Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - indicopleus

Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14
166
Filme și Seriale / Western
« on: 01 May 2019, 18:43 »
ca sa terminam odata cu povestea asta.

clint eastwood nici macar nu e un autor prea sofisticat, deci nu pretinde mai mult decit o minima alfabetizare in materie cinema si de idei pentru a fi inteles fara mari sfortari intelectuale. de aceea cam toata lumea (minus cei incapabili sa distinga intre mere si pere, cirese si visine, sau intre un sens propriu si unul figurat) a inteles inca de la aparitia filmului despre ce era vorba in el (si cit de important estem - asta apropo de "western uitat" LOL. mai mult ca sigur ca si azi se mai scriu doctorate despre. articole in reviste ori pe net, clipuri pe youtube etc., inutil sa enumar, oricine poate vedea ca-s fara numar).

eastwood insusi (simplu si clar):




cohorta de locuri comune, ca sa zic asa (continutul unforgiven - tema violentei, deconstructia, bla bla bla - n-a fost niciodata un secret pentru nimeni*)

*pentru nimeni dintre cei carora diferentierea elementara intre un film-interogatie (genul de film care exista mai degraba ca sa suscite intrebari si sa invite la adincirea in problematica lor inepuizabila decit sa ofere raspunsuri facile si definitive) si orice action movie perfect tembel nu e o operatiune asa imposibi de realizat, of course.

deci cohorta:

 https://www.google.com/search?q=unforgiven+analysis&client=firefox-b-d&ei=Y5TJXJXzHeX5qwHd_YyIAg&start=10&sa=N&ved=0ahUKEwjVsOzjrfrhAhXl_CoKHd0-AyEQ8tMDCJkB&biw=832&bih=419

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=vSiuXO-FAdWo1fAP-cqB-AU&q=unforgiven+violence&oq=unforgiven+and+violen&gs_l=psy-ab.1.0.0i22i30.193.25598..27204...1.0..0.196.1623.0j12......0....1..gws-wiz.......0i71j0j0i67j0i22i10i30j0i19j0i22i30i19.M6qEQOmNyow

mai de doctorat asa, din doua clickuri le si gasesti free:

https://www.academia.edu/2082416/Friedman._2008._Unforgiven_Perspectives_on_a_Western

https://www.academia.edu/15796246/Friedman._2012._Unforgiven._A_Hermeneutical_Reading


deci, da, dupa cum lesne se poate vedea, e uitat, ingropat, nesemnificativ.  si mai ales se poate vedea cum in afara de doi youtuberi obositi (pe care i-am copiat io cuvint cu cuvint  - dar pina la urma nu chiar cuvint cu cuvint, ca nici macar n-am fost in stare sa traduc bine ce spuneau* ), nimeni nu a pomenit vreodata de aiurelile astea cu violenta, deconstructia si alte fandoseli & inchipuiri. nu e consacrat, nu e "common knowledge", sintem doar noi astia 3. trei dobitoci care n-au aflat inca de discutiile hipercalificate & ultraprofunde purtate de adevaratii cunoscatori in adevaratele centre de dezbatere intelectuala ale planetei pamint de monier si tovarasii lui. clint e ala cu razbunarea si cu spaghetti, astea-s singurele opinii logice si care stau in picioare. restul lumii care a indraznit sa vada altceva - niste prosti si niste dobitoci! si cu afirmarea acestei superioritati strivitoare, zbang!, inchidem repede si topicul, sa nu cumva sa ne mai tulbure careva sentimentul deplinei suficiente. :)))

*ala era "metatext" nonfictional in textul meu (care e altceva decit simplu  metatext nonfictional, da' ma rog, trecem peste)


p.s.

apropo de spaghetti - leone e cu multe etaje peste eastwood cind vine vorba de sofisticare. daca ai asa mari dificultati cu al doilea ( care e in fond doar un foarte bun povestitor simplu - o mare calitate si asta), nici nu indraznesc sa-mi imaginez ce-ati inteles tu si prietenii tai din primul, in discutiile voastre hiper-aplicate...

p.s.2

pentru cine mai avea nelamuriri (ca tot ce-a reusit sa dovedesca monier in topicul asta e propriul lui grad de cunoastere a filmului in general si a westernului in particular), eu eram la curent cu tematica deconstructiei violentei cu mult inainte sa vina vorba de unforgiven, si n-a trebuit s-astept niste youtuberi ca sa aflu de niste notiuni elementare.


