Author Topic: nVidia - Arhitectura Turing  (Read 137128 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline oldshooterman

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #435 on: 21 September 2018, 00:16 »
Aberezi. DLSS nu e upscale de la o rezolutie mai mica. Aliasing-ul (aspectul zimtat al liniilor curbe sau oblice) se accentueaza pe masura ce scade rezolutia. O imagine cu aliasing redimensionata la o rezolutie mai mare isi pastreaza aspectul (adica nu dispar zimtii si nu se modifica continutul imaginii in nici un fel).
 

Offline astateofmind

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #436 on: 21 September 2018, 04:11 »
Aberezi. DLSS nu e upscale de la o rezolutie mai mica. Aliasing-ul (aspectul zimtat al liniilor curbe sau oblice) se accentueaza pe masura ce scade rezolutia. O imagine cu aliasing redimensionata la o rezolutie mai mare isi pastreaza aspectul (adica nu dispar zimtii si nu se modifica continutul imaginii in nici un fel).

Actually nu aberează deloc, exact asta e DLSS, upscale de la o rezoluție mai mica -  plus manipularea imaginii de către AI - conform a ceea ce știm. Se poate spune ca tu aberezi ;)

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-dlss-turing-tech-analysis

ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline oldshooterman

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #437 on: 21 September 2018, 08:50 »
Iarasi te bagi in seama fara sa intelegi ce se discuta. DLSS nu e aceeasi tehnica folosita la console si nu e nici o simpla redimensionare a imaginii de la o rezolutie mai mica (asta am spus).

DLSS se bazeaza pe reconstructie de imagine folosind procedee complicate si e exact ceea ce ma intereseaza pe mine pentru 8k. Nu e un "upscale comun", chiar daca speculati pe notiunea de "upscale". Un "upscale" (comun) face TV-ul tau cand te uiti la o imagine SD afisata pe ecranul 4k si nu are nimic in plus.
..............................................
Pentru jocuri, Nvidia foloseste o solutie particulara mai rapida, ca sa nu introduca lag, asta fiind si motivul pentru care numarul de jocuri la care va fi aplicata in prima faza e limitat, algoritmul fiind "antrenat" cu informatie specifica ("de inalta calitate") din jocurile respective. Formulele avansate functioneaza pentru orice imagine, cu rezultate spectaculoase, dar deocamdata introduc un lag de cateva ms.
 

Offline smok3

  • Feedback Score: (0)
  • Old TR: 50 (100%)
  • Newbie
  • Posts: 20
    • View Profile
nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #438 on: 21 September 2018, 09:06 »
Olds, ma stii ca nu sunt fan Nvidia dar seria asta de placi video mi se par cam future proof dupa ce am vazut rezultatele in Vulkan si Dx12, adica naiba dupa ani de zile Nvidia are in sfarsit ceva cum trebuie pe piata si tu vrei sa-ti cumperi 2080 ca consuma prea mult 2080 Ti, parca ai avea contorul de curent pe birou si te deranjeaza ca scartie rotita ca se invarte prea repede. Oricine isi cumpara mai jos de 2080 ti inseamna ca nu are nevoie de placa video performanta si are nevoie doar de RTX sa scrie pe placa.
  https://www.computerbase.de/2018-09/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-test/6/#diagramm-high-level-vs-low-level-api-wolfenstein-2

Dpmdv diferenta de pret dintre GTX 1080 Ti si RTX 2080 nu e chiar asa de greu de suportat si cred ca o sa iau una sa vad cum se comporta. Reviewerii nu au mentionat inca nimic despre Deep Learning Features for GraphicsNVIDIA NGX™care ma intereseaza pe mine si care ar permite 8k la frame rate mai mare decat in 4k in randare normala.

s-a rasturanat lumea :)) , olds zici ca e dummy .. cum sa zici ca  deep learning permite mai multe frameruri la 8k decat 4k fara deep learning ... iar o dam in async si mantle si vulkan si deep learning ... pt o mana de jocuri? incerci din rasputeri sa ti demonstrezi ca se merita

si axxel care mereu a fost troll amd... acum recomanda nvidia


p.s. nu neg faptul ca sunt placi bune... insa ... la fel ca cei care au facut review .. se vinde RTX ca sa te joci Demo-uri cu el .... cum ar fi sa apara maine playstation 5 fara jocuri ...
 

Offline KodiaK

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #439 on: 21 September 2018, 09:28 »
Se repeta istoria Vega de acu 2 ani. Placi bune la pretul incorect. Macar Pascal oferea un spor de performanta oarecum proportional cu pretul marit. Aici dai 70% mai mult pt 30% spor de perf. Oricum ai da-o nu are nici un sens. Poate peste 1-2 ani cand o sa fie zeci de jocuri RT care sa justifice investitia, dar acum chiar nu vad de ce ar cumpara cineva seria asta (in afara de bragging rights :) )
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline oldshooterman

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #440 on: 21 September 2018, 09:42 »
Quote from: smok3
s-a rasturanat lumea :)) , olds zici ca e dummy .. cum sa zici ca  deep learning permite mai multe frameruri la 8k decat 4k fara deep learning ... iar o dam in async si mantle si vulkan si deep learning...
Pentru ca o imagine fb 8k poate fi obtinuta si din FHD cu DL, restul depinde de puterea de calcul a procesorului cu DL. Asumptia a fost speculativa si pe considerente pur teoretice.

