Am zis eu pe undeva ca pe Ultra nu optez pt texturile alea bengoase? Dar cum concluzionezi tu ca in realitate sunt vram capped, nu GPU bound, cand GPU-ul sta in 99% si vramul in 6GB?
Eu vad lucrurile in felul urmator in caz de low framerate:
1. Daca VRAM-ul nu este ocupat full -> GPU limitation.
2. Daca VRAM-ul este ocupat full:
2.1 Pun textures pe low, acelasi framerate -> GPU limitation.
2.2 Pun textures pe low, creste framerate-ul -> VRAM limitation.
Unde gresesc in rationamentul asta?
A, pai asa spune. Tu de fapt reduci detaliile sa ai bottleneck la GPU pe cat posibil, nu la memorie. Pai asa poti dormi linistit. Reduci detaliile si te incadrezi mereu in vram si pentru ca nu mai ai detalii iti mai usurezi si din munca pe GPU. Iar GPU sta in 100% ca-l lasi liber, cate fps duce, normal ca se duce la 100%. Memorie are cata ii trebuie, ca ai redus detaliile asa ca placa se duce cat o duce gpu.
Intrebarea e ce face ala care vrea full details si placa nu are unde sa le incarce. Ca daca nu are atunci se imprumuta de la sistem care are memorie mai lenta, plus adusul de departe.
1. Da, daca vram-ul nu e ocupat full (sau aproape) ramane ca limitarea sa aibe loc la GPU.
2. Daca vram-ul e ocupat full, esti la limita si risti fps drops si stuttering, daca nu cumva placa te fenteaza ea si taie singura detalii....
La 2.1 si 2.2 nu prea merge sa aplici procedeul de la CPU vs GPU bottleneck. Pentru ca daca reduci detaliile nu ai cum sa ai acelasi framerate pentru ca eliberezi si GPU de munca. Nu e ca si cum GPU asteapta dupa memorie sa-si faca treaba ei intai ... GPU acceseaza memoria, daca e destula si aproape poate lucra mai rapid. Acuma nu incepe iar ca daca ai mult vram nu-ti creste performanta. Am zis destula. Tot ce-i peste destula nu trebuie. Problema apare doar cand nu e destula.
Post Merge: 28 October 2020, 19:44
Auleuuu, dar nu-mi iau o placa balansata perfect pentru jocurile de acum. Nu e OK sa anticipez dezvoltarea jocurilor pe termen mai lung?
Eram ironic. Ideal ar fi sa iti faci un plan pe remen mai lung. Adica daca suma X pe care o dai acum in plus e mai mica decat ai pierde la revanzare pentru a face upgrade, atunci da suma X. Si ai ACUM o placa si mai buna.