[...]ci congruent cu una din directiile filmului (care era dezamorsarea violentei).


[...]ar arunca in aer tot mesajul filmului de pina atunci (care nu facuse decit sa deconstruiasca, cu umorul negru aferent,  mecanismele mai simple ori mai complicate ale violentel)

dupa opt luni apare si nosferat

[...]asa ca m-am pus pe vizionat spaghetti western[..]

Unforgiven  8/10.


sigur ca mai exista o explicatie logica si care sta in picioare: eu de fapt vazusem clipurile alea despre unforgiven cu un an inainte si am fost asa fascinat de ele incit le aplicam orbeste termenii la orice alt film despre care venea vorba. intre timp dadeam si acatiste s-apara dreaq mai repede unu' pe forum care sa zica ceva de unforgiven. da, deci daca se sforteaza monier nitel cu logica lui, o poate dovedi lejer si pe asta


si cu asta chiar ca am incheiat orice discutie (nu ca m-as fi iluzionat vreodata c-ar fi posibila). n-ai ce sa discuti cu un pretins cosmolog care o tine langa ca pamintul e plat, in centrul universului,  are doar sase mii de ani, si bruno, copernic plus galileo galilei sint inventiile unor idioti de pe youtube (pe care i-ai copiat tu), nu locuri comune ale istoriei stiintei

167
mai te smiorcai, ma, mult? mai ia si tu dreq o pauza (macar in perioada asta de - presepusa - reculegere).  daca era moderare ca la carte pe aici nici tie nu ti-ar fi fost bine (cu toate deraierile tale). asa ca las-o mai moale cu obrazul si cu alte penibile clamari principiale, ca cu cit te agiti mai mult cu atit mai mult rau iti faci tie insuti.  arunci cu kkt in ventilator non-stop (a se vedea si ultima-ti iesire in decor pe "western" ) si dupa aia vii sa te plingi la oameni ca esti persecutat - like i said: pathetic!

p.s.
mare pacat ca ti-ai inchis singur topicul ala, ne vaduvesti astfel pe toti de comorile intelepciunii tale atit de adinci. cine o sa ne mai lumineze acum si cine o sa ne mai spuna ca unforgiven e un... "western uitat", cind noi si lumea intreaga (in ignoranta noastra crasa) traiseram pina  mai ieri in falsa impresie ca ala e un film bine-mersi intrat in patrimoniu, ca sa zic asa, ca sta lejer si la orice ora in orice top 10 best western movies ever, ca atita timp cit va exista cinematografia americana si reflectia pe marginea ei (sau orice gigi interesat de subiect), el ramine o referinta obligatorie pentru intelegerea metamorfozelor genului etc.

mda, pacat, mare pacat. doar gindul ca totusi vei deschide alte si alte topics, cu alte si alte mostre gen, ne mai consoleaza nitel

168
Filme și Seriale / Western
« on: 14 April 2019, 16:11 »
"balivernele" alea sint legaturi firesti pentru oricine are ceva notiuni despre istoria americii, cinematografia americana, westernul  ca gen national american  (plus metamorfozele lui) si rolul jucat de eastwood (actor & regizor) in tot acest context. pentru cine e un habarnist total si se uita miop la filme ca la niste obiecte izolate, rupte de orice context si ansamblu mai larg din care ele se nasc si din care fac parte in mod natural, normal ca orice idee pare o baliverna.

169
Filme și Seriale / Matrix
« on: 13 April 2019, 02:11 »
man, nu stiu ce meciuri ai tu cu altii, dar eu, indicopleus, n-am avut niciodata vreo problema cu similaritatile astea. diferenta pentru mine o fac "similaritatile" lui matrix cu ideile cele mai importante ale filozofiei de 2500 de ani incoace (si care in prezent sint mai bine explorate de neurostiinte si fizica), cita vreme blade ca continut e un amestec de apa chiora plus ceva laba trista din plictiseala


p.s.

si ma enerveaza ca asta apare ca un topic pornit de mine,  cind a fost in fapt doar o divagatie lala pe "ultimul film vazut"

