Author Topic: Desen, Benzi desenate si Comics  (Read 171 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online Monier

Desen, Benzi desenate si Comics
« on: 17 February 2020, 11:51 »
As vrea sa facem un schimb de impresii si cunostinte in ale genului.

Din cate aflu zilele astea, comics americane nu s-au ridicat calitativ decat prin anii 80. Inteleg ca bazele au fost puse mai devreme, dar adevarul e ca nu ma impresioneaza ce vad, cu mici exceptii.
Jim Lee, asta e primul. A ridicat X-Men si Batman; Nu zic ca ar fi cel mai mare si cel mai bun, dar reusita lui a fost extraordniara pentru industrie - e parte din acel grup de desenatori milionari la 20 de ani, probabil. Astia mai tarziu si-au format companiile lor. In fine..
X-Men e sub asteptari calitativ.. se imbunatateste de prin Uncanny X-Men#200, 1986? si arata foarte bine pana prin 93, cand deja e jale.
Pana la generatia asta de succes, erau extrem de rare desenele mari, pe doua sau chiar patru pagini.. inking era ceva de rutina, culorile erau extrem de simple..

Am sa prezint care-i treaba, fiecare faza din traditia si standardul american.
Incepi cu creionul, schita; peste schita vine lucrul detaliat si final; acum urmeaza cerneala, faza de inking.
Pe timpuri era necesara pentru ca printarea nu putea prinde lucrul in creion. Cea mai buna unealta este penita! Cu ea tragi linii foarte subtiri dar si groase, e fantastica.
Nu poti merge inainte cu penita, ci tragi de ea in laterale si jos, inspre tine. Nu poti apasa prea mult (depinde si de hartie), nu poti lucra neatent, cu cerneala pe maini si pe masa.. murdaresti totul.
Acum se folosesc mai mult pensule mici, markere tehnice de 0.3 etc. Penita e pentru cei alesi.. foarte oldschool.
Odata terminat inking, pagina e gata pentru colorist. Daca e publicata in alb-negru, atunci inkerul trebuie sa stie ca misiunea lui e sa accentueze valorile.. e nitel mai diferit pentru el.
Coloristul a ajuns foarte important in prezent.-era digitala a schimbat totul.

Post Merge: 17 February 2020, 14:00
Todd McFarlane Un canadian care tocmai m-a surprins!! Pentru ca am avut de mic copil un comics pus impreuna din mai multe volume Infinity Inc, sub un alt nume.. Defendeurs. E toata partea cu Helix. Tipul a facut benzi de calitate din 80s! Wow, deci la ..25 de ani facea asa ceva, la DC:

Imi place stilul lui, e foarte echilibrat si apropiat de vechii artisti... plus ca deseneaza fetele femeilor mult mai bine decat jim lee! i mean ffs lol

[/size]
[/size]
[/size]si un clip de lucru cu 102, ca sa va faceti idee.
[/size]
« Last Edit: 17 February 2020, 14:01 by Monier »
 

Online Monier

Desen, Benzi desenate si Comics
« Reply #1 on: 25 February 2020, 11:34 »
Exact acum se intampla o implozie cu industria americana, va jur ca n-am programat nimic cu topicul asta, era doar oportun si asa s-a nimerit. Va pot destainui motivul.. hhh.. here goes.
Lumea se schimba.
Realitatea cruda e ca tot ce s-a intamplat pana acum, nu mai putem astepta sa se intample in continuare. In materie de filme, muzica, benzi, orice legat de pop culture, subculture si.. culture. That's it.
Daca vrei ceva de calitate, te intorci in trecut. Nu e nostalgie, e poate refugiu, poate o metoda de supravietruire intelectuala, sa te desprinzi, sa te separi cumva de infernul actual.

Ce s-a intamplat, scurt: DC si Warner s-au unit cu AT&tT, merged.
Sunt in datorii URIASE.
DC comics (Marvel poate si mai mult) sunt in (de)cadere.

Publisherul DC, Dan Didio a fost dat afara (ca un caine btw), inainte de lansarea unei noi generatii de eroi.
5G - care se prevede a fi dezastru! Deja se canta moartea DC in corul fetelor samuraie. E crancen.


Efectul e unul de cascada, cu alte cuvinte urmeaza Marvel, toata lumea zice asta.. "e sfarsitul, folks".
---
In alta ordine de idei, noul costum Batman e rahat. No surprise there.





« Last Edit: 25 February 2020, 12:00 by Monier »
 

Online Monier

Desen, Benzi desenate si Comics
« Reply #2 on: 04 March 2020, 15:15 »
Revin la comics dupa ce vorbesc despre desenat in genere, si de ce va recomand sa il practicati.

