1171
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 28 October 2020, 22:52 »Vad ca nu spun nimic de ray tracing, iar contra lui 3090 ofera un 6800XT cu smart si rage (overclocking). Multe detalii lipsa.
Ai vrut sa zici 6900XT
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Vad ca nu spun nimic de ray tracing, iar contra lui 3090 ofera un 6800XT cu smart si rage (overclocking). Multe detalii lipsa.
nu stiu de unde ai dedus tu ca DXR si RTX sunt total diferite ...Sunt le fel de diferite ca G-Sync si FreeSync

asta face Smart Acces MemoryAi inteles perfect.
daca inteleg bine, proceosrul poate accesa VRAM-ul dupa placul lui
la fel, adica daca am inteles bine, acest SAM se activeaza din BIOS (parca asa a spus Herckleman in video)
daca-i asa, acest SAM nu tre' programat in joc
Scuze dar nu am intels mai nimic din ce ai vrut sa zici aici. Scopul meu nu e sa fac bottleneck la nimic.
Am zis eu pe undeva ca pe Ultra nu optez pt texturile alea bengoase? Dar cum concluzionezi tu ca in realitate sunt vram capped, nu GPU bound, cand GPU-ul sta in 99% si vramul in 6GB?
Eu vad lucrurile in felul urmator in caz de low framerate:
1. Daca VRAM-ul nu este ocupat full -> GPU limitation.
2. Daca VRAM-ul este ocupat full:
2.1 Pun textures pe low, acelasi framerate -> GPU limitation.
2.2 Pun textures pe low, creste framerate-ul -> VRAM limitation.
Unde gresesc in rationamentul asta?
A, pai asa spune. Tu de fapt reduci detaliile sa ai bottleneck la GPU pe cat posibil, nu la memorie. Pai asa poti dormi linistit. Reduci detaliile si te incadrezi mereu in vram si pentru ca nu mai ai detalii iti mai usurezi si din munca pe GPU. Iar GPU sta in 100% ca-l lasi liber, cate fps duce, normal ca se duce la 100%. Memorie are cata ii trebuie, ca ai redus detaliile asa ca placa se duce cat o duce gpu.
Intrebarea e ce face ala care vrea full details si placa nu are unde sa le incarce. Ca daca nu are atunci se imprumuta de la sistem care are memorie mai lenta, plus adusul de departe.
1. Da, daca vram-ul nu e ocupat full (sau aproape) ramane ca limitarea sa aibe loc la GPU.Pai exact asta e faza, tot timpul am fost in sit 1. Adica fps necorespunzatror cu vram not capped.
2. Daca vram-ul e ocupat full, esti la limita si risti fps drops si stuttering, daca nu cumva placa te fenteaza ea si taie singura detalii....
La 2.1 si 2.2 nu prea merge sa aplici procedeul de la CPU vs GPU bottleneck. Pentru ca daca reduci detaliile nu ai cum sa ai acelasi framerate pentru ca eliberezi si GPU de munca. Nu e ca si cum GPU asteapta dupa memorie sa-si faca treaba ei intai ... GPU acceseaza memoria, daca e destula si aproape poate lucra mai rapid. Acuma nu incepe iar ca daca ai mult vram nu-ti creste performanta. Am zis destula. Tot ce-i peste destula nu trebuie. Problema apare doar cand nu e destula.
cat de nostime-s comentariile celor cu nvidiaInclusiv ale lui olds, nu?

Sa vedem daca e si cu 15-20% mai buna ca 3070. 

Si poate observati ca nu rezolutia umfla necesarul de vram. Conteaza mult mai mult marimea texturilor, alea la care chiar acum lucreaza developerii pentru viitoarele jocuri.Si cum anume sa observam asta cand in filmulet singura variabila este rezolutia?
Nu (prea) conteaza rezolutia. Daca maresti rezolutia o sa-ti forteze procesorul grafic nu vram-ul.Am zis eu pe undeva ca pe Ultra nu optez pt texturile alea bengoase? Dar cum concluzionezi tu ca in realitate sunt vram capped, nu GPU bound, cand GPU-ul sta in 99% si vramul in 6GB?
Chestia e ca daca pui setarea ULTRA, automat tu optezi pentru texturile alea bengoase si nr maxim de obiecte pe care le ofera jocul. Asta iti mareste vram. Daca iti tuseste GPU doar reduci rezolutia si joci pe ultra. Dar daca nu ai vram sa incarci toate detaliile, nu mai conteaza pe ce rezolutie joci, tot nu poti juca pe ultra.
Aia ocupata e efectiv folosita. Pentru ca exista dealocare a memoriei ce nu mai trebuie. Dar daca trebuie, sta acolo mumos. Mai bini decat sa se imprumute prin vecini la sistem si sa astepte curieru sau posta.Poti sa dai un link de unde ai info asta? Ca eu tot ce am gasit pe subiecte zice contrariul. Ca memroy allocation =/= memory usage, si ca depinde cum e scris engine-ul. Astfel el poate sa pre-incarece in vram datele necesare pt urmatoarele 10-20-30s. Deci in vram ai o parte de care are defapt nevoie, si o parte de care e posibil sa aiba nevoie mai incolo.
Da, 2070 e la limita cu 8gb vram ai sai. RDR2 a trecut si de 8.5 pe vanilla. Nu ti se pare ca atinge o limita, ACUM?In ce rez le ce detalii si la ce fps? Nu de alta dar eu joc RDR2 acu si nu sunt limitat de vram. Sunt limitat de GPU, care nu e suficient de puternic sa duca 60fps in 1440p all max. Ca sa nu mai zic de high fps gaming la 100+ fps.
Pai nu exista crestere de performanta de la vram neutilizat. De asta vei trai cu impresia ca ai placa 3080 10 gb la fel de performanta ca 3080 de 20 gb. Dar aia cu 10 gb se va ineca la primul joc cu 12 gb vram necesari. Nu-i nimic, faci upgrade (acum cumperi pentru acum si atunci cumperi pentru atunci) . Pai atunci de ce mai vorbim de preturi daca nu exista strategie pe termen lung.
Si repet, daca iti modezi jocurile o sa fie nevoie de mai mult vram iar tu esti la limita si pe vanilla.