Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - wolfenste

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 25
31
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 01 November 2020, 12:06 »
Da, chiar voiam sa spun, dupa ce avem si benchmarks urmatoarea faza este sa le negam si sa asteptam altele timp in care placa Nvidia deja achizitionata imbatraneste in PC.

32
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 01 November 2020, 12:04 »
Nu mai jucam, acum doar detectam fani boi.
In loc sa ia ACUM o placa video mai buna cu 16 gb vram spune asa: ce bine ca sunt suficienti 10 gb vram ca inca pot ramane la Nvidia.

33
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 01 November 2020, 11:52 »
Tu tot nu ai inteles cum e cu memoria ocupata.

Ai poza aici cu 17GB ocupati intr-un joc. Dovada, dupa logica ta, ca nici 16GB nu sunt de ajuns si e nevoie de 24 ...

Oricum, pentru mine personal mai e un avantaj: am un 3080 in calculator ACUM si nu trebuie sa astept o luna doua pt a ma bucura de ea.

Si inca ceva: parca vad ca din astia care lauda AMD pe aici niciunul nu va lua 6900XT ... saracilior :D :D :D
Si fara gluma: da, parca vad ca fanboii care se dau de ceasul mortii ca 16GB este minimul necesar pentru 1080p nu isi vor lua prea curan placi video ;)

In rest, ramane cum spuneam: asteptam benchmarks ...

Nu am inteles? Invata-ma te implor!

Nu am zis asa. Nu am zis ca 16 sau 10 "nu sunt de ajuns". Am zis ca ideal, pentru o experienta de gaming mai buna e mai bine sa fie mai mult. Pentru ca memoria nu o lasi ocupata asa aiurea. Daca ramane ocupata exista un motiv obiectiv. Jocurile sunt aplicatii foarte complexe, peste medie in programare. Oamenii aia nu fac memory leaks.
Daca memoria e ocupata e mai bine sa lasi obiectul respectiv acolo daca e loc in loc sa-l stergi ca sa=ti ajunga memoria pentru altul si apoi sa-l recreezi pe primul samd. Ca exemplu. Nu-i mai bine sa n-ai obiecte ce nu fac pop up cand te intorci?
Da, jocul se descurca cu mai putin vram. Asta nu inseamna ca e eficienta placa video. Inseamna ca e programul destept iar o placa video cu mai mult vram ar fi fost o optiune mai buna.

Sure, sure. Ai zis ca nu mai ai de ce sa astepti si ca vrei sa-ti dau eu motive obiective de ce sa astepti. Acum cand ai vazut cum stau lucrurile ti-ai dat seama ca tu de fapt ai placa video in calculator, una Nvidia. Asta dupa ce ti-ai vandut tot o Nvidia ca sa ramai pe integrata ca sa-ti iei Nvidia "acum". Urmatorul pas, de ce sa iti mai cumperi AMD acum ca tu de fapt ai deja placa....
Precum gaina. Daca fug zice ca-s proasta, daca stau zice ca-s curva, mai bine ma impiedic. Tu te-ai impiedicat ca sa-ti iei tot Nvidia cand AMDu o bate. LOL

Asa e, saracii discuta si ei, poate mai obiectivi pentru ca sunt mai detasati.

Ramane cum spuneam? Pai stai asa ca nu spuneai asa. Tu spuneai ca ai leaks si ca alea iti sunt suficiente. Acele leaks se pare ca sunt mai bune pentru tine decat prezentarea oficiala AMD. Acum nu te mai grabesti sa vinzi placa si sa cumperi 4 placi AMD sa faci si profit. Acum iti pui toate sperantele in benchmarks .... Bravo mai astate, esti nostim.

34
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 01 November 2020, 11:26 »
Dar tu chiar nu poti argumenta fara sa bagi pe acolo ceva jignitor? Au mai multa greutate spusele tale daca iti incepi postarea cu "100% aberatii"?
Parca faceai teste. Acum te uiti la requirements.

Atata efort depuneti  pentru monopolul Nvidia si impotriva propriului interes. Waw. Argumentati de ce sa nu iei cu mai mult vram aproape gratis. Daca Nvidia vine cu acelasi pret si plus cel putin 20% mai multa performanta overal  mai inteleg. Altfel, dati-i la coaste daca vinde o placa video mai saraca.

