Motherless Brooklyn - incercarea de film noir a lui Norton - povestea - clasica, captivanta dar "servita" - mai putin interesanta dar executia magistrala. 7/10
The Report & Dark Waters - le dau la pachet nota 8, foarte captivante, bazate pe fapte reale: primul e povestea flacaului angajat de Senatul SUA sa studieze programul de detentie si masurile de interogare ale SUA post-9/11. Precum raportul in sine, care a ajuns amendament la lege (raport pe care n-ar fi rau sa-l cititi cand aveti timp ca e oficial) filmul loveste factual - si rau - in CIA, fiind pe scurt una din cele mai cunoscute demitizari ale serviciului american de informatii.
Al doilea e povestea unui avocat care s-a luat la tranta cu gigantul chimic DuPont, si a facut asta timp de peste 20 de ani, ca sa-i faca sa plateasca pentru contaminarea in cunostinta de cauza cu compusi specifici industriei, contaminare care a dus la multe cancere in populatie. Toata tarasenia - greu de imaginat, dat fiind calibrul companiei implicate - a dus la schimbari majore in industrie. Nonetheless daca o sa vedeti brusc tigai antiaderente la ghena sa stiti ca de la filmul asta e.
Identity - un film mai vechi al celui din spatele Ford vs Ferrari, nu stiu cum l-am ratat. E un whodunit misto, merita vazut, pe mine m-a captivat mai mult decat Knives Out, desi pare genul clasic Stephen Kingish direct-to-dvd. Probabil distributia pe cinste e motivul. 7/10
recunosc ca m-a surprins asa de placut MB, incat nu l-am judecat lucid. intr-adevar actul al treilea este excesiv de lung si trenant, cu multe plecaciuni si complacere sentimentala. norton s-a ametit din propriul fum de pipa, ca jurnalismul subiectiv al lui thompson. ramane printre filmele anului la mine in top, pentru ca a umplut un mare gol. ce pacat ca scorsese nu a facut ceva in genul asta, adica un film noir! sau chiar unul deasupra ca actiune, hard boiled noir.
the report este bunut si merita vazut. 7.5
raportez si eu, ca sa fiu on the record ca il apreciez foarte mult pe actorul asta. asa urat si lat in umeri, adam driver este atm actorul no1 american, pe generatia de nou veniti.
pe oriunde l-am vazut a jucat foarte inteligent, cu modestie, pliat pe film. mereu credibil si diferit, mereu cu nuante si fineturi, demne de un european supereducat.
baiatul are dar, fara indoiala. acum sunt mai dispus sa vad marriage story. nu stiu daca va amintiti cand laudam cum kramer vs kramer era filmul anului cu buget de 10 mil prin trecut. ei bine, asta joaca in noul kr vs kr.
driver trebuie apreciat la actorie, asa cum un alt urat - dustin hoffman - a fost apreciat la randu-i, inca din timpurile the graduate
dark waters - de-a dreptul excelent, aproape 9!
in sfarsit, un film care se ridica la nivelul temei! foarte bine regizat si jucat, jos palaria.
si atat de necesar, ca orice adevar tragic. regizorul te cufunda intr-o lume ..nitel mai bolnava, cu o doza de paranoia.
si identity mi-a placut mult, e cel mai bun thriller pe vena hitchcock dupa era brian de palma. si poate singurul film de colectie al lui cusack.
mangold e bun din anii 90, ..cu girl interrupted si altele care nu imi vin in minte. wait, mersi google: Copland.
observ ca oscarele nu prea iau in seama realitatea cruda, nici cu tortura, nici cu teflonul. banuiesc ca parul albastru si rahatii democrati sunt mai importanti. ok..
-
as vrea sa revad the challenge, cu scott glenn si mifune. asta dupa dezamagitorul last samurai. este regizat de frankenheimer si nitel legat de ce a facut tarantino mult mai tarziu. mi-amintesc ca are o scena deja clasica, bazata pe zicala don't bring a gun to a sword fight. or do? in orice caz, are descendenta directa pe axa kurosawa, western, last samurai..
..lightsaber, disney, trump.. asa.. frankenheimer. ultimul lui mare film este ronin. cel mai bun din 80s e 52 pickup - how wbout that, un hard boiled noir. primul lui film e manchurian candidate, urmat de seven days in may & seconds. un mare vulpoi baran.
apropos de benning si musulmani, as mai revedea acel film atat de avansat ca viziune, foarte reusit - cu denzel.. the siege.