Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - indicopleus

Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14
151
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 24 October 2019, 01:09 »
neah, n-are. firesc ar fi sa ne plateasca ei ca sa ne uitam la asa ceva :)

ia-l de la "baieti"

152
Filme și Seriale / Matrix
« on: 22 October 2019, 02:49 »
keanu & carrie-anne ajunsi in empireu, cu barbile si mustatile albe, depanind acum  la gura sobei "zapezile de altadata", cind era bunica fata, si sareau pe sapte cai, de trosneau agentii...

prevad o mare calitate & un mare succes, da (poate au si nepoti - copiii ii facusera cit nu vazuseram noi)

p.s.
sper sa nu ne lase nici de data asta fara o mie si una de scene adinc filozofice: "da, ba, cheia, ca io mi-s the one!". "nu ti-o dau, ba,  pina nu mi-o iei, catch me if you can! tra la la la la!" filozofie pe piine, vorba aia

p.s.2
mai degraba va fi in cel mai bun caz o oboseala d-aia gen "daca doriti sa (va) revedeti (eroii tineretii sculati degeaba din morti), pe linga care o amaraciune trista ca reloaded va putea stralucii in sfirsit drept o adevarata comeata capodoperistica

153
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 19 October 2019, 06:23 »
deadwood - pe mine m-a cam plictisit, dar pentru cine e mai nostalgic din fire s-ar putea califica la un 6.5 - 7 (fie si doar pentru a-ti vedea eroii imbatrinind si stingindu-se -  replica finala a lui swearengen il salveaza de-a fi fost prea sters in rest)

154
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 17 October 2019, 05:23 »
el camino - mdea, astia nu se pot resemna c-au ingropat breaking bad inainte de-a stoarce maxim din el si now tot se strofoaca sa recupereze prin alte si alte ciorbe reincalzite. da' mortul e mort (si nu se mai intoarce de la groaba), si nici busuiocul nu se mai drege daca torni in nestire peste el zeama chioara dupa zeama chioara.

anyway, pe cine pana mea mai interesa soarta lu' jesse pinkman dupa onania aia jenibila de sezon 5 part two?! mai ales ca nu prea stiau ce sa faca cu el nici la vremea cind serialul era in plina efervescenta (jesse a fost mereu veriga slaba a bb; cum isi pierdea gilligan inspiratia, cum mai tragea de par o alta - a saptispea -  criza de constiinta a lui pinkman).

cu fiecare noua tentativa de resuscitare devine tot mai evident ca excelenta care s-a atins cind s-a atins, s-a datorat in mult mai mare masura improvizatiei si accidentului ferici decit discernamintului si intentiei clare & deplin constientizate.

5 cu indulgenta

p.s.
poate fi vazut la fel de bine si ca o "avanpremiera" la matrix 4 (aceeasi poveste si acolo: a fost odata ca niciodata un accident fericit, dupa care au urmat o gramada de pirturi)

155
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 03 September 2019, 21:31 »
cred ca sint ultima persoana care sa aiba vreo consideratie pentru gusturile pulimii, da' ce voteaza aia brambura pe acolo se anuleaza reciproc (ce e evaluat in plus cu ce-i in minus), si rezultatul final e o medie destul de aproape de adevar, ca sa zic asa. mai ales cind e vorba de hollywood movies. deci ce-i sub 7 e cam cih prin definitie - sigur, sint si exceptii, dar ele nu fac decit sa intareasca regula

(acuma nu inseamna ca ce-i peste 7 implica automat vreo valoare.  mai conteaza si tematica - daca e una in trend, normal ca 7+ ala nu mai spune nimic si filmul poate fi bine-mersi o porcarie in toata splendoarea corectitudinii politice etc.)




