Ai torque steer la reprize peste 60 sau iei curbe tare? Acolo te mai poate ajuta LSD.
Eu am LSD pe FWD, o face mai compliant cu directia aleasa dar e o continua lupta cu volanul, trebuie sa intuiesti cand intra LSD si sa iti ajustezi manevrele de virare corespunzator. Ce pot povesti e senzatia ca in situatii ce in mod normal ar duce la pierderea nedorita a traiectoriei sau cand vrei un viraj extrem de strans, intrucat rotile motoare sunt si cele viratoare, opozitia dintre directie si motor o vei simti in volan. Pur si simplu "se intareste" si trebuie sa lupti un pic cu el, cu manevre fine dar ferme.
Un minus e faptul e ca trebuie sa te astepti la aceasta reactie si sa iti anticipezi traiectoria.
Un plus e faptul ca masina se va duce, atat timp cat ai acceleratia apasata (Atentie!! pe frana iti trebuie un 2 way LSD, in general cu placi de frictiune si deci cu un ulei special, sau Torsen 1 care e destul de scump, greu de facut si aproape imposibil de gasit pt orice masina) in directia indicata de roti, in limita aderentei, ceva gen cum faci steer in jocurile pe calculator. E un soi de point and shoot, vrei sa ajungi in punctul ala, pui rotile in directia aia (nu am zis volanul, pentru ca ai si un slip angle in cauciucuri si asta poate ruina partial faza) si accelerezi. Asta inseamna sa te obisnuiesti cu el inainte. Vei conduce cu ambele maini pe volan (ceea ce e si OK dpdv legal), vei face mai des contrabracari pentru ca pe o curba vei face ajustari si la intrare pe ea, dar si la iesire. Senzatia e ca si cum "desenezi" traiectoria din volan, dar implicand ceva forta.
Un LSD pe spate e total alta poveste, fatza devine maleabila, directia f jucausa,ajustarile sunt mai putin bruste, virajul se face mai mult din pedala de acceleratie si nu din volan, spatele e "de incredere" si atunci ai mai multa marja de manevra. Oricum, cand pierzi spatele (aderenta pe ambele roti), pe un RWD ai belit-o grupa mare. De aia propovaduiesc AWD.
Daca vrei sa ai o idee, du-te la supermarket, ia un carucior de cumparaturi si trage-l dupa tine (in loc sa il impingi), apoi din mers incearca sa iei viraje cat mai scurte. Ca sa il tii pe traiectoria dorita va trebui sa compensezi din forta bratelor miscarile laterale. Asta e fwd cu LSD. Fa la fel si impingandu-l din spate. Asta e rwd cu lsd. Incearca apoi acelasi lucru cu tine in spate si prietena in fata. Cand tu impingi si ea doar merge tinand caruciorul, apoi cand luati un viraj, dar tu contribui mai mult si ea mai putin, asta e AWD RWD oriented, cand tu mai putin si ea mai mult e FWD oriented. Vezi cum e in toate situatiile astea si zi care e cel mai convenabil.
Anti lift kit te ajuta in situatii limita, tinand roata impinsa pe sosea pe cat posibil, parerea mea e ca daca ai ARB-uri dure si amortizoare tari si rapide pe rebound n-ai nevoie de el. Depinde de cat de mult te pui in aceste situatii limita.