170
Filme și Seriale / Western
« on: 13 April 2019, 01:28 »
n-o sa iau toate balariile alea sa le raspund (cu clone, chestii trestii si alte ierburi & abureli). wake up, dude, traiesti intr-o lume a viselor! :D

din on topic, ca sa zic asa
n-are rost sa arat ca antiwestern nu inseamna antiviolenta.
da, chiar ai forta usi deschise. nu am sustinut asa ceva. am sustinut ca in unforgiven - care are o personalitate foarte distincta chiar in cadrul curentului antiwestern -, ca si in absolut tot ce a regizat eastwood dupa, mi se pare total gresit sa mai vezi vreo apologie a necesitatii violentei. e o schimbare de macaz clara in cariera lui. violenta continua sa existe si sa apara (ca na, raminem in lumea reala, nu evadem in basme), insa fara sa mai aiba legitimitatea de partea ei.

"femeile" - normal ca au si ele rolul lor (intr-un film bun nimic nu e pus doar de umplutura, totul are un sens si conteaza), curvele - mai mult de declansator al actiunii, insa tema centrala (bineinteles ca nu explicita), firul rosu, laitmotivul (whatever) ramine reprezentarea violentei (in cinemaul american in general, in western & antiwestern in particular, si nu in ultimul rind, in istoria americii si in societatea contemporana)

si in matrix exista bine-mersi o poveste de dragoste, care in economia filmului are o importanta inca si mai mare decit in unforgiven, dar ideea-forta cu adevarat ramine interogatia privitoare la problema constiintei si a realitatii.

si este evident ca mai devreme sau mai tarziu ai sa tragi forumul asta nou in mocirla ta, deja ai inceput cu dreptul.

nope. just watch me! :)


ca "metatext nonfictional" e pleonasm de repetent.
este si nu este. cind vrei sa surprinzi cit mai condensat posibil (ca nu facem eseuri si foiletoane pe aici) un obiect oarecum fractalic iti asumi inevitabil unele formulari mai pleonastice. datorita faptului ca este un film in care se reflecta o intreaga traditie cinematografica, si care este el insusi o reflectie asupra acelei traditii, unde regizorul e aceeasi persoana cu actorul principal care in calitate de actor este si un icon* al genului reprezentat de film, ne aflam in fata unui joc de oglinzi foarte complex si paradoxal. ca sa nu ma intind cu toata poliloghia asta, i-am zis pe scurt "metatext nonfictional" (daca un pleonasm poate exprima cit zece fraze la un loc il folosesc cu nerusinare pe ala - mersi ca te-ai sesizat din oficiu, but i don't give a shit!). unde "textul" este unforgiven, "metatextul" este suita personajelor jucate de eastwood, care desi se reflecta in will munny (fiind fata de el un "meta"), ramin totusi sa apartina in continuare planului fictional.iar "nonfictionalul" e omul in carne si oase, actorul si regizorul clint eastwood cu biografia sa inauntrul westernului. whatever, cine stia cu ce se maninca unforgiven intelegea si fara subtitrare ca el inglobeaza simultan un metadiscurs in teritoriul fictiunii si un altul in spatiul nonfictional.

*daca nu ar fi fost regizat de eastwood (parca fusese pe miinile lui coppola la un moment dat), si tot cu el in rol titular, filmul ar fi pierdut enorm din bogatia dimensiunilor sale si ar fi ramas un film bun si atit. asa, cum am avut norocul sa se intimple (o alinierea perfecta a tuturor planetelor), e ditamai capodopera







Post Merge: 14 April 2019, 00:13
aseara am fost prea blind si-am trecut cu vederea - because mi-era clar c-ai uitat sa-ti iei medicamentele - (prea) multe din diareea verbala imprastiata pe toti peretii cit te zvircoleai in spasme & convulsii atit de traumatizante pentru orice privitor. recunosc ca nici n-am citit prea atent - ma luase cu durere de ochi inca de la primele rinduri supraincarcate de contorsiuni & delir epileptic -,  si ca din tot vacarmul ala de mimimi & blablabla-uri plus blablabla & mimimi-uri am cules cu chiu, cu vai cele citeva lucruri cit de cit mai neutre (ca sa nu-ti intensific si mai rau chinurile).