156
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 03 September 2019, 14:47 »
@Megalomaniac - pai la 5.8 ce pretentii poti avea, cind filmele decente incep de la 7 in sus :)

157
Filme și Seriale / Ultimul serial vazut
« on: 03 September 2019, 14:38 »
mindhunter 2 - inca se tine bine de psihologia aia care la ea acasa e deja de multa vreme un loc comun, dar care pentru mediul tv, ca sa zic asa,  a ramas deocamdata mult prea complexa ca s-o vezi in fiecare zi si pe toate drumurile. so, un serial de idei, tratate cu o anumita (buna) calitate a atentiei la nuanta - cam rara avis in zilele noastre. 8.5 lejer

fargo - nu stiu ce sa zic, l-am vazut si intr-un moment in care nu prea aveam chef de universul ala (nici fargo '96 nu pot sa spun ca e neaparat preferatul meu din ce-au facut coen-ii), si desi au fost si orgasme de o oarecare intensitate (fara sa pun la socoteala cinemagia orgasmica neintrerupta, vizual te cam sparge la ochi), adevaru' e ca m-a cam plictisit.  nu stiu cam pe unde sa-l cotez, obiectiv sint o gramada de aspecte in care exceleaza,  insa subiectiv erectia mea a fo destul de slaba

158
Software / Windows 10
« on: 07 August 2019, 18:18 »
o retrag si-ti dau banii inapoi pe ea, gen https://youtu.be/eLzcemLQkZ4?t=37 :D

159
Filme și Seriale / Western
« on: 02 August 2019, 23:05 »
citind postul abia acum

citeste postul. ce spune el acolo? ca eu am facut convulsii, ca ma screm, ca porno??

...

ceea ce se cheama self awareness.. adica o elementara luciditate.
adica da, exact calitatile pe care le ilustrezi tu in cel mai inalt grad cind nu mai stii pe 1 iunie ce-ai mincat cu o luna mai devreme*. si nici gura nu-ti emana now decit esenta de trandafir, of course. iata asadar cine detinea  inepuizabilele resurse de self awareness, luciditatea si... inteligenta. (inteligenta din categoria alora care-si pun zeama de lamiie pe moaca inainte de spargeri, cu convingerea ferma ca astfel devin invizibili pentru camerele de supraveghere :D )

*cind te apucasera again crizele periodice de autovictimizare si te dadeai in stamba pe la admini (dar ghinion - spre deosebire de tine, altora nu le vine asa de greu sa citeasca si sa inteleaga niste propozitii simple, sau sa sesizeze diferenta dintre un sens figurat si unul propriu)


in rest, ramine cum ne-ai (mai tot) dovedit, pe fond ai intotdeauna dreptate, se stie: da, ca weltanschauung regizorul eastwood post '90 e totuna cu actorul eastwood din anii '60, toate westerns condamna violenta (daca orice bully o suge cumva in final - de obicei de la un pully mai mare care are si legitimitatea morala de partea sa -, asta inseamna automat o condamnare a violentei*, care violenta abunda pe ecran si tisneste din toate directiile nu pentru c-ar fi un stimul utra-facil si cu efect garantat (cum e sexul in pornografie), nuuu,  doamne fereste!, ci pentru ca... "daca filmul nu are violenta atunci nu exprima acea bucata de viata ce ne trezeste noua interesul.".
 
*mda, argument de mare intensitate ermeneutica, si valabil si pentru 99,9% din toate zecile de mii de bullshituri cu mardeala de dragul mardelii in care regasim acelasi mecanism rasuflat.

hai, somn usor - si cind te mai trezesti cinta pe la alte mese (ai inteles si din psihologie tot atit cit si din cinema - fix cit  ar intelege si florin iordache daca l-ai pune sa citeasca tocqueville)

160
Filme și Seriale / Ultimul serial vazut
« on: 02 August 2019, 22:40 »
lost am vazut vreo 4 episoade cind il dadeau aia la tvr1,  si in afara de o tehnica bine stapinita a suspansului (dar care functiona in gol) n-am gasit altceva. cred ca erau din sez 2-3, oricum pe la inceput. si acolo l-am lasat.