Post Merge: 01 November 2020, 11:35
Ce dreaq esti pe blocat pe vram si insisti cu "nu duce gpu-ul reduci din ceva si se recolva", si mai prostesc cand spui ca reduci rezolutia, wtf? Dar nici macar nu iti trece prin nuca aia goala ca la fel poti face si la vram: lasi rezolutia acolo unde e, scoti unele setari "de fite" si gata, ai destul vram. Problem solved.

Pana una alta eu ma joc pe 3080 in 4k, nu am probleme cu limitari de vram in nici un joc in timp ce voi va certati/salivati la ceva deocamdata inexistent :D

Am impresia ca nute duce nuca aia a ta goala sa intelegi ce tot spun de 10 ori. Daca reduci rezolutia nu trebuie sa scoti mimic din setari si joci pe ultra cata vreme ai destul vram. Pentru ca reducand rezolutia ajuti procesorul grafic dar nu reduci prea mult din consumul de vram.

Daca e nevoie sa reduci setari, gamerule, nu-ti permiti rezolutia aia. Ia o placa video mai buna sau un monitor mai mic. Basini in cap ca joaca in 4k poate avea oricine daca taie detalii.

Voi chiar nu puteti vorbi normal? Ai un argument, il pui acilea si gata. Va purtati de parca ati fi cu nervii la pamant cand va contrazice cineva convingerile.

35
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 31 October 2020, 20:12 »
Atunci ma vad nevoit sa repet. Sunt cateva setari de fitze, ce nu iti incarca VRAM-ul dar iti ute procesorul grafic. Si tu baiet istet tragi concluzia ca GPU nu-ti poate duce vram-ul, cand de fapt nu poate sa-ti duca setarea aia de fitze, ce nu prea are de-a face cu vram-ul.

Acum ar trebui sa vi se aprinda un beculet. Vram-ul si GPU power nu sunt proportionate 1:1 in orice joc, in orice rezolutie si-n orice situatie. Deci testul asta, facut asa, e inutil si induce in eroare.

Uite, urci foarte sus rezolutia, ramai pe low cu, sa zicem 2 gb vram, si hoopa, tragi concluzia ca oricum gpu nu poa' sa duca vram-ul.

Reduci rezolutia, urci vram-ul peste limite optand pentru setarile ce afecteaza asta si de data asta gpu poate dar nu are vram.

Hai acuma voi, un exemplu de joc ce necesita mult power si putin vram si un exemplu de joc ce necesita mult vram si mai putin power.

Vedeti? Sunt cazuri si cazuri. Sa ai vram iti ofera flexibilitate.

36
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 31 October 2020, 19:41 »
Incearca un monitor mai mic si o rezolutie mai mica. Daca e adevarat ce spui, te-ai dus prea sus cu rezolutia. Reducand rezolutia poti juca cu detaliile pe maxim. Ca asa te duci la cer cu rezolutia si nu mai poti juca nici pe low. Chestia e ca texturile iti ocupa oricum spatiu indiferent de rezolutie, sau cu impact destul de mic, si daca nu ai vram sa pui toate detaliile nu mai conteaza pe ce rezolutie joci ca tot nu le poti pune.

Asta e bro, in 2020 daca vrei rezolutie mare scoate mai multi bani. Cine e de vina? Voi. Aparati o firma si cand nu merita si ii duceti cererea la cer. Asa creste pretul. AMD vede ca daca vinde ieftin nu castiga nimic si vine cu pretul in coasta Nvidia.

Dar mai e o chestie. Sunt unele setari de pe ultra, in unele jocuri, ce nu-ti forteaza vram-ul dar iti omoara GPU. Si nu vezi diferenta oricum si fara. E de fite numai. Am pus la un amic reflections de pe dynamic pe static si a sarit de la 40 la peste 100 fps fara sa vezi mare diferenta, nu se mai miscau luminile pe botu masinii si atat. Bleah. Dar daca reduci texturi o sa sesizezi imediat. 

Si mai e inca o chestie. Degeaba va legati de performanta ca aveti placile la fel de performante la ambele firme. Poti sa iei cu vram bonus just in case decat sa o arunci si gata.