Asumptia respectiva se va putea testa si practic in curand, dupa ce Samsung introduce seria de TV-uri cu Quantum Processor 8K. Respectiv o sa te poti juca in rezolutie mai mica (1440p sau chiar 1080p) unde obtii un frame rate de cel putin 60fps, iar semnalul introdus in TV va fi scalat inteligent la 8K de catre procesorul cu AI dedicat de la Samsung (din TV-ul 8K folosit ca display), obtinand in final o imagine 8k de inalta calitate la 60fps, in conditiile in care presupunem ca placa video din PC nu poate furniza 60fps in 4k. ;D
« Last Edit: 21 September 2018, 09:45 by oldshooterman »
 

Offline astateofmind

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #441 on: 21 September 2018, 09:47 »
Iarasi te bagi in seama fara sa intelegi ce se discuta. DLSS nu e aceeasi tehnica folosita la console si nu e nici o simpla redimensionare a imaginii de la o rezolutie mai mica (asta am spus).

DLSS se bazeaza pe reconstructie de imagine folosind procedee complicate si e exact ceea ce ma intereseaza pe mine pentru 8k. Nu e un "upscale comun", chiar daca speculati pe notiunea de "upscale". Un "upscale" (comun) face TV-ul tau cand te uiti la o imagine SD afisata pe ecranul 4k si nu are nimic in plus.
..............................................
Pentru jocuri, Nvidia foloseste o solutie particulara mai rapida, ca sa nu introduca lag, asta fiind si motivul pentru care numarul de jocuri la care va fi aplicata in prima faza e limitat, algoritmul fiind "antrenat" cu informatie specifica ("de inalta calitate") din jocurile respective. Formulele avansate functioneaza pentru orice imagine, cu rezultate spectaculoase, dar deocamdata introduc un lag de cateva ms.

Vezi ca aberezi in continuare. Nu e simplu upscale, folosit de tv și nici ce se folosește pe console dar se bazează pe extrapolarea de la o rezoluție inferioară la o rezoluție superioară. Orice procedee s-ar folosi se numește tot upscale, chiar dacă mai face ceva pe lângă. Da, imaginea original este randata la 1440 (sau 1080) și apoi adusă la 4K.

Degeaba însisti tu cu aberația, tot un upscale e la baza. Nu cel comun dar tot se ajunge la o rezoluție inferioară la una superioară, oricât te-ai abera tu tot upscale se numește.


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Last Edit: 21 September 2018, 09:58 by astateofmind »
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline KodiaK

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #442 on: 21 September 2018, 10:04 »
Din ce am inteles eu punctul forte al DLSS-ului este ca produce noi pixeli. Nici o tehnologie curenta nu faca asa ceva, sau daca face doar duplica pixeli adiacenti. Tensor cores din RTX-uri analizeaza imaginea si cand o maresc practic presupun ce culoare au noii pixeli adaugati astfel incat maginea marita sa fie identica ca si content cu cea initiala. Iar presupunerile astea sunt extrem de precise. In teorie suna foarte bine, in practica ramane de vazut.
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline oldshooterman

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #443 on: 21 September 2018, 10:13 »
(astateofmind) Daca ai ceva de spus in plus trebuie sa incepi cu definitia notiunii de "upscale". "Extrapolarea de la o rezoluție inferioară la o rezoluție superioară" sugereaza "upscale" cu o simpla redimensionare, care n-are nici o legatura cu reconstructia de imagine.

Reconstructia de imagine implica o serie de imbunatatiri care nu se limiteaza nici pe departe la "extrapolarea de la o rezoluție inferioară la o rezoluție superioară", fiind ceva extrem de complicat. Ia tu o imagine de rezolutie mica si incearca sa o faci sa arate ca aceeasi imagine luata nativ la rezolutie mare. N-o sa reusesti niciodata fara softuri specializate la care nu cred ca ai acces.

Deci nu incercati sa minimalizati procedeul pentru ca nu aburiti decat userii neinformati.

In atasament e un exemplu despre rezultatul obtinut de Samsung cu procesorul lor AI bazat de DL, plecand de la FHD.
..............................................
KodiaK - da, tehnologia in discutie recreeaza imaginea, nu doar "introduce noi pixeli", si precum vezi exista. Exista si variante foarte avansate care descopera si recreeaza elemente si detalii despre care nici nu banuiesti cum arata, folosite in special in criminalistica.
« Last Edit: 21 September 2018, 10:21 by oldshooterman »
 

Offline astateofmind

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #444 on: 21 September 2018, 10:15 »
Faptul ca e mai complexa nu o face sa nu fie upscale.