sopranos insa e undeva in stratosfera cea mai rarefiata, ca sa zic asa, a ce s-a produs mai bun ever in televiziune. pina si alegerea muzicilor de final era o arta in sine







https://youtu.be/TeGE8NE0rzk?t=222



p.s.
apropo de deglamourizare





161
Filme și Seriale / Stiri/trailere filme/seriale
« on: 02 August 2019, 22:32 »
de niro in unele secvente arata de zici ca-i importat direct din cutscenes mafia 2 :)

162
Filme și Seriale / Ultimul serial vazut
« on: 28 May 2019, 19:37 »
@Megalomaniac: a fo si un film (dupa cartea aluia de-a produs mare suparare in rindurile mafiei) care merge cu deglamourizarea si mai departe: gomorrah (2008).  insa e mai degraba in traditia realismului, adica mega-boring pentru publicul larg care se uita la filme doar pentru portia facila de dopamina

163
Filme și Seriale / Matrix
« on: 13 May 2019, 16:07 »
mdea, era o zvonistica mai veche cu matrix 4 si 5, insa cum fratii/surorile isi pierdusera complet inspiratia deja de la 2 chiar nu ma astept sa mai vina ceva interesant dinspre "universul matrix".  iar daca l-ar prelua altii, cu atit mai putin intentiile lor vor fi orientate spre vreun continut cit de cit decent (e cam blasfemie la hollywood acolo sa pui vreo problema in termeni de substanta). so...




164
Filme și Seriale / Western
« on: 04 May 2019, 22:57 »
bai, eu o lasesem moarta, vad ca tu esti ala care tot insista (tot scremindu-te sa ma provoci, ca dupa aia sa incepi again sa chelalai), ba pe la "directiune", ba prin alte topics, ba pe aici. si in afara ca ni-l arati in sfirsit pe nenea ala din care ti-ai extras marile idei cu continuitatea fara fisura intre clint din leone si clint din unforgiven, megacoiosul bengos, razbunator al curvelor etc., deci in afara de devoalarea surselor tale (originalule ginditor cu mintea proprie care esti! :D), iar indrugi numai prapastii.

clint a zis exact ce tu nu ai inteles, ce tot iti spun: westernul e revizionist din anii 50. si daca clint asta, cu tine in brate si restul de specialisti crede ca a reinventat roata,
eu stiam foarte bine despre ce e vorba in propozitie, si daca aveai lectiile facute cind a inceput discutia asta ai fi inteles si tu fara asa mari convulsii ce vrea sa spuna expresia mea "i-a batut ultimele cuie-n sicriu". ultimele, nu primele, nu singurele.

daca tu, si oricine, credeti ca in spaghetti violenta nu e condamnata, adica orice bully nu-si primeste comeuppance; ca in spaghetti nu se deconstruieste si mama strabunicii de western

ce a deconstruit spaghetti e alta mincare de peste.

tocmai ti-am spus ca violenta e omniprezenta in filme, mai ales in western

comite violenta. aceeasi violenta expusa si condamnata in practic toate westerns
vad pentru a cincizecea mia oara ca ti-e imposibil sa intelegi ca nu ai de-a face cu violenta ca atare, ci cu reprezentarile ei, si ca alea sint diferite de la autor la autor in fuctie de intentionalitatea foarte particulara cu care lucreaza fiecare (ca nu "bucati din viata" si reflectarea realitatii vezi tu cind te uiti la un film - mai ales unul de autor -, ci reflectarea unei anumite subiectivitati, cu atit mai personala si mai distincta cu cit autorul ala e mai demn de numele de autor. de aia, in pana mea (si tot eu sint ala caruia ii lipseste orice fundament)!, una e cum apare violenta la leone (ca estetica), super-stilizata & magnific coregrafiata, mega-rafinata (practic o ridica la statut de mare arta - a fixat un standard de neatins pentru generatii si generatii de imitatori-. cadre, unghiuri, morricone, tot tacimul), si cu totul altceva e cind eastwood nu se sinchiseste deloc s-o reconstruiasca cu mijloacele spectacolului, lasind-o sa arate aproape la fel de naspa ca in realitate, fara muzici, fara sclipici, fara show (sta ala si se smiorcaie juma de ora intre stinci, pina adoarme 90% din audienta care asteapta singe pe pereti etc).

