Author Topic: AMD Navi GPU & Nextgen Architecture  (Read 167080 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline KodiaK

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #975 on: 26 October 2020, 00:10 »
Acei extra 3GB vram folositi comparativ cu RTX 2070 (placa video similara ca perf), nu ii aduc nici un fel de beneficiu.
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline astateofmind

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #976 on: 26 October 2020, 00:44 »
Daca faci o corelare cu performanta, Radeon VII nu este ajutat defel de cei 16GB...
Daca faci o corelare cu performanta, ar trebui sa-ti dai seama repede ca un fps mai mare va cere si mai mult vram, adica Radeon VII consuma peste 11GB VRAM la un fps mic. ;D

Intrebarea se pune altfel: care a fost impactul asupra performantei placii cu 8GB (5700XT)??? Da, ok, a "consumat" aproape 12 pe RVII dar doar 7 pe 5700XT si impactul asupra perfomantei fiind?

Pentru ca asta e intrebare: consuma cat ii dai si degeaba sau consuma atata pt ca are nevoie si daca nu are crapa (perf scazuta, stuttering, etc)?

Intrebarea nu este "cat este maxiimul pe care-l poate ocupa" ci "de la ce cantitate memoria nu este deajuns"
« Last Edit: 26 October 2020, 00:47 by astateofmind »
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Online oldshooterman

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #977 on: 26 October 2020, 01:24 »
Nu pricepeti o treaba simpla. Aplicatia incarca in memorie atata informatie cat considera ca are nevoie (indiferent daca e folosita sau nu). Daca cipul grafic e slab, performanta e trasa in jos de cipul grafic. Problemele apar daca cipul grafic e puternic si memoria e insuficienta, nu invers.

Ce spune chiar Nvidia:

"There are a number of hardware monitoring tools and utilities that claim to report GPU Memory Usage. Note that these tools do not report actual GPU memory usage. Instead, they report memory allocation, the amount of memory requested by the application.

This number can vary for a variety of reasons, and should not be used as an indicator of the amount of GPU memory that the application is actually using. In fact, in some cases the application may request all of the GPU’s memory, whether it actually needs it or not. To illustrate this issue, we have included memory allocation logs running Tom Clancy’s The Division 2. In this example running on a GeForce RTX 2080 SUPER (8GB) and RTX 2080 Ti (11GB) using the same settings (4K with the Ultra preset), the game allocates almost all of each GPU’s framebuffer:

RTX 2080 SUPER (8GB)   RTX 2080 Ti (11GB)
AVG: 41   AVG 49
MEM 7393 MB   MEM 10531 MB

As you can see, both GPUs are running at high frames (41 fps vs 49 fps, with both GPUs running smoothly), with the game allocating as much memory as it can, which resulted in memory consumption of 7.3 GB on the RTX 2080 Super and 10.5 GB on the RTX 2080 Ti."

In principiu tocmai s-au dat de gol, pentru ca, consumul de memorie creste impreuna cu performanta cipului grafic. Acum o sa avem RTX 3070 cu performanta de 2080 Ti, care 2080 Ti are nevoie de 10,5GB de memorie pentru 49fps, iar RTX 3070 va avea doar 8GB memorie disponibila ca sa scoata tot in jur de 49fps. Urmeaza sa vedem ce rezulta in review-uri din asta. ;D

E valabil si pentru AMD, nu degeaba s-au decis sa ofere 16GB VRAM pentru placile din clasa superioara.
 

Offline astateofmind

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #978 on: 26 October 2020, 02:50 »
In principiu tocmai s-au dat de gol, pentru ca, consumul de memorie creste impreuna cu performanta cipului grafic. Acum o sa avem RTX 3070 cu performanta de 2080 Ti, care 2080 Ti are nevoie de 10,5GB de memorie pentru 49fps, iar RTX 3070 va avea doar 8GB memorie disponibila ca sa scoata tot in jur de 49fps. Urmeaza sa vedem ce rezulta in review-uri din asta. ;D

Bullshit. Din graficul  tau Radeon VII "consuma" mai mult vram desi ca perf este cu 50% sub 2080ti. Conform "teoriei" tale ar trebui ca 2080ti sa prezinte mult mai multa memorie ocupata, ori din articolul tau nu se intampla.