da' acum toate kkturile-ti spirciite pe aici au inceput sa puta si s-o dea  grav in pestilential.
cand eu te-am prins ca ai copiat ce zic altii
te-am dovedit un impostor cu videoclipul fandor data 2017, ai reprodus orbeste de-acolo
ai dovedit fix o pwla (in primul rind ca ala bate cimpii cu violenta necesara ca o concluzie finala - asta a inteles el din unforgiven; ca si tine, de altfel. numai ca tu ai brodat pe tema "power of love" pentru ca-ti lipsea orice background ca sa faci alte conexiuni logice. in al doile rind, alea - tot ce indruga fandor si altii - sint LOCURI COMUNE (trezeste-te dreaq odata!) ale receptarii din o mie noua sute toamna (filmul are dreq 27 de ani), cu mult inainte sa se trezeasca el vorbind. da' na, pentru tine sint noutati absolute, ca maximul tau teoretic e wikipedia).

asa oricine are chef te poate "dovedi" oricind la fel de bine si pe tine :D
..haide, cu petrecerea aia rave, cu fratele lu ala, si cu ala micu, si cu smith umanoid si cu aia din consiliu si batranelul care zice de trei ori acelasi lucru..
ar mai fi atatea. toate conversatiile alea lungi, bataia din parc, bataia de inceput, bataia cu chinezul..

https://www.youtube.com/watch?v=iH-vUSfdmzc&feature=youtu.be&t=48

"ai reprodus orbeste" ce zice asta si ce zic altii, bla bla bla, sa-ti fie rusine, iti bat obrazul bla bla bla


am sa iti dau acum asa cum preferi tu, clip de youtube

thx a lot (aici nici nu mai tre sa fac vreun efort, te autodenunti de buna voie, "impostorule" care esti)! :D

ma, habar nu aveam CAT DE MULT A LUAT MATRIX DIN BLADE!

sunt atatea scene de unde au luat ideile, se vede clar acelasi stil cu filtru pe albastru, haine piele, mult negru, ochelari, ec. au copiat si teme, ba chiar imagini.. de la gauri de gloante la metrou, .. [...]
edit: si adaug ca s-au inspirat cat cel putin doua filme, cand in reloaded avem vampiri; ca sa nu zic ca vezi intai in blade cum dorff se fereste de glont!!



(ai copiat) "orbeste",  da, stim  (dar tot altii sint mai nasoi, of course)


p.s.

se vede de la o posta ura si malitiozitatea
realy? realy?! realy!?

p.s.2
Administratia, va rog sa nu imi stergeti postul.
Primesc mai repede orice pedeapsa, daca si de care credeti de cuviinta.
pathetic





171
Filme și Seriale / Western
« on: 10 April 2019, 07:11 »
nu, bre, "poanta" era sincronizarea (trebuie sa-ti desenez, ha?). altfel, ala doar sintezizeaza o literatura intraga (mai teoretica asa), care s-a tot acumulat in 27 de ani, si cu care tu nu esti deloc familiarizat - de aia habar nu aveai ca antiwestern e un termen utilizat bine-mersi acolo (si te dadeai in cur si-n cap ca si cum l-as fi inventat eu). faptul ca eastwood inverseaza tropi, deconstruieste reprezentarea clasica a violentei, nu mai ofera alibiuri morale protagonistilor etc., etc., etc., etc., nu mai era o noutate pentru nimeni de ani si ani de zile. ca tu ai ramas pe dinafara total (ca na, detesti critica de film si ai incredere doar in judecatiile care functioneaza in vid), este strict problema ta.

am spus deja destule despre unforgiven, aspecte mai periferice si neglijabile, of course, cum ar fi cele legate de structura si de nivelul conceptual (ca nu indrazneam sa intru pe teritoriul competentelor tale, cele care analizeaza problemele cu adevarat centrale cum sint decorurile, ochelarii negri, costumele din piele,  filtre pe verde ori pe albastru, impresiile etc.), fara sa pretind ca am descoperit eu apa calda (sint lucruri arhicunoscute in receptarea lui), cit sa suscit eventuale investigatii pe cont propriu  oricui vrea sa aprofundeza problema. nu vad de ce ar mai trebui sa dezvolt doar ca sa-ti demonstrez tie sau oricui ceva.

lui nosferat i-am sugerat scurt doar ca e aiurea sa pui la gramada filme reflexive si autoreflexive cu filme care sint mai inspre entertainment , si ca unforgiven e un caz mai special (daca tot se declarase omul fan western). tu te-ai bagat aiurea in seama* si de acolo discutia s-a dus pe pwla.

