Nu m-am exprimat eu gresit, ci probabil nu ai inteles tu ce voiam sa zic.
VRAM-ul este incarcat cand este nevoie si golit cand este plin. Daca tu ai o scena in care toate asseturile ce trebuie randate ocupa 9GB VRAM si tu ai doar 8, atunci da, o sa ai stutter in momentul in care se apeleaza la RAM-ul sistemului.
Insa daca asset-urile ocupa doar 3GB VRAM, ele raman acolo si cand tu esti in cu totu alta zona a jocului, unde sa zicem mai incarca alti 3GB de asset-uri noi, atunci o sa ai 6GB vram ocupati cand defapt erau suficienti doar 4GB.
Au fost discutii indelungate pe tema asta chiar pe forumul asta acu vreo 2 ani, cand abia se lansase seria 3000, si au fost date exemple de jocuri care ocupau 19-20GB VRAM (pe un 3090) dar care rulau perfect si pe un 3080 cu doar 10GB VRAM.
Eu joc FC6 in 1440p totul Ultra, inclusiv RT si fara DLSS, fara nici un fel de stutter sau framedrop pe o placa video cu 10GB VRAM, cu toate ca UBISOFT zice: "Please note that the minimum requirement for running the HD Texture Pack for Far Cry 6 is
12GB of VRAM. For 4K configurations, you will need 16GB of VRAM." Deci eu cu 2GB sub cerintele minime ar fi trebuit sa am mini freeze-uri la greu.
Ideal ar fi ca VRAM-ul sa fie eliberat in momentul in care ai in el asset-uri de care nu ai imediata nevoie (gen o rotire 360 a camerei), insa mai nici un developer nu face asta, avand in vedere abundenta de VRAM de pe placile video

La vremea ei AMD a incercat ceva atlfel cu FURY, insa nu a avut cu cine din pacate. Stiu ca citisem un articol foarte interesant de la un inginer AMD care a lucrat la FURY, si a explicat ca daca developeri ar face un efort sa gestioneze mai bine VRAM-ul, nu ar mai fi nevoie de placi cu 6/8 GB vram (asta la vremea aia) insa nimeni nu se oboseste din moment ce placile au vram in draci.
Cu CPU-ul esti inca OK, credeam ca e quad core cu HT, at era mai nasol