n-a spus nimemi ca clint e bun si leone e rau, ci ca face cu totul altceva (cel putin pe linia reprezentarii violentei)  - si la urma urmei normal ca trebuie sa faca altceva daca vrea sa aiba si el o voce distincta, altfel ar fi ramas un simplu epigon obosit). da' la tine totul e otova si indistinct, e "violenta", aceeasi violenta, de la ford pina la tarantino.  "criteriile" tale de clasificare in cinema?! orice pistol apare intr-un film = "jocul cu pistoale", orice nu stiu ce alt kkt = noir, orice pwla/pyzda = porn s.a.m.d. te ia cu durere de cap, si tot altora le lipseste orice fundament.


eastwood insusi despre lagatura lui unforgiven cu leone and spaghetti:

"Unforgiven is dedicated to Sergio Leone and to Don Siegel. What relationship does your film have with their cinema?

In my mind, the film doesn’t have much to do with Sergio and Don. But it’s equally true that we never know to what extent the things of our life, the people we’ve worked with or haven’t worked with, will come to play a role in what we do—whether it’s John Ford, for instance, or others. They’re two people I’d worked with at important moments in my life, and both of them, ironically, died in the course of the last couple of years; that’s why I wanted to pay homage to those two men who had influenced me so much, whether they had anything to do with the film or not. I like to think they would have liked the story. Maybe not, but I think Don would have liked it a lot."

erai la curent cu tematica violentei


vad ca te intereseaza mult asa ceva


cinema-ul (reprezentarile vehiculate pe acolo) e o parte inportanta a imaginarului colectiv,  are o incarcatura ideologica implicita (cum a fost cazul si cu westernul clasic), si analiza dominantelor sale fie macar si din perspectiva psihologiei receptarii poate fi interesanta, da.

e foarte greu sa gasesti film FARA ceva violenta. e parte din viata, si cateodata e buna. daca filmul nu are violenta atunci nu exprima acea bucata de viata ce ne trezeste noua interesul.

da..., fara ceva violenta si fara ceva sex viata e pustie, si lumea deprimata ca nu-si regaseste exprimate acele bucati din viata care determina in modul cel mai eficient inima sa tresalte. noroc cu hollywood si cu porn industry ca stiu pe ce butoane pavloviene sa apese ca sa ne mentina continuu in stare de trezie.

era un criteriu in cat e de discutat nu de critici prin studii ..drumroll.. uitate, ci de populatie, in mod curent si continuu. matrix, star wars, alien - astea genereaza materiale la nesfarsit. sunt francize fara moarte, chiar daca mor vor fi readuse la viata.


tu pui un film de autor in aceeasi oala cu francize, decretezi analfabetismul generalizat (in materie de consum de arta) ca unic criteriu axiologic si vrei sa mai discuti dupa aia aspecte tehnice de forma si de fond?!

ce sa mai zic, proclama-te iarasi singur invingator si fii fericit

bye



165
Filme și Seriale / Western
« on: 02 May 2019, 01:04 »
ai uitat sa inchizi topicu' :)))

oka, mie mi-ai demonstrat de mult ce era de demonstrat, nu tre sa te mai sfortezi again.  las-o moarta cu aluziile alea de prin alte topicuri si n-o sa ne mai intersectam prea curind.

p.s.

da, comparativ cu matrix (si cu oricine) exista foarte bine-sanatos si e o referinta in orice discutie despre western si virfurile sale sau despre reprezentarea violentei.



Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14