Author Topic: Val ce concedieri in IT si marketing. A inceput AUTOMATIZAREA  (Read 176 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline bombardieru

Si cand imi amintesc prin 2017-2019 cand multi ma ridiculizau ca de ce sunt umanist si nu ma apuc sa invat limbaje de programare sau de ce nu fac niste studii in domenii care sunt de "viitor" (inginerie, marketing, social-media, programare).

Poftim domenii de  "viitor".


Mai naspa e ca posturile alea  care au fost eliminate nu vor mai fi niciodata readuse datorita AUTOMATIZARII
. Pentru ca exista programe de machine learning si boti care pot face deja treaba unor programatori si moderatori de continut. Nu-ti trebuie decat vreo 10 ingineri si la revedere.
S-a terminat cu epoca programatorilor acum ca exista A.I. care sa programeze.

https://www.investopedia.com/amazon-layoffs-seen-6828694
https://www.theguardian.com/technology/2022/nov/15/major-investor-calls-on-google-owner-to-aggressively-cut-staff-and-pay
https://www.nytimes.com/2022/11/15/technology/elon-musk-twitter-fired-criticism.html
https://kotaku.com/meta-facebook-mark-zuckerberg-layoff-vr-metaverse-1849761588
https://www.indiatoday.in/technology/news/story/intel-confirms-layoffs-to-cut-down-spending-even-if-it-has-some-people-cost-2290488-2022-10-28

Elon Musk ii concediaza si le face conditile  insuportabile angajatilor ca sa-i faca sa plece.
Sa faca TWITTER 2.0., moderat si controlat de A.I. si intretinut de o echipa mica de ingineri. Evident, inginerii performanti, "THE BEST OF THE BEST".



Iar pe marketing, ambalat, curierat?  Robotii, aplicatiile si dronele pot face o treaba mai buna.
Are Amazon mii de robotei si drone care pot face o treaba mai buna.




Emagul nu mai are de ceva timp departament de call-center. I-a dat afara pe toti operatorii.
Pentru reclamatii exista doar chat text in care iti raspunde robotul.
Si pentru livrare, te duci singur sa-ti iei produsul de la easy box.



Call center? O sa fie si asta mort in curand!



QA Testingul e mort din vremea pandemiei. Marii producatori de jocuri video prefera sa lanseze jocurile pline de buguri din 2020 incoace si sa se ocupe fanboii de raportat buguri. GRATUIT, NEPLATITI! 






Post Merge: 19 November 2022, 20:51
Acum o sa ziceti: "pai si ce facem, ne angajam la McDonald?"

NOPE!

Si acolo se inchide "pravalia". :)))


E mai ieftin de intretinut un vending machine sau un brat robotic decat o echipa de lucratori mofturosi care vor salarii mari.







« Last Edit: 19 November 2022, 20:55 by bombardieru »
 

Offline Nosferat

Val ce concedieri in IT si marketing. A inceput AUTOMATIZAREA
« Reply #1 on: 26 November 2022, 10:40 »
S-au cam adunat multe lucruri la un loc. Mai mult ma tem de criza economica, acea inflatie care de fapt e o noua criza si inca nu ne aflam decat la inceput.

Concedieri se intampla si pe altundeva nu doar in tech, acuma cu twitter cu facebook e la moda sa fie peste tot la stiri, insa in spate, dupa cortina, peste tot se incearca reducerea personalului.

Faptul ca sunt niste preturi enorme la curent si gaz, alimentele de baza au devenit mai scumpe, si o cofetarie din stiu eu Milan  sau Bucuresti, trebuie sa concedieze din oameni si sa inchida magazinul ,nu prea are legatura cu automatizarea din IT.
Mai mult cu enorma problema economica din spate care a inceput inainte de covid, a fost umflat enorm de covid, efectiv inghetarea economiei globale,acel val care incet dar sigur va ajunge peste tot.

Automatizarea mai are cale lunga de batut.  De exemplu un service desk, la momentul actual chiar si cu miliarde peste miliarde cheltuite, tot nu vei putea inlocui.

Oamenii sunt oameni. Acel tip de "Karen" va avea mereu nevoie sa se planga cuiva, indiferent ca vorbim de o femeie in varsta, un barbat tanar, ma refer la personalitate.

Frustrarea ca nu iti merge ceva si faptul ca tu crezi ca problema e in un fel,dar de fapt e in alt fel. Acest lucru nu poate fi inlocuit, nici acuma, nici peste 10 ani de ceva soft sau program.

Sa programezi o masinarie sa faca niste pasi gen un macro in excel, este considerabil mai usor decat sa incerci sa faci un program care ii poate explica omului sa se calmeze,sa faca un screen sharing si sa ii explice pe un ton diplomatic, ca de fapt nu outlook e varza, ci el a facut o greseala.

S-a incercat de foarte multe ori de-a lungul anilor sa se inlocuiasca call centers si mai ales service desk prin "AI". "Pentru limba romana apasa 1, for English press 2" . Vedem rezultatele foarte bine, cand ai niste probleme la curent sau gaz,pana dai de cineva cui sa ii explici ca "nu boss, problema e total alta, iar rahatul ala robotic nu stie decat anumite chestii, eu vreau sa ajung la cineva cui sa ii explic EXACT unde e problema".   Aici ai avea nevoie de AI in adevaratul sens al cuvantului, o inteligenta chiar artificiala, iar pana la Jarvis, as declara ca mai avem o cale foarte lunga de batut.

Social media a fost umflat artificial, era si timpul sa se arunce oamenii din acele domenii. Iar visele umede lui Zuck cu Meta, as declara ca s-a aruncat cu minim 10 ani prea devreme in domeniu. 

Da, cu Unreal Engine 5(sau 6-7 cine stie ce va fi in viitor) in spate, fara "avatars" care arata de zici ca ma joc pe nintendo wii din 2007, cu o modalitate prin care ma pot conecta virtual, fara sa port o casca VR (gen cand in filmul Prometheus se pune acea cutie pe jos si instant se transforma in un birou acea camera si apare weyland virtual) , asa ar mai merge acel Meta Verse.
Ignore list :astateofmind
 

Offline Ciocanul

Val ce concedieri in IT si marketing. A inceput AUTOMATIZAREA
« Reply #2 on: 30 November 2022, 17:41 »
Nu stiu ce se intampla dar unde lucrez eu la o corporatie mare nu gasim oameni. In general nu prea sunt si care vin la interviu fie vor mult prea mult pt ceea ce stiu ori stiu multe dar cer salarii obscene. S-a incercat si cu academii de reconversie profesionala insa rata de succes este destul de mica. E greu sa mai inveti batranei programare.
 

Offline oldshooterman

Val ce concedieri in IT si marketing. A inceput AUTOMATIZAREA
« Reply #3 on: 30 November 2022, 19:59 »
"Având în vedere tendințele actuale de învățare automată, alături de inovațiile din platformele de automatizare frontend existente, vom vedea probabil o automatizare completă, la nivel uman, a codului frontend în următorii câțiva ani." - Or Arbel