"Problemele apar daca cipul grafic e puternic si memoria e insuficienta, nu invers."

De asta am si pus intrebarea intre RVII si 5700XT, RVII e cam cu 10% mai puternica decat 5700XT nu cu 50% dar jocul "ocupa" cu 50% mai multa memorie. Deci in mod clar daca jocul ar fi avut nevoie de plus 50% ram ar fi generat probleme mari pe 5700XT. Ori articolul nu spune nimic despre asta ...

Deci articolul spune doar cata memorie este  ocupata, NU SPUNE NIMIC despre cata memorie ESTE SUFICIENTA pentru a rula jocul. Aparent jocul ruleaza bine mersi si pe 5700XT la o perf aproapiata de Radeon VII si doar cu 8GB VRAM.

Si mai grav, in articol sunt si 2070S si 2080S, cu performanta peste RVII cu toate ca au doar 8GB de VRAM. Deci 8GB de VRAM sunt SUFICIENTI chiar daca jocul ocupa pe Radeon VII 12 la o performanta inferioara.

Mai rau: 2060S cu 6GB este PESTE 5700XT cu 8GB si foarte aproape de Radeon VII cu 16GB, ca performanta.

QED.

NU prea e nevoie sa lanseze 3070. Avem deja 3080 cu 10GB fata de 11GB pe 2080TI si o spulbera fara drept de apel. Dar va fi si mai funny daca 3070 cu 8GB RAM va bate 2080ti cu 11GB. Vedem saptamana viitoare.

Din nou: intrebarea este NU cat ocupa jocul ci cata memorie este necesara si suficienta FARA a afecta performanta.

Si oricum, la 30FPS este total irelevant cata memorie ocupa sau este necesara ... nu este jucabil si asta nu datorita necesarului de memorie. Adica ce spuneam mai devreme: jocurile vor fi limitate in special de GPU, nu de VRAM.
« Last Edit: 26 October 2020, 03:18 by astateofmind »
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Online oldshooterman

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #979 on: 26 October 2020, 03:23 »
"Nvidia have a habit lately of selling cards with Vram that falls short of the full potential.

The problem gets worse over time
and results in you using lower settings than the card can handle (you may be stuck at 60FPS, but have to keep settings lower to avoid stuttering).

Just bare it in mind."

E normal ca la lansare totul e calculat astfel incat placile sa se descurce cu ceea ce este lansat pe piata. Cand apar problemele se apeleaza la upgrade si se rezolva din nou. ;D
........................................
Problema a fost sesizata si bine evidentiata cu multi ani in urma, cand s-a lansat Fury X.

"Rise of the Tomb Raider is the most high profile example.
When you use the highest texture setting a warning is flashed on screen that tells you this setting will need more than 4 gb's of vram.
If you use that setting with a Fury (4gb's of HBM) you experience problems with how it runs, even though the fps is still good it stutters, sometimes badly, This is at 1080p.
Turning the texture setting down one level solves the problem."

Degeaba au bagat memorie rapida HBM, prea putina memorie i-a dus in cap. Unii au prins ideea, altii nu. Se rezolva cu reducerea nivelului de calitate, dar ca idee.
« Last Edit: 26 October 2020, 03:35 by oldshooterman »
 

Offline slicker

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #980 on: 26 October 2020, 11:30 »
Dar inca o data, momentul cand se va ajunge la probleme CLARE din cauza lipsei VRAM-ului e departe. E foarte departe. ACUM, nu are nici o relevanta. Generatia actuala e perfect safe.
Ignored: axxel4you, Meghido 1469 î.Hr. ,narayanhd, oldshooterman, taxon
 

Offline wolfenste

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #981 on: 26 October 2020, 11:45 »
Funny. Renunta la vram pentru fabulosul feature DLSS dar nu-l pot folosi cand chiar ar fi nevoie pentru ca nema vram. Bai, da' ai placa video cu DLSS....