*
ce-o fi antiwestern n-am idee, pfff..
intr-adevar, n-ai nici cea mai vaga idee

ce "antiwestern", ce "metatext nonfictional"? aberatii.
like i said

p.s.
apropo, again te acoperi de penibil acuzindu-ma pe mine ca incerc sa ma legitimez prin unul care a postat pe youtube in 2 aprilie afirmatii similare cu ale mele de prin februarie**, cind tot ce-ai reusit tu sa incropesti pe post de intelegere e luat fix din clipul ala cu A Closer Look At Unforgiven: A History Of Violence  care apare printre primele la orice cautare. mare munca de analiza cu mintea proprie ce-ai facut si tu: copy/paste scremut la ce-ai gasit instant!

**iarasi, nu am pretins niciodata ca era ceva original in ele - oricum e cvasiimposibil sa mai spui ceva original despre unforgiven si daca ai fi specialist, la cite s-au acumulat din toate perspectivele posibile

p.s.2
rheheheally. de-asta imi contrazici toate posturile.
da, frate, fix acuma te-a apucat cu westernul si cu unforgiven  (desi vezi bine ca vorbesti singur si pe la noir) - si tot eu sint ala care te urmareste sa-ti contrazica "toate" posturile(?!).  in afara de "filme & seriale" unde postez din an in paste cind mai vad cite un film, nu prea ma omor cu activitatea pe forum, dupa cum se poate vedea si din astronomicul numar de posturi la activ

 nu te mai strofoca, ca nu mai raspund la provocari, noapte buna, ca sa zic asa


Post Merge: 10 April 2019, 07:30
50 de ani (in 2019) de la premiera the wild bunch in state. ceva anecdotica (enjoy) :

"Într-o piesă de Minutemen, «The Punch Line», D. Boon cîntă despre «cum au găsit cadavrul generalului George A. Custer... mort fără onoare, fără demnitate, fără nicio virtute... General american, patriot, luptător împotriva indienilor, a murit cu rahat în pantaloni.» Exact asta e și condiția în care s-a aflat Peckinpah cît timp a regizat «Hoarda sălbatică». Peckinpah avea probleme atît de mari cu hemoroizii încît asistentul de regie «putea să-l miroasă înainte de a-l vedea, duhoarea de rahat, sînge și medicament Preparation H luînd cu asalt toate nasurile din zonă». Arătîndu-și indiferența totală la onoare, demnitate și alte virtuți, regizorul obișnuia să poarte jeanși albi pe platou.

«Peckinpah n-a lăsat asta să-l încetinească», scrie Stratton, care, în portretul făcut lui Peckinpah, nu se sfiește să-l prezinte ca pe cineva care bea pînă i se tăia filmul, care nu știa să piardă, care, în baruri, sărea la bătaie fără să aibă nicio șansă, depinzînd pentru supraviețuire de calitățile de bătăuși de stradă ale cascadorilor angajați la film.

Iresponsabilitatea lui Peckinpah coexista cu marile lui înzestrări ca artist și cu o capacitate de a-și loializa actorii și echipele de filmare. Chiar și așa, un alt asistent de regie la «The Wild Bunch» l-a luat la bătaie, iar actorul L. Q. Jones, care a jucat în multe dintre filmele lui și a declarat la un moment dat că nu vrea să-l vorbească de rău, a spus că, "dacă lui Peckinpah i-ar lua creierul foc sub ochii mei, n-aș sări să-l ajut nici măcar pișîndu-mă-n gura lui". (Jones nu e cel mai credibil martor: cît timp s-a aflat în Mexic pentru filmările la «Hoarda sălbatică», a fost arestat de 12 ori pentru tulburarea liniștii publice.)

Ideea inițială a filmului venise chiar de la un cascador - Roy N. Sickner, care-l jucase pe Marlboro Man în reclame și era cunoscut pentru bătăile încinse pe platouri de filmare. Sickner se împrietenise cu Walon Green, scenarist-producător de documentare marca Jacques Cousteau și «National Geographic», care umbla cu diverși cascadori hollywoodieni semi-psihopați și internalizase pervertitul lor cod moral. Unul dintre acești cascadori, un rasist care împușcase mortal un paznic în timpul unui jaf, n-a fost niciodată denunțat de către tovarășii lui, care știau foarte bine că e vinovat. Atmosfera sociopată din acel mediu a inspirat personajele din «The Wild Bunch».

