Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - KodiaK

Pages: 1 ... 123 124 [125] 126 127 ... 132
1861
Auto-Moto / Educatie rutiera
« on: 24 July 2018, 17:58 »
Faptul ca ai pus un "semnal radat" la intrarea in sat NU il opreste pe gigel sa bage talpa dupa ce trece de semnalizare, in mijlocul satului si sa-l calce pe nea vasile. Dimpotriva, il indeamna, pt ca stie CLAR ca nu mai e nici un radar si CA nu poate lua amenda.
Pai radarul poate fi oriunde dupa semnul de avertizare, nu fix unde este semnul de avertizare. Si din ce stiu eu nu exista semn de final zona cu posibil radar, si nu cred ca sta nimeni sa masoare cati metri au trecut de la semnul de avertizare :). Cel mai probabil o lasa mai moale pana iese din localitate. Si, ca masura extrema, se pot pune semne din km in km, cum ziceam si mai sus. Cred ca este un stimul mult mai eficienta o avertizare vizuala constanta ca e posibil sa iti iei amenda, decat una doar mentala, chiar daca in esenta inseamna acelasi lucru: poate fi radar oriunde ;)
Si OK, poate exemplu cu semn la intrarea in sat nu e prea bun; dar semn inainte de o zona periculoasa, astfel incat sa determine, cat de cat, lumea sa nu o calce in zona aia. Mi se pare mult mai eficient asa, decat radar, eventual ascuns, in/dupa zona periculoasa. Ala nu face decat sa constate si sanctioneze eventualul accident.

@taribo, acu am vazut ca ai zis 2am :) Da, in cazul asta e ca draq pus. Dar daca ar fi pe la ore de varf, cand pe acolo se poate merge destul de tare oricum, atunci ar fi mult mai eficient in preventia accidentelor. Trec destul de des p-acolo si nu de putine ori am vazut frane la limita ca sa se opreasca la trecerea de pietoni, sau sa se evite melteni care fac stanga de pe banda 1.

1862
Auto-Moto / Educatie rutiera
« on: 24 July 2018, 17:12 »
@taribo, in exemplul tau radar-ul ala nu e pus chiar aiurea, pt ca este o zona relativ periculoasa, dar este bun pt un alt studiu de caz :) Avem o trecere de pietoni nesemaforizata, si un sens giratoriu unde cei care vin de la gara din dreapta (imi scapa acum numele) si vor sa faca stanga spre otopeni se baga uneori cam aiurea.
Radarul acela de la fantana nu protejeaza cu nimic trecerea de pietoni. Daca vine cineva cu 150km/h si da peste un pieton care trece regulamentar, radarul il opreste abia dupa ce face accidentul. DAR, daca ar fi insa un semn avertizare radar pe la podul baneasa, atunci trecerea de pietoni de la fantana ar fi mult mai protejata, scazand semnificativ numarul celor care se risca sa o calce in zona aia.

1863
Auto-Moto / Educatie rutiera
« on: 24 July 2018, 10:13 »
Nu am nici o statistica, recunosc, doar ma gandesc cu logica mea :)
Sansele sa dai peste un pieton sunt mai mari in sate, decat in afara satelor. De asta mi se pare mult mai importanta preventia depasirii vitezei in sate, si mai putin importanta afara. Prin afara satelor se moare in principal pt ca se fac depasiri neregulamentare. Depasiri ce se fac pt ca ti se acreste sa mergi zeci de km in spatele unui TIR/camion pt ca nu avem si noi autostrazi, sau macar 2 benzi pe toate DN-urile. Dar asta e alta discutie :)
M-am gandit ca lumea ar fi mai temperata daca vede semn de radar cand intra in localitate decat daca nu vede nimic. Evident mult mai bine ar fi sa fie atentionari radar in zonele unde chiar e nevoie sa micsorezi viteza. Ca tot ai dat exemplu cu huidu, sa zicem ca dupa serpentinele unde a comis-o ar fi fost un radar. Daca nu ar fi fost accidentul, l-ar fi oprit pt ca l-ar fi prins la iesirea din curba pe contrasens si cu 70km/h. Dar oare cu ce ar fi ajutat radar-ul acela la prevenirea accidentului? Daca in schimba pe langa radar ar fi fost si un semn de atentie radar inainte de serpentine, at ar fi fost sanse mai mari sa o lase mai moale pe zona aia si astfel 3 oameni nu ar fi murit.