Post Merge: 26 October 2020, 11:54
"Nvidia have a habit lately of selling cards with Vram that falls short of the full potential.



Pentru ca au multe modele si trebuie sa le diferentieze cumva. Problema e ca fanul crede ca daca placa nu are mult vram nici nu-i trebuie, ca doar e gandita dpdvd calitativ. Vezi doamne nu baga banii in ceva ce nu trebuie ci in ... calitate.
Cu cat placa e mai puternica cu atat vrei mai mult vram, sa nu ajungi in situatia ca procesorul grafic sa-ti duca dar vramul sa-ti faca bottleneck. Daca pe piata vor fi destule placi cu 16 si 20 gb vram developerii vor impinge jocurile in zona aia pentru detalii full. Ei pot sa-ti faca chiar acum cel mai tare joc dpdvd grafic dar pentru hardware neexistent. De ce nu ar folosi insa mai mult hardware cand au hardware?
« Last Edit: 26 October 2020, 11:54 by wolfenste »
 

Offline KodiaK

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #982 on: 26 October 2020, 12:05 »

As you can see, both GPUs are running at high frames (41 fps vs 49 fps, with both GPUs running smoothly), with the game allocating as much memory as it can, which resulted in memory consumption of 7.3 GB on the RTX 2080 Super and 10.5 GB on the RTX 2080 Ti."

In principiu tocmai s-au dat de gol, pentru ca, consumul de memorie creste impreuna cu performanta cipului grafic. Acum o sa avem RTX 3070 cu performanta de 2080 Ti, care 2080 Ti are nevoie de 10,5GB de memorie pentru 49fps, iar RTX 3070 va avea doar 8GB memorie disponibila ca sa scoata tot in jur de 49fps. Urmeaza sa vedem ce rezulta in review-uri din asta. ;D

Nu ai inteles nimic. RTX 2080Ti nu are nevoie de 10.5GB pt 49fps. Ocupa 10.5Gb de vram pt ca are disponibili atata. Chiar si spune acolo "allocating as much memory as it can" nu "as it needs". Deci aloca cat are disponibil, nu cat ar avea nevoie.
2080Ti nu are fps mai mare decat 2080 Super pt ca are mai mult vram. Are pt ca este un GPU mai puternic. Daca ar exista un un 2080Ti cu 8GB vram tot acealsi rezultat l-ar obtine.

 
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline wolfenste

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #983 on: 26 October 2020, 12:11 »

Comparatia ta e si mai si. Pentru ca te intereseaza si cat de rapid se poate umple si goli bazinul. Una la mana. a doua la mana nu are rost sa iei un bazin mare daca stii ca nu vei avea nevoie.

Asa-i asa-i, de ce sa-ti iei vapor cu aceiasi bani cand tie iti trebuie doar o barca. Ia barca.

In special daca trebuie.
Problema e ca tu gamerul habar nu ai daca trebuie.


Rezultatul din teste: RDR2, 4k, ULTRA, bla bla, 40FPS si 7.5GB VRAM ocupati.  Cand vei avea nevoie de 16GB? Not too soon.
Nu era vb despre vram aici. Era vorba ca incepusesi sa discuti depre latime de banda si alte minuni iar eu ti-am raspuns ca relevant e testul, cate FPS pentru o anumita rezolitie si anumite detalii.

Sunt situatii in care ar fi benefici 16GB VRAM? Indubitabil, dar in situatiile respective GPU-ul isi va da suflarea cu mult inainte de a atinge acel necesar. Probat. Testat.

Ham, nu chiar. Depinde de aplicatie. Tot spun asta dar jaba. Unele aplicatii vor mai mult vram si pai putina putere GPU altele invers. Nu e 1:1 in toate situatiile. Nu e ca si cum daca Nvidia iti da placa video cu 10 gb niciodata dar niciodata GPU nu s-ar descurca cu mai mult.
Uite test. Daca modez Skyrim peste 4 gb vram, RX 570 8 gb vram se descurca mai bine decat RX 580 4 gb vram. Ambele duc sau ar duce jocul fara probleme. Dar daca nu am unde sa incarc texturile (ce depasesc 4 gb vram) ii bai.

