Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - KodiaK

Pages: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 132
1171
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 28 October 2020, 22:52 »
Vad ca nu spun nimic de ray tracing, iar contra lui 3090 ofera un 6800XT cu smart si rage (overclocking). Multe detalii lipsa.


Ai vrut sa zici 6900XT :)

1172
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 28 October 2020, 21:16 »
nu stiu de unde ai dedus tu ca DXR si RTX sunt total diferite ...
Sunt le fel de diferite ca G-Sync si FreeSync :)

1173
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 28 October 2020, 20:54 »
Era si culmea sa auzi intr-o prezentare AMD, referinte la tehnologiile concurentei. Poate ai fi auzit daca se facea o comparatie directa intre DLSS si Super Resolution, sau RTX is DXR.
Deci nu inteleg "profetiile" tale fara sens.

1174
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 28 October 2020, 20:28 »
asta face Smart Acces Memory
daca inteleg bine, proceosrul poate accesa VRAM-ul dupa placul lui
la fel, adica daca am inteles bine, acest SAM se activeaza din BIOS (parca asa a spus Herckleman in video)
daca-i asa, acest SAM nu tre' programat in joc
Ai inteles perfect.
Sa vedem acum ce beneficu real aduce in jocuri.
Eu overall sunt nitel dezamagit de reveal. Mai exact de pretul 6800, dar sa vedem cum o sa fie preturile peste vreo 6-8 luni.

1175
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 28 October 2020, 20:20 »

Am zis eu pe undeva ca pe Ultra nu optez pt texturile alea bengoase? Dar cum concluzionezi tu ca in realitate sunt vram capped, nu GPU bound, cand GPU-ul sta in 99% si vramul in 6GB?
Eu vad lucrurile in felul urmator in caz de low framerate:
1. Daca VRAM-ul nu este ocupat full -> GPU limitation.
2. Daca VRAM-ul este ocupat full:
2.1 Pun textures pe low, acelasi framerate -> GPU limitation.
2.2 Pun textures pe low, creste framerate-ul -> VRAM limitation.

Unde gresesc in rationamentul asta?


A, pai asa spune. Tu de fapt reduci detaliile sa ai bottleneck la GPU pe cat posibil, nu la memorie. Pai asa poti dormi linistit. Reduci detaliile si te incadrezi mereu in vram si pentru ca nu mai ai detalii iti mai usurezi si din munca pe GPU. Iar GPU sta in 100% ca-l lasi liber, cate fps duce, normal ca se duce la 100%. Memorie are cata ii trebuie, ca ai redus detaliile asa ca placa se duce cat o duce gpu.

Intrebarea e ce face ala care vrea full details si placa nu are unde sa le incarce. Ca daca nu are atunci se imprumuta de la sistem care are memorie mai lenta, plus adusul de departe.
Scuze dar nu am intels mai nimic din ce ai vrut sa zici aici. Scopul meu nu e sa fac bottleneck la nimic.
Scopul meu e sa am am numar cat mai mare de fps-ul (max 144) la detalii maxime (texturile ALWAYS max). Cand numarul de fps-uri scade sub 60, atunci incep sa ma uit la ce setari pot sa umblu care sa aiba impact minim asupra calitatii vizuale.