37
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 31 October 2020, 17:28 »
Citatul intreg:
Well, the game cannot load all the data that it needs into the VRAM. Instead of throwing an error, the extra data is kept in system RAM and streamed into the VRAM as required. Unfortunately this streaming process is a lot slower than accessing it directly from VRAM so the GPU often has to wait for the data to arrive in VRAM before it can continue to process the graphics. This holdup shows up as stutters/inconsistent framerate in your gameplay - some people mistake this stuttering for lag.

Unfortunately you usually cannot avoid this issue as the game engine is expecting the data to be stored in VRAM and will not be able to mitigate the stuttering. You can attempt to mitigate the problem by lowering all the settings as low as you can but developers usually expect a minimum amount of VRAM and set their minimum levels according to that.


Si cum e clar ca nu ai inteles nimic, ti-am subliniat esentialul.


Te-am rugat sa imi oferi macar un exemplu de placa video highend unde s-au raportat probleme din cauza limitarii memoriei. Unul singur!

Pai si nu e ce tot zic eu de atata amar de vreme?
Placa foloseste RAM de la sistem cand nu gaseste VRAM. Ceea ce e mult mai lent. De acolo stuttering-ul.
 
Si solutia e sa reduci detaliile ca sa nu mai fie nevoie de mai multa memorie, ca de, n-ai. Si daca n-ai developerii te ajuta si pe tine sa joci pe low.

Si acum e clar ca te prefaci ca ninge sau nu-ti intelegi propriul text bolduit.

Mi-ai cerut sa iti arat cinci jocuri in care o placa cu 4 - 6 - 8 gb vram nu se descurca ACUM si ti-am aratat.
Acum ai mai scazut pretentiile. Ia Nvidia 10 vram cum ai luat si cu 3.

38
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 31 October 2020, 17:21 »

Tot nu m-ai convins sa cumpar amd cu 16 GB. Bazat pe ce vad in poza (aproape 3GB vRAM pentru low la rezolutia 1176 x 664), e clar ca cei 16GB ai Radeonului nu sunt suficienti pentru pretentiile mele si voi cumpara 3090 24GB pentru a fi sigur ca pot juca fara stuttering in 1080p cu detalii high. Poate ca apare Titan Ampere, cu 48GB, si se deschide poarta si pentru detalii ultra la aceeasi rezolutie.
Ai milioane de review-uri de unde poti trage usor concluzia ca vram in exces doar dauneaza portofelului, dar tu insisti sa tot dai cu capul in poarta.


Ai zeci de video pe youtube cu ceea ce se intampla cand memoria video e depasita. Alte zeci in care vezi jocuri ce ating 10 ACUM. Ai doua placi video in aprox aceeasi perf si pret dar una mai darnica cu memoria. Tu ai insa doua variante. Ori iei Nvidia cu +20 gb vram ca sa fii deasupra fraierilor, ori iei Nvidia cu 10 ca nu-i nevoie de mai mult.

39
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 31 October 2020, 17:16 »

1. Ai tot zis ca 10 GB nu sunt suficienti, aluzie directa la nVidia.

2. Placa video nu goleste nicio memorie, treaba ei e sa proceseze si sa redea imagini. De golire si umplere se ocupa software-ul care lucreaza cu ea si de aici deriva optimizarea proasta sau buna a acestuia.

Ce are placa video in memorie poate fi interpretat foarte usor cu Task Manager. Aparent, la mine nu mai sunt nici macar 150 MB liberi. Fals! Este partea din memorie care nu a fost deloc accesata in timpul sesiunii de lucru.
1. Memoria folosita de windows. La o placa video este acea parte din memorie cu care procesorul grafic lucreaza direct pentru a randa imaginile. Cu cat este mai mare cu atat necesarul de putere de calcul din partea GPU creste, parte pe care nu o intelegi sau nu vrei sa o intelegi pentru ca la acest capitol toate placile video nVidia sunt corect echilibrate si cu mult inainte de a ajunge la limita memoriei vei atinge limita de calcul a procesorului grafic.
2. Zona unde sunt stocate informatiile cele mai des utilizate. Este bufferul la o placa video, unde sunt stocate fix aceleasi date si datele pe care software-ul anticipeaza ca le vei utiliza in scenele imediat urmatoare.
3. Zona cu gunoaie pe care software-ul le pastreaza in memorie in sperante ca le vei mai utiliza. O parte din aceste gunoaie pot fi reciclate dar nu vor avea impact asupra performantelor placii video.
4. Zona free. Acea parte din memorie care nu a fost accesata.