Asta tot incerc eu sa zici aici. Daca lumea este avertizata ca s-ar putea sa ia amenda daca o calca intr-o zona cu risc mare de accident, sunt sanse mult mai mari sa reduca viteza, decat daca stai doar sa-l prinzi dupa ce a depasit viteza si eventual a facut si un accident.
Recunosc ca nu merg prea des afara din Bucuresti, dar chiar si asa am avzut destule radare complet inutile, puse doar la spaga. Adica ai sat unde se termina casele si mergi prin camp 1km pana la semnul iesire din localitate, iar fix inainte de semn, un radar ascuns. Iar drumul era drept, cu 2 benzi, vizibilitate maxima. Sau alt radar in localitate pe drum drept, 2 benzi, de data asta in zona cu case, dar in satul urmator serpentine si curbe periculoase, o banda, iesiri din strazi laturalnice in rampa fix in curba, sau dupa curba. Acolo D-zeu cu mila. Dar evident ca ai sanse mai mari sa dai ameni pe zona de drum intins, decat in zona de curbe. Dar oare unde sunt sansele mai mari de accident.

Iar daca ideea de radare semnalizate e asa de proasta, atunci de ce mama naibii p-afara e plin de camere fixe, pe care le stie toata lumea. Oare nu toti o calca imediat dupa ce au trecut de camera?

Btw, daca politia vrea sa fie ca inainte, sa surprinda soferul cu radar, ce ii opreste sa monteze indicatoare radar prin toate satele (cate 2, 3, 4 ca sa fie siguri ca sunt in raza unui indicator) si apoi sa stea la panda unde vor ei. Ca din ce am inteles eu, nu e obligatoriu sa fie radar in zona unde este avertizare radar.

1864
Auto-Moto / Educatie rutiera
« on: 24 July 2018, 00:55 »
treaba asta cu radarele nu are nici o logica, daca sunt ascunse nu sunt eficiente, asa ca le marcam, incat sa se duca eficienta aia spre 0.
Depinde unde sunt puse. In general, la noi, radarele sunt puse ca sa dea amenda, nu ca sa previna. Adica sunt puse in zone unde te fura drumul sa o calci (drum drept, eventual 2 benzi, putine case sau deloc). Daca de exemplu s-ar pune indicatoare de radar in fiecare localitate ar scadea drastic numarul celor care depasesc limita de viteza, dar ar scadea si numarul de amenzi, si asta nu vrea Politia :(
also nu e infrastructura si de asta mergem mai repede decat viteza legala iarasi nu prea are logica, drumul ala are o limita impusa pt ca in general nu poti circula cu mai mult in siguranta, radarul ala e acolo sa forteze respectarea acelei limite, deci pedeapsa, preventia o face indicatorul ce te anunta sa pui frana.
Logica vine din faptul ca daca vrei sa sa dai o fuga in weekend la munte (Bucuresti-Sinaia) de exemplu, in loc sa faci ~1h pe autostrada, faci 2-3h pe DN1 care trece prin n-spe mii de sate. Devine repede frustrant si multi uita sa mai reduca viteza cand intra in sat. Crede-ma ca daca erau satele la 50-100km distanta toata lumea incetinea cand intra in ele, dar asa cand ai multe sate chiar lipite intre ele te cam iau toate frustrarile.
De ce crezi ca romanii p-afara in general circula legal? Dupa ce mergi 100-200km pe autostrada nu mai conteaza 20-30km prin sate/orase.