Nu e nevoie sa redefinești termenul. Înseamnă simplu orice mărire a unei imagini de la o rezoluție inferioară la una superioară.


Este tot o extrapolare dar cu/pe funcții mai complexe.

Știu ca îți place sa folosești termeni cât mai bombastici și adeseori in mod incorect doar ca sa para ca știi ce spui.

Degeaba.


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Last Edit: 21 September 2018, 10:18 by astateofmind »
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline oldshooterman

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #445 on: 21 September 2018, 12:13 »
Daca insisti sa numesti procedura "upscale" e problema ta, dar DLSS nu e upscale de la  1440p (cum fac consolele) , nu e nici "abureala de la Nvidia", ci e o tehnologie noua, chiar o mare "chestie". Iar algoritmul poate fi imbunatatit prin drivere si ca urmare rezulatul final s-ar putea imbunatati cu timpul.
 

Offline astateofmind

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #446 on: 21 September 2018, 12:24 »
Nu e cum fac consolele, e o procedura/tehnologie diferită, noua, AI involved, cu un outcome mult superior dar intra tot sub denumirea de upscale (adauga pixeli imaginii originale pt a obține o rezoluție superioară - diferă procedura).

Știm ca ești nu doar fan ci și ca ai primit gratis plăcile anterioare, după cum singur ai afirmat pe vechiul forum. In plus se vede după cum postezi ca ești biassed  pro nvidia. Remember când spuneam ca in raster 2080 nu are cum sa fie peste 1080 ti conform specificațiilor iar tu susțineai ca nu, va fi mult peste?

Acum când s-a văzut ca nu este (la un preț sensibil mai mare) ai început sa o dai cu alte chestii doar doar mai cureți imaginea șifonată a nvidia.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Online Pruny

  • Feedback Score: (2)
  • Old TR: 3 (100%)
  • Full Member
  • Posts: 154
  • Location: Oltenia
  • Honk honk
    • View Profile
nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #447 on: 21 September 2018, 12:30 »
Nu e cum fac consolele, e o procedura/tehnologie diferită, noua, AI involved, cu un outcome mult superior dar intra tot sub denumirea de upscale (adauga pixeli imaginii originale pt a obține o rezoluție superioară - diferă procedura).
evident ca e o tehnologie diferita devreme ce ii zice Dlss si nu Checkerboard dar seamana
Eu asa am inteles din reclama aburitoare de la Gimpvidia ca Dlss este o noua forma de antialiasing mai rapida decat TAA, adica la aceeasi rezolutie, dar ei de fapt nu explica ca fac antialiasing la o rezolutie mai mica  :o pe care o upscaleaza si filtreaza AI si asa scot din burta fps in plus
« Last Edit: 21 September 2018, 12:36 by PRUNY »
Potato PC: i5 3450S, RX 470, 8gb ddr3, 64gb ssd, 500gb hdd, sursa ultron
 

Offline oldshooterman

nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #448 on: 21 September 2018, 13:12 »
Știm ca ești nu doar fan ci și ca ai primit gratis plăcile anterioare, după cum singur ai afirmat pe vechiul forum.
Nu am afirmat niciodata ca am primit ceva placa video gratis de undeva (deci nici de la Nvidia), doar ca le obtin la pret bun, ceea ce e o mare diferenta. Deci e cazul sa termini cu dezinformarile si povestile astea scoase din burta, care te caracterizeaza.
Si nu mai vorbi la plural, ca nu stii ce stiu altii, chiar daca sunt ca tine.
..............................................................
PRUNY - fps-ul respectiv nu e scos din burta ci rezulta in urma "procedurii" aplicate. Faptul ca imaginile de baza sunt randate la o rezolutie ceva mai mica e doar o componenta a procedurii, care implica si cunoasterea texturilor de maxima calitate pe baza carora se reconstruieste imaginea la rezolutia dorita, folosind AI. Important e ca poti folosi hardware mai putin performant ca sa obtii calitate si fps in plus la rezolutii superioare.
 

Online Pruny

  • Feedback Score: (2)
  • Old TR: 3 (100%)
  • Full Member
  • Posts: 154
  • Location: Oltenia
  • Honk honk
    • View Profile
nVidia - Arhitectura Turing
« Reply #449 on: 21 September 2018, 13:30 »
Ei nu explica treaba asta, in fine oricum nu trec la 4k ever.  ;)
''If you’re unfamiliar with DLSS, this new RTX technology uses the power of deep learning and AI to train the GPU to render crisp images, while running up to 2x faster than previous generation GPUs using conventional anti-aliasing techniques.''
Potato PC: i5 3450S, RX 470, 8gb ddr3, 64gb ssd, 500gb hdd, sursa ultron