1. Da, daca vram-ul nu e ocupat full (sau aproape) ramane ca limitarea sa aibe loc la GPU.
2. Daca vram-ul e ocupat full, esti la limita si risti fps drops si stuttering, daca nu cumva placa te fenteaza ea si taie singura detalii....
La 2.1 si 2.2 nu prea merge sa aplici procedeul de la CPU vs GPU bottleneck. Pentru ca daca reduci detaliile nu ai cum sa ai acelasi framerate pentru ca eliberezi si GPU de munca. Nu e ca si cum GPU asteapta dupa memorie sa-si faca treaba ei intai ... GPU acceseaza memoria, daca e destula si aproape poate lucra mai rapid. Acuma nu incepe iar ca daca ai mult vram nu-ti creste performanta. Am zis destula. Tot ce-i peste destula nu trebuie. Problema apare doar cand nu e destula.
Pai exact asta e faza, tot timpul am fost in sit 1. Adica fps necorespunzatror cu vram not capped.
Pot sa fortez, sa ajung si cu vram capped, dar orcium gpu e overworked deci nu m-ar ajuta cu nimic extra vram-ul. Uite, am bagat in RDR2 absolut totul la maxim (inclusiv MSAA 8X si reflection MSAA 8X) si am reusit sa ajung vram capped in 1440p. Deci practic sit 2. descrisa mai sus. Problema e ca aveam 20-25fps. Deci absolut nejucabil. Asa ca am pus texturile pe low si am ajuns la 7.5GB vram ocupati (deci nu mai sunt vram capped). Fps-ul a crescut pe la 25-30, deci mai avea un pic de demonstrat daca aveam mai mult vram. Insa din pacate din 25-30fps nu sunt jucabile (pt mine el putin). Deci acel mic fps boost pe care l-as fi avut de la mai mult vram concret nu m-ar fi ajutat cu nimic. Ca GPU-ul oricum era peste puterile lui.

Acu daca scot MSAA-urile cresc pe la 35-50 fps, si vram-ul scade la 6-6,5GB. Pt mine fps-ul asta tot nu e suficient, dar dupa cum vezi, nu mai sunt vram capped. In sit asta ce crezi tu m-ar ajuta? Mai mult vram, sau un GPU mai potent? Cred ca esti de acord cu mine ca un GPU mai potent. Si cum nu pot sa schimb GPU-ul, at mai reduc din detalii.


1176
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 28 October 2020, 19:41 »
cat de nostime-s comentariile celor cu nvidia :))
Inclusiv ale lui olds, nu?

1177
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 28 October 2020, 19:04 »
Da, am observat si eu "boost"-urile alea. Doar 6800XT a fost ne-boostat :P

1178
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 28 October 2020, 18:39 »
Sunt curios consumul. Adica au acelasi consum si 6800XT si 6900XT? How? Nu e acealsi cip la ambele, doar castrat la 6800XT?

1179
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 28 October 2020, 18:30 »
Am nimerit pretul la 6900XT :D
In schimb 6800 e scumpa rau...579$ :( Sa vedem daca e si cu 15-20% mai buna ca 3070.

Nu stiu daca ati observat dar 6900XT avea rage mode + Smart memory access activate cand l-au comparat cu RTX 3090. Iar 6800 avea Smart Memory Access activat la comparatia cu 2080Ti. Not nice AMD :)

Afara de 8dec pt 6900XT, pt restul availability la anul sa inteleg :(

1180
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 28 October 2020, 17:56 »
Ce-ar fi urm preturi :)
6800 - 399$
6800XT - 599$
6900XT - 999$

1181
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 28 October 2020, 17:36 »
Si poate observati ca nu rezolutia umfla necesarul de vram. Conteaza mult mai mult marimea texturilor, alea la care chiar acum lucreaza developerii pentru viitoarele jocuri.
Si cum anume sa observam asta cand in filmulet singura variabila este rezolutia?

Nu (prea) conteaza rezolutia. Daca maresti rezolutia o sa-ti forteze procesorul grafic nu vram-ul.
Chestia e ca daca pui setarea ULTRA, automat tu optezi pentru texturile alea bengoase si nr maxim de obiecte pe care le ofera jocul. Asta iti mareste vram. Daca iti tuseste GPU doar reduci rezolutia si joci pe ultra. Dar daca nu ai vram sa incarci toate detaliile, nu mai conteaza pe ce rezolutie joci, tot nu poti juca pe ultra.
Am zis eu pe undeva ca pe Ultra nu optez pt texturile alea bengoase? Dar cum concluzionezi tu ca in realitate sunt vram capped, nu GPU bound, cand GPU-ul sta in 99% si vramul in 6GB?
Eu vad lucrurile in felul urmator in caz de low framerate:
1. Daca VRAM-ul nu este ocupat full -> GPU limitation.
2. Daca VRAM-ul este ocupat full:
2.1 Pun textures pe low, acelasi framerate -> GPU limitation.
2.2 Pun textures pe low, creste framerate-ul -> VRAM limitation.