1865
Auto-Moto / Educatie rutiera
« on: 23 July 2018, 11:42 »
De ce sa creasca drastic? Crezi ca cine merge cu 100km/h in localitate acum cand nu stie unde e radar, ar merge cu 150km/h cand stie ca nu e radar? Sincer ma indoiesc profund.
Daca sunt puse cu cap radarele, adica in zone periculoase cu vizibilitate scazuta, sau zonele cu trafic pietonal intens, atunci ar ajuta la scaderea numarului de accidente. "Problema" e ca in zonele astea sunt sanse mai mici de amenzi, deci este foate posibil ca zonele astea sa fie evitate de politie. Sunt sanse mai mici pt ca nu multa lume o calca in zonele astea. 
Nu stiu cum e in SUA, dar pe aici exista multe sate un indicatoul de iesire din localitate apare la 1-2-3km dupa ce s-au terminat casele. Evident ca in zonele astea este posibil ca multi sa o calce deci un radar pus aici (mai ales neanuntat) ar genera maxim de profit, dar nu cred ca ar conta deloc la scaderea accidentelor.
Consider ca este mult mai periculos sa mergi iresponsabil in zonele cu risc crescut de accidentedecat daca mergi peste limita in camp :)

1866
Auto-Moto / Educatie rutiera
« on: 22 July 2018, 21:46 »
Sa nu uitam ca pe Valea Prahovei limita de viteza in sate este de 70km/h. Iti dai seama cum e in restul tarii, unde e 50km/h. Daca s-ar pune cate 1-2 radare fixe in fiecare sat, ar scadea drastic numarul celor care merg peste limita legala.

1867
Auto-Moto / Educatie rutiera
« on: 22 July 2018, 16:09 »
Discutia nu se aplica pt cei care merg legal. Aia merg legal indiferent de radar anuntat sau neanuntat. Dintre cei care merg peste limita legala, riscul de accident este in cazul in care radarul NU este semnalizat. De ce? Simplu. In cazul in care ai la intrarea in localitate semn ca este radar, atunci cel mai probabil reduci viteza preventiv, pana vezi radarul, apoi o calci iar. In cazul in care nu ai semn de radar nu reduci viteza si te opreste echipajul cu radarul ascuns.
Zi si mie te rog, in care din cele 2 exemple de mai sus s-a mers mai mult timp peste viteza legala din localitate? Cred ca e destul de clar ca in al doilea exemplu. Deci sansele sa omori pe cineva sunt mai mari atunci cand mergi mai mult timp peste limita legala.

In esenta despre asta este vorba. Scopul final este ca viteza de deplasare in localitati sa scada. Pe ala mort nu-l incalzeste cu nimic ca acolo unde a fost el omorat era un radar ascuns.
De ce crezi ca in afara sunt asa de multe radare fixe, pe care le stie toata lumea. Pt acolo conteaza mai mult preventia, nu pedeapsa. Nu vad de ce la noi trebuie mai intai sa se produca o ilegalitate cand se poate preveni.

1868
Auto-Moto / Educatie rutiera
« on: 21 July 2018, 18:04 »
Nu au deloc dreptate. Scopul radarului este sa nu depasesti viteza legala nu sa te prinda cand depasesti vit legala. Daca intri in localitate si esti anuntat ca este radar at probabilitatea sa incetinesti este mult mai mare decat daca doar banuiesti ca este radar.
Dar pe langa preventie trebuie si infrastructura. Normal ca in afara se merge legal cand limita este 130km/h. Dar la noi cand ai 50/70 km/h limita in aproape toata tara nu mi se pare asa anormal sa se depaseasca constant vit legala.

1869
Auto-Moto / Educatie rutiera
« on: 21 July 2018, 10:30 »
Haha, normal ca nu vor sa se promulge legea, ca o sa scada drastic spaga pe care o iau si/sau norma de amenzi pe care trebuie sa o dea.
Scopul radarelor nu este ca sa dea ei amenzi mai multe, ci este sa se asigure ca soferii nu depasesc viteza legala in zone periculoase. Deci pe scurt PREVENTIE, nu pedeapsa. Daca intri intr-o zona unde stii ca este un radar, at vei reduce viteza si scopul radarului este indeplinit.
Domnii politisti nu se intreaba oare de ce in Europa de vest nu prea sunt decat radare fixe, pe care le stie toata lumea, si totusi numarul mortilor din cauza vitezei excesive nu este la nivelul romaniei? Daca acolo se poate fara radare in boscheti atunci aici de ce nu s-ar putea?