Distribuția și echipa de filmare se împărțeau în trei facțiuni: cascadori ca Sickner, veterani ai celui de-al Doilea Război Mondial (cam toți actorii americani din film) și regizori mexicani distribuiți de Peckinpah în roluri de generali, de maiori și de țărani revoluționari. Acești «directores» veneau la filmări înarmați - asta pentru simplul motiv că nu se despărțeau niciodată de pistoalele lor, lucru confirmat și de Luis Buñuel (un spaniol autoexilat pentru multă vreme în industria cinematografică mexicană) în autobiografia sa, «Ultimul meu suspin».

Lui Emilio «El Indio» Fernandez, care joacă rolul generalului Mapache, personajul negativ al filmului, i se atribuia în lumea reală o omucidere. Veteran al revoluției mexicane, Fernandez trecuse printr-o perioadă de exil la Hollywood, în anii '20 - timp în care pozase nud pentru statueta reprezentînd premiul Oscar -, înainte de a deveni cel mai mare regizor mexican al deceniului cinci. Personaj al multor anecdote, Fernandez fusese invitat cîndva de papă să regizeze filme religioase. «Sfinții și miracolele nu înseamnă nimic pentru mine», îi scrisese el Suveranului Pontif, respingîndu-i oferta. «Eu cred în Huitzilopochtli», întărise el, referindu-se la zeul aztec al războiului și al sacrificiilor umane.

Aproape toți americanii implicați în «The Wild Bunch» fiind veterani ai celui de-al Doilea Război Mondial, filmul poate fi citit ca o cripto-reconstituire a violențelor traumatizante la care luaseră parte. Actorul principal al filmului, William Holden, se număra printre cei mai bîntuiți. Fratele lui mai mic murise în luptă, în timp ce el însuși fusese ferit de linia întîi datorită statutului său de star de cinema. Alcoolic suicidar (la fel ca regizorul său) și totodată fost gimnast, Holden putea fi văzut uneori mergînd în mîini pe pervazul de la ferestra hotelului. În 1966, gonind prin Italia cu un Ferrari (cu două pasagere la bord), intrase într-o altă mașină cu 170 de kilometri pe oră, ucigîndu-l pe șofer. Autoritățile italiene îl găsiseră vinovat, dar îi dăduseră o sentință cu suspendare. Și printre membrii secundari ai echipei lui Peckinpah se numărau destui neplăcuți. Albert Dekker, care în film îl joacă pe mahărul de la căile ferate (și care în viața reală fusese cîndva membru al Adunării legislative a statului California), a apărut pe platourile de filmare însoțit de o fată de 13 ani pe care a prezentat-o drept soția lui. Revenit la Los Angeles după ce și-a filmat scenele, Dekker a fost găsit peste cîteva zile spînzurat sub duș - cel mai bizar caz de asfixiere autoerotică din istoria Hollywood-ului."

   


172
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 09 April 2019, 21:12 »
ca tot venise vorba de moartea termica a filmului de actiune



p.s.

dar saracul spera sa auda cineva la hollywood acolo - sfinta naivitate! :)




173
Filme și Seriale / Western
« on: 09 April 2019, 19:56 »
uita-te la data cind a fost postat primul clip inainte sa deschizi gura si sa aberezi - oricum era mai mult o poanta, dar e prea complicat pentru tine...

n-am de ce sa pierd juma de zi sa scriu despe unforgiven (ca sint prea multe de spus) cind nu intereseaza pe nimeni aici si oricum cine e interesat gaseste pe net eseuri, carti, tot tacimul. iar tu chiar nu reprezinti nimic ca ma tenteze vreo discutie ori disputa


ce-ai spus tu acolo, ca munny e exact eroul lui leone, doar ca mai ruginit, insa trage nitel de fiare ("a hero's journey" ), mai ia o dusca, se metamorfozeaza in hulk, ii sparge pe toti, dupa care infasurat in glorie & in steagul american paraseste scena in aplauzele generale, ramine din alt film - oricit te-ai agita tu cu sofismele tale tipice.