1. Am zis ce se intampla cand nu ai destul vram. Am pus video cu placi cu mai putin de 10gb vram pentru exemplificare.

2. Ei na. Normal ca nu face hardware-ul nimic singur, doar executa instructiuni software.

1-4 Poti sa-mi spui si mie cu cine vorbesc? Ca sa stiu cum sa primesc ce indrugi acolo. Pana atunci uite parerea unui software engineer:

Jake Van Wagoner
, Software engineer
Answered May 7

Massive drop to frame rate, lots of stuttering and overall not an enjoyable experience.

What ends up needing to happen is the GPU has to use your main RAM, which is not only slower, but it also has a lot of added latency to transfer stuff over the PCI bus. The GPU cores sit idle while it waits for data to process.

Oh it'll try to make do with lower memory by culling objects that are not visible, but as soon as the screen turns and new things are visible it has to load them in and try to unload something else. Ouch.

https://www.quora.com/What-happens-when-a-game-requires-more-VRAM-than-what-you-have?share=1

40
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 31 October 2020, 17:01 »

Aici e problema ta. Nu exista joc facut sa ceara 10GB, si nici nu o sa fie prea curand. Un joc dureza ani de zile sa il faci, nu 2-3 luni. Deci daca se apuca cineva sa faca un astfel de joc AZI, o sa il scoata prin 2023-2024, cand oricum placile de acum o sa fie cam cum e acum seria 10.


Am mai auzit asta. Nu exista joc sa depaseasca acum si nici in viitorul apropiat ... In mai putin de o luna a depasit.

Exista joc ce atinge 10 gb. Sunt multe lucruri intr-un joc pe care sa le modifici din mers. Nu e mare branza sa faca texturi mai mari in mai putin de o luna. Adu-ti aminte ca pentru Skyrim au lansat imediat ceva DLC cu texturi mai mari. Cata vreme sunt pe piata placi video high end cu cel putin 16gb, developerii se vor adapta imediat. Cine nu are sa reduca detaliile sau sa cumpere ce trebuie. Cand AMD a venit cu multe cores performante au aparut imediat jocurile ce merg mult mai bine pe cpu cu mai mult de 4 cores. Cand Nvidia era singura in high end putea sa dea cata memorie vrea si sa fie ok. Acum nu mai depinde doar de ea.

Oricum discutia e inutila, ai alternativa si nu ai de ce sa-ti bati capul daca trebuie sau nu mai mult de 10.

41
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 30 October 2020, 21:07 »

Deci ne luam toti cate 2-3 monitoare de diverse dimensiuni, ca sa avem cum sa le schimbam :). Eventual de sub 20" ca sa nu vedem pixelii cat casa la rez mici.
Stiu ca tu esti fan CRT si ca acolo poti schimba rez cum vrei, dar pe LCD altceva afara de native rez arata ca draq. E ca si cum ai sta cu texturile pe low la native res.


Pai nu, iti iei un monitor mai mic si joci doar pe ala. Spuneam ca as prefera sa fie mai mica imaginea dar cu calitate maxima.

Btw, as ramane la CRT dar nu pot. Chiar daca ai cea mai buna imagine si chiar daca e foarte clar, fontul din jocuri e uneori prea mic. Pentru ca e facut sa arate bine pe monitoare mari.

42
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 30 October 2020, 20:55 »
Mai sa fie. Din traznaie in traznaie. Lasa memoria ocupata asa d'ampulea. Ca ie. Fapt dovedit de useri cu o poza. Sau ...
sau poate ca asa au considerat developerii ca e optim. Adica ie mai bine sa fie decat sa faca giumbuslucuri intr-un spatiu mai mic. Uite de exemplu, cand nu ai destul vram alt simptom e ca te intorci brusc si obiectele care erau acolo nu mai sunt darfac pop up. Pentru ca au fost sterse ca sa faca loc. Nu  mai bine era loc?

Si da, ma referea la vram. Cand nu are vram pleaca dupa ram. Si ar fi absurd sa lase aiurea vram ocupata si sa plece dupa ram, asta ziceam.