In plus, argumentul cel mai bun: dezvoltatorii de jocuri vor fi interesati sa isi optimizeze jocurile in asa masura incat sa poata fi jucate in mod optim pe maximum de configuratii, cand ai majoritatea cu VRAM sub 10 nu te apuci sa optimizei jocul pentru 0.1% din cumparatori.

Da, de asta sunt mai multe optiuni: low, medium, high, ultra. Optimizari. Da-le 10 sau 20 gb vram pe placile high end si ii vor folosi pentru setarea ultra.
 

Offline KodiaK

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #984 on: 26 October 2020, 12:12 »
Cu cat placa e mai puternica cu atat vrei mai mult vram, sa nu ajungi in situatia ca procesorul grafic sa-ti duca dar vramul sa-ti faca bottleneck.

Perfect adevarat. Iar in momentul in care ai 2 modele identice (gen RX 480 4GB vs 8GB, sau GTX 1060 3GB vs 6GB) este logic sa alegi placa cu mai mult vram (daca pretul este ~egal). Insa in momentul in care nu ai doar modele diferite, dar ai si arhitecturi diferite, atunci nu calculezi perf dupa cantitatea de vram.
Asus TUF Z590-PLUS | 10700KF | be quiet! Dark Rock Pro 4 | 32GB HyperX Fury 3600Mhz | Asus TUF RTX 3080 | Samsung 870 EVO 250GB + XPG Gammix S11 PRO 512GB+2TB + 2xSeagate 2TB | Audigy RX | Sennheiser HD559 | Corsair RM850x | be quiet! Silent Base 802 | ASUS ROG PG27AQDM
Reducere 1% PcG: G6TPRZ4K
 

Offline wolfenste

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #985 on: 26 October 2020, 12:35 »


Perfect adevarat. Iar in momentul in care ai 2 modele identice (gen RX 480 4GB vs 8GB, sau GTX 1060 3GB vs 6GB) este logic sa alegi placa cu mai mult vram (daca pretul este ~egal). Insa in momentul in care nu ai doar modele diferite, dar ai si arhitecturi diferite, atunci nu calculezi perf dupa cantitatea de vram.

Pai am pomenit acolo de o comparatie intre RX 570 8 gb vram vs RX 580 4 gb vram. Pentru ca 4 gb vram au fost depasiti si pentru ca ambele placi s-ar fi descurcat dpdvd al puterii GPU, 570 a trecut in fata. 580-ul a facut bottleneck la vram. Deci, aplicatia e cea care decide cat vram si power ii trebuie. Unele aplicatii vor mai mult vram, altele vor mai multa putere. Daca ai multa putere vrei si mult vram ca sa rulezi cat mai multe aplicatii diferite fara bottleneck.
 

Offline astateofmind

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #986 on: 26 October 2020, 12:43 »
Pai am pomenit acolo de o comparatie intre RX 570 8 gb vram vs RX 580 4 gb vram. Pentru ca 4 gb vram au fost depasiti si pentru ca ambele placi s-ar fi descurcat dpdvd al puterii GPU, 570 a trecut in fata. 580-ul a facut bottleneck la vram. Deci, aplicatia e cea care decide cat vram si power ii trebuie. Unele aplicatii vor mai mult vram, altele vor mai multa putere. Daca ai multa putere vrei si mult vram ca sa rulezi cat mai multe aplicatii diferite fara bottleneck.

Da, dar momentul in care aplicatia care "decide cat vram si power" (neadevarat, placa decide cum aloca resursele, nu aplicatia, aplicatia doar spune de ce are nevoie, de exemplu exista tehnici de compresie pe care placa le poate folosi, chiar daca applicatia nu are habar de ele) va decide ca are nevoie de mai mult de 8GB este departe.

