Author Topic: Opel Corsa D, zis Corsalică  (Read 11734 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline AlexU

Opel Corsa D, zis Corsalică
« on: 27 May 2018, 17:54 »
Prin noiembrie 2017 am luat un Opel Corsa D echipare Cosmo, motor 1.3 CDTI 90cp, 6 trepte, pe atunci avea 128.000 km.
Dotari: Trapa, pachet sport format din sasiu sport (coborat) si jante 17 inch, scaune sport textil+piele, climatizare automata, pilot automat, senzori lumini si ploaie, 8 aibag-uri (?), ABS+ESP, 7 difuzoare, radio CD+aux, comenzi pe volan, lumini de citit fata-spate, iluminare interioara fata-spate (picioare), senzori parcare, ornamente interior Dark Charcoal + afisaj CB mare :D
Neavand loc pentru roata de rezerva dimenisiune 17", are integrat in portbagaj un compresor.
« Last Edit: 24 June 2018, 03:28 by AlexU »
 

Offline AlexU

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #1 on: 27 May 2018, 18:04 »
Și câteva imagini.




« Last Edit: 27 May 2018, 18:13 by AlexU »
 

Offline lowlife

  • Feedback Score: (0)
  • Old TR: 9 (100%)
  • Newbie
  • Posts: 48
    • View Profile
Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #2 on: 27 May 2018, 21:52 »
Cum invarte 1.3 17"? Trapa ai vrut neaparat, cum o folosesti? Eu am trapa la masina si mi se pare inutila, daca o deschid/rabatez imi bate vantul doar in cap si mai fac si insolatie :))
Ai 2 seturi de difuzoare? De ce nu ai mers pe un singur set de 16.5? E destul de mica masina si dupa ce asculti o singura pereche, o sa ti se para aiurea sa ai muzica si din spate cu delay :D
 

Offline AlexU

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #3 on: 27 May 2018, 22:02 »
Surprinzator, trage in draci motorasul. Nu ma asteptam sa mearga atat de bine. Desi e primul diezelar pe care il detin.

Nu am vrut neaparat trapa, dar Doamne de cat timp imi doream masinuta cu trapa :D Nu am patit pana acum sa am probleme cu vantul fiindca are paravant, si nici cu insolatia fiindca are plasa in interior.

Cele de pe fata sunt de 16.5-17cm, iar cele de pe spate de 13 cm. Luasem acele seturi pentru a inlocui difuzoarele din fabrica, pe dreapta fata se dezlipise membrana.



« Last Edit: 27 May 2018, 22:09 by AlexU »
 

Offline AlexU

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #4 on: 26 June 2018, 23:52 »
A scazut consumul mediul general la 6.3 l/100km, iar pentru plinul asta am scos un ~5.5.
Drumuri doar prin Bucuresti, si Bucuresti-Otopeni si inapoi.

In rest, combustibil si lichid de parbriz. Spalata din cand in cand la o spalatorie Jet-On din apropiere, in curand urmeaza si prima revizie facuta de mine.
 

Offline AlexU

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #5 on: 23 July 2018, 20:18 »
Am comandat piesele pentru revizie de la Revizieshop / Revizie-opel

Produse
1 x    Revizie Opel Corsa D Z13DTH GM    139,00 RON
1 x    Capac vas spalator parbriz Opel Corsa D GM    20,00 RON
1 x    Set duze stropitor Opel Insignia GM    20,00 RON
1 x    Ulei GM 5w30 DEXOS 5L original GM    100,00 RON
1 x    Filtru motorina Opel Corsa D Z13DTH MANN    259,00 RON

Antigel cam scump la ei, am renuntat sa-l iau fiindca nu aveau si apa distilata. O sa ma opresc la OMV-ul din zona fiindca stiu ca aveau G12, si apa distilata.

Luni vorbesc cu un prieten de familie, o sa fac revizia la Maserati :D O sa caut prin zona un centru pentru reumplere instalatie cu freon.
Intre timp astept sa rezolve nasii cu certificatul fiscal, m-am saturat sa tot aud ca o sa o inmatriculam. Mi-am gasit si numar preferential pe plac.
 

Offline mache

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #6 on: 23 July 2018, 22:55 »
Esti sigur ca nu ai gresit o zecimala sau orice alta cifra la pretul filtrului de motorina??
 

Offline AlexU

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #7 on: 23 July 2018, 23:43 »
Nop, si mie mi s-a parut absurd de scump : )
Teoretic a fost schimbat anul trecut, eu am masina de la sfarsitul lui octombrie, sau de prin noiembrie.

Se schimba o data la doua revizii, undeva la 30.000 km.
 

Offline Fallen

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #8 on: 24 July 2018, 09:22 »
Cum doamne iarta-ma? Eu dau 60lei pe un filtru mann de VAG.
O maşină cu volan pe dreapta ....
E ca o maşina cu volan pe stânga, dar pe dreapta.
 Gica Hagi
 

Offline taribo

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #9 on: 24 July 2018, 10:52 »
Este cam la fel de scump si la epiesa~200 lei.

@AlexU avand in vedere vechimea masinii poti sa pui un ulei mai vascos(5w40) data viitoare daca tii la ea.
 