1) Este o joaca sau o metoda de lucru primordiala pentru persoanele creative - si rest.
2) Pentru ca ajuta la dezvoltarea ta, de cateva ori mai eficient si mai bun decat orice joc, word puzzle si alte ocupatii inutile!
Dupa somn, dieta si miscare fizica, vine desenul - mai important decat scrisul!
3) Nu doar ca dezvolta, dar destupa legaturi si sectiuni de creier ruginite sau obfuscate; ba chiar creeaza si mareste centri esentiali. Indiferent de varsta!

-
Cum si ce sa desenezi.

Orice umanoid poate desena naturi statice si peisaje. Pfft! Ce recomand e sa desenati figura umana!
Cum:
In orice ocupatie oricat de usoara sau dificila, cel mai important simt si principiu este unul singur: OBSERVATIA.
Nu va luati dupa desenele altora, daca vreti sa desenati o figura similara cautati model in natura. De la natura inveti totul, si cel mai bine!!
O buna parte din artisti, talentati si cu tehnica neglijeaza acest aspect, si am sa va dovedesc imediat.

Eu lucrez in portiuni de 20 minute, unde 17 e lucru intens si 3 e pauza. Dupa trei portiuni, a patra e odihna. Chiar si cand lucrezi peste patru ore, munca trebuie divizata astfel.
Incep cu ce-i mai greu in desen - fata. Daca centrul vizual e defect si nemultumitor, e bine sa o afli din prima. Apoi ma misc oarecum repede, sa inchei! Pentru ca majoritatea isi pierd timpul cu faza a treia, a patra.. "umplere", rendering.

Ganditi-va astfel: inveti cel mai mult din joaca cu sfanta LINIE. Restul e in mare parte munca usoara si de rutina. Un desen "complet" ia o ora, doua, sase. In timpul ala poti invata cam cat trei zile comparativ cu muncitorul ala lenes. Pentru ca e un fel de lenevire sa hasurezi anevoios la un singur desen, cand poti realiza atatea altele mai bune - din ce in ce mai bune.

Indrazneala si originalitate.
Indrazneala este VITALA unui om creativ. Trebuie sa vezi imediat si fara sovaiala tot ce este greseala ori neajuns in lucrul altuia. Dintr-o privire sa fii capabil sa vezi ce schimbi si cum inbunatatesti ceva.
Un ochi critic ascutit si multa incredere in tine, urmata imediat de punere in practica. Degeaba poti avea o imaginatie incredibila si gust ales, daca nu e pus pe hartie, nu exista in planul asta material, accesibil ochiului.
Evitati excesul de tutoriale si materiale mediocre! In arta nu exista manual, nu va restrangeti la sfaturile altora. Retineti principiile numai in linii mari, experimentati imediat cu ce ati invatat, nu aplicati nimic orbeste.
Viteza este prima calitate a unui artist inteligent, si nu numai! Inteligenta inseamna de fapt viteza. Lucru facut bine e si rapid. Nu stati cu frica in burta la foaia goala sau la vreo linie de contur. Nu e nimic grav daca nu iti iese, e mai folositor sa lucrezi liber si fara emotii decat orice altceva, e parte din acea indrazneala si energie transpusa in desen. O schitare rapida si reusita e de zece ori mai VIE si mai frumoasa decat un desen ingrijit, dar cu greseli ingropate din start.

Uite aici un desen defect din start
-https://www.youtube.com/watch?v=5LShW2IG0SE
Un tutorial in care oricine poate vedea ca unghiul e gresit, ca modelul are de fapt un contur aproape de patrat asoasf. Bad tutorial, avoid!
https://youtu.be/wAOldLWIDSM?t=7m36s
Un artist bun, care ignora natura. Corpul e sucit si nenatural, proportiile sunt gresite -cap prea mare, scena nu reda intentia.
https://youtu.be/2x1zmKuEK-4?t=1h1m34s
« Last Edit: 04 March 2020, 15:26 by Monier »
 

Online Monier

Desen, Benzi desenate si Comics
« Reply #3 on: 06 March 2020, 00:08 »

Sunt doua calitati ce fac din graphic novel formatul meu preferat: cartea mai mare si continutul liber - pentru maturi, cu nuditate si sange.
Franciza Conan este cea mai mare si mai importanta pe domeniu, a influentat tot. Din seriile Conan va recomand Savage Sword of Conan apoi Savage Tales. Care au beneficiat de artisti de prima mana.. Barry Windsor-Smith, holy shit this guy.


Ethan van Sciver
huh?
Stati un pic. Tipul e un artist excelent, am sa va prezint cateva. Il mentionez in contextul de azi, cand industria mare e pe cale sa se prabuseasca. Ei bine, EVS a scos cea mai mare lucrare de crowdfunding: Cyberfrog, 1.1 million usd. E o mare sete de arta buna si lucrari in stil clasic, de aceea ma astept ca in curand publicul va adera la Comicsgate, la Contra-cultura sjwokeshit.
 