Unde gresesc in rationamentul asta?


Post Merge: 28 October 2020, 17:51
Aia ocupata e efectiv folosita. Pentru ca exista dealocare a memoriei ce nu mai trebuie. Dar daca trebuie, sta acolo mumos. Mai bini decat sa se imprumute prin vecini la sistem si sa astepte curieru sau posta.
Poti sa dai un link de unde ai info asta? Ca eu tot ce am gasit pe subiecte zice contrariul. Ca memroy allocation =/= memory usage, si ca depinde cum e scris engine-ul. Astfel el poate sa pre-incarece in vram datele necesare pt urmatoarele 10-20-30s. Deci in vram ai o parte de care are defapt nevoie, si o parte de care e posibil sa aiba nevoie mai incolo.

1182
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 28 October 2020, 16:47 »
Da, 2070 e la limita cu 8gb vram ai sai. RDR2 a trecut si de 8.5 pe vanilla. Nu ti se pare ca atinge o limita, ACUM?
In ce rez le ce detalii si la ce fps? Nu de alta dar eu joc RDR2 acu si nu sunt limitat de vram. Sunt limitat de GPU, care nu e suficient de puternic sa duca 60fps in 1440p all max. Ca sa nu mai zic de high fps gaming la 100+ fps.
Probabil ca in 4K all max as fi limitat de vram, dar oricum e irelevant pt ca sunt limitat si de GPU. Sau tu ai impresia ca daca in 4K all max am 20-30 fps, e din cauza vramului? Adica daca 2070(s) ar avea 24GB vram ar rupe 4K-ul la peste 60fps?

1183
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 28 October 2020, 16:05 »
pachet cu servetele - check
:))
Ai uitat vaselina  ;D 8)

1184
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 28 October 2020, 16:03 »
Treaba ta ce crezi. Si da intr-adevar creste cerinta de vram, de la 4-5GB la 5-6GB.
Btw, ziceai de mods pt RDR2. Unde ca eu nu gasesc pe NexusMods?. Nici macar un hi-res textures, daramite ceva gen NaturalVision de la GTAV.


1185
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 28 October 2020, 15:29 »
Pai nu exista crestere de performanta de la vram neutilizat. De asta vei trai cu impresia ca ai placa 3080 10 gb la fel de performanta ca 3080 de 20 gb. Dar aia cu 10 gb se va ineca la primul joc cu 12 gb vram necesari. Nu-i nimic, faci upgrade (acum cumperi pentru acum si atunci cumperi pentru atunci) . Pai atunci de ce mai vorbim de preturi daca nu exista strategie pe termen lung.
Si repet, daca iti modezi jocurile o sa fie nevoie de mai mult vram iar tu esti la limita si pe vanilla.

Ce strategie pe termen lung vrei tu cand GPU-ul in sine nu face fata? Si aici vorbesc de high-res + high fps.
Upgrade fac pt ca nu mai facea fata GPU-ul, nu pt ca aveam prea putin vram. Iar ma vad nevoit sa amintesc de radeon VII cu 16GB si RTX 2070/2080 cu 8GB. Ce drac de investitie pe termen lung a fost aia cand dupa nici 6 luni a venit amd cu aceeasi perf dar cu 8GB vram. Nu este oare clar ca placa aia avea prea mult vram pt ce putea GPU-ul, daca pana si producatorul o inlocuieste cu una cu 8GB vram? Ia intreaba-l pe narayanhd de ce dupa nici 1.5 ani a vandut-o si acum are deja la semnatura RX 6800XT? 6800XT pe care sigur il va vinde ca sa ia 7800XT (sau cum s-o chema urm), probabil tot cu 16GB vram.
Mai vorbim noi de strategia pe termen lung peste 2 ani, cand probabil multe jocuri o sa aiba RayTracing, si ce se lanseaza acum o sa fie schimbat atunci cu ceva mult mai perf pe RT.

Am mai zis, dar zic din nou, in aproape toate jocurile folosesc ReShade/Game Filters nvidia, si apelez cu mare drag la moduri (mai ales hi-res textures). Deci aproape niciodata nu ma limitez la vanilla.

Pages: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 132