"femeile, niciunul nu le mentioneaza, desi sunt parte din inima filmului." nu, nu sint (decit in imaginatia ta)


unforgiven este si ramine un punct de cotitura in cariera lui eastwood (si in reprezentarea violentei si in general)





n-avem ce sa ne spunem mai departe (de fapt, n-am avut niciodata), asa ca bye bye


174
Filme și Seriale / Western
« on: 09 April 2019, 17:41 »
la ce insiri tu acolo c-ai retinut din unforgiven..., pai de ce sa mai chinuim lumea cu el (ca arata destul de naspa si nespectaculos), daca se pot trage bine-mersi aceleasi "invataminte" clare cristal din orice action movie mega-retard care glorifica violenta (dar eventual mult mai spectacular) de categorie B C D F cu un fost gigi smardoi superbengos, acum retras, dar "care" il supara niste unii de-l reactiveaza si mi ti-i paleste pe toti cu pwla lui mare si tare de repune lumea in ordine si pace?!?

daca vezi lucrurile in cel mai simplist mod posibil normal ca totul e simplu, clar si definitiv si "ASTA E TOT" (ca in orice film de duzina - si prin ce s-ar mai diferentia atunci reusitele lui eastwood de ele?!)

distanta dintre unforgiven (un film mult mai intunecat si pesimist cu privire la morala & violenta**) si ce descrii tu e ca aia dintre million dollar baby si rocky 4. e ca si cum ar incerca cineva sa inteleaga mystic river prin "filozofia" filmelor cu steven seagal, van damme etc. cam pe acolo esti cu ce-ai enumerat mai sus.

**little bill nu e nici pe departe un ticalos care reprezinta un oras corupt (si prin uciderea lui sa se curete ceva), iar will munny nu e nici pe departe "figura PROTECTORULUI"  ori "cavalerul acelei curve abuzate" (nu stiu la ce film te-ai uitat).

p.s.

a facut unul un clip dupa ce a citit posturile mele de pe aici :D




p.s.2

si astia mai spun cite ceva interesant




p.s.3

cu atita cacalau de indormatie la indemina pe net (din care oricine e interesat sa-si aprofundeze intelegerea a orice o poate face imediat) topicurile astea care se vor mai "tehnice" sint cam degeaba. deci n-o sa-mi pierd timpul demonstrind evidente

 


175
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 03 April 2019, 18:47 »
da, sa fie meniul complet, suculent chiar. :) thx

unii, mai discret, prin culise - altii, asumat si la rampa deschisa, c-asa e-n tenis...

176
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 02 April 2019, 22:37 »
l.e.

apropo de vice, chichita ala legislativa de care uzeaza cheney (personajul) ca sa-si traga puteri cvasi-absolute a fo pe bune sau doar fictionalizeaza mckay tot felul de fantasmagorii (n-am chef sa fac cercetari now)?  ca in o mie noua sute toamna (prin '47 sau ceva pe acolo) godel aplicindu-si logica pe constitutia americana se apucase sa-i demonstreze lui einstein (erau amindoi la princeton) cum se poate instaura bine-mersi legal dictatura in sua prin intermediul unor neconcordante din textul fundamental

177
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 02 April 2019, 17:16 »
vice:  sase (sapte, cu indulgenta). ca film, nu mi se pare un mare rol pentru bale (bine, intentionat personajul trebuia sa fie sters si nespectaculos, asta era si ideea),  ca problematica, "eminenta cenusie" (cenusie la propriu) plus "banalitatea raului" cu impact global major e o tema interesanta in zilele nostre, insa in incilceala politicii contemporane (excesiv de polarizata)
nu prea se mai inghesuie nimeni s-o analizeze fara istericalele aferente angajamentului prealabil intr-una din tabere. so, in continut, pare inca o celebrare a "liberalismului" american, care dupa ce s-a plictisit sa-l tot asimileze pe bush jr lui adolf hitler* (nici mai mult nici mai putin) -, il exonereaza now in ceasul al coispelea ca fiind in fond un simplu imbecil cazut in ghearele sinistre ale adavaratilor malefici ce nu vietuiesc decit in penumbre. totusi, dincolo de partizanate si de contextele mai ample si mai complicate (ale politicii), filmul atinge niste probleme fierbinti despre cum si cine modeleaza comunitati si destine.

