultati directivele gurvernelor, cand ati mancat ultima oara consultandu-le indicatiile pretioase?? nu, doar cumparati ce se vinde si urmati multimea, more or less.
dar chiar nu va uitati in jur, chiar nu cunoasteti pe nimeni cu boli degenerative? ma indoiesc. PARIU ca cel putin unul de aici are un deces in familie de la cancer! PARIU. cineva pana in anii 60 (asa cum cer figurantii contra).. bineinteles, cancerul e mult mai intalnit decat in trecut. DUH!! diabetul? - ditto.
« Last Edit: 01 December 2018, 09:03 by Monier »
ignore list: astateof"mind"
 

Offline Monier

Alimentatia sanatoasa
« Reply #101 on: 05 December 2018, 10:34 »
azi incep postirea, oficial trebuie sa tina 24 ore.

nu mai citesc pe net, daca aveti vreun indemn sau atentionari, va rog, ajutorul e binevenit.

cu sau fara cafea, cum e mai usor??

neoficial vreau sa merg trei zile, presupunand ca prind pisica de coada si rezist ok.
ignore list: astateof"mind"
 

Offline Wagram

Alimentatia sanatoasa
« Reply #102 on: 06 December 2018, 09:10 »
Eu trag de-o cafea foarte slaba cateva ore dimineata, apoi o intind cu un ceai de yerba mate cateva ore.
 
The following users liked or thanked this post: Monier

Offline Monier

Alimentatia sanatoasa
« Reply #103 on: 06 December 2018, 11:55 »
OH! am baut si eu, e foarte placut. are un pic de cafeina si vitamine.
 +1!

am batut 24 ore.. foooarte usor, nu resimt mai nimic. atentia si calmul sunt crescute. energia buna, dar ritmul a incetinit nitel. postul asta e perfect pentru munci intelectuale sau creative, te tine la un nivel excelent - contrar presupozitiilor.

prelungesc pana la 16:00, unde ma asteapta o masa obisnuita. poate mai multe seminte, plus niste lamai.

ignore list: astateof"mind"
 

Offline Wagram

Alimentatia sanatoasa
« Reply #104 on: 08 December 2018, 07:28 »
Cum merge ?