Voi faceti "teste" si apoi trageti concluzii dupa mintea voastra si ignorati cu indarjire ce spun altii care au mai multa expertiza tehnica.

Post Merge: 30 October 2020, 21:01
Memoria NU o lasi ocupata aiurea pe cat posibil. Se numeste memory leakage.

https://en.wikipedia.org/wiki/Memory_leak

Post Merge: 30 October 2020, 21:25
DECI, concluzia pe care trebuia sa o trageti era ca e optim cu mai multa memorie. Daca vedeti mai putina pe o placa mai saraca inseamna ca acolo se cam chinuie cu alocarea.
Dar nooo, cum sa fie asa, placile Nvidia nu au multa memorie in comparatie cu AMD. E nai bine mai putina ca putin inseamna aaa, inseamna calitate. Placa nu mananca mult vram deci e...aaaa... deci e eficienta. Da, asa e.

43
Hardware / NVIDIA next-gen Ampere GPU on 7nm
« on: 30 October 2020, 20:10 »

Pai chiar asta am artat eu in screenshot-ul cu 17 GB ram utilizati in The Division 2 :) dezvoltatorii aloca ram cat se poate de mult dar asta nu inseamna ca e si utilizat in mod real :D

Da si tu un quote mai scurt, please!

Ce-o mai fi insemnand si asta? Isi uita jucariile prin memoria vram? Si vede ca e toata ocupata si pleaca dupa RAM?
Alte idei?

44
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 30 October 2020, 20:04 »
...
Waw, ai descoperit problema. La secunda x si la secunda y intr-un film de 20 de minute. Vrei sa-ti mai dau filme in care este probata depasirea vram-ului? Vrei sati dau links cu parerea specialistilor? Chiar vrei sa dai click sa iesi de pe forum sa vezi ce se intampla in lumea reala?
Specialisti? Care specialisti?
Tu nu vezi ca nu ai pic de discernamant si te-ai umplut de penibil?
Testeaza tu daca daca vrei sa ne convingi ca ai dreptate.


Scuzati. Placile sunt facute de extraterestri, jocurile la fel. Nu de specialisti. Specialistii sunt cativa fani Nvidia de pe un forum din Ro.

Post Merge: 30 October 2020, 20:06
PS5 are Sytem memory, adica vram+ram. Din acel system memory probabil ca undeva pe la 8GB va fi folosit ca vram, restul fiind folosit ca ram.


Asa si? Nu ai citit unde am scris de ce sa nu pui problema asa? Consola e hardware specializat cu software optimizat. PC ul e generalist, e pachet de random components si mai trebuie sa ruleze si o portare de software.

45
Hardware / AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« on: 30 October 2020, 19:57 »

Exact, te-ai prins aia il omoara. Dar cred ca pierzi mai mult coborand rezolutia decat jucat pe high in loc de ultra. In plus, de ce nu gandesti asa si la vrma? nu iti ajunge vramul dai o textura, un efect mai jos si iti ajunge. In timp ce te joci cu restul  pe ultra in rezolutie maxima.

Nope. Mai bine dai mai jos rezolutia SI dimensiunea monitorului (ca degeaba ai rezolutie mare daca si monitorul e foarte mare) si joci pe detalii full.
Cel mai bine e sa nu umbli la texturi ca o sa arate prost de tot cand o sa bagi nasul de aproape in ele. Deja pe vanilla sunt proaste.

Oricum nu mai aveti ce apara, Nvidia e sub AMD si la performanta si la TDP si la tot. Aa, poate ca nu mai aveti sau credeti ca nu merita 70 euro in plus sa luati AMD. E si asta o scuza. :)

Post Merge: 30 October 2020, 20:02
Scenariu: Un joc la 4K si cu texturi ultra nu poate rula la un framerate dorit. Unde e problema? Nu mai are VRAM, sau GPU-ul nu poate procesa? Ar ajuta cu ceva in scenariul asta mai mult VRAM un 3070? Sau daca in loc de 16GB ar fi 8GB pe 6800, s-ar pierde din fps?


Cred ca o sa inebunesc daca mai trebuie sa zic o data ca n-ARe tREabA cu imBUnaTatirEa perfORmanTeI

Scenariu: daca jocul e facut sa mearga ok pe 10 gb si tu ai doar 8 o sa imprumute RAM si o sa-ti strice cheful de joaca.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 25