Author Topic: Cyberpunk 2077  (Read 147573 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline oldshooterman

Cyberpunk 2077
« Reply #750 on: 10 May 2025, 12:52 »
L-am jucat deja de 6x si sincer prefer varianta in rasterizare normala vs RT sau PT.
 

Offline oldshooterman

Cyberpunk 2077
« Reply #751 on: 10 May 2025, 19:53 »
Inca doua comparatii.
 

Offline Trustme

Cyberpunk 2077
« Reply #752 on: 10 May 2025, 21:19 »
oldshooterman, asta-i mentalitate de fanboi AMD. Daca nu folosesti DLSS, rt sau pt de ce ai mai cumparat Nvidia? Doar pentru randare trebuia sa mergi pe AMD. Ia pune tu poze cu apa sau reflexiile de pe masini sa vedem, sunt sau nu diferente? Stai putin, pozele sunt din filmuletele de pe yoube?
« Last Edit: 10 May 2025, 21:48 by Trustme »
 

Offline oldshooterman

Cyberpunk 2077
« Reply #753 on: 10 May 2025, 22:03 »
Cine a spus ca nu foloseste DLSS? RT si PT sunt niste optiuni care nu plac a toata lumea.
 

Offline KodiaK

Cyberpunk 2077
« Reply #754 on: 10 May 2025, 22:47 »
Diferenta este foarte mare intre cele 3 moduri. PT fiind varianta cea mai buna de jucat (daca perimite hardware-ul, evident)
Cel mai bine se observa la lumina care se reflecta din diverse suprafete. Ex, daca ai un neon verde, atunci toata camera capata o tenta verzuie. Plus zone mai intunecate cu cat sunt mai departe de sursa de lumina. La reflexii intre PT si RT nu dif atat de mare, diferenta substantiala fiind cand treci pe raster.
Realist vorbind nu ai cum sa zici ca intre exemplele de mai jos varianta reaster arata cel mai bine.


Si ar mai fi tone de exemple, poate mai adaug poze in album daca am timp :)
Asus TUF X670E-PLUS | 9800X3D | Lian-Li GA II Trinity Perf 360 | 32GB G.SKILL Trident Z5 NEO 6000Mhz CL30 | MSI Ventus RTX 5080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG 512GB+1TB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | AORUS FO27Q3
 

Offline oldshooterman

Cyberpunk 2077
« Reply #755 on: 10 May 2025, 23:08 »
So, daca tie iti place PT inseamna ca e pentru tine. Eu prefer iluminarea generala din rasterizarea simpla vs cea cu PT, chiar daca pot fi gasite situatii izolate in care RT si PT arata ceva mai spectaculos in anumite portiuni din imagine.
 

Offline KodiaK

Cyberpunk 2077
« Reply #756 on: 12 May 2025, 22:03 »
Situatiile izolate sunt alea unde nu sunt mari diferente intre PT si raster. In marea majoritate a cazurilor iluminarea PT este mult peste ceea ce se poate cu raster
Am impresia ca tu nu ai incercat PT si te bazezi pe ce vezi pt YT.

Intre cele 2 imagini care ti se pare ca este mai aproape de realitate?
Asus TUF X670E-PLUS | 9800X3D | Lian-Li GA II Trinity Perf 360 | 32GB G.SKILL Trident Z5 NEO 6000Mhz CL30 | MSI Ventus RTX 5080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG 512GB+1TB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | AORUS FO27Q3
 

Offline oldshooterman

Cyberpunk 2077
« Reply #757 on: 12 May 2025, 23:00 »
Chiar daca PT reproduce mai bine transparentele si unele reflexii, DR e complet ireal, contrastul e excesiv si rezultatul e impins spre spectacol mai mult decat spre real. Zonele mai intunecate arata complet aiurea. Prefer mai mult RT intre RT si PT pentru "spectacol", si randarea clasica in timpul jocului.
 

Offline KodiaK

Cyberpunk 2077
« Reply #758 on: 13 May 2025, 09:30 »
Ori ai incurcat pozele ori nu inteleg la ce te referi.
Uite cum se vede capapeaua masuta de cafea si covorul in raster. Sunt complat flat. Iluminarea lor nu are nici o legatura cu directia si culoarea sursei de lumina. Soarele este la apus, deci avem o lumina calda care intra pe geamuri, dar capapeaua este luminata unifor de sus cu o lumina rece. De covor nici nu mai zic, diferente de la cer la pamant: lumina de sus ignorand complet  lumina de afara vs lumina de afara care scade in intensitate pe masura ce covorul se departeaza de geam.
Iar terasa de afara, partea din stanga, are zero iluminare in raster, si iluminare full in PT.

Comparatia asta imi aduce un pic aminte a vremurilor dinainte de Ambient Occlusion. Cand toate obiectele pareau puse artificial in scene, fara umbre de contact.

N-am nici o problema cu faptul ca iti place mai mult iluminarea pre-baked, dar nu inteleg cum poti afirma ca nu este realista iluminarea PT, cand fix asta e scopul ei si de asta se tinde spre ea.

Asus TUF X670E-PLUS | 9800X3D | Lian-Li GA II Trinity Perf 360 | 32GB G.SKILL Trident Z5 NEO 6000Mhz CL30 | MSI Ventus RTX 5080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG 512GB+1TB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | AORUS FO27Q3
 

Offline oldshooterman

Cyberpunk 2077
« Reply #759 on: 13 May 2025, 10:24 »
N-ai inteles ce am spus. Popagarea luminii e corecta in PT, dar e incorect implementata gama dinamica. Unele zone luminoase sunt prea luminoase si unele zone intunecate sunt prea intunecate. "E folosit contrastul ca forma de juxtapunere, pentru a adauga profunzime, farmec si eventual un sentiment narativ in scena", dar care mie nu-mi place in timp ce ma joc.

E ceva precum "God rays" in STALKER, cu efect spectaculos in imagine, dar care implica sa fie prezenta ceata/praf peste tot si asta deranjeaza la maxim in orice situatie practica din joc.

Asa de plimbat prin joc cu PT activat e "misto", sa zicem asa. :)
 

Offline KodiaK

Cyberpunk 2077
« Reply #760 on: 13 May 2025, 15:41 »
Da, nu stiu ce sa zic, poate depinde si de monitor. Cu PT am jucat exclusiv in HDR pe monitor OLED (cu ReShade pt o mica ajustare a black point), si poate de aia nu am vazut probleme cu gama dinamica.

Dar daca zici ca ai jucat cu PT/RT si nu-ti place, atunci OK, end of discussion.
Asus TUF X670E-PLUS | 9800X3D | Lian-Li GA II Trinity Perf 360 | 32GB G.SKILL Trident Z5 NEO 6000Mhz CL30 | MSI Ventus RTX 5080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG 512GB+1TB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | AORUS FO27Q3