@Kherdan chiar daca nu voi lua nvidia, si eu sunt super mega incantat de performanta 3080 10GB
ma bucur ca este acolo pt ca in felul asta va obliga AMD-ul sa scoata ceva apropiat, sunt realist si nu ma astept sa bata nvidia, in niciun caz
legat de RT, ideea nvidiei de a crea aceste RT cores special pt RT, este geniala
e mai simplu sa ai un hardware dedicat unei functii specifice, decat un chip care sa le faca pe toate
cu toate astea, performanta actuala RT nvidia, doar la RTX3000 ma refer, nu este data de aceste RT cores pt ca ele au evoluat, ci este data de
forta bruta a placii video + DLSS, avand atat de multe CUDA core-uri. oricum ar fi, este super bine venita
chiar m-am intrebat "de ce DX12 si VLK nu au instructiuni bine definite numai pt RT, care sa stie ca informatia asta tre' trimisa catre RT cores,
pt a forja la maxim aceste RT cores?" doar un software-ist poate raspunde corect, dar asta-i parerea, care poate fi gresita:
e posibil ca MS cu DX12 cat si AMD cu VLK sa nu doreasca adaugarea acestor instructiuni pt ca-n felul asta nvidia ar avea monopol pe RT
daca acest instructiuni RT ar fi introduse, absolut toate jocurile ar folosi RT-ul nvidia, dar, MS foloseste AMD, AMD care inca
nu are nimic pt RT si nici acum nu se stie cum va fi RT-ul AMD
MS mergand pt AMD, va face DX-ul cat mai general posibil pt a putea fi folosi RT-ul atat pe GPU AMD, cat si nvidia
si nu zic faptul ca MS s-a gandit la noi, ca user-i, ci la ei pt ca-i destul de greu sa mergi in paralel cu doua moduri
diferite care la final ajung la acelasi rezultat. e si ineficient pana la urma
daca in RDNA3 AMD va crea un analog nvidia RT cores, e foarte posibil ca tot ce tine de RT sa se schimbe radical
tinand cont de cele de mai sus, se pune intrebarea: "dar de ce nu face nvidia in driver-e aceste instructiuni specifice numai pt RT cores?"
daca ar face asta, ar ajunge in situatia actuala cum e cu DLSS-ul, in care jocul trebuie programat pt a sti sa le foloseasca.
si asta costa bani si mai ales timp
chiar daca vbm de nvidia, care numai saraca nu e, nu au cum sa sustina o intreaga industrie in spate, singuri
pana la urma, DLSS-ul a fost creat pt a ajuta RT-ul pt c-au vazut ca RT-ul, de unul singur, cere mult prea multe resurse
e mai simplu sa prelucrezi o frama la 1440p dupa care sa-i faci upscaling la 2160p