Iar faptul ca zici ca 1440p pe display 4K arata excelent inseamna ca ori ai vederea nu foarte fina, ori te uiti de la o distanta suficient de mare. Pe TV-ul 4K si mie mi se pare ca 1080p arata f bine cand ma uit de la 3m la el. Daca ma uit insa de la 1m at e dezastru.
Uite ca nu-i asa si am vederea fb. Ceea ce spui tu e valabil doar la modul general, cand setezi un joc la o rezolutie diferita de cea a dispozitivului de afisare. Mai sunt exceptii dependente de unde se face scalarea imaginii, respectiv in PC sau in dipozitivul de afisare (TV 4k in cazul meu).
Prima data mi-a sarit in ochi problema in Far Cry 3, cand din motive neclare n-am putut seta decat 1080p la rezolutia din joc. Dar imaginea a fost deosebit de buna, doar mai "moale"/soft. Dupa o vreme am schimbat driverul video si au devenit accesibile si rezolutii mai mari, pana la 4k. Normal ca imaginea nativa 4k a aparut mult mai clara, chiar "taioasa", dar imaginea in 1080p s-a distrus de tot, a devenit urata si "rugoasa", respectiv ceea ce descrii tu.
In Cyberpunk am intalnit o situatie similara inainte de primul patch si era legata de faptul ca nu era activa functia fullscreen in joc, am avut doar "windowed" si "borderless windowed" (sau ceva similar), in w7. In 4k imi aparea intr-o fereastra in ecran, in 1440p. Dupa ce am setat rezolutia semnalului in 1440p (in NVCP) am putut juca in fullscreen la o calitate fb a imaginii.
In w10 am avut acces la DLSS si am revenit la rezolutia nativa + DLSS, iar dupa primul patch a devenit activa si setarea fullscreen in joc, indiferent de rezolutia setata. Dar acum daca setez 1440p cu fullscreen nu se mai vede la fel de bine precum inainte. O sa fac niste teste sa vad daca pot reproduce situatia anterioara.