...Daca ai 8GB memorie si jocul foloseste 7GB, iti raman doar 1 GB pentru buffer si ai toate sansele ca datele care ii trebuie placii video in acel moment sa nu se gaseasca in acel buffer...
Nu, placile video nu fnctioneaza asa. Toata memoria video poate fi considerata buffer. In cazul placilor video, memoria este paginata iar dimensiunea unei pagini depinde de rezolutia la care se lucreaza. Sansele sa nu gaseasca datele (adica texturile) in buffer sunt zero. Daca nu le gaseste apar artefacte si asta se intampla datorita erorilor de programare. In plus, placa video dispune de mai multa memorie decat cea dedicata (prezenta pe placa video) pentru ca ea dispune si de shared system memory. Spre exemplu, o placa video cu 6GB VRAM (RTX 2060) mai dispune de inca 8 GB (depine si de cantitate de RAM disponibila) shared memory, adica 14GB memorie video in total. Memoria video este de trei feluri: Memorie dedicata (prezenta pe placa video), memorie video rezervata (in cazul procesoare grafice integrate (IGP) care folosesc RAM-ul) si cum am spus mai sus, shared memory. Tot in contextul asta, afirmatia ta cum ca memoria video dedicata este de 20 de ori mai rapida decat RAM-ul este gresita. Daca luam exemplul pe care l-am dat cu GTX 1050 si DOOM Eternal, memoria video lucreaza la 7000MHz iar RAM-ul DDR3 la 2666MHz. Facem un calcul simplu 7000/2666 si rezulta ca memoria video este de doar 2.6 ori mai rapida. Putem sa mai luam un exemplu. RTX 2060 si DDR4 3200. Calculam 14000/3200 si vedem ca memoria video este de doar 4.3 ori mai rapida. Practic, impactul RAM-ului tinde catre zero pentru ca placa video nu randeaza in RAM ci in memoria video iar transferul datelor din RAM in VRAM are un impact foarte mic asupra performantelor pentru ca se folosesc si diverse metode de compresie.
...
Exact in ce sens? Ca pe PC ai RAM-ul complet separat de VRAM.
Asta doar in cazul placilor video dedicate.
in RAM sau VRAM nu se fac niciun fel de calcule, doar se stocheaza informatii
placa video nu imprumuta memorie RAM asa cum face windows-ul cand n-are DDR destul de-si creeaza memoria virtuala luand spatiu de pe SSD. pt placa video e simplu, ai VRAM sau nu ai VRAM
VRAM GTX1050 lucreaza la 1,75GHz, nu 7000MHz
VRAM RTX2060 lucreaza tot la 1,75GHz, nu 14.000MHz
de unde vii cu frecventele astea? nu intelegi marketing-ul?
cum sa imparti viteza VRAM la viteza RAM ca sa aflii...ce?!
am impresia ca tu crezi ca stii despre ce vorbesti, dar nu stii, de vreo 3 pagini incoace, dintre toti, tu vorbesti cel mai mult dar cel mai lipsit de calitate si si sustii ceea ce vorbesti. crezi ca intelegi si crezi ca stii, dar dovedesti exact opusul. opreste-te
revenind la daca e deajuns 10GB VRAM pt 4K, raspunsul este da, dar nu pt prea mult timp si-n 2 sau 3 ani, cat tii o placa video, mai apar jocuri
din experienta vorbesc acum, avand RVII cu 16GB VRAM HBM2, pt MSFS 2020 am vazut incarcare si de 12GB VRAM, in functie de scenariu
in plus, n-am vazut sa fi scris cineva sau poate n-am vazut eu, este o diferenta in "memoria VRAM alocata" si "memoria VRAM utilizata"
zic asta pt ca poate jocul cere o "alocare de 12GB VRAM" dar memoria VRAM "utilizata" poate fi de doar 10GB
asta-i si motivul pt care testerii respectabili nu mentioneaza cifrele astea cu VRAM-ul
si da, va fi o diferenta de FPS-uri intre o placa video cu 8 si alta cu 16 daca jocul va cere 10. pv cu 8 va avea mai putine FPS-uri
dar ce va conta asta daca FPS_urile stau in jur de 100-120, de exemplu? ce mai conteaza cele 10-15FPS-uri in minus, oricum experienta va fi superba pe ambele
dar conteaza mult si calitatea programrii pt ca e foarte posibil ca pv cu 8 sa aiba parte de stutter-uri, parca Rise of the TR avea problema asta
Post Merge: 22 September 2020, 19:20
" ca placa video nu randeaza in RAM ci in memoria video" - placa video randeaza cu GPU-ul, cred ca nu intelegi termenul de randare