*in vreme ce obama era aclamat si adulat ca un (nici mai mult nici mai putin) nou mesia


the mule - neglijabil (din pacate). eastwood face un film bun la 7-8-10 filme iar asta nu e unul dintre ele. daca v-a placut gran torino poate o sa va spuna ceva si asta. daca nu, nu.


can you ever forgive me?:  6  subtire, retetar tipic hollywood, "totul e bine cind se termina cu bine" etc., daca vrei ceva usurel si n-ai altceva mai bun, merge (macar actorii joaca bine)


revazut the misfits - fara sa fi fost o capodopera, imbatrineste frumos 7.5-8


Post Merge: 02 April 2019, 18:10
wonder wheel - destul de slab, 6  (si allen tot la 7-8-10 filme mai nimereste cite unul), dar winslet e lejer de 8

irrational man - nu rezista prea bine la revizitare (ca si magic in the moonlight), 6, spre deosebire de midnight in paris & vicky cristina barcelona 7

178
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 31 March 2019, 02:38 »
cam trist ca la douaj de ani dupa ce au demonstrat aia ca se poate face bine-mersi un film comercial, de actiune, cu cafteala dar doldora de idei hard-filozofice peisajul hollywoodian nu se remarca decit printr-un pustiu ideatic atit de stralucitor.

daca matrix ramine (in mainstream) filmul emblematic al sfirsitului de secol 20 si inceput de 21, cu ce produc astia acum definitoriu va fi in viitorul apropiat idiocracy




179
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 14 March 2019, 00:03 »
the ballad of buster scruggs  - bine facut insa nu prea m-a dat pe spate. 7-8

a star is born - nu se naste. fast forward & jet, too boring. 5-6


p.s.

nu ca ar avea vreo importanta deosebita pentru mine, dar daca tot ati lasat cearceaful ala al lui monier neatins:

1. "antiwestern" - n-am gasit alta rima, era doar o paranteza si n-aveam chef sa ma lungesc cu incadrarea lui unforgiven, care nu se lasa descris intr-un singur cuvint. ideea (evidenta si simplu de inteles) era ca el ia cam toti tropii westenului traditional/clasic whatever si le inverseaza valorile 

2. n-am afirmat niciodata ca a ingropat genul, a ingropat legitimitatea unei anumite ipocrizii (specifica genului in forma sa traditionala*) de a vinde violenta triumfalista drept virtute civilizationala (n-o sa ma repet cu asta, am spus-o deja intr-unul din posturile sterse)

3. inrudirea cu spaghetti (cam ca aia intre primate, adica daca sintem pe undeva "rude" cu maimutele, asta nu implica identitatea si absenta diferentelor ca de la cer la pamint) & metatextul autobiografic. eastwood este o personalitate complexa si complicata (de multe ori contradictorie), el a incarnat si o gramada de personaje in filme de actiune & spaghetti si a zis ca nu se caieste si nu face penitenta pentru ele, dar a spus si ca (citez) "violenta nu ar trebui sa fie o sursa de umor sau atractie"** (adica exact o componenta forte a westernului spaghetti, care a abandonat moralina, personajele si situatiile schematizate in alb si negru, insa a pus accent masiv pe violenta ca spectacol ultra-mega cool in sine - nu intimplator l-a marcat asa nevindecabil pe tarantino). deci, cel putin pe linia reprezentarii violentei, unforgiven este (intentionat plasat) la ani lumina de orice spaghetti care se respecta.


si mai sint multe de spus dar ma opresc, ca deja m-am lungit prea mult


*
desi deja john ford incepuse s-o relativizeze spre sfirsitul carierei

**
ca si unforgiven, flags of our fathers si letters from iwo jima sint filme reflexive in care eastwood refuza sa mai faca un show din violenta, si scoate in lumina taman implicatiile ei dramatice si dureroase

180
Filme și Seriale / Ultimul film vazut
« on: 09 March 2019, 23:10 »
@marius ro: normal ca n-are cum sa fie (spaghetti - nici cu politia)*, eastwood deconstruieste aici inclusiv personajele "cool" pe care le-a incarnat chiar el insusi in tinereturi ( e si mult "metatext" nonfictional acolo - de aia e asa puternic continutul), da' unii degeaba stau cu nasul in farfurie ca tot n-or sa intelega ever ce-au consumat (daca singurul lucru pe care-l fac e sa fie niste consumatori pasivi si bezmetici - insa cu ifose ridicole de mari connoisseuri)


*
Perioada lor a trecut inainte de 1980, Unforgiven e dupa 1990.
nu e neaparat asta criteriul principal

Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14