Applicatia NU decide ca are are "nevoie" de 8GB ci face request a niste asseturi, API-ul si arhitectura hardware vor decide cum fac acele asseturi accessibile applicatiei. 

si asta se vede in ceea ce a postat olds: 2600S cu 6GB ofera mai multa perf decat 5700Xt cu 8 si aproape la fel cu RVII cu 16GB desi applicatia "cere" 12 GB pe cel din urma.

conform voua ar fi trebuit ca cei 6GB ai 2600S sa o puna in genunchi.
« Last Edit: 26 October 2020, 12:55 by astateofmind »
ignore list: monier, taribobo,narayanhd,wolfenste
 

Offline axxel4you

Ryzen 7 1700 3.8Ghz, 16Gb(4x4Gb) DDR4 3000Mhz Corsair Vengence LPX, Radeon PRO DUO HBM, Silverstone Raven 2, Corsair TX850 V2, Scythe Ashura Shadow,
 

Offline wolfenste

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #988 on: 26 October 2020, 13:38 »

Da, dar momentul in care aplicatia care "decide cat vram si power" (neadevarat, placa decide cum aloca resursele, nu aplicatia, aplicatia doar spune de ce are nevoie, de exemplu exista tehnici de compresie pe care placa le poate folosi, chiar daca applicatia nu are habar de ele) va decide ca are nevoie de mai mult de 8GB este departe.

Applicatia NU decide ca are are "nevoie" de 8GB ci face request a niste asseturi, API-ul si arhitectura hardware vor decide cum fac acele asseturi accessibile applicatiei. 


Ba aplicatia decide. In sensul ca o aplicatie necesita mai mult vram decat alta iar placa nu are incotro. Altfel ai rula RDR2 pe o placa de 2gb cu detalii full (presupunand desigur ca are si gpu puternic).
Placa va incerca sa se descurce cum poate, DACA poate.

Uite, Skyrim vabilla original are nevoie de putin peste 1 gb vram. Dar pui texturi 2k, 4k, 8k pentru toate alea. Pui iarba, copaci. Pui ENB (si asta vrea vram). Pui DynDOLOD si asta sa-ti faca lod 8k. Pai trece bine de 4 gb vram. Compara acum cu 1 gb vram cat avea nevoie jocul initial. Ia zi acuma, cum ti se mai descurca placa  de 1 gb vram?

Compresiile si alte asemenea dovedesc faptul ca placa se afla in criza nu ca nu are nevoie de spatiu vram.

RDR2 e la limita cu 8 gb vram, uneori peste. Daca cineva vrea sa toarne moduri in el unde ajunge?

Uite ce e, 3080 e o placa excelenta pe care putini o vor avea. Iti rezerva intr-adevar destula perf/vram ca sa dormi linistit. Este insa o placa din liga ei dar cu 16 gb vram mai buna? Absolut. Dar tu ca fericit posesor de $$ ia-o pe care vrei, tu sa fii multumit. Altii din mid range ar trebui sa-si faca griji. Dar nu-mi spune apoi ca o placa video performanta e de kk din cauza pretului sau alte minuni. E o placa potenta cumparata de alti entuziasti biaseed ca tine.

« Last Edit: 26 October 2020, 13:42 by wolfenste »
 

Offline slicker

AMD Navi GPU & Nextgen Architecture
« Reply #989 on: 26 October 2020, 13:50 »
Funny. Renunta la vram pentru fabulosul feature DLSS dar nu-l pot folosi cand chiar ar fi nevoie pentru ca nema vram. Bai, da' ai placa video cu DLSS....


Fuck my life dude. Eu am acum optiunea utilizabila. Cu bune, cu rele dar cu mult mai multe bune. Tu vorbesti de pe pereti ca poate in 2 ani, cand deja am schimbat cel putin INCA o data placa video, voi avea nevoie de ...vram. (cu bold da?)

Ireal.
Ignored: axxel4you, Meghido 1469 î.Hr. ,narayanhd, oldshooterman, taxon