Este fix un sfert, nu jumatate, pentru ca iti intra patru rezolutii 1920x1080 in 3840x2160. Matematic vorbind.
3840x2160=8294400 pixeli
1920x1080=2073600 pixeli (fix 1/4 din 4k, deci 1k)
Rezolutia cinematografica, care iti da fix 2k, este 3840x1080 (monitoare folosite pentru office, multimedia, mai rar pentru gaming).
Ai si o pleiada de rezolutii cu peste 2000 pe latime care sunt denumite popular 2K chiar daca nu sunt fix 2k, insa nu esti tocmai de condamnat daca le consideri 2k. De exemplu, rezolutia 2560x1440 este 1.77K, dar gamerii o rotunjesc la 2k. E si mai usor sa spui 2k decat 1440p. Nici 1440p nu este tocmai corect pentru ca "p" si "i" se folosesc in cinematografie, nu in gaming.
Da, m-am exprimat gresit, greseala mea.
1920x1080 este jumatate din 3840x2160 pe veriticala si jumatate pe orizintala, deci overall este 1/4 din 3840x2160.
Ideea era ca 2K vine de la 1920-ul din 1920x1080 care este fix jumate din 4K care vine de la 3840-ul din 3840x2160.
3840x1080 nu este rezolutie cinematografica. Este o rezolutie ultrwide non-standard. Rez cinematrografica are AR 21:9; 3840x1080 are AR 32:9.
Nu stiu cum ai inmultit tu 3840 cu 1080 de ti-a dat 2000 (2K), banuiesc ca te-ai referit la numarul total de pixeli care este 4.1M si este jumatate din 8.2M pixeli cate are 4K. Dar, cum ziceam si mai sus, prescurtarea in K nu se refera la numarul totali de pixel, ci la prima cifra din rezolutie scrisa in format prescurtat.
Nu stiu care e pleiada de rez de peste 2000 pixeli la care te referi, dar singura prescurtata gresit la 2K este 2560x1440. Si aceasta nu este 1.77K, iar nu stiu cum ai ajuns la cifra asta.
Faptul ca e mai usor sa zici 2K decat 1440p nu inseamna ca este si corect. La fel de usor este sa zici si QHD, adica quad HD, adica de 4 ori rez de 1280x720, adica fix 2560x1440.
In al doilea rand, modele mai lucrate de 5700XT costa la jumatatea unui 2080Ti, nu 2080S. Problema e ca costa fix cat 2070S, care o surclaseaza, plus ray tracing, plus DX ultimate, plus impact mult mai mare in productivitate (vezi testele de pe Puget System).
5700XT e in jur de 2000-2100 lei, 2070S ajunge si la 3000 lei, dar in general e pe la 2500-2800 lei, adica cu 15-20% mai scumpa, dar doar cu 5-10% mai buna. Deci nu este alegerea mai buna decat daca acele cateva procente in plus sunt vitale (cum a fost cazul meu de exemplu). Raytracing este degeaba pe 2070S, nu il folosesc in nici un joc, pt ca impactul la fps-uri este mult prea mare. Suportul DX 12.2 vs 12.1 nu stiu cat de important este. Nu am auzit pe nimeni sa se planga ca nu ii merge nush ce joc, sau nush ce optiune grafica din cauza ca are doar 12.1. Poti sa elaborezi un pic?