Offline AlexU

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #10 on: 24 July 2018, 20:08 »
Ca ulei oricum nu-mi convenea de niciun fel cel comercializat de GM. Am prins într-o iarnă un schimb de ulei la Ford, cei de la piese auto au greșit și au pus Dexos. Fiindcă aveam deja uleiul scurs și aveam și un drum de făcut, am zis fie, fiind vorba tot de 5w30.
După ce a stat în - 15 grade, atunci când l-a turnat în motor era ca apa.

Azi când am ridicat comanda am vorbit cu cei de acolo, unul din ei are un Corsa OPC, îl știu de pe clubopel. Mi-a recomandat ceva la 4l, posibil Ravenol. Am văzut că are normele cerute de GM și am acceptat.

Între timp am montat duzele de spălat parbrizul de Insignia, îmi plac. Am schimbat și căpăcelul de la lichidul de parbriz.
 

Offline mache

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #11 on: 24 July 2018, 22:58 »
Nop, si mie mi s-a parut absurd de scump : )
Teoretic a fost schimbat anul trecut, eu am masina de la sfarsitul lui octombrie, sau de prin noiembrie.
waddafaq, dau eu mai putin la 2.0tdi...
Quote
Se schimba o data la doua revizii, undeva la 30.000 km.
Cine-ti baga chestia asta la inaintare e cam fixist si mai putin profi cand vine vorba de intretinerea pe termen lung a masinii... uleiul, filtrul de ulei si filtrul de motorina se schimba in calup... iar in .ro e recomandat si filtrul de aer sa se schimbe la 15k

PS: asa am si eu in carte revizie la 30-35k... dar cat timp am avut masina in .ro nu am facut asemenea tampenie...
« Last Edit: 24 July 2018, 23:00 by mache »
 

Offline AlexU

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #12 on: 26 July 2018, 13:15 »
Azi la 8 am plecat de acasă spre DPRCIV, înmânat cu toate actele posibile. Iau număr de ordine F157 cu 102 persoane înaintea mea, merg la informații să verific toate actele și surpriză, nu am trecut-o la DITL.

Am luat și o cerere de la ei, asta și fiscalul lipseau. Am fugit la Kogălniceanu, am dat de o super tanti la centru de copiere, mi-a dat absolut tot ce aveam nevoie, rezolvat în 10 minute la Taxe și Impozite și mai apoi m-am întors la DRPCIV.

Am scos numerele vechi de pe mașină, intru în sala de așteptare și văd număr curent F147. Cât se poate de repede le-am pus într-o ordine, am mai completat cererea și deja eram chemat la ghișeu.

Plătit cele două taxe, predat vechile plăcuțe, prezentat și ceva acte în original și aflu mai apoi că abia luni după ora 12 le iau.

Mașina a rămas acolo în parcare, până atunci nu am nici numere, nici talon. Nasol :  (

A stricat frumusețe de întâmplare de mai devreme. Eh, asta e. Sper să nu am nevoie de mașină pentru cel mic, restul poate aștepta. La 11:30 deja eram acasă.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

 

Offline AlexU

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #13 on: 31 July 2018, 13:47 »
Terminat ieri cu revizia, am avut la mine două filtre de ulei, unul scurt și unul lung. La GM nu se poate găsi pe baza seriei de sașiu exact cu ce a venit din fabrică, așa că le-am luat preventiv pe ambele și îl voi returna pe celălalt.

A mea folosește cel scurt, Purflux.

Uleiul folosit a fost ăsta, e uleiul de primă umplere din fabrică - http://www.revizieshop.ro/m/ulei-motor/ulei-5w30/ulei-motor-ravenol-5w30-lsg-4l-5w30-dexos2-p-9915259

Montat și un bandou căzut, iar cel de pe ușa față era slăbit și a fost dat și acela jos pentru curățare și mai apoi remontare.

Pe la bușonul de scurgere ulei avea o mică pată, aveam deja pregătită și garnitură nouă, nu cred că va mai supura pe acolo. Pe forum Opel mulți recomandau direct schimbarea șurubului respectiv, dar nu cred că e cazul.

În schimb, o veste nasoală. Am văzut că pierdea pe undeva apă. Lent, dar pierdea. Am sperat să fie un furtun sau o supapă de suprapresiune. În schimb e o conductă care duce spre pompa de apă. Era ascunsă în spatele a două furtunuri, la prima vedere ele unul din cele două părea vinovat.
Am demontat bateria și suportul său să vedem mai bine, mai apoi am băgat presiune în sistemul de răcire să vedem pe unde pierde.

Ca piesă nu cred că e foarte scumpă, însă e poziționată extrem de nasol și necesită cam o zi de lucru. Amicul ăsta mi-a recomandat să încerc în primă fază cu o soluție asemănătoare celor de reparare pierdere radiator. Poate se astupă acel por, iar pe termen lung să văd ce rezolvare pot găsi.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

 

Offline taribo

Opel Corsa D, zis Corsalică
« Reply #14 on: 01 August 2018, 23:53 »
Solutiile alea sunt o porcarie din experienta mea. Am avut niste fisuri in radiator si am folosit doua variante, una cu pulbere de aluminiu si ceva cu un fel de fibre in interior. Ambele au infundat diverse conducte si am ajuns sa dau jos radiatorul/golesc toata instalatia de racire. In plus, amandoua modifica radical vascozitatea lichidului de racire si presupun ca si fara a infunda ceva solicita excesiv pompa de apa.