Ca sa nu o mai lungim si sa intelegeti de ce amicul de astate nu are dreptate. Sa lasi memorie ocupata fara rost, oriunde, ar incalca norme minime de development.
Ce e cu managementul memoriei.
In C++
// aici ceri memorie in heap; faci variabila 1
// aici volosesti variabila 1
// aici faci variabila 2, tot in heap
// aici folosesti variabila 2
// aici iti dai seama ca variabila 2 nu iti mai trebuie; o stergi
// variabila 1 inca e folosita
// stergi si variabila 1 ca nu iti mai trebuie de aici inainte
stergi sa nu ramana memorie ocupata degeaba.
Alte limbaje, in special cele de scripting, au managementul memoriei automat. Programatorul nu trebuie sa aine grija sa elibereze memoria cand nu mai e necesara variabila ce o ocupa. Altele au ambele variante, dealocare manuala si un GB. GB foloseste algoritmi precum Tracing sau Reference counting ca sa scaneze la intervale regulate dupa variabile ce nu mai sunt folosite.
In Unity, poti scrie cod simplu C++ si atunci ai obligatia sa eliberezi memoria. Dar poti folosi variabile built in Unity si pentru asta exista un GC *garbage collector"
Pentru memoria video driverul are si el un GC.
Cache e un sistem de a mari performanta tanand la indemana lucruri utile. Nu gunoi. Nu inutile. GB, la fel ca in orice parte dintr-un program scaneaza sa faca curatenie, la intervale regulate. Scopul e sa nu lase pe cat posibil memorie ocupata. Nu il haleste dintr-o inghititura. GB se uita dupa acele variabile nereferite mai departe in program. Nu iti sterge tot programul. Nu iti sterge tot cache.
Bottom line:
Memoria nu ramane plina de gunoi. Daca e ocupata, se intampla asa cu folos, cu un motiv precis. Ca nu e absolut necesar sa te extinzi daca e loc, e adevarat, dar e util cand poti face asta. Util, nicidecum fara folos.
Garbage nu e un Recycle Bin (cum crede astate). Sunt variabile ce nu mai sunt utile in program ce trebuie sterse, Pe ici pe colo in program, nu ca "garbage" intr-un colt.
Deci terminati cu prostiile ca memoria vram e ocupata fara rost si ca d'aia se aduna .... Nimeni nu isi doreste asa ceva. Nici developerul, nici engine-ul, nici driverul.