1870
Digital Home-Theatre / Stream 4K prin PLEX
« on: 20 July 2018, 10:04 »
E cunoscuta problema cu subtitrări și 4k/HDR. Nici pe tv-ul meu nu merg in același timp. Daca activez subtitrarile pierd HDR si plex de fapt face conversie. Ceea ce de altfel e normal.
Fara HDR la mine se vede ca coorroo. Bine, probabil nu am setat prea bine imaginea fara HDR. Probabil tu nu ai setat corect pt HDR. Cel mai probabil black level.
Habar n-aveam de conflictul intre subtitrari si HDR. O sa incerc fara subtitrari sa vad daca HDR-ul este mai OK. Idee e ca ceva face ca daca las HDR pe auto in TV imi recunoaste semnanul ca fiind HDR (imi apare sigla HDR cand intru in setari imagine), doar ca am o imagine cu contrast foarte mic. Daca pun HDR-ul pe OFF am o imagine mult mai contrastanta si in consecinta mult mai placuta ochiului. Am citit nitel despre HDR si unii ziceau ca e normal sa scada nitel contrastul, pt ca HDR in esenta inseamna mai mult detaliu in zonele de luminozitate extrema (atat negru cat si alb) deci ca sa ai mai mult detaliu in zonele intunecate trebuie practic crescuta luminozitatea acolo->contrast mai mic. Altii ziceau si tind sa ii cred mai mult pe astia, ca TV-urile actuale nu prea suporta HDR decat pe hartie. Pt HDR adevarat iti cam trebuie minim 1000 niti luminozitate, iar TV-ul meu are doar 450. Totusi, pe PS4 de ex, jocurile cu HDR se vad incomparabil mai bine decat filmul asta 4K cu HDR. E drept ca parca au contrast o idee mai mare decat atunci cand dezactivez HDR-ul, dar in nici un caz la fel de mare ca in cazul PLEX.

Dar nu am probleme cu buffering nici daca vad un film de la un prieten care nu e in retea cu mine, vezi daca rețeaua e ok sau nu.
Ai încercat sa instalezi clientul de plex pe tv și sa-l rulezi de acolo? Fără casting.
Vezi sa ai și opțiunile de client corect configurate.
Local, Remote, Online quality pe Original.

Nu stiu cum sa verifc daca e OK sau nu, dar TV-ul e legat cu cablu la router, deci mai ok de atat nu vad cum poate sa fie ;)
Nu vad niciodata cu casting filmele prin PLEX (doar am am rulat prin casting ca sa vad daca e vreo diferenta). Am clientul instalat pe TV si rulez din el, sau din clientul de pe PS4, pt ca, nu stiu din ce motiv, motionflow-un nu merge cand rulez din clientul de pe TV :(
Playback quality este la maxim (original quality). Asta am si verificat in timp ce rula filmul sa ma conving ca nu face downscale.

1871
Hardware / nVidia - Arhitectura Turing
« on: 19 July 2018, 11:56 »
Pai nu asta indica toata zvonistica de pana acum; ca prin aug-sept trebuie sa apara 1180-ul? :)

1872
Digital Home-Theatre / Stream 4K prin PLEX
« on: 16 July 2018, 21:43 »
Se pare ca am vorbit prostii mai sus. Buffering face si daca dau play in browser, doar ca mult mai rar. Cand dau play pe TV imi face dupa odata la ~10s, cand dau in browser poate sa mearga si 5min fara buffering, sau sa faca de 2-3 pe minut.
Am mai vazut ca face si conversie cand ruleaza varianta 4K, atat audio cat si video. Varianta 1080p o ruleaza insa Direct Play. Oare nu poate rula HEVC nativ si trebuie convertit in H.264?
M-am uitat si in Task Manager si cand rulez 4K am PlexTranscoder.exe cu ~80% CPU load. Iar pe tot sistemul am ~90% CPU load, deci ar mai fi ceva resrurse CPU disponibile. Faza foarte ciudata este ca momentele cand face buffering nu par sa aiba legatura cu cpu load. Adica m-am trezit cu buffering la CPU load 40%, iar la 98% cpu load a mergea fara probleme...