Online Monier

Desen, Benzi desenate si Comics
« Reply #4 on: 10 March 2020, 17:22 »
Indrazneala si originalitate pt2
Originalitatea vine din traseul si evolutia ta. Este recomandabil sa inveti toate tehnicile si trucurile posibile, asa incat sa nu fii SCLAVUL vreuneia, sa nu fii inregimentat de maniere si mode.
Daca vrei sa inveti de la altii, alege ce este cel mai bun din cei buni, nimic altceva. Toti cei buni ajung prin practica sa sara peste etape.. are de-a face cu viteza de lucru, din nou. Asa incat se exprima pe loc fara intarziere - si desenul lor pastreaza acea energie si prospetime.
Nu conteaza la ce nivel esti, chiar daca abia stii sa scrii, apuca-te si deseneaza. Ca relaxare, ca joaca, oricum it place. Apoi fa-o Zilnic. Si esti deja pe drumul cel bun.

Ethan van Sciver trece direct la inking, dupa o schita foarte rapida, reprezentand mai mult repere de pagina. Altii lucreaza direct cu pensula, ca pictorii. Toti isi gasesc cumva calea catrea acea viteza, care-i singura masura adevarata a succesului. Daca nu esti Leonardo, atunci trebuie sa misti mana - sa lucrezi la orice, pentru oricine, si tot timpul.
Instrumentele sunt calea cea mai usoara catre viteza: eu zbor cu creioanele moi, de la 3B la 7B. Pentru schitarea de inceput (pe care o stergi dupa) folosesc creioane dure - H, pentru ca sunt format pe creioane groase, si am linie grea. Penita este din nou unealta ideala pentru desen, iese totul superb si merge scanat pentru trimitere la distanta. Poti folosi cu ea culori si cerneluri colorate, culori diluate asoasf.



un artist [si canal] bun:-https://www.youtube.com/watch?v=_b3VvC5MDj4

O prezentare impromptu in mare parte 80s-90s, pentru mine si pentru voi..
Copertile sunt de obicei lucrari mai bune, trebuie sa vanda ce-i innauntru. Exista artisti dedicati pentru coperte - oamenii casei la baietii mari.

« Last Edit: 10 March 2020, 17:24 by Monier »
 

Online Monier

Desen, Benzi desenate si Comics
« Reply #5 on: 19 March 2020, 23:52 »
metode. guma de sters. tracing. digital' sau nu.
in desen incepi cu ce e mai important, oricat de greu. pentru ca nu conteza marginea impodobita, daca in centru ai esec. exact asa se procedeaza per total. metodele bune trebuie sa te propulseze inainte, desi la inceput sunt greu de urmat. vei invata cu adevarat atunci cand ai curajul sa gresesti; cand vii cu o perspectiva de experimentare si joaca, de libertate totala.


daca in loc de o linie tragi zece, iti ia timp. daca te intorci, stergi, refaci - iti ia tmp; si efort. vei stii ca esti bun atunci cand desenezi pe cineva in cateva minute, in parcul public sau intr-un bar zgomtos, pe servetele. pare foarte greu - si este, pentru cineva neantrenat.
toate stadiile unei lucrari sunt acolo sa te ajute, nu sa te tina in loc. dupa exersare, vei trece prin ele asa de repede incat vor deveni in majoritate redundante; ele se contopesc in cateva fractiuni de concentrare si claritate.

deci va recomand sa folositi rar guma de sters. sa treceti la cerneala cat mai repede. sa esentializati totul, ca sa puteti construi repede si fara ezitare. va lua timp si efort - exact asa cum trebuie a se intample.

linia este un gest. are ritm, greutate, viteza, o energie a ei, o viata speciala. sensul ei este foarte important; desi tine de fiecare, e preferabil sa mergi de jos in sus. am gasit doua explicatii de la jim lee, le pun mai jos. au de-a face cu greutatea liniei, volum si umbre.

tracing. este perfect in regula si foarte necesar sa copiezi un desen; fie sa il transpui, sa il ai de rezerva.. la orice te ajuta. bineinteles e mai repede si mai bine sa finalizezi in acelasi loc, dar tracing nu e trisare. decat daca intr-adevar copiezi lucrarea altuia - de fapt si atunci e permis ca exercitiu, unii se antreneaza asa.

digitalul nu e recomandabil nici dupa foarte mult timp de practica. nu iti face decat rau si nu te ajuta deloc. este de fapt aceeasi perspectiva de care vorbeam, insa acum lucreaza impotriva ta.
ai ocazia sa tragi o linie de cate ori vrei - si tocmai de aceea o vei gasi mai greu. nu exista limite practice materiale, limite de care ai nevoie ca sa inveti. cand lucrezi cu cerneala vei arunca multe hartii la cos - dar, din nou.. e ceva natural, un stadiu necesar! iti mananca mult tmp sa lucrezi in digital, te mentine prost si incapabil. pe digital orele se strang si progresul ca artist e minim.





 
« Last Edit: 19 March 2020, 23:54 by Monier »