1081
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 17 November 2020, 12:24 »
wolfenste, tu ai crezut ca Garbage collector se refera la gunoi.
Si nimeni nu a zis ca memorie este ocupata aiurea cu gunoaie. Pur si simplu, in fctie de marimea ei, obiectele/texturile randate se sterg mai devreme sau mai tarziu dupa ce nu mai sunt folosite.
De exepmplu esti intr-un joc, mergi pe un drum si treci pe langa o caruta. Caruta aia (poligoane, texturi, umbre, efecte) este incarcata in memorie si randata. Dupa ce ai trecut de ea, nu mai este nevoie de ea in memorie. Insa nu este stearsa imediat pt ca poti sa te intorci si atunci e iar nevoie sa fie randata. Insa cand ai ajuns la 200m de ea, nu ar mai fi nevoie sa fie in memorie. Ei bine aici intervine modul cum e programat engine-ul. Este foarte posibil ca daca mai este inca memorie disponibila, caruta aia sa fie inca in memorie, dar daca nu este memorie disponibila, sa fie stearsa ca sa faca loc la date noi.
De asta ai situatii cand un joc (gen The Division 2) poate raporta 17GB ocupati pe o placa video cu 24GB vram, insa asta nu inseamana ca toti cei 17GB contin date absolut necesare pt a randa ce vezi tu in game in momentul respectiv. Tot de aia The Division 2 merge fara probleme pe placi video cu mai putin de 17GB vram.
Si nimeni nu a zis ca memorie este ocupata aiurea cu gunoaie. Pur si simplu, in fctie de marimea ei, obiectele/texturile randate se sterg mai devreme sau mai tarziu dupa ce nu mai sunt folosite.
De exepmplu esti intr-un joc, mergi pe un drum si treci pe langa o caruta. Caruta aia (poligoane, texturi, umbre, efecte) este incarcata in memorie si randata. Dupa ce ai trecut de ea, nu mai este nevoie de ea in memorie. Insa nu este stearsa imediat pt ca poti sa te intorci si atunci e iar nevoie sa fie randata. Insa cand ai ajuns la 200m de ea, nu ar mai fi nevoie sa fie in memorie. Ei bine aici intervine modul cum e programat engine-ul. Este foarte posibil ca daca mai este inca memorie disponibila, caruta aia sa fie inca in memorie, dar daca nu este memorie disponibila, sa fie stearsa ca sa faca loc la date noi.
De asta ai situatii cand un joc (gen The Division 2) poate raporta 17GB ocupati pe o placa video cu 24GB vram, insa asta nu inseamana ca toti cei 17GB contin date absolut necesare pt a randa ce vezi tu in game in momentul respectiv. Tot de aia The Division 2 merge fara probleme pe placi video cu mai putin de 17GB vram.