1873
Digital Home-Theatre / Stream 4K prin PLEX
« on: 16 July 2018, 10:03 »
Serverul este instalat pe PC. Cred ca face streaming, pt ca pe TV si consola este instalat clientul. Trebuie sa ajung acasa sa verific exact. Ideea e ca am incercat si de pe PC direct sa deschid clientul in browser si dau play acolo, unde merge perfect. Daca insa dau cast pe TV de acolo (am buton de cast in tabul de chrome) iar face buffering la greu.

BTW, am observat inca o problema. Filmul este HDR, si TV-ul la fel, iar daca il las pe HDR se vede foarte spalacita imaginea. Daca dau HDR off din TV, se vede mult mai bine. Oare de ce?

1874
Digital Home-Theatre / Stream 4K prin PLEX
« on: 14 July 2018, 14:21 »
Foloseste cineva PLEX sa se uite la filme 4K pe TV?
Eu unul nu prea reusesc; tot face buffering la cateva secunde. Am incercat si de pe consola PS4 si direct de pe TV (SONY 43XE8077). Atat consola cat si TV-ul sunt conectat prin cablu la router (deci nu se pune problema de conexiune proasta).
Daca dau rclick pe fiser si aleg cast to device merge fara probleme, dar asa nu merge subtitrarea :(

Info despre fisierul in cauza:
Code: [Select]
Format                         : Matroska
Format version                 : Version 4 / Version 2
File size                      : 48.7 GiB
Duration                       : 1h 47mn
Overall bit rate mode          : Variable
Overall bit rate               : 64.9 Mbps
Encoded date                   : UTC 2018-07-10 22:51:05
Writing application            : mkvmerge v24.0.0 ('Beyond The Pale') 64-bit
Writing library                : libebml v1.3.6 + libmatroska v1.4.9
DURATION                       : 01:46:43.648000000
NUMBER_OF_FRAMES               : 2586
NUMBER_OF_BYTES                : 22698180
_STATISTICS_WRITING_APP        : mkvmerge v24.0.0 ('Beyond The Pale') 64-bit
_STATISTICS_WRITING_DATE_UTC   : 2018-07-10 22:51:05
_STATISTICS_TAGS               : BPS DURATION NUMBER_OF_FRAMES NUMBER_OF_BYTES

Video
ID                             : 1
Format                         : HEVC
Format/Info                    : High Efficiency Video Coding
Format profile                 : Main 10@L5.1@High
Codec ID                       : V_MPEGH/ISO/HEVC
Duration                       : 1h 47mn
Width                          : 3 840 pixels
Height                         : 2 160 pixels
Display aspect ratio           : 16:9
Frame rate mode                : Constant
Frame rate                     : 23.976 fps
Color space                    : YUV
Chroma subsampling             : 4:2:0
Bit depth                      : 10 bits
Default                        : Yes
Forced                         : No
Color range                    : Limited
Color primaries                : BT.2020
Matrix coefficients            : BT.2020 non-constant

Vreo sugestie aveti?


1875
Auto-Moto / Suierat motor cu AC-ul pornit
« on: 11 July 2018, 22:00 »
Am fost azi sa schimb ambreiajul, si am zis si de problema asta. Cica nu e nimic in neregula cu cureaua, dar se pare ca pierd freon/ulei pe undeva. cam jumatate din teava care duce la radiator este unsuroasa. O sa merg sapt viitoare pe la un service care incarca verifica si incarca freonul, sa vad aia ce zic.
Am citit pe net, ca unora le-a disparut suieratul dupa ce au bagat freon :)

Pages: 1 ... 123 124 